Zavrieť

Porady

Registratúra - ako je to teraz?

Ahojte,
viete mi niekto poradit ako je to teraz s tou registraturovu pre zivnostinkov, co treba urobit a co netreba.
Usporiadat
Peter_B Peter_B

Peter_B je offline (nepripojený) Peter_B

Tiež som to teraz riešil a dospel som k záveru, že samostatne podnikajúce fyzické osoby - živnostníci nemajú povinnost registratúry ani nemusia nikam posielať na schválenie registratúrny poriadok.

MV SR vypracovalo pre živnostníkov metodický návod:

http://www.spisy.sk/uploads/images/f...ynavodmvsr.pdf

ktorým pre FO upravujú tieto povinnosti.

Osobne som to spravil tak, že vo vnutornom predpise kde by archivácia mala byť upravená som napísal že účtovná jednotka sa pri archivácií dokumentov riadi týmto metodickým návodom.
0 0
Aťka Aťka

Aťka je offline (nepripojený) Aťka

Peter, dakujem.
Myslela som si to, len som si to chcela potvrdit. A vedel by si mi poradit s tymi vnutornymi predpismi, s tymto nemam skusenosti a ani ako to ma vyzerat?
Este raz dakujem
0 0
Peter_B Peter_B

Peter_B je offline (nepripojený) Peter_B

V tejto diskusii som popisal co som do nich dal ja:

http://porada.sk/t41466-dobra-rada.html

V podstate su veci co by tam mali byt vzdy a potom veci pre ktore ma uctovna jednotka obsah, tzn. ze to o com neuctujes tam upravovat nemusis Ale v tom mojom prispevku co su uvedene su take ktore by tam mali byt, aspon co co ja viem, tak by tam mali byt.
Uprava je individualna ale mala by tam byt aj ucnnost predpisu od - do a podpis samozrejme, nazov uctovnej jednotky.
0 0
VTerezka VTerezka

VTerezka je offline (nepripojený) VTerezka

Z.č.395/2002 Z.z. o archívoch a registratúrach ukladá povinnosť osobne, z činnosti ktorej vzniká registratúra správu tejtodokumentácie. MV SR novelou vyhláškz č. 628/2002 zmenilo lehotu do 30.júna 2007 na schválenie registra a registr.plánu. Lehota, kedy je subjekt povinný spravovať registratúru sa predlžuje na 1.januára 2008. V podstate ale ak si urobíš registratúru podľa návodu, aký stanovilo MV, tak to netreba dávať schvaľovať na archív. O to som sa už pokúšala,keď to vošlo do platnosti prvý krát a 3 reg.plány mi schválili, medzitým sa posunula platnosť zákona a na ostatné mi povedali, že ak sú podľa návodu MV, netreba to dávať špeciálne schvaľovať.
0 0
Džudi Džudi

Džudi je offline (nepripojený) Džudi

Ja mám teda stanovisko, že každý musí dať na schválenie a aj mám schválený reg. plán a poriadok vypracovaný podľa met. pokynu. Nitra chce aj od malých živnostníkov a napr. Šaľa nechce. Tak neviem.
0 0
Peter_B Peter_B

Peter_B je offline (nepripojený) Peter_B

Ja som nato prisiel tak, ze na http://www.spisy.sk su vsetky informacie o tejto povinnosti a v otazkach a odpovediach je hned prva ze zivnostnici nemusia davat nic schvalovat.

Ostatne su tam aj tie zakony a vyhlasky, aj vzory, myslim ze o registrature sa tam da dozvediet vela. Ale kedze nejde o oficialnu stranku, neda sa nato odvolavat. Ale to konieckoncou ani na porada.sk
0 0
Aťka Aťka

Aťka je offline (nepripojený) Aťka

Nasla som jeden clanok na pravde, neviem ci ste ho uz citali, ale tyka sa to toho nasho problemu.
http://www.tvojepeniaze.sk/podnikate..._sk_pludia_p01
Zeby sme sa nechali este prekvapit, co nam prinesie krasneho nasa vlada
0 0
Peter_B Peter_B

Peter_B je offline (nepripojený) Peter_B

Hadam pre SZCO to nebude povinne, ved chudak zivnostnik keby mal este tymto stracat cas...

U velkych firiem to moze mat opodstatnenie, aj ked ja teda neviem.

