Zavrieť

Porady

Cestné - ako s ním?

Ahojte poraďáci, mám otázočku: Ak si FO zaplatila daň z motorových vozidiel - auto má napísané na súkromnú osobu - teda "dala si ho do firmy", ako si má uplatniť výdavky? Zatiaľ to robila formou cestovných príkazov, je aj nejaká iná možnosť? Je potrebné viesť aj Knihu jázd (niekedy ho používa aj na súkromné účely)?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    Tým, že FO si zaplatí daň z MV si ho "nedáva" do firmy. Ak je súkromné auto FO používané v súvislosti s podnikaním aj vtedy je potrebné zaplatiť daň z MV.
    Firemné auto dáva do uznateľných nákladov PHM po prepočte km, opravy, poistku.... A za súkromné auto sa účtuje v súčastnosti 6,20 + spotreba PHM, žiadne iné výdavky. V oboch prípadoch je potrebné viesť knihu jázd. Toľko v krátkosti.

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    heike
    Ahojte poraďáci, mám otázočku: Ak si FO zaplatila daň z motorových vozidiel - auto má napísané na súkromnú osobu - teda "dala si ho do firmy", ako si má uplatniť výdavky? Zatiaľ to robila formou cestovných príkazov, je aj nejaká iná možnosť? Je potrebné viesť aj Knihu jázd (niekedy ho používa aj na súkromné účely)?
    Upresni,lebo ja Tvoju otázku vnímam ako 2v1. Dať auto do firmy ja chápem ako jeho zaradenie do dlhodobého majetku a následné účtovanie o ňom. Ale Ty sa asi pýtaš na to čo si môžeš ako FO ,ktorá využíva svoje súkromné auto pri svojej podnikateľskej činnosti uplatniť.
    Takže uprav.Čo ideme riešiť?

    mysimis je offline (nepripojený) mysimis

    obyčajný človiečik mysimis
    Ak je v technickom preukaze ako majiteľ súkromná osoba - je tam jeho rodné číslo. Ak je FO - podnikateľ potom sa tam nachádza jeho IČO. Zisti si čo tam máš a preformuluj otázku aby sme Ťa vedeli správne usmerniť.

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    mysimis
    Ak je v technickom preukaze ako majiteľ súkromná osoba - je tam jeho rodné číslo. Ak je FO - podnikateľ potom sa tam nachádza jeho IČO. Zisti si čo tam máš a preformuluj otázku aby sme Ťa vedeli správne usmerniť.
    Miška ,je možné preradiť z osobného užívania aj svoj súkromný majetok-automobil do podnikania a ďalej o ňom účtovať ako o obchodnom majetku. Aby sme zadávateľa otázky nezmiatli.

    MILKA58 je offline (nepripojený) MILKA58

    MILKA58
    ekopo
    Tým, že FO si zaplatí daň z MV si ho "nedáva" do firmy. Ak je súkromné auto FO používané v súvislosti s podnikaním aj vtedy je potrebné zaplatiť daň z MV.
    Firemné auto dáva do uznateľných nákladov PHM po prepočte km, opravy, poistku.... A za súkromné auto sa účtuje v súčastnosti 6,20 + spotreba PHM, žiadne iné výdavky. V oboch prípadoch je potrebné viesť knihu jázd. Toľko v krátkosti.
    Mám dotaz k tej knihe jázd. Kdesi som čítala, že keď súkromné auto využívaš na podnikanie (samozrejme po zaplatení dane) nie je podmienka viesť knuhu jázd, ale zvolíš si formu, aby bola evidencia (cestovný príkaz, vlastná tabuľka ap.)

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    MILKA58
    Mám dotaz k tej knihe jázd. Kdesi som čítala, že keď súkromné auto využívaš na podnikanie (samozrejme po zaplatení dane) nie je podmienka viesť knuhu jázd, ale zvolíš si formu, aby bola evidencia (cestovný príkaz, vlastná tabuľka ap.)
    Kdesi som čítala : príslušný pomer uplatnenia,resp. neuplatnenia výdavkov sa určí na základe evidencie jázd. /forma nepredpísaná,ale slovo evidencia nepustí./

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    Cestovný príkaz sa vo všeobecnosti používa v relácii zamestnávateľ verzus zamestnanec. Ak budú vo vlastnej tabulke uvedené všetky údaje potrebné pre správny výpočet uznateľných nákladov, nemám nič voči nej.

