No nazov temy je Zoznam orchestrov, pochopil som, ze Ti ide o zlozenie (spravne obsadenie) a spominas kvarteto, co nie je orchester ale komorny subor. Seminarnu pracu za Teba tu asi nenapisem, predpokladam, ze seminarna praca mam mat viac ako 2 odsaky, takze asi Ta navsteva Univerzitnej kniznice neminie.
Ked zacneme od najmensieho, (suboru), je to duo, zlozenie moze byt naozaj rozne, 2 husle, husle klavir, 2 klavire, prakticky hociake 2 nastroje spolu mozu hrat duo. Tria byvaju casto slacikove (husle, viola, violoncelo) ale este castejsie je Klavirne trio (klavir husle violoncelo), potom je to slacikove kvarteto (1. husle, 2. husle, viola, violoncelo) ale aj klavirne kvarteto (namiesto jednyh husli je tam klavir), potom moze byt slacikove kvinteto (kvarteto + kontrabas) a z dychovych je najcastejsie dychove kvinteto (flaute, hoboj, klarinet, lesný roh a fagot).
Potom nasleduju rozne sextety, septety, oktety a nonety, ale ich zlozenie moze byt rozne.
Najmensi orchester je Slacikovy orchester. Zlozenia ako slacikovy kvintet, ale jednotlive hlasy nehraju jednotlive nastroje po jednom, ale cele skupiny (skupina 1. husli, 2. husli...) To je v podstate barokovy model slacikoveho orchestra (casto s čembalom). Uz v baroku ale boli sucastou orchestra casto aj hoboje, flauty a fagoty (niekedy lesne rohy a trubky) a tympany.
v klasicizme pribudol klarinet, orchester sa cistocne rozsiril, klasicistickemu modelu orchestra sa casto hovori aj Sinfonietta (nemylit si so Symfonietta, to je skladba pre orchester), v romantizme pribudla pozauna, tuba, harfa, mnozstvo bicich nastrojov, niekedy je sucastou orchestra aj klavir alebo organ. V postromantickom obdobi uz nie su ziadne obmedzenia, su skladby, kde sa kefuju zvony drotenymi kefami a ktosi pouzil uz v orchestri aj motorovu pilu.
Samozrejme, uvedene nastroje nemusia hrat vzdy, preto byva zlozenie orchestra casto variabilne.
To bybolo zhruba co sa tyka klasiky. Este samozrejme jesvuju aj orchestre ludovych nastrojov, cimbalove kepely, tanecne, dzezove orchestre a pod.