Zavrieť

Porady

Doklady

Dobrý deň, chcela by som sa spýtať ako archivujete napr. bločky? Lepíte ich alebo ich pripínate zošívačkou? POčula som, že by sa mali lepiť...
Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    mysimis je offline (nepripojený) mysimis

    obyčajný človiečik mysimis
    Ja som sa už stretla aj s lepením aj so zošívaním. Ja osobne ich zošívam a zatiaľ nemal proti tomu nikto nič.

    tinaM je offline (nepripojený) tinaM

    tinaM
    Netka
    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať ako archivujete napr. bločky? Lepíte ich alebo ich pripínate zošívačkou? POčula som, že by sa mali lepiť...
    Ďakujem.
    Ja ich lepím, niekedy aj pripínam. Neviem o nejakom usmernení v tejto veci. Myslím si, že lepenie je lepšie snáď z dôvodu budúcej skartácie.

    skaspa je offline (nepripojený) skaspa

    skaspa
    myslím si, že je to jedno, žiadny zákon neustanovuje, či sa majú lepiť, alebo pripínať zošívačkou, dokonca sa nemusia ani lepiť ani zošívať; dôležité je, aby si uchovala doklad v "použitelnej" forme, čiže aby si napr. zošívačkou "neprešila" nejakú podstatnú náležitosť dokladu napr. dátum, cenu a aby si nepoužila nejaké tekuté lepidlo, ktoré by urobilo "flaky" na doklade a údaje z neho by sa nedali potom prečítať;

    Isabel je offline (nepripojený) Isabel

    Isabel
    rada by som sa spytala skusenych poradakov ako vyplnaju vydavkove doklady, predpokladam ze ku kazdemu blociku o trebars nakupe PHM musi byt vydavkovy doklad z pokladne. som FO, ako prijemcu tam pisem tu spolocnost u ktorej sa PHM kupilo alebo sama seba? ak tu spolocnost tak staci uviest nazov alebo treba aj ICO, adresu a pod.?
    neviem ci nie som ale diskusia ma nazov doklady, tak mi to pripadne prepacte.
    dik za odpovede. i.

    dracica je offline (nepripojený) dracica

    dracica
    Isabel
    rada by som sa spytala skusenych poradakov ako vyplnaju vydavkove doklady, predpokladam ze ku kazdemu blociku o trebars nakupe PHM musi byt vydavkovy doklad z pokladne. som FO, ako prijemcu tam pisem tu spolocnost u ktorej sa PHM kupilo alebo sama seba? ak tu spolocnost tak staci uviest nazov alebo treba aj ICO, adresu a pod.?
    neviem ci nie som ale diskusia ma nazov doklady, tak mi to pripadne prepacte.
    dik za odpovede. i.
    na MPSVAR/máme schv. grant/ mali problém pri refundácii s kolonkou vyplatené komu, nepačilo sa im že tam píšeme názov dodávateľa napr. Slovnaft, a.s. atď tvrdili nám, že máme tam písať meno zamestnanca, ktorý si dal preplatiť blok...je to diskutabilné

    dracica je offline (nepripojený) dracica

    dracica
    Isabel
    rada by som sa spytala skusenych poradakov ako vyplnaju vydavkove doklady, predpokladam ze ku kazdemu blociku o trebars nakupe PHM musi byt vydavkovy doklad z pokladne. som FO, ako prijemcu tam pisem tu spolocnost u ktorej sa PHM kupilo alebo sama seba? ak tu spolocnost tak staci uviest nazov alebo treba aj ICO, adresu a pod.?
    neviem ci nie som ale diskusia ma nazov doklady, tak mi to pripadne prepacte.
    dik za odpovede. i.
    a čo s kolónkou podpis príjemcu, ak mám blok z ERP a vystavím k tomu bloku vydavkový pokl. doklad ??? na to som tiež nedostala odpoveĎ

    dom je offline (nepripojený) dom

    dom
    moj názor: výdavkový pokladničný doklad vypisujem na meno zamestnanca ktorý predkladá "paragón " na preplatenie / pod paragónom myslím všeobecne doklad z registračnej pokladne/. Keď mňa zamestnávateľ poverí, že mám urobiť nákup napr. kancelárských potrieb v hotovosti, tak tento nákup vyučtovávam ja. Prípadne si pred nákupom zoberiem zálohu. Výdavkový pokl. doklad je na moje meno a príjemca peňazí som ja. Pokladníčka vypláca peniaze mne, nie dodávateľovi.

    Isabel je offline (nepripojený) Isabel

    Isabel
    no ved prave tak ako pisete, ak tam dam slovnaft tak kto mi ho podpise?
    real je taky ze som FO a nemam ziadnych zamestnancov. peniaze si zoberiem a sama na pumpe v hotovosti zaplatim. na pumpe mi za to daju blok z pokladne. cize to robim tak ze ja vystavim vydavkovy a ako prijemca som zase ja a prilozim k tomu doklad z pokladne z pumpy. len neviem ci je to tak vporiadku, hm.
    ak by tam mal byt totiz slovnaft tak by som s tym vydavkovym musela ist na pumpu a prevzatie by mi musel podpisat pumpar, nie? a to uz sa mi zda pritiahnute za vlasy...

    dracica je offline (nepripojený) dracica

    dracica
    Isabel
    no ved prave tak ako pisete, ak tam dam slovnaft tak kto mi ho podpise?
    real je taky ze som FO a nemam ziadnych zamestnancov. peniaze si zoberiem a sama na pumpe v hotovosti zaplatim. na pumpe mi za to daju blok z pokladne. cize to robim tak ze ja vystavim vydavkovy a ako prijemca som zase ja a prilozim k tomu doklad z pokladne z pumpy. len neviem ci je to tak vporiadku, hm.
    ak by tam mal byt totiz slovnaft tak by som s tym vydavkovym musela ist na pumpu a prevzatie by mi musel podpisat pumpar, nie? a to uz sa mi zda pritiahnute za vlasy...
    Robíme to tak ako opisujes aj my a DK nemala výhrady

    dom je offline (nepripojený) dom

    dom
    SZČO - živnostníkovi vypisujem VPD / všetky/ na jeho meno a on podpisuje príjem. Ja to beriem tak, že následne si nákup vyučtováva vo svojej firme. Vystavím VPD zapíšem do pokladničnej knihy úbudok finančných prostriedkov v hotovosti a zaúčtujem do peňažného denníka.

    vikinka je offline (nepripojený) vikinka

    vikinka
    VPD vypisujem na dodávateľa ak je doklad cez ERP alebo faktúra v hotovosti,podpisuje SZČO v kolonke schválil a ja ako vyhotovil.Doklady majú obsahovať min.2 podpisy.Doteraz kontrola nemala nič proti tomuto sposobu a to som mala kontrolu na dvoch roznych DU.

    Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

    Anja111
    vikinka
    VPD vypisujem na dodávateľa ak je doklad cez ERP alebo faktúra v hotovosti,podpisuje SZČO v kolonke schválil a ja ako vyhotovil.Doklady majú obsahovať min.2 podpisy.Doteraz kontrola nemala nič proti tomuto sposobu a to som mala kontrolu na dvoch roznych DU.
    Presne takto to robím aj ja. Na VPD ešte vypisujem do kolonky podpis príjemcu: dľa prílohy. A tiež nebol s tým žiadny problém pri daňovej kontrole.

    Isabel je offline (nepripojený) Isabel

    Isabel
    vikina, v tvojom pripade suhlasim ale ja si predsa nebudem platit uctovnicku len pre to aby mi podpisovala vyhotovenie dokladov
    Monika Kováčová
    Ja mám na podpis príjemcu pečiatku: POZRI PRÍLOHU

    Na prílohe je príjemca hotovosti podpísaný (keď len škrabanec cez pečiatku)
    Naposledy upravil Monika Kováčová : 28.12.06 at 16:47

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    Neexistuje žiadny vzor / usmernenie na spôsob vypísania VPD alebo PPD, čiže ako si ho každý vypíše, podpíše, tak ho bude mať. Podstatný je vždy doklad pod ním.

    Aljok je offline (nepripojený) Aljok

    Aljok
    ermon
    Ja mám na podpis príjemcu pečiatku: POZRI PRÍLOHU

    Na prílohe je príjemca hotovosti podpísaný (keď len škrabanec cez pečiatku)
    Tak isto mám pečiatku:VIĎ PRILOŽENÝ DOKLAD

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.