    Manual je offline (nepripojený) Manual

    Manual
    MILKA58
    Mám dotaz k tej knihe jázd. Kdesi som čítala, že keď súkromné auto využívaš na podnikanie (samozrejme po zaplatení dane) nie je podmienka viesť knuhu jázd, ale zvolíš si formu, aby bola evidencia (cestovný príkaz, vlastná tabuľka ap.)
    V podstate je jedno ako sa to nazve, ale najvýstižnejšie je kniha jázd. Proste ak používaš súkromné auto a do nákladov si dávaš tkz. kilometrovné /6,20 + PHM/, musíš preukázať kde si všade jazdila a hlavne čo si tam robila !!! Takže preukaznosti sa nevyhneš aj keď ten doklad nenazveš kniha jázd. A myslím si, že vedenie KJ je podstatne jednoduchšie aj časovo menej náročné než vypisovanie "hárkov" cestovných príkazov.
    Pekný večer ...

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    Chlapci a dievčatá ,mne sa páči ako zadávatelia položia otázku, odídu aj na dva dni a my sa tu pretŕhame kto skôr poradí a podporujeme ,prípadne vyvraciame si navzájom názory a hádame ,čo asi myslel tým,alebo tým ak je otázka neúplná a nemá nám ju kto upresniť.

    Tento pocit mám už dávno a netýka sa to vyslovene tejto témy. Musela som to napísať. Prepáčte mi.

    Manual je offline (nepripojený) Manual

    Manual
    Ale Majka dobre si zaradila, neospravedňuj sa. Aj ja sa už vzdialim idem do vane a... na uško.
    Ahojte do zajtra.

    MILKA58 je offline (nepripojený) MILKA58

    MILKA58
    Ďakujem za vysvetlenie. Čo sa týka mňa, ak náhodou zadám otázku, čítam príspevky na porade a medzitým si pozriem, či niekto odpísal. Niekedy to samozrejme trvá dlhšie, keď sa začítam. Všetkým, čo ešte čítajú, prajem dobrú noc.

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    MILKA58
    Ďakujem za vysvetlenie. Čo sa týka mňa, ak náhodou zadám otázku, čítam príspevky na porade a medzitým si pozriem, či niekto odpísal. Niekedy to samozrejme trvá dlhšie, keď sa začítam. Všetkým, čo ešte čítajú, prajem dobrú noc.
    MILKA 58 to vôbec,ale vôbec nepatrilo Tebe a v podstate ani heike,ale mám dlhšiu dobu ten pocit v rôznych témach a niekde som to musela napísať.Ľutujem ,ak som sa Ťa dotkla.
    Mne je jasné aj to,že nie každý je pripojený na internet za slušný poplatok,ale mám názor a vyslovila som ho.

    heike je offline (nepripojený) heike

    heike
    Ospravedlňujem sa, že som hneď neupresnila otázku, mala som medzitým niečo súrne, tak som nemohla čakať na príspevky. Snáď to pochopíte. Výraz "dať auto do firmy" som myslela trochu obrazne, používa sa to normálne v hovorovej reči účtovníkov, teda aspoň ja som sa s takými rozprávala. Malo to znamenať, že auto je napísané na rodné číslo a nie na IČO. Keďže ho na IČO vziať nemohol a potreboval si ho dať do nákladov, zvolili sme cestu dane z motorových vozidiel. Po tom, ako ju zaplatil, si mohol dávať do nákladov 6,2 Sk/km + stravné, čo som zatiaľ dávala len cez cesťák. A chcela som sa opýtať, či je potrebné viesť aj nejakú inú evidenciu na jazdy, lebo FO vykonáva aj jazdy súkromné, teda ak by som to nahodila do programu, nesedelo by mi to.

    liba2 je offline (nepripojený) liba2

    liba2
    mysimis
    Ak je v technickom preukaze ako majiteľ súkromná osoba - je tam jeho rodné číslo. Ak je FO - podnikateľ potom sa tam nachádza jeho IČO. Zisti si čo tam máš a preformuluj otázku aby sme Ťa vedeli správne usmerniť.
    Nemusí to tak byť.
    Ja som SZČO, auto mám obstarané na lízing, vo faktúre bolo uvedené moje IČO, financované z firemných prostriedkov, zaradené do majetku SZčO, ale vo VTP nie je uvedené ani moje r.č. ani IČO - tak to zariadila lízingová spoločnosť.
    Manual
    V podstate je jedno ako sa to nazve, ale najvýstižnejšie je kniha jázd. Proste ak používaš súkromné auto a do nákladov si dávaš tkz. kilometrovné /6,20 + PHM/, musíš preukázať kde si všade jazdila a hlavne čo si tam robila !!! Takže preukaznosti sa nevyhneš aj keď ten doklad nenazveš kniha jázd. A myslím si, že vedenie KJ je podstatne jednoduchšie aj časovo menej náročné než vypisovanie "hárkov" cestovných príkazov.
    Pekný večer ...
    Ja by som ešte doplnila k spomínanej evidencii jázd.
    Firemné auto - tam by som použila tzv.Denný záznam o výkone vozidla
    ľudovo povedané "stazka"
    Súkromné auto na služobné účely - už spomínanú Knihu jázd. V tej sa môže uviesť aj súkromná jazda - avšak tu sa však km nepreratúvajú. Je to len pre evidenciu tachometra. Príjemný večer