Podla mna by uplne stacilo keby priamo urcili co sa ma kolko uchovavat a viac uz nic.
0 0
Aťka Aťka

Aťka je offline (nepripojený) Aťka

No ved, nad takymito vecami sa uz zamyslam dlhsie a stale zacinam viac rozmyslam nad tym skoncit ako SZCO, lebo je to vrchol co si vymyslaju.
Nie aby to drobnym zivnostikom ulahcili, ze si podnikaju, oni ich likviduju.
Je to tu cele postavene na hlavu a je mi obcas z toho na ....
0 0
Peter_B Peter_B

Peter_B je offline (nepripojený) Peter_B

Zase tak vela tych povinnosti nieje alebo si nato treba najst cloveka, uctovnika co urobi aj danove priznanie. Ked ma niekto male prijmy tak zvycajne ani niesu komplikovane a ked ma vacsie, moze z nich cast vyclenit aj na takuto sluzbu.
0 0
tinusa tinusa

tinusa je offline (nepripojený) tinusa

Ja by som účtovníka nezaťažovala registratúrou. Registratúrny plán a registratúrny poriadok je podľa môjho názoru dobré dať vypracovať tomu, kto problematiku rieši komplexne. Teda nie iba archiváciu účtovných dokladov. ale aj dokladov, ktoré podnikateľ môže potrebovať v prípade reklamácií, súdnych sporov a pod. A nemusí to byť ani obzvlášť drahé. Treba si iba správne vybrať. Dalo sa registratúrny poriadok aj plán ešte aj so zastupovaním na archíve objednať už od 1250,- Sk.
0 0
SilviaS SilviaS

SilviaS je offline (nepripojený) SilviaS

Dobrý den poraďaci!!!
Prosím o radu!!
My ako firma už mám schválený reg.poriadok a plán z účinnosťou od 1.3.2006 len dnes som sa ku tomu dostala,že tie spisy budem číslovať a zoraďovať neviete mi poradiť ako na to mám ísť správne a aké číslo mám
dávať ku spisom???Každá jedná faktúra musí mať neaké číslo alebo ako je to????
Neviete môže prísť aj kontrola zo štátneho archívuuuuuu???????
Vďaka Silvia
0 0
SilviaS SilviaS

SilviaS je offline (nepripojený) SilviaS

Naozaj mi nikto nevie poradiť!!!!!!!!!!!!!!!
PROSÍMMMMMMMMMMMMMMMMMMM PORADTE
Naposledy upravil SilviaS : 22.03.07 at 11:14
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
Práve som počul v rádiu, že "náš milovaný" parlament shválil zmeny v zákone o archivácii a pre živnostníkov a podnikateľov zrušil povinnosť zasielať registratúrny a archivačný plán do Štátneho archívu nadobro.

Naposledy upravil Zoltán Kovács : 27.03.07 at 11:11
0 0
tuta tuta

tuta je offline (nepripojený) tuta

Aspoň jedna pozitívna správa v tomto hektickom období.
0 0
Jano22 Jano22

Jano22 je offline (nepripojený) Jano22

http://www.tvojepeniaze.sk/archivy-u..._sk_pludia_p01
Živnostníci a ďalší, ktorí z celého srdca nenávidia byrokraciu sa potešili takejto správe. Naopak SZČO a firmy ktoré sa tým aj živia / napríklad vypracovanám registraturného poriadku" v "duchu nadávajú"... Však si domyslíte čo som chcel napísať.
0 0
Fany Fany

Fany je offline (nepripojený) Fany

1. Jednoduchá otázka: ak mám spracovaný registratúrny plán, môžem teda po uplynutí lehoty uloženia normálne doklady zlikvidovať, skartovať, roztrhať...? Nemusím pri tom nič spisovať alebo niekam posielať na schválenie?
2. Jednoduchá otázka: ak som mala daňovú kontrolu za roky 2002-2003, môžem aj tieto doklady už skartovať?
0 0
misolga misolga

misolga je offline (nepripojený) misolga

Fany Pozri príspevok
1. Jednoduchá otázka: ak mám spracovaný registratúrny plán, môžem teda po uplynutí lehoty uloženia normálne doklady zlikvidovať, skartovať, roztrhať...? Nemusím pri tom nič spisovať alebo niekam posielať na schválenie?
2. Jednoduchá otázka: ak som mala daňovú kontrolu za roky 2002-2003, môžem aj tieto doklady už skartovať?
1.po uplynutí lehoty uloženia dokladov si musíš podať žiadosť na štát.archív, tlačivko by malo byť tuším na ich inernet.stránke.myslím že majú do 30 dní na to aby ti odpovedali. Ale bez toho aby si zaslala žiadosť nič nelikviduj !
2.Aj keď si mala daň kontrolu tak doklady likviduješ až po uplynutí lehoty uchovávania dokladov + schválenie archívom
0 0
Fany Fany

Fany je offline (nepripojený) Fany

No ale Smith píše, že sa niečo v tomto zrušilo - nadobro. Znamená to, že neposielam na archív plán , ale likvidáciu áno? Čo tam mám vlastne napísať?
0 0
Fany Fany

Fany je offline (nepripojený) Fany

misolga Pozri príspevok
1.po uplynutí lehoty uloženia dokladov si musíš podať žiadosť na štát.archív, tlačivko by malo byť tuším na ich inernet.stránke.myslím že majú do 30 dní na to aby ti odpovedali. Ale bez toho aby si zaslala žiadosť nič nelikviduj !
2.Aj keď si mala daň kontrolu tak doklady likviduješ až po uplynutí lehoty uchovávania dokladov + schválenie archívom
To tlačivko, nevieš prosím webstránku? Lebo na štátnom archíve to nieje.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať