Zavrieť

Porady

dan uroky banka

učtOVNíčKA
Poraďte
Ako účtujete prosím daň z úrokov banka ?
Ďakujem
Usporiadat
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

alušik Pozri príspevok
Len doplním - pokiaľ je takto vybraný preddavok vyšší ako 100 Sk.
Áno, viem o tom, len som trošku na to pozabudla....
0 0
M3G M3G

M3G je offline (nepripojený) M3G

Takže moje zhrnutie po viacdňovom pátraní(oslovil som viacero odborníkov na danú tému) ohľadne daní z úrokov považovaných za preddavok na daň podľa §43 prísl. zákona:

- v prípade, že takýto preddavok prevýši sumu 100 Sk za bežné obdobie a nemáme žiadnu daňovú povinnosť a budeme my ho žiadať od daňového úradu, zostáva na účte 341 k 31.12. prísl. roka

- v prípade, že takýto preddavok neprevýši sumu 100 Sk za bežné obdobie, ani nemáme žiadnu daňovú povinnosť alebo prevýši sumu 100 Sk a my ho nebudeme žiadať o vrátenie, vynulujeme účet 341 zápisom 591/341 k 31.12. prísl. roka. Ak sme tak neurobili a na účte 341 nám v ďalšom období svieti zase nejaká malá suma, odporúčané účtovanie je 595/341 na začiatku roka.

- keďže v JÚ platí, že takýto preddavok môžeme odpočítať od daňovej povinnosti iba vo výške, ktorá sa týka príslušného roka, dovolil som si preniesť toto aj na PÚ z dôvodu, že stanovisko viacerých odborníkov nie je ujednotené a mne sa aj napriek úsiliu nepodarilo získať jednotné, t.j. správne stanovisko.

(viacero názorov zastávalo ideu, že účet 341 sa kumuluje a keď dovŕši sumu 100 Sk a nebude od čoho odpočítavať, môžeme ho požiadať o vrátenie. ďalší názor bol taký, že toto môžeme urobiť iba počas 2 rokov-nechápem z akého dôvodu a podľa akého §. ďalší názor potvrdil horeuvedené, k čomu som sa priklonil aj ja).
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
M3G Pozri príspevok