Zavrieť

Porady

vymáhanie škody od bývalých zamestnancov

Dobrý deň,
rada by som sa opýtala, ako to je ak organizácia dostala teraz penále od poisťovne za oneskorený odvod poistného, ktorý spôsobili bývalí zamestnanci. Tí pracovali len do 1.7.2004. Ako sa má organizácia zachovať, keď penále musela uhradiť a súčasní zamestnanci s týmto penále nemajú nič spoločné.
Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Tweety je offline (nepripojený) Tweety

    Tweety
    Za oneskorený odvod poistného je zodpovedný zamestnávateľ a nie zamestnanci.

    anaman je offline (nepripojený) anaman

    22 rokov sa venujem tvorbe interných predpisov firiem, personálny audit a audit firemných procesom , návrhy oragnizačných štruktúr a pod. ...viac anaman
    A má organizácia vypracované interné normy, ktoré mali títo pracovníci dodržiavať? Boli títo pracovníci preukázateľne oboznámení s internými predpismi, ktoré sú povinní dodržiavať? A kto spôsobil oneskorený odvod poistného? Zamestnanci zanedbaním svojich povinností, alebo zamestnávateľ? Je tu veľa otázok, ktoré musia byť presne zodpovedané a hmotne preukázané. Bývalí zamestnanci z roku 2004, na tých "zabudnime" asi nebol dôsledne urobený odovzdávací protokol. Je to kruté, ale ako sa hovorí "písmo nepustí".
    A terajší zamestnanci? Keď som ešte v 80-tych rokoch robila "organizáciu" v jednej veľkej firme, pri každom probléme sa v prvom rade zainteresovaní pýtali, či je "na to" vypracovaná smernica. Ak bola, vinníci mali smolu ak nebola, smolu mal vedúci. A tak sa mi zdá, že to platí aj naďalej.

    Melnick je offline (nepripojený) Melnick

    človek čo opustil Poradu. Melnick
    honzicka Pozri príspevok
    Dobrý deň,
    rada by som sa opýtala, ako to je ak organizácia dostala teraz penále od poisťovne za oneskorený odvod poistného, ktorý spôsobili bývalí zamestnanci. Tí pracovali len do 1.7.2004. Ako sa má organizácia zachovať, keď penále musela uhradiť a súčasní zamestnanci s týmto penále nemajú nič spoločné.
    Ďakujem.
    Dúfam,že máš na mysli tých zamestnancov ,ktorý vo firme spracovávali mzdy a mali povinnosť plniť aj odvodové povinnosti./ tzv. mzdári/
    Pretože "normálni" zamestnanci s odvodovou povinnosťou a jej plnením resp. neplnením nemajú nič spoločné.
    Ešte by ma zaujímalo ako funguje kontrola vo Vašej organizácii. To tam nemáte zodpovedného pracovníka,ktorý občasskontroluje či sa odvádzajú odvody načas??

    honzicka je offline (nepripojený) honzicka

    honzicka
    Tweety Pozri príspevok
    Za oneskorený odvod poistného je zodpovedný zamestnávateľ a nie zamestnanci.
    Ale zamestnávateľ aj zamestnanci boli tie isté 2 osoby. Ďakujem za odpoved. Kontrola - tú nemá kto vykonávať, lebo sú to len 2 osoby. Bola však dozorná rada, v tom čase v úplne inom zložení.

    honzicka je offline (nepripojený) honzicka

    honzicka
    Tweety Pozri príspevok
    Ak je to tak, tak zodpovedný je za zamestnávateľa konateľ-zamestnanec.
    V občianskom združení nemáme konateľa, ktorý by bol zamestnanec. Je jedno ako sa štatutár volá, ale aj vtedajšia šéfka - generálna riaditeľka bola spolu so zamestnankynou akože mzdovou účtovníčkou prepustená dňom 1.7.2004. Teraz sme tu úplne noví zamestnanci aj štatutári, ktorí s tým nemajú nič spoločné. Teda pýtam sa, ako máme postupovať noví zamestnanci vymáhať od bývalých, ktorí už viac ako 2 roky tu nepracujú?
    Ďakujem.

    vymáhanie škody od bývalých zamestnancov

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.