Zavrieť

Porady

záporný stav pokladne

Stále veselá holka:)
Dobrý deň,

je možné (účtovne), aby istú dobu bol záporný stav pokladne a potom ju "nadotujem"???
ďakujem za opoveď.
Usporiadat
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
slniecko:) Pozri príspevok
Dobrý deň,

je možné (účtovne), aby istú dobu bol záporný stav pokladne a potom ju "nadotujem"???
ďakujem za opoveď.
Pokladňa nemôže mať zápornú hodnotu. Takže najprv "nadotuj" - ako si písal/a a potom zaúčtuj výdavky.
0 0
jamis jamis

jamis je offline (nepripojený) jamis

smith Pozri príspevok
Pokladňa nemôže mať zápornú hodnotu. Takže najprv "nadotuj" - ako si písal/a a potom zaúčtuj výdavky.
Ja účtujem tržbu z RP vždy na konci mesiaca, takže sa mi niekedy stane, že v priebehu mesiaca je pokladňa v mínuse, ale nikdy nie na konci mesiaca.
0 0
remenka remenka

remenka je offline (nepripojený) remenka

Môže, mala som kontrolu a bolo to o.k. Niekedy sa nedá, že sa "nadotuje", a potom sa zaučtujú výdavky, lebo nenasledujú chronologicky podľa dátumu.
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

jamis Pozri príspevok
Ja účtujem tržbu z RP vždy na konci mesiaca, takže sa mi niekedy stane, že v priebehu mesiaca je pokladňa v mínuse, ale nikdy nie na konci mesiaca.
toto je odôvodnené oneskoreným zápisom príjmu z ERP.
remenka
Môže, mala som kontrolu a bolo to o.k. Niekedy sa nedá, že sa "nadotuje", a potom sa zaučtujú výdavky, lebo nenasledujú chronologicky podľa dátumu.
Z pokladne sa môže vyplatitť len toľko Sk, koľko v nej je, takže nemôže byť v mínuse.
0 0
remenka remenka

remenka je offline (nepripojený) remenka

liba2 Pozri príspevok
toto je odôvodnené oneskoreným zápisom príjmu z ERP.

Z pokladne sa môže vyplatitť len toľko Sk, koľko v nej je, takže nemôže byť v mínuse.
Myslela som tým, že v priebehu mesiaca, na konci určite nemôže byť mínus.
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

remenka Pozri príspevok
Myslela som tým, že v priebehu mesiaca, na konci určite nemôže byť mínus.
Pokladňu si predstav ako svoju peňaženku - keď v nej nič nemáš, nemôžeš nakupovať, musíš ju najskôr dotovať, teda nemôžeš prísť do mínusu.
0 0
remenka remenka

remenka je offline (nepripojený) remenka

Ide o to, ja konkrétne mám 3 kasy prenosné. Pôvodne som dávala každý deň do peňažného denníka PPD z každej kasy. Mala som kontrolu a mali veľa roboty s tým, tak mi povedali, že to kľudne môžem zaučtovať jedným sumárom na konci mesiaca. Tak to tak robím a niekedy sa stane, že je tam mínus. Povedali že to nevadí, tak som z toho jeleň.
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

remenka Pozri príspevok
Ide o to, ja konkrétne mám 3 kasy prenosné. Pôvodne som dávala každý deň do peňažného denníka PPD z každej kasy. Mala som kontrolu a mali veľa roboty s tým, tak mi povedali, že to kľudne môžem zaučtovať jedným sumárom na konci mesiaca. Tak to tak robím a niekedy sa stane, že je tam mínus. Povedali že to nevadí, tak som z toho jeleň.
No ale o tých 3 kasách - predpokladám že ERP - hovoríš až teraz, potom je to ten istý prípad ako má jamis, a k tomu som sa vyjadrila.
0 0
remenka remenka

