Zavrieť

Porady

Registračná pokladňa

Dobrý deň,
chcem sa spýtať jednu vec: ak chcem predávať počítače a počítačové komponenty fyzickým a právnickým osobám priamou dodávkou na základe objednávky /teda bez "kamenného obchodu/ - musím mať registračnú pokladnicu, alebo mi stačí vystaviť len faktúru? Za skorú fundovanú odpoveď vopred ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Susan je offline (nepripojený) Susan

    Susan
    Ak nebudes prijimat hotovostne platby, tak RP nepotrebujes. Alebo musis platbu prijat v hotovosti o 1 den neskor ako vystavis fakturu.

    plastelinka je offline (nepripojený) plastelinka

    plastelinka
    To znamená, ze ak prijmem hotovost az 1 den po vystaveni faktury, tak faktura bude mojim danovym dokladom?

    macko je offline (nepripojený) macko

    macko
    Áno, faktúra bude Tvoj daňový doklad a účtovný bude príjmový pokladniční doklad.

    Julča je offline (nepripojený) Julča

    Julča
    Prosím Vás súrne by som potrebovala vyhlášku o registrač. pokladni. Môžete ju priložiť ako prílohu? Niekde som ju tu videla ale neviem ju nájsť . Díky.

    ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

    ZuzanaA
    Susan
    Ak nebudes prijimat hotovostne platby, tak RP nepotrebujes. Alebo musis platbu prijat v hotovosti o 1 den neskor ako vystavis fakturu.
    S tým, že úhrada faktúry musí byť o deň neskôr nesúhlasím, ak sa vystaví faktúra - vznikne pohľadávka a tá sa potom uhradí cez PPD, nie je podstatné či sa uhradí o hodinu, deň alebo dva potom. Niekedy sa to tak robilo, ale môj názor je, že to vôbec nie je potrebné. Ja bežne vystavujem faktúru aj PPD v jedeň deň a nebol s tým žiadny problém. :p
    Naposledy upravil ZuzanaA : 09.02.05 at 09:04

    Katty je offline (nepripojený) Katty

    Katty
    Susan
    Ak nebudes prijimat hotovostne platby, tak RP nepotrebujes. Alebo musis platbu prijat v hotovosti o 1 den neskor ako vystavis fakturu.
    už sme sa tu o tom bavili, ak niekto funguje cez faktúry nemusí mať RP a môže prijať hotovosť hneď v ten deň !!!!!
    vystavením faktúry totiž vzniká pohľadávka a úhrada pohľadávky nespadá pod vyhlášku o RP

    ZuzanaA je offline (nepripojený) ZuzanaA

    ZuzanaA
    Julča
    Prosím Vás súrne by som potrebovala vyhlášku o registrač. pokladni. Môžete ju priložiť ako prílohu? Niekde som ju tu videla ale neviem ju nájsť . Díky.
    Pozri:
    http://www.zbierka.sk/search-res.asp...z=8&rocnik=all

    Katty, mám rýchle prsty
    Môj manžel tiež predáva počítače a komponenty a robí to na faktúrý a príjmové doklady bez RP. Poradili mi to na daňovom úrade, takže to nie je žiadny problém, aj keď je to v ten istý deň.
    Chcem poprosiť skúsených, vo výhláške MF SR o vedení registračných pokladní, koľko rokov sa uvádza na uchovávanie knihy pokladnice a tržieb. Sú tam ešte nejaké lehoty?

    Neviem nájsť vyhlášku č. 353/96 a v novele z r.2004 sa nič neuvádza. Vopred ďakujem.

    Vianocka je offline (nepripojený) Vianocka

    veselá kopa Vianocka
    Uplne znenie vyhlasky o sposobe vedenia evidencie trzieb elektronickou registracnou pokladnicou je publikovane v DUPP 7-8/2005. V § 3 ods. 8 sa uvadza, ze kniha pokladnice a vykaz sa uchovavaju po dobu desiatich rokov od koca kalendarneho roka, v ktorom boli vyhotovene; kontrolna paska sa uchovava po dobu troch rokov od koca kalendarneho roku, v ktorom bola vyhotovena. V ods. 10 sa uvadzaju aj dalsie typy archivnych medii.

    bazil je offline (nepripojený) bazil

    Vesely chlapak bazil
    Prosim Vas ako to je správne. Podnikatel predava darcekove predmety , vacsinou pre inych podnikatelov - pre ich obchody. Doteraz to riesil tak ze im vystavil fakturu, oni mu ju zvycajne hned v hotovosti vyplatili a on im vystavil prijmovy pokladnicny doklad. Je to spravne? Nemal by mat spravne registracnu pokladnu?

    iveta22 je offline (nepripojený) iveta22

    iveta22
    Pokiaľ vystavuje faktúry, nemusí mať ERP. Nejde o predaj v hotovosti, ale o úhradu pohľadávky.

    bazil je offline (nepripojený) bazil

    Vesely chlapak bazil
    Ivetka a ak chce začať používať registračnú pokladňu - ma takú cestovnú, sú tu nejaké špecifiká? Pokladňu má riadne prihlásenú, doteraz ju ale nevyužíval. Ja si to predstavujem tak, že on predá tovar, vystaví blok z registračnej pokladne a tot vsjo. Na nieco som zabudol ?

    j.s je offline (nepripojený) j.s

    j.s
    Nevadí, že má prenosnú, cestovnú pokladňu. Musí to byť však ten typ pokladne, na ktorý bol vydaný certifikát a sozrejme ju musí mať zaregistrovanú príslušným danovým úradom.. Potom blocek z tejto pokladne je platným dokladom a to je vsetko

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.