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    heike
    Ospravedlňujem sa, že som hneď neupresnila otázku, mala som medzitým niečo súrne, tak som nemohla čakať na príspevky. Snáď to pochopíte. Výraz "dať auto do firmy" som myslela trochu obrazne, používa sa to normálne v hovorovej reči účtovníkov, teda aspoň ja som sa s takými rozprávala. Malo to znamenať, že auto je napísané na rodné číslo a nie na IČO. Keďže ho na IČO vziať nemohol a potreboval si ho dať do nákladov, zvolili sme cestu dane z motorových vozidiel. Po tom, ako ju zaplatil, si mohol dávať do nákladov 6,2 Sk/km + stravné, čo som zatiaľ dávala len cez cesťák. A chcela som sa opýtať, či je potrebné viesť aj nejakú inú evidenciu na jazdy, lebo FO vykonáva aj jazdy súkromné, teda ak by som to nahodila do programu, nesedelo by mi to.
    Myslím heike ,že "dať auto do firmy" v reči účtovníkov znamená zaradiť ho do firmy,ale nepolemizujme už. Ak má daňovník uhradenú DzMV môže sa v podstate rozhodnúť ,ktorou cestu sa vyberie: vloží auto do podnikania a účtuje o všetkých náležitostiach súvisiacich s autom ,alebo ho bude iba využívať v súvislosti s podnikaním a potom si bude uplatňovať iba náhrady za spotrebované PL a základnú náhradu za každý jeden km jazdy. V tejto sume sú už premietnuté všetky ostatné prevádzkové výdavky súvisiace s jeho použitím až na niektoré výnimky./Napr. aj DzMV/ Tá evidencia je potrebná a zároveň v prípade vloženého auta do podnikania pri uplatňovaní odpisov/ak sú splnené podmienky/ aj odpisy by si mala krátiť v pomere jázd použitých na súkromné účely a podnik. účely.Jednoznačná odpoveď: evidenciu je potrebné viesť pri oboch spôsoboch.
    Naposledy upravil Melnick : 13.01.07 at 21:30 Dôvod: Ten slovosled pomerov mi ešte stále nesedí .

    Manual je offline (nepripojený) Manual

    Manual
    Alena Kašičková
    Ja by som ešte doplnila k spomínanej evidencii jázd.
    Firemné auto - tam by som použila tzv.Denný záznam o výkone vozidla
    ľudovo povedané "stazka"
    Súkromné auto na služobné účely - už spomínanú Knihu jázd. V tej sa môže uviesť aj súkromná jazda - avšak tu sa však km nepreratúvajú. Je to len pre evidenciu tachometra. Príjemný večer
    Som toho názoru, že ak používam súkromné auto pre potreby firmy do knihy jázd by sa mali písať len služobné cesty. Stav tachometra u takéhoto auta nie je podstatný a nesleduje sa. Myslím, že SZČO sa nepotrebuje zaťažovať tým kde bol súkromne, to nikoho nemá čo zaujímať. To je môj názor.
    Pekný deň...

    liba2 je offline (nepripojený) liba2

    liba2
    Manual
    Som toho názoru, že ak používam súkromné auto pre potreby firmy do knihy jázd by sa mali písať len služobné cesty. Stav tachometra u takéhoto auta nie je podstatný a nesleduje sa. Myslím, že SZČO sa nepotrebuje zaťažovať tým kde bol súkromne, to nikoho nemá čo zaujímať. To je môj názor.
    Pekný deň...
    Ja si myslím, že všetkých nás mýli jednotný názov "kniha jázd".
    Mali by sme zaviesť 2 termíny:
    kniha jázd - pri firemných vozidlách, kde sa zapisuje všetko kompletne, a
    evidencia jázd - pri súkr. vozidlách, kde sú dôležité len trasy a účel a počet km za vyúčtovávanú jazdu; na forme nezáleží, môže sa urobiť priamo na formulári vyúčtovanie PC.
    Čo vy nato ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.