remenka je offline (nepripojený) remenka

Konečne som v obraze. DÍKI.
0 0
jalenka jalenka

jalenka je offline (nepripojený) jalenka

Tá pokladňa. Robím ju v MRP programe. Problém je v tom, že účtovníctvo robím v mužovej firme, kde jeho kolegyňa len zakladá bloky. Ja ich potom účtujem rovno do účtovného denníka, takže stav pokladne sa dozvedia, až keď ja yaučtujem bloky. Snažím sa to robiť, čo najčastejšie, ale som zamestnaná ešte v hlavnom pracovnom pomere a učtovníctvo robím popri tom cez weekend. Stane sa, že pokladňa je potom niekedy v mínuse. Musí sa ešte viesť pokladníčná kniha zvlášť, alebo stačí výstup z programu?
0 0
cloe cloe

cloe je offline (nepripojený) cloe

Som najskôr človek až potom účtovník! ...viac
jalenka Pozri príspevok
Tá pokladňa. Robím ju v MRP programe. Problém je v tom, že účtovníctvo robím v mužovej firme, kde jeho kolegyňa len zakladá bloky. Ja ich potom účtujem rovno do účtovného denníka, takže stav pokladne sa dozvedia, až keď ja yaučtujem bloky. Snažím sa to robiť, čo najčastejšie, ale som zamestnaná ešte v hlavnom pracovnom pomere a učtovníctvo robím popri tom cez weekend. Stane sa, že pokladňa je potom niekedy v mínuse. Musí sa ešte viesť pokladníčná kniha zvlášť, alebo stačí výstup z programu?
Ja tlačím pokladničné knihy z programu /je to v každom/, myslím že to postačuje len vtedy, ak nepotrebujú vedieť aktuálne stavy pokladne. Takže si väčšina firiem vedie aj osobitne pokladničnú knihu, ktorá by samozrejme mala sedieť s mojom, ktorú vytlačím z počítača. A keď to nesedí, aspoň vedia, že sa niekde stala zrada. Ale myslím, že pre účely daňovej kontroly stačí pokladničná kniha vytlačená z počítača /aj keď na druhej strane, keby prišla kontrola v priebehu účtovného obdobia a chceli by pokl. knihu, asi by to bol problém. Takže mala by sa viesť. Môj názor.
0 0
DušanČ DušanČ

DušanČ je offline (nepripojený) DušanČ

Ak už musí dôjsť k stavu, že stav peňažných prostriedkov v pokladni by bol po zaúčtovaní výdavku záporný, používa sa bežne "finta", že sa zaúčtuje najprv akože krátkodobá pôžička trebárs od kolegu a keď je dostatočný plusový stav, tak sa zaúčtuje vrátenie pôžičky.
0 0
STRELEC STRELEC

STRELEC je offline (nepripojený) STRELEC

DušanČ Pozri príspevok
Ak už musí dôjsť k stavu, že stav peňažných prostriedkov v pokladni by bol po zaúčtovaní výdavku záporný, používa sa bežne "finta", že sa zaúčtuje najprv akože krátkodobá pôžička trebárs od kolegu a keď je dostatočný plusový stav, tak sa zaúčtuje vrátenie pôžičky.
Alebo osobný vklad a následne pri "prebytku" osobná spotreba.
0 0
ilona ilona

ilona je offline (nepripojený) ilona

Jamis a slniečko,myslím si,že je veľa firiem,ktoré majú v priebehu mesiaca pokladňu v mínuse.Ja som tiež niekedy učtovala príjmové aj výdavkové bločky každý deň a vtedy samozrejme pokladňa sedela a nemohla byť v mínuse.No bolo to strašne veľa práce,ktorá sa nedala zvládnuť a tak už druhý rok učtujem príjmové bločky na konci mesiaca jednou sumou z každej kasy. a výdaj každý deň,takže keď vytlačím pokladničnú knihu až do 30-teho je v minuse a viem že to takto robí veľa firiem,no na konci mesiaca je to v poriadku.Samozrejme vedie sa pokladničná knihaú ručne,z ktorej je jasné,že v skutočnosti pokladňa nebola v mínuse.
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Svojho času som robila účto pre obchodnú firmu s ERP. Tiež tam bola pokladňa s mínusovým zostatkom. Tržba sa odovzdávala denne konateľovi, ktorý mal na starosti trezor. Tak som zaviedla ďalšiu pokladňu s prívlastkom "trezor", za ňu bol zodpovedný konateľ a asistentka mala príručnú pokladňu, ktorú si podľa potreby doplňovala sumou od konateľa z trezoru. Odvtedy bol poriadok v obidvoch pokladniciach, nebol problém denne skontrolovať správny zostatok najmä v príručnej pokladnici a prípadný rozdiel bolo možné ihneď zistiť a odstrániť. Pokladničná kniha pokladnice "trezor" sa viedla len v účt. programe, operatívne evidenciu si viedol konateľ, keď mal rozdiel bol to jeho problém.
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

