Dá sa to spraviť vo Worde. Dobré by bolo, ak by si mala v Exceli spravený zoznam ľudí, ktorým chceš obálku poslať a to tak, že budeš mať takto pomenované jednotlivé stĺpce:
názov firmy - jeden stĺpec
meno a priezvisko - druhý stĺpec
ulica, číslo - tretí stĺpec
PSČ - štvrtý stĺpec
mesto - piaty stĺpec
krajina - šiesty stĺpec
Keď budeš mať tento zoznam, uložíš si ho. Otvoríš Word, klikneš si na hornú lištu (tam kde máš skrátené príkazy, ako uložiť a pod.) a klikneš si tam pravým tlačítkom myši a zvolíš si "hromadná korešpondencia". Na tej hornej lište Ti pribudne ďalší riadok s ikonkami a keď klikneš na úplne prvú zľava ("Nastavenie hlavného dokumentu"), tak Ti ponúkne na výber, či chceš vyrobiť obálky, alebo menovky,....atď. Vyberieš si obálky. Potom Ti ponúkne formát obálky - zvolíš si veľkosť akú potrebuješ. Potom sa Ti táto obálka zobrazí na obrazovke.
Následne klikneš na druhú ikonku zľava v tej lište kde máš hromadnú korešpondenciu ("Otvoriť zdroj údajov") a vyberieš si zoznam, ktorý si si predtým uložila v Exceli.
Potom klikneš na tretiu ikonku zľava ("Príjemcovia hromadnej korešpondencie") a tam Ti ponúkne tento zoznam firiem, z ktorého si Ty môžeš vybrať, ktorým chceš poslať obálky.
Keď to budeš mať, klikneš na štvrtú ikonu zľava ("Vložiť blok pre adresu") a tam Ti ponúkne formát, v ktorom chceš zadať Vašu adresu (čiže odosielateľa).
Potom sa nastavíš v obálke na miesto, kde chceš mať adresu odberateľa a klikneš si na šiestu ikonku zľava ("vložiť zlučovacie polia"), tu si zadáš ako má byť rozmiestnená na obálke názov + adresa odberateľ.
A potom si už len klikneš na ikonku označenú "ABC" a vtedy sa Ti natiahnu obálky a stačí ich len vytlačiť :-) Treba sa s tým trochu pohrať, ale nie je to zložité :-D
Naposledy upravil sta : 14.12.06 at 08:24