Zavrieť

Porady

Kompletná rekonštrukcia prenajatých priestorov

Ahojte Poraďáci.

Dovoľujem si touto cestou obrátiť sa na Vás s prosbou o radu, resp. Váš názor na takúto situáciu.

Firma s.r.o. si prenajala si priestory, ktoré kompletne rekonštruuje. (nové okná, nové podlahy, nové stierky, nové rozvody, nové priečky, nové sociálne zariadenia ...a pod.)

- potrebovali i súhlas príslušného úradu.
- majú stavebné povolenie, kde bolo treba súhlas všetkých zainteresovaných strán.
- bola vypracovaná projektová dokumentácia pre všetky realizované profesie.
- uskutoční sa kolaudácia.
- na realizácii sa podieľajú 2 - 3 dodávatelia.

S majiteľom priestorov sa firma dohodla, že čiastočne náklady na rekonštrukciu preplatí a to formou zápočtov. T.j. každý mesiac keď im majiteľ vyfakturuje prenájom, tak časť tejto sumy sa bude považovať za uhradenú...

Veľmi pekne Vás prosím o Váš názor, či celú sumu nákladov vynaložených na rekonštrukciu bude potrebné odpisovať ako TZ, alebo či sa niektoré časti budú dať zahrnúť do nákladov hneď. Príp. ako sa vysporiadať s tým podieľaním sa majiteľa na čiastočnej úhrade nákladov?

Za reakcie vopred ďakujem.
Hanah
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

    JAJA11
    Hanah Pozri príspevok
    Ahojte Poraďáci.

    Dovoľujem si touto cestou obrátiť sa na Vás s prosbou o radu, resp. Váš názor na takúto situáciu.

    Pokiaľ to bude prenajímateľ postupne splácať, potom sa nejedná o vaše zhodnotenie a nemôžete to odpisovať. Odpisovať to môže prenajímateľ.

    Firma s.r.o. si prenajala si priestory, ktoré kompletne rekonštruuje. (nové okná, nové podlahy, nové stierky, nové rozvody, nové priečky, nové sociálne zariadenia ...a pod.)

    - potrebovali i súhlas príslušného úradu.
    - majú stavebné povolenie, kde bolo treba súhlas všetkých zainteresovaných strán.
    - bola vypracovaná projektová dokumentácia pre všetky realizované profesie.
    - uskutoční sa kolaudácia.
    - na realizácii sa podieľajú 2 - 3 dodávatelia.

    S majiteľom priestorov sa firma dohodla, že čiastočne náklady na rekonštrukciu preplatí a to formou zápočtov. T.j. každý mesiac keď im majiteľ vyfakturuje prenájom, tak časť tejto sumy sa bude považovať za uhradenú...

    Veľmi pekne Vás prosím o Váš názor, či celú sumu nákladov vynaložených na rekonštrukciu bude potrebné odpisovať ako TZ, alebo či sa niektoré časti budú dať zahrnúť do nákladov hneď. Príp. ako sa vysporiadať s tým podieľaním sa majiteľa na čiastočnej úhrade nákladov?

    Za reakcie vopred ďakujem.
    Hanah
    Pokiaľ to bude prenajímateľ postupne splácať, potom sa nejedná o vaše zhodnotenie a nemôžete to odpisovať. Odpisovať to môže prenajímateľ.

    betka je offline (nepripojený) betka

    betka
    Firma s.r.o. si prenajala si priestory, ktoré kompletne rekonštruuje. (nové okná, nové podlahy, nové stierky, nové rozvody, nové priečky, nové sociálne zariadenia ...a pod.)
    Nové okná - oprava, ak sa nezväčšili, nezmenšili, nie sú šoeciálne-oprava
    Nové podlahy - výmena starých opotrebovaných za nové, ak sa nezmenili parametre - oprava (TZ výmena dlažby za parkety.....)
    Nové rozvody - ak tam predtým neboli - TZ, ak boli, prerobili sa staé za nové - oprava
    Nové priečky - TZ
    Nové sociálky - ak tam neboli TZ, ak tam boli oprava, pokiaľ ste tam nedorábali nejaké sprch.kuty, tak TZ....

    S majiteľom priestorov sa firma dohodla, že čiastočne náklady na rekonštrukciu preplatí a to formou zápočtov. T.j. každý mesiac keď im majiteľ vyfakturuje prenájom, tak časť tejto sumy sa bude považovať za uhradenú...
    Tu by som to dala hlavne do zmluvy. Zmluvná cena prenájmu je ...., nech je to tu jasne stanovené, pretože to bude Váš náklad, dajte si vyhotoviť aj doklad o úhrade ..., ak započítavate, nejaký doklad, z kt bude zrejmé, že ide o nejaký zápočet ....

    Veľmi pekne Vás prosím o Váš názor, či celú sumu nákladov vynaložených na rekonštrukciu bude potrebné odpisovať ako TZ, alebo či sa niektoré časti budú dať zahrnúť do nákladov hneď. Príp. ako sa vysporiadať s tým podieľaním sa majiteľa na čiastočnej úhrade nákladov?

    Máte viac subdodavateľov: prečítajte si obsah faktúr, pretože v súvislosti s uskutočnenými stavebnými prácami sú pre mňa niektoré veci opravou, niektoré TZ. TZ odpisujeme.
    Ak si prenajímateľ zvýši o TZ VC (ZC), ide o jeho nepeňažný príjem, lebo TZ ste zaplatili vy.
    Opravy sú jeho nepen. príjem, lebo ste ich zaplatili vy.
    Ak budete odpisovať TZ vy, ide o Iný majetok, kt odpisujete v 4.OS, a opravy budú pre Vás nákladom,

    Ešte tiež dôlezitá ozázka: na koho sú vystavené FA, na Vás, či prenajímateľa: ak na prenajímateľa (to zelené je bezpredmetné)

    Znovu poukazujem na zmluvu. Tu sa dá urobiť viacerymi sposobmi, a teda i riešenie môže byť rozne jednak pre Vás, jednak pre prenajímateľa.
    Tiež nepoznám článok v NZ ako sa budete s majiteľom vyplácať. Vidím tu neúrekom variantov.

    Neviem prečo, ale si myslím, že ide NZ, z kt. bude mať prospech len prenajímateľ, a určite si ju urobil v prospech seba. Odporučujem zobrať NZ a poradiť sa s nejakým právnikom, pretože nikto nevie, čo je v zmluve zakomponované ...

    betka je offline (nepripojený) betka

    betka
    JAJA11 Pozri príspevok
    Pokiaľ to bude prenajímateľ postupne splácať, potom sa nejedná o vaše zhodnotenie a nemôžete to odpisovať. Odpisovať to môže prenajímateľ.
    Tu je to tiež nie jasné, čo ak je prenajímateľ špekulant. Čo ak by boli subdodávky vystavované na prenajímateľa a vyplatil to nájomca. Veď sa dohodneme na zápočtoch, ale akých. Ak zaplatiľ nájomca všetky výdavky, môže prenajímateľ povedať, započítam Ti z prenájmom napr. 10 tis. A čo bude dôkaz? Ak bude chabo napísaná NZ, može tam byť nejaký smiešny nájom ...., nevieme ....
    Čo ak na základe zmluvy nebude mať alebo bude mať len nejaký min. náklad, a prenajímateľ min. príjem, veď tu sa svojim spôsobom môže prenajímateľ obohacovať ....., dá sa špekulovať ........ vidím tu x variantov.
    Dôležitá je len NZ a jej cena a článok ako sa vysporiadať s výdavkami nájomcu a aké sú....

    Kompletná rekonštrukcia prenajatých priestorov

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.