Zavrieť

Porady

náležitosti pokladničných dokladov

Chcem niekoho kto je momentálne prihlásený poprosiť o informáciu - aké sú povinné náležitosti na pokladničných dokladoch. Alebo konkrétne-či je nutné na príjmových a výdavkových pokladničných dokladoch písať ičo, dič odberateľa, resp. dodávateľa a podpis príjemcu, resp. názov firmy komu sme peniaze vydali. Nakoľko ich mám dosť veľa, tak ich netlačím všetky, len tie, ktoré mám ku bločkom z registračnej pokladne - ostatné vypisujem ručne.
Usporiadat
Marcela16 Marcela16

Marcela16 je offline (nepripojený) Marcela16

Môže mi prosím niekto odpísať?
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
Náležitosti na VPD a PPD neupravuje zákon o účtovníctve, ani forma týchto dokladov nie je predpísaná. Účtovným dokladom je napr. bloček z ERP ....a ten musí obsahovať náležitosti podľa zákona o účtovníctve. Na VPD a PPD je vhodné vyznačiť hlavne údaje firmy, ktorá účtuje do účtovníctva (pokladne) tieto doklady.
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Účtovný doklad

(1) Účtovný doklad je preukázateľný účtovný záznam, ktorý musí obsahovať

a) označenie účtovného dokladu,
b) obsah účtovného prípadu a označenie jeho účastníkov,
c) peňažnú sumu alebo údaj o cene za mernú jednotku a vyjadrenie množstva,
d) dátum vyhotovenia účtovného dokladu,
e) dátum uskutočnenia účtovného prípadu, ak nie je zhodný s dátumom vyhotovenia,
f) podpisový záznam osoby (§ 32 ods. 3) zodpovednej za účtovný prípad v účtovnej jednotke a podpisový záznam osoby zodpovednej za jeho zaúčtovanie,
g) označenie účtov, na ktorých sa účtovný prípad zaúčtuje v účtovných jednotkách účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva, ak to nevyplýva z programového vybavenia.

(2) Účtovná jednotka je povinná vyhotoviť účtovný doklad bez zbytočného odkladu po zistení skutočnosti, ktorá sa ním preukazuje, a to tak, aby bolo možno určiť obsah každého jednotlivého účtovného prípadu spôsobom podľa § 8 ods. 5.

Účtovným dokladom je: výdavkový PD, príjmový PD, ID,
Daňovým dokladom je: FA, kt. je aj bloček z ERP, zmluvy, splátkové kalendáre (SPP, energetiky, leasing), ...
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
betka Pozri príspevok

Účtovným dokladom je: výdavkový PD, príjmový PD, ID,
...
Toto § 10 zákona o účtovníctve neobsahuje.
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

A ako označím účtovný doklad? (PPD, VPD, BU, ID)
Príjem do pokladne sa účtuje na základe PPD, úbytok na základe VPD.
Na bankových účtoch sa účtuje na základe pohybe PP
0 0
renix1 renix1

renix1 je offline (nepripojený) renix1

prosím o radu..
..označenie účastníkov na VPD -napr. keď uhrádzam faktúru priamym vkladom na bankový účet dodávateľa a banka mi dá PPD ja si k tomu dokladu vystavím VPD, na VPD napíšem banku alebo meno dodávateľa komu som uhrádzala?
Naposledy upravil renix1 : 17.12.07 at 15:54
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
renix1 Pozri príspevok
prosím o radu..
..označenie účastníkov na VPD -napr. keď uhrádzam faktúru priamym vkladom na bankový účet dodávateľa a banka mi dá PPD ja si k tomu dokladu vystavím VPD, na VPD napíšem banku alebo meno dodávateľa komu som uhrádzala?
Napíšeš sám seba, ak si szčo, veď z pokladne peniaze si prevzal ty.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
renix1 Pozri príspevok
prosím o radu..
..označenie účastníkov na VPD -napr. keď uhrádzam faktúru priamym vkladom na bankový účet dodávateľa a banka mi dá PPD ja si k tomu dokladu vystavím VPD, na VPD napíšem banku alebo meno dodávateľa komu som uhrádzala?
na svoj VPD napíš dodávateľa č. faktury, ktorú si uhradila, lebo to šlo priamo na účet dodávateľa.
Neplatíš banke, aj ked banka je príjemcom peňazí, v tomto prípade je len prostredníkom.
0 0
renix1 renix1

