Zavrieť

Porady

Študent, SZČO, voľná živnosť...

Pekný deň.

Dnes som bol na živnostenskom úrade ohlásiť voľnú živnosť, o týždeň si pôjdem pre živnostenský list. V ten istý deň sa pôjdem nahlásiť na daňový úrad a ZP
ako SZČO.

Moja prvá otázka sa týka zdravotného poistenia. Keďže som SZČO a zároveň študent, mám podľa mojich informácii určité úľavy. Akú sumu budem platiť na zdravotné poistenie prvý rok podnikania, keď som minulý rok nepodnikal? Budem potrebovať na ZP pri nahlásení sa ako SZČO aj potvrdenie o štúdiu?

Druhá otázka sa týka daňového úradu a bankového účtu. Čo vlastne nahlasujem daňovému úradu? Ako funguje vzťah banka-daňový úrad? Daňový úrad vyžaduje číslo bankového účtu pre kontrolné účely? Je nevyhnutné založenie špeciálneho podnikateľského účtu alebo mi stačí založiť bežný účet? Aké výhody má podnikateľský účet oproti bežnému?

Tretia otázka súvisí s miestom podnikania. Na živnostenskom úrade som vo formulári uviedol ako miesto podnikania adresu trvalého bydliska.
Vyplývajú v súvislosti s vykonávaním živnosti na takomto mieste nejaké povinnosti?

Posledná otázka je o účtovníctve, faktúrach a iných formalitách. Potrebuje podnikateľ nevyhnutne účtovníka? Čo všetko musí obsahovať faktúra? Čo všetko musím archivovať v súvislosti s evidenciou príjimov, daňovým priznaním a pod.?

Za odpovede veľmi ďakujem a prajem príjemný deň.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!