Zavrieť

Porady

Zaradenie kratkodobeho majetku do evidencie

Dobry den

Ako by malo vyzerat zaradenie kratkodobeho majetku do evidencie? Potrebujem do projektu zuctovat nakup tohto majektu, a na to si ziadaju potvrdenie o jeho zaradeni do evidencie. Viete mi niekto poradit?

Dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    pivet je offline (nepripojený) pivet

    pivet
    skor som myslela nieco ako knihu drobneho majetku. Ale asi ta inventarna karta bude najrozumnejsia.
    dakujem

    letuska... je offline (nepripojený) letuska...

    letuska...
    dobrý deň, ja by som sa rada opýtala: zapisujú sa do inventárnej karty i také veci, ako handry, čistiace prostriedky a pod.? zapisujem tam všetko,čo kúpim?a ak sa tá vec potrhá alebo poláme? čo potom?ďakujem.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    letuska...
    dobrý deň, ja by som sa rada opýtala: zapisujú sa do inventárnej karty i také veci, ako handry, čistiace prostriedky a pod.? zapisujem tam všetko,čo kúpim?a ak sa tá vec potrhá alebo poláme? čo potom?ďakujem.

    Pokiaľ to zakúpite pre potrebu firmy , tak účtujete rovno do spotreby - prevádzková réžia -VOZD.Jedná sa o JÚ.


    Prípadný zápis na sklad by som videla v tom prípade , ak by ste boli firma , ktorá poskytujete čistiace práce a nákup uvedených potrieb nakupujete vo veľkom .

    letuska... je offline (nepripojený) letuska...

    letuska...
    máme upratovací servis a handry napr. používajú upratovačky. a používajú aj savo na umývanie. takže do inventárnej karty mám zapísať len také,čo dlhšie vydrží? metly a pod?

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    letuska...
    máme upratovací servis a handry napr. používajú upratovačky. a používajú aj savo na umývanie. takže do inventárnej karty mám zapísať len také,čo dlhšie vydrží? metly a pod?

    Aha .......tak prijať na sklad - účtovať ako nákup materiálu , potom ak vydáte upratovačke čistiace potreby , tak výdajkou zo skladu a jej podpis o prevzatí .Určite máte viac zamestnancov a je potrebné to evidovať .V tomto prípade bude mať aj firma lepší prehľad o čist.prostriedkoch , ktoré používajú zam. na čistiaci servis.

    letuska... je offline (nepripojený) letuska...

    letuska...
    fiiha,no nie je to take jednoduche,ako som si myslela.ucto nam robi uctovnicka,ja len robim take zakladne veci - hlavne podklady.mame viacej zamestnancov.prijat na sklad,to znamena zaradit to do inventarnej karty? alebo aj nejakou prijemkou? a ako to potom naspat prijmem na sklad? ked mi to upratovacka vrati?

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    letuska...
    fiiha,no nie je to take jednoduche,ako som si myslela.ucto nam robi uctovnicka,ja len robim take zakladne veci - hlavne podklady.mame viacej zamestnancov.prijat na sklad,to znamena zaradit to do inventarnej karty? alebo aj nejakou prijemkou? a ako to potom naspat prijmem na sklad? ked mi to upratovacka vrati?

    Materiál , o ktorom sa vedie skladová evidencia sa eviduje na skladovej karte , nie na inventárnej karte .Príjem sa robí na základe faktúry alebo dodacieho listu . Výdaj sa robí na základe výdajky .

    Ale neviem ako to u Vás môže fungovať , to znamená , že vydáte jednu jar a z tej Vám ešte vrátia po ukončení prác?

    letuska... je offline (nepripojený) letuska...

    letuska...
    u nás to funguje tak, že v každej firme,kde upratujeme má upratovačka svoju miestnosť a čo aktuálne potrebuje,to jej donesieme.ak potrebuje jar,donesieme jej jar.ak tú vypotrebuje,donesieme jej druhú.my to,čo nakúpime,máme v našej kancelárii.

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    letuska...
    u nás to funguje tak, že v každej firme,kde upratujeme má upratovačka svoju miestnosť a čo aktuálne potrebuje,to jej donesieme.ak potrebuje jar,donesieme jej jar.ak tú vypotrebuje,donesieme jej druhú.my to,čo nakúpime,máme v našej kancelárii.

    Potom kde je problém , podľa toho čo píšete , upratovačka Vám nevracia nič , ona jednoducho daného dňa "vyfasuje " čistiace potreby , ktoré jej vydáte zo skladu na základe výdajky a je za tie čiatiace potreby zodpovedná a nakoniec , píšete , že má určenú miestnosť na tieto čist.potreby . To znamená , že ak ich minie , tak zakúpite nové a opätovne jej vydáte nové čist.prostriedky .

    Takže doporučovala by som v každom prípade viesť skladovú evidenciu čistiacich a pracovných prostriedkov a podpis zamestanca na výdajku , že tie prostriedky skutočne prevzal , nakoľko tieto potrebuje k vykonávaniu svojej práce .

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    letuska...
    aký by bol teda postup u nás?kúpim metlu.mám k nej bloček.vypíšem skladovú kartu,ale aj inventárnu?ako to bude potom s tým ak vydám metlu upratovačke?ďakujem.

    Zakúpite metlu , na základe dokladu o nákupe , túto metlu zaúčtujete pokladňa alebo banka a do materiálu ako výdavok OVZD .Potom bude nasledovať.... prijať metlu na sklad tým , že vypíšete príjemku a túto metlu tam zaevidujete ako príjem .
    Ak upratovačka túto metlu potrebuje k vykonaniu jej práce , tak vypíšete výdajku a metlu týmto odpíšete zo skladovej evidencie .Upratovačka podpíše , že prevzala metlu .....

    Tento príklad je obrazne písaný na jednu metlu ......ale ako píšete , máte upratovací servis a veľa zamestnancov , tak podľa mňa treba tieto čist.prostriedky evidovať na sklade .

    letuska... je offline (nepripojený) letuska...

    letuska...
    veeeľmi pekne ďakujem za pomoc. vaša rada je pre mňa veľmi cenná.hneď to aj idem urobiť.

    ondrejvla je offline (nepripojený) ondrejvla

    Podstatné, že zatiaľ to viem... Ale zajtra už možno bude inak. ...viac ondrejvla
    letuska...
    jasne,chápem.a teda inventárnu kartu už potom nevediem?
    Zita5 ti napísala, že priamo do spotreby ako výdaj zo skladu, teda v tomto prípade je to skladová karta. Inventárna karta - už podľa slova - inventár - je majetok. Čistiace potreby a pomôcky je spotrebný materiál, v JÚ to zaúčtuješ priamo do VOZD, v PÚ cez účet 112 ale v tomto prípade ( keďže ste firma poskytujúca upratovacie služby ) aj v JÚ aj v PÚ účtuješ výdajom cez skladovú kartu, prijímaš príjemkou zasa cez skladovú kartu.
    Naposledy upravil ondrejvla : 21.01.07 at 18:55

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.