renix1 je offline (nepripojený) renix1

ďakujem.
0 0
brachnakova brachnakova

brachnakova je offline (nepripojený) brachnakova

v diskusii bolo uvedene na otazku:
..označenie účastníkov na VPD -napr. keď uhrádzam faktúru priamym vkladom na bankový účet dodávateľa a banka mi dá PPD ja si k tomu dokladu vystavím VPD, na VPD napíšem banku alebo meno dodávateľa komu som uhrádzala?
odpoved c. 1 - Napíšeš sám seba, ak si szčo, veď z pokladne peniaze si prevzal ty.
odpoved c. 2 - na svoj VPD napíš dodávateľa č. faktury, ktorú si uhradila, lebo to šlo priamo na účet dodávateľa.
Neplatíš banke, aj ked banka je príjemcom peňazí, v tomto prípade je len prostredníkom.

Odpovede su podla mojho nazoru vo vzajomnom rozpore. Mam podobny problem a tak by ma zaujimalo ci mam ako prijemcu penazi pri VPD napisat firmu od ktorej nakupoval (danovy doklad z ERP) alebo daneho podnikatela. Nezda sa mi vypisovat doklady kde prijemcom i vydajcom penazi je zivnostnik - to sa mi zda uplna byrokracia. Na druhej strane ked prijemca penazi (dodavatel, obchodnik ) sa mi nemoze podpisat na doklad.
Vopred dakujem za vysvetlenie.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
brachnakova Pozri príspevok
v
Odpovede su podla mojho nazoru vo vzajomnom rozpore. Mam podobny problem a tak by ma zaujimalo ci mam ako prijemcu penazi pri VPD napisat firmu od ktorej nakupoval (danovy doklad z ERP) alebo daneho podnikatela. Nezda sa mi vypisovat doklady kde prijemcom i vydajcom penazi je zivnostnik - to sa mi zda uplna byrokracia. Na druhej strane ked prijemca penazi (dodavatel, obchodnik ) sa mi nemoze podpisat na doklad.
Vopred dakujem za vysvetlenie.
Podpis príjemcu = ten, kto peniaze prevzal - a teda je uvedený aj na doklade z banky, že tam tie peniaze vložil. Aj keď sa to zdá ako úplná byrokracia, je to tak: ak je podnikateľ sám, podpisuje prevzatie a aj schválenie, niekedy aj vystavenie dokladu, ak nemá administratívnu pracovníčku.
0 0
IvetaH IvetaH

IvetaH je offline (nepripojený) IvetaH

Hľadán odpoveď na jeden problém, ale narazila som na iný. Ak som to pochopila, tak každý VPD i PPD by mal byť podpísaný konateľom ak je sám.
Prosím vás, napíšem ako to robím, a ak máte chvíľku, tak mi napíšte či OK alebo čo robím nesprávne.
Konateľ donesie na konci mesiaca všetky doklady na zaúčtovanie.
Kasu robím tak, že nahodím všetky bloky a všetky ostatné pokladničné operácie, dám prečíslovať (nosí mi to nezoradené) a potom vytlačím všetky pokladničné doklady z môjho softu, tri mi tlačí na jednu A4. K tomuto pripínam doklady z ERP, pokladničné doklady od iných dodávateľov a odberateľov. Tie sú síce podpísané. Ale také, že prevod medzi pokladňami alebo odvod tržieb z ERP do hlavnej pokladne, tam mám len v mojom softe vystavený VPD u ERP a PPD u hl. pokladne. Ale nedávam mu to ani podpisovať. Veď je jeden jediný. A vlastne prvotný môj problém bol, čo je v tomto prípade príloha k VPD resp. PPD v hlavnej pokladni? Skôr cítim potrebu niečim to doložiť. Ale neviem čím.
Poradí mi niekto?
Ďakujem
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