liba2 Pozri príspevok
Svojho času som robila účto pre obchodnú firmu s ERP. Tiež tam bola pokladňa s mínusovým zostatkom. Tržba sa odovzdávala denne konateľovi, ktorý mal na starosti trezor. Tak som zaviedla ďalšiu pokladňu s prívlastkom "trezor", za ňu bol zodpovedný konateľ a asistentka mala príručnú pokladňu, ktorú si podľa potreby doplňovala sumou od konateľa z trezoru. Odvtedy bol poriadok v obidvoch pokladniciach, nebol problém denne skontrolovať správny zostatok najmä v príručnej pokladnici a prípadný rozdiel bolo možné ihneď zistiť a odstrániť. Pokladničná kniha pokladnice "trezor" sa viedla len v účt. programe, operatívne evidenciu si viedol konateľ, keď mal rozdiel bol to jeho problém.
Ahoj, to sa mi páči. Rozumiem tomusprávne? Mala si to rozdelené aj analyticky
pokladňu bežnú SKK 211100
a "trezor" 211101
a syntetika pokladne 211000 bola na konci mesiaca plusová
alebo
si mala na pokladňu SKK len jednu analytiku 211100 a evidenciu na ERP resp. bežnej pokladni a "trezor" rozlíšené len rôznym číselným radom (napr.
ERP ako číselný rad HPERP1
trezor by bol napr. HPSKTR
a ostatné pokladničné doklady HPSKK
a všetko sa evidovalo v poradí v pokladničnej knihe pre SKK?

Alebo ako? Už mi to nemyslí, málo spím. Tak sa ospravedlňujem. Popíš to prosím konkrétnejšie aj s príkladmi - veľmi ma to zaujalo. Ako to konkrétne účtuješ a eviduješ.

Ja som v PU registračku nerobila, ale v JU som nemala delenie pokladní. Všetko som robila do jednej pokladne SKK (aj do jednej pokladničnej knihy) s tým, že každý príjem cez ERP (boli 2-3) som evidovala podľa denných uzávierok a označovala som to číselným radom zvoleným pre danú pokladňu:
HPERP1 bol príjmový PD pre tržbu podľa DU v pokladni ERP č.1
(v popise pokladní špecifikované prideleným kódom pokladnice od DU)
HPERP2 bola tržba podľa DU do pokladne ERP č.2
HPSK bol príjem bežný do pokladne SKK (napr.výber z účtu, úhrada VF na základe klasického príjmového PD)
HVSK bol bežný výdaj z pokladne SKK (napr.úhrada DF faktúry, nákup tovaru, rež.nákup v hotovosti, a pod.)

Vďaka tomuto označovaniu som vedela vyselektovať len položky vybratej ERP a vytlačiť pohyby len na tejto ERP. Takže som si vedela odkontrolovať, či mi sedia v súčte obraty denné s obratom podľa mes.uzávierky. Pravda ale je, že to bola menšia ÚJ - živnosť. Tak teraz neviem. Všetky tržby z ERP vyberá SZČO podľa potreby a evidenciu o tom nerobí. Celá pokladničná kniha sa robí "od stola" pozadu a o reálne prepočítanej a spočítanej hotovosti k posled.dňu štvrťroka môžem iba snívať. On zápisz nerobí. Formálne inventarizujem, ale či mu to naozaj tak sedí, to neviem, lebo je sám evidenciu nevedie. Ale podľa pokladničnej knihy to sedí.Takže teória je jedna vec a prax druhá. Bohužiaľ. Ale to je u väčšiny malých. Kde sa pohybuje viac ľudí - najmä zamestnancov, tam si na tom dajú aj viac záležať, aby mali prehľad.

Ak niečo píšem skomolene, sorry, ale 3 hodiny spánku nestačia.
Naposledy upravil Betina2 : 26.03.07 at 06:39
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

Betina2 Pozri príspevok
Ahoj, to sa mi páči. Rozumiem tomu správne? Mala si to rozdelené aj analyticky
pokladňu bežnú SKK 211-100 ANO zostatok denne plusový
a "trezor" 211-101 ANO
a syntetika pokladne 211-000 bola na konci mesiaca plusová ANO - musela byť!
alebo
si mala na pokladňu SKK len jednu analytiku 211100 a evidenciu na ERP resp. bežnej pokladni a "trezor" rozlíšené len rôznym číselným radom (napr.
ERP ako číselný rad HPERP1
trezor by bol napr. HPSKTR
a ostatné pokladničné doklady HPSKK
a všetko sa evidovalo v poradí v pokladničnej knihe pre SKK?

Alebo ako? Už mi to nemyslí, málo spím. Tak sa ospravedlňujem. Popíš to prosím konkrétnejšie aj s príkladmi - veľmi ma to zaujalo. Ako to konkrétne účtuješ a eviduješ.
Boli 2 analytické účty pre 2 pokladne. Každá mala iný číselný rad, aby som v Hl.knihe videla podľa čísla dokladu ktorej pokladne sa položka týka. Neodporúčam viesť 2 číselné rady pod jedným analytickým účtom.
2 číselné rady sú 2 pokladne (ak samozrejme nejde o osobitné číslovanie pre príjmové a zvlášť pre výdavkové doklady), no a 2 pokladne by nemali byť na jednom AU, výsledok by nevyjadroval zostatok pokladne.
0 0
Maxinka Maxinka

Maxinka je offline (nepripojený) Maxinka

Prosím Vás o radu:
na účte pohybov 211 mám inakší stav ako keď si dám vytlačiť Pokladničnú knihu.Neviete akoby som to mohla napraviť??????
Chybu som našla v tom, že v roku 2007 som niečo kupovala cez bank.kartu - urobila som to cez VPD účet 5XX/321 a následne banku 321/221 a teraz mi to tam robí šarapatu.
0 0
azla azla

azla je offline (nepripojený) azla

Maxinka Pozri príspevok
Prosím Vás o radu:
na účte pohybov 211 mám inakší stav ako keď si dám vytlačiť Pokladničnú knihu.Neviete akoby som to mohla napraviť??????
Chybu som našla v tom, že v roku 2007 som niečo kupovala cez bank.kartu - urobila som to cez VPD účet 5XX/321 a následne banku 321/221 a teraz mi to tam robí šarapatu.
Rozumiem tomu tak, že KS účtu 211 Ti nesedí s KS Pokladničnej knihy. Toto si asi pri inventarizácii r. 2007 prehliadla.

Účtovanie nákupu cez bank. kartu sa Ti dostalo do nákladov a znížilo ti účet 221. Z hľadiska účtovného to máš správne.
Zápis v pokladničnej knihe je naviac. V pokladničnej knihe robiš zápisy iba vtedy, ak učtuješ na účte 211.

Podľa môjho názoru, len si daj PS Pokladničnej knihy k 1.1.2008 taký istý ako máš v hlavnej knihe príslušný účet 211 a všetko bude v poriadku.
0 0
Maxinka Maxinka

Maxinka je offline (nepripojený) Maxinka

azla Pozri príspevok
Účtovanie nákupu cez bank. kartu sa Ti dostalo do nákladov a znížilo ti účet 221. - presne tak som to urobila - moja chyba
Z hľadiska účtovného to máš správne.
Zápis v pokladničnej knihe je naviac. V pokladničnej knihe robiš zápisy iba vtedy, ak učtuješ na účte 211.

Podľa môjho názoru, len si daj PS Pokladničnej knihy k 1.1.2008 taký istý ako máš v hlavnej knihe príslušný účet 211 a všetko bude v poriadku.
ĎAKUJEM-vyskúšam adúfam, že to dám do poriadku
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať