Zavrieť

Porady

Pracovný pomer a živnosť súčasne

Ahojte,
pracujem ako zamestnanec spoločnosti podnikajúcej v IT, rozmýšľam ale aj o vybavení živnostenského listu pre IT poradenstvo kôli príležitostným zákazkám (s ktorými zamestnávateľ súhlasí). Je možné byť súčasne zamestnancom a živnostníkom? Akým spôsobom je potom riešené platenie zdravotného a sociálneho posistenia, platí mi ho naďalej zamestnávateľ?

Ďakujem za odpoveď.
Marek
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    STRELEC je offline (nepripojený) STRELEC

    STRELEC
    [quote=MareG;416761]Ahojte,
    pracujem ako zamestnanec spoločnosti podnikajúcej v IT, rozmýšľam ale aj o vybavení živnostenského listu pre IT poradenstvo kôli príležitostným zákazkám (s ktorými zamestnávateľ súhlasí). Je možné byť súčasne zamestnancom a živnostníkom? Áno - samozrejme. Akým spôsobom je potom riešené platenie zdravotného a sociálneho posistenia, platí mi ho naďalej zamestnávateľ? Zamestnávateľ nemá nič do činenia s Tvojimi povinnosťami ako živnostníka. Teda ani s Tvojimi fondami. Ten si plní ďalej svoje povinnosti ako zamestnávateľ (vrátane odvodov fondov z titulu pracovného pomeru.).