ekopo Pozri príspevok
Náležitosti na VPD a PPD neupravuje zákon o účtovníctve, ani forma týchto dokladov nie je predpísaná. Účtovným dokladom je napr. bloček z ERP ....a ten musí obsahovať náležitosti podľa zákona o účtovníctve. Na VPD a PPD je vhodné vyznačiť hlavne údaje firmy, ktorá účtuje do účtovníctva (pokladne) tieto doklady.
Podľa paragrafu 10 je účtovným dokladom "preukazateľný účtovný záznam..."
Blok z ERP ako taký /ktorý dostaneme priamo od dodávateľa/ nie je účtovným dokladom/, ako aj faktúra bez náležitostí podľa §10 zákona o účtovníctve nie sú účtovnými dokladmi. Bloček z ERP /a aj faktúra/ sa stávajú účtovnými dokladmi, ak obsahujú všetky náležitosti podľa § 10, ktorý citovala Betka, t.j. priamo na tomto bloku by musel byť ešte podpis účtovníka a zodpovednej osoby za hospodársku operáciu, dopísanie i druhého účastníka hospodárskej operácie a u PÚ aj označenie účtov, na ktoré sme účtovný prípad zaúčtovali...
Tieto náležitosti preto buď dopĺňame napr. PPD alebo VPD úplne alebo spolu s daným blokom tvoria účtovný doklad, faktúra až po doplnení likvidačného listu, účtovnej pečiatky a pod.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

brachnakova Pozri príspevok
v diskusii bolo uvedene na otazku:
..označenie účastníkov na VPD -napr. keď uhrádzam faktúru priamym vkladom na bankový účet dodávateľa a banka mi dá PPD ja si k tomu dokladu vystavím VPD, na VPD napíšem banku alebo meno dodávateľa komu som uhrádzala?
odpoved c. 1 - Napíšeš sám seba, ak si szčo, veď z pokladne peniaze si prevzal ty.
odpoved c. 2 - na svoj VPD napíš dodávateľa č. faktury, ktorú si uhradila, lebo to šlo priamo na účet dodávateľa.
Neplatíš banke, aj ked banka je príjemcom peňazí, v tomto prípade je len prostredníkom.

Odpovede su podla mojho nazoru vo vzajomnom rozpore. Mam podobny problem a tak by ma zaujimalo ci mam ako prijemcu penazi pri VPD napisat firmu od ktorej nakupoval (danovy doklad z ERP) alebo daneho podnikatela. Nezda sa mi vypisovat doklady kde prijemcom i vydajcom penazi je zivnostnik - to sa mi zda uplna byrokracia. Na druhej strane ked prijemca penazi (dodavatel, obchodnik ) sa mi nemoze podpisat na doklad.
Vopred dakujem za vysvetlenie.
Koho písať ako účastníka je aj na porade 50 na 50, čo sa ukázalo aj v tejto téme. Čo sa týka živnostníka, osobne to nepovažujem za byrokraciu, lebo on je naozaj ten, ktorý narába a platí zo svojich peňazí....

http://www.porada.sk/t60569-vydavk-p...tene-komu.html
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

IvetaH Pozri príspevok
Hľadán odpoveď na jeden problém, ale narazila som na iný. Ak som to pochopila, tak každý VPD i PPD by mal byť podpísaný konateľom ak je sám.
Prosím vás, napíšem ako to robím, a ak máte chvíľku, tak mi napíšte či OK alebo čo robím nesprávne.
Konateľ donesie na konci mesiaca všetky doklady na zaúčtovanie.
Kasu robím tak, že nahodím všetky bloky a všetky ostatné pokladničné operácie, dám prečíslovať (nosí mi to nezoradené) a potom vytlačím všetky pokladničné doklady z môjho softu, tri mi tlačí na jednu A4. K tomuto pripínam doklady z ERP, pokladničné doklady od iných dodávateľov a odberateľov. Tie sú síce podpísané. Ale také, že prevod medzi pokladňami alebo odvod tržieb z ERP do hlavnej pokladne, tam mám len v mojom softe vystavený VPD u ERP a PPD u hl. pokladne. Ale nedávam mu to ani podpisovať. Veď je jeden jediný. A vlastne prvotný môj problém bol, čo je v tomto prípade príloha k VPD resp. PPD v hlavnej pokladni? Skôr cítim potrebu niečim to doložiť. Ale neviem čím.
Poradí mi niekto?
Ďakujem
Aj prevod medzi pokladňami a odvod tržieb sú účtovnými operáciami a vystavuješ na ne účtovný doklad, t.j. podľa § 10 má byť opatrený i podpisom účtovníka a zodpovednej osoby /nezáleží, že je sám- aj keď je sám má všetko vedieť a hlavne schváliť, čo má v účtovníctve.../
Do hlavnej pokladne napr. prijímam peniaze na základe PPD a k nemu mám priloženú kópiu uzávierky /dennej alebo mesačnej - podľa spôsobu účtovania/ alebo mám vytvorený I.doklad, kde je uzávierka rozpísaná a konateľ /živnostník/ pekne podpíše...
0 0
IvetaH IvetaH

IvetaH je offline (nepripojený) IvetaH

Evina, ďakujem za všetky odpovede, už vidím súvislosti. Lenže si neviem predstaviť, keď to zaúčtujem, vytlačím a pospájam, to mu zasa všetky doklady pošlem na podpis? Veď ho trafí. Nemá čas ani na obed. A potom to zas budem kontrolovať, že či mi všetko vrátil OK? To skutočne takto robíte? Nedá sa niečo jednoduchšie? Nemôže to byť tak, že keď je podpísaná Q inventarizácia, tak to stačí? Naozaj nechcem pôsobiť dojmom, že sa mi nechce, mne je to v konečnom dôsledku jedno. Ale obťažuje to svojim spôsobom toho podnikateľa.
Ešte raz ďakujem.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

IvetaH Pozri príspevok
Evina, ďakujem za všetky odpovede, už vidím súvislosti. Lenže si neviem predstaviť, keď to zaúčtujem, vytlačím a pospájam, to mu zasa všetky doklady pošlem na podpis? Veď ho trafí. Nemá čas ani na obed. A potom to zas budem kontrolovať, že či mi všetko vrátil OK? To skutočne takto robíte? Nedá sa niečo jednoduchšie? Nemôže to byť tak, že keď je podpísaná Q inventarizácia, tak to stačí? Naozaj nechcem pôsobiť dojmom, že sa mi nechce, mne je to v konečnom dôsledku jedno. Ale obťažuje to svojim spôsobom toho podnikateľa.
Ešte raz ďakujem.
Áno robím to tak. Po uzávierke mu odovzdám všetky doklady so zoznamom, čo a kde má podpísať /spätne nekontrolujem - je to jeho zodpovednosť/. Upozorním ho, že to nie je nič príjemné, ale radšej nech to podpíše, lebo pred daňovou kontrolou by ho mohlo trafiť viac...
0 0
IvetaH IvetaH

IvetaH je offline (nepripojený) IvetaH

Ďakujem ti za čas. Ale som z toho hotová.
Pekný deň prajem a ja idem rozmýšľať čo s tým urobím. Je to celý rok 2007.
Ešte raz díky.
0 0
Alexandra777 Alexandra777

Alexandra777 je offline (nepripojený) Alexandra777

Neviete mi prosím Vás poradiť, či mi stačí namiesto príjmového pokladničného dokladu, kt. by mal dokladovať úhradu faktúry, mať na faktúre napísané, že bola zaplatená v hotovosti, dňa..., alebo musí byť ku každej faktúre, ak je uhradená v hotovosti vystavený aj PPD?
0 0
paťuška paťuška

paťuška je offline (nepripojený) paťuška

Pokiaľ viem, pokladničné doklady sú doklady v pokladni a faktúry sú zas iné doklady. Faktúra je daňový doklad a pokladničný doklad dokazujúci jej úhradu je doklad, ktorý máš v pokladni. Aj keď sa ti zdá, že je to duplicita, nie je, lebo faktúry eviduješ ako daňové doklady a úhrady fa môžu v hotovosti, ale aj z BÚ.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať