Zavrieť

Porady

Lehota na vybavenie reklamácie - prieťahy

Prosím o radu, ako postupovať v prípade prieťahov pri vybavovaní reklamácie vady výrobku v záručnej lehote, keď sa na obchodný vzťah nedá uplatniť ustanovenie §19 odst. 4. zákona o ochrane spotrebiteľov, pretože odberateľom je podnikateľ so živnostenským listom.

Konkrétny príklad:

Výrobok zakúpený v septembri 2006 a ďalej predaný koncovému zákazníkovi bol v novembri zaslaný do opravy dodávateľskej firme v súlade s jej reklamačným poriadkom. Po dvoch mesiacoch je výrobok stále u dodávateľskej firmy na reklamačnom konaní, koncový zákazník si u nás právom uplatňuje nárok podľa spotrebiteľského a občianskeho zákona, teda má nárok na zrušenie zmluvy a vrátenie peňazí, ale naša dodávateľská firma nám zrušenie zmluvy odmieta z dôvodu, že náš vzťah podlieha ustanoveniam Obchodného zákonníka, kde nie je uvedená žiadna lehota na vybavenie reklamácie.

Ustanovenia Obchodného zákonníka sú však formulované takým spôsobom, že bez výkladu - komentára, alebo pomoci erudovaného právnika nedokážeme túto situáciu sami vyriešiť. Prosím preto o pomoc - buď radu, ako v takomto prípade ďalej postupovať, alebo ak by bolo možné, o zaslanie scanu komentára k
§ 436 - 441 a § 345 ods. 2
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    peeel je offline (nepripojený) peeel

    peeel
    bwd
    Prosím o radu, ako postupovať v prípade prieťahov pri vybavovaní reklamácie vady výrobku v záručnej lehote, keď sa na obchodný vzťah nedá uplatniť ustanovenie §19 odst. 4. zákona o ochrane spotrebiteľov, pretože odberateľom je podnikateľ so živnostenským listom.

    Konkrétny príklad:

    Výrobok zakúpený v septembri 2006 a ďalej predaný koncovému zákazníkovi bol v novembri zaslaný do opravy dodávateľskej firme v súlade s jej reklamačným poriadkom. Po dvoch mesiacoch je výrobok stále u dodávateľskej firmy na reklamačnom konaní, koncový zákazník si u nás právom uplatňuje nárok podľa spotrebiteľského a občianskeho zákona, teda má nárok na zrušenie zmluvy a vrátenie peňazí, ale naša dodávateľská firma nám zrušenie zmluvy odmieta z dôvodu, že náš vzťah podlieha ustanoveniam Obchodného zákonníka, kde nie je uvedená žiadna lehota na vybavenie reklamácie.

    Ustanovenia Obchodného zákonníka sú však formulované takým spôsobom, že bez výkladu - komentára, alebo pomoci erudovaného právnika nedokážeme túto situáciu sami vyriešiť. Prosím preto o pomoc - buď radu, ako v takomto prípade ďalej postupovať, alebo ak by bolo možné, o zaslanie scanu komentára k
    § 436 - 441 a § 345 ods. 2

    Osobne by som sa obrátil na príslušný živnostenský úrad - tí im tam urobia aspoň drobný prievan, a opýtal sa na SOI, či vedia poradiť, prípadne zakročiť. Možno by konanie dodávateľa urýchlilo "pošteklenie" otázkou, či sa s týmto problémom máš obrátiť na médiá...

    bwd je offline (nepripojený) bwd

    bwd
    Najprv by som rád videl výklad príslušných paragrafov, pretože takto to je hra na slepú babu. Určite sa tu však nájde niekto, kto s tým má skúsenosti - musí existovať nejaký záväzný predpis týkajúci sa lehôt reklamácií pri tomto druhu dodávateľského vzťahu, niečo podobné, ako §19 článok 4 zákona o ochrane spotrebiteľov:

    (4) Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne
    o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do
    troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava
    čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie
    reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po
    uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva,
    akoby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť, v zmysle
    § 623 Občianskeho zákonníka.

    Živnostenský úrad s tým nemá nič spoločné. Jedine SOI, lenže naozaj zatiaľ neviem, na čo mám právo. A je nedeľa.

    esbe je offline (nepripojený) esbe

    esbe
    bwd: Podarilo sa Ti nieco zistit? Pretoze tiez som narazil na podobny problem, kedy distributor nebol schopny vybavit ani po mesiaci reklamaciu... Vo svojich reklamacnych podmienkach ma uvedene, co sa doby reklamacie tyka, len toto: "Doba reklamácie je špecifikovaná v §436 bod 2 a v §437 bod 1-5." Bohuzial vsak v tychto paragrafoch sa nespomina ziadny konkretny udaj, len "primerana doba".
    Nechcem ho kontaktovat skor, ako si nebudem isty, co si mozem voci nemu dovolit/ziadat...
    misoft Meškáš s reakciou 7 rokov!!!!!

    Lehota na vybavenie reklamácie - prieťahy

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.