Zavrieť

Porady

Nadspotreba PHM - jednoduché účtovníctvo, živnosť

Dobrý deň, aký je správny postup pri nadspotrebe PHM. Zaúčtujem ju ako poníženie nákladov cez uzávierkové operácie a takto upravený VH vstúpi do daňového priznania alebo to uvádzam ako pripočítateľnú položku v daňovom priznaní? A ak áno na aký riadok? Hľadala som to, neviem to nájsť. Neodsudzujte ma prosím, učím sa.
Negoce prvá možnosť je správna......v DP typ B nie je žiadna pripočítateľná či odpočítateľná suma, ktorá znižuje či zvyšuje základ dane.........
v JU sú iba výdavky (náklady sú v PÚ)

keďže ste začiatočník, riešili ste počiatočné a konečné stavy PHM v nádrži?
DPH je riešené (ak szčo je platiteľ DPH)
jarka184 ďakujem za odpoveď. Nie som ani tak začiatočník, ale vždy sa vyskytnú nové veci a mám pocit, že čím hlbšie idem, tým menej viem. mňa zneistil príklad na finančnej správe, kde bolo uvedené, že na riadku 43 daňového priznania typu B sa v prípade účtovných jednotiek účtujúcich v sústave JÚ uvádzajú nadlimitné odpisy luxusných automobilov. Nemám taký prípad, ale začala som si klásť otázku, či sa to daňové priznanie nezačína trochu podobať DPPO a čí to mám ok. Žiaľ teraz neviem nájsť ten odkaz, ale je to aj v poznámkach k daňovému, konkrétne poznámka č. 12, za istých podmienok. DPH a konečné stavy máme poriešené - firma nemá nárok na odpočet vôbec, ale téma ma zaujíma. Vraciate štátu DPH z tej časti nákladov, ktoré presiahnu limit a akým spôsobom prakticky? Cez ID? a v ktorom období? ďakujem za váš čas. Odpovedzte len ak máte chuť ma "zasvätiť" do témy
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.