Zavrieť

Porady

Zakladanie dokladov

Nájde sa niekto kto by mi vedel poradiť?Ako mám zakladať došlé faktúry,ktoré nemajú interné číslovanie?Potrebujem faktúry pozakladať pre účtovníčku.Mám faktúry zakladať podľa dátumu vystavenia,dátumu splatnosti alebo ako?Ktorý dátum sa vlastne považuje za dátum daňovej povinnosti?Dátum vystavenia faktúry?Ako mám pozakladať vyšlé faktúry ak nesedí číslovanie?Stará účtovníčka mi odovzdala doklady vo vreciach nepozakladané a nová účtovníčka sa mi na to nechce ani pozrieť,kým to nebude aspoň pozakladané v šanónoch.Našla som tu aj rozdielne faktúry pod tým istým číslom ale s iným dátumom a začiatky číslovania za jeden rok som našla začínajúce 4, 5 aj 6.Čo s tým a ako to pozakladať?Kde sa zakladajú vklady na účty dodávateľov?A kde vklady a výbery z firemného účtu?K čomu mám pripínať príjemky a výdajky a čo s objednávkami?Čo všetko má byť založené v šanóne Pokladňa - Príjem a Pokladňa - Výdaj? Som z toho zúfalá a stále vyberiem z vreca ďalší a ďalší doklad,ktorý neviem k čomu pripnúť a kam založiť.Ak mi vie niekto poradiť budem veľmi vďačná. Už vopred veľmi pekne ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov
    Monika Kováčová
    Došlé faktúry zakladaj podľa dátumu vystavenia. Za dátum daňovej povinnosti sa považuje dátum dodania. Ten nech ťa netrápi, bude sa ním zaoberať účtovníčka.
    Vyšlé faktúry zakladaj podľa číselných radov, najskôr všetky vzostupne začínajúce číslom 4, potom všetky vzostupne 5 a nakoniec 6. Budeš mať vlastne 3 oddelenia v jednom šanóne vyšlých faktúr. Ide pravdepodobne o číselné rady stredísk.
    Novej účtovníčke sa vôbec nečudujem.

    Vklady na účet dodávateľom je pokladňa výdaj, vklady na firemný účet tiež. Výbery z firemného účtu sú pokladňa príjem.

    Skladové príjemky a výdajky založ zvlášť do ďalšieho šanónu vzostupne príjem a vzostupne výdaj - napr. podľa dátumu.

    Baďa 3 je offline (nepripojený) Baďa 3

    Baďa 3
    Ďakujem pekne za pomoc. Aspoň niečo už budem môcť pozakladať. Som ozaj zúfalá, lebo o účtovníctve nemám ani poňatia. Sedím nad tou kopou dokladov po nociach,aby som to aspoň laicky dala do kopy.Ešte ohľadom tých vyšlých faktúr.Firma má len jedno stredisko a napr.pod číslom 600024 som našla dve faktúry s rozdielnym dátumom vystavenia a iným odberateľom.Preto mi to nesedí. Napadlo ma ešte či by som zvládla dodatočne vystaviť príjemky a výdajky,lebo ich dosť veľa chýba. Zatiaľ ďakujem.

    Orsz je offline (nepripojený) Orsz

    Orsz
    Baďa 3 Pozri príspevok
    Ďakujem pekne za pomoc. Aspoň niečo už budem môcť pozakladať. Som ozaj zúfalá, lebo o účtovníctve nemám ani poňatia. Sedím nad tou kopou dokladov po nociach,aby som to aspoň laicky dala do kopy.Ešte ohľadom tých vyšlých faktúr.Firma má len jedno stredisko a napr.pod číslom 600024 som našla dve faktúry s rozdielnym dátumom vystavenia a iným odberateľom.Preto mi to nesedí. Napadlo ma ešte či by som zvládla dodatočne vystaviť príjemky a výdajky,lebo ich dosť veľa chýba. Zatiaľ ďakujem.
    Je možné, že ak sa nerobia faktúry cez softvér, ktorý nepovolí dva krát to isté číslo, tak prevádzkovateľ vystaví dvakrát faktúru pod tým istým číslom. No ak tam máš už veľa čísel, a nedá sa to posunúť, jednu z nich označ ako 600024/1, alebo 600024A. Myslím, že dodatočné vystavenie príjemok a výdajok by nemal byť problém.

    Baďa 3 je offline (nepripojený) Baďa 3

    Baďa 3
    Orsz Pozri príspevok
    Je možné, že ak sa nerobia faktúry cez softvér, ktorý nepovolí dva krát to isté číslo, tak prevádzkovateľ vystaví dvakrát faktúru pod tým istým číslom. No ak tam máš už veľa čísel, a nedá sa to posunúť, jednu z nich označ ako 600024/1, alebo 600024A. Myslím, že dodatočné vystavenie príjemok a výdajok by nemal byť problém.
    A nebude to robiť problém ak by prišla nejaká kontrola? Počula som o krížovej kontrole faktúr. A ak u môjho odberateľa bude faktúra so starým číslom a ja to prečíslujem, že tam za lomítko niečo doplním nebude z toho zle? A ešte ďalšia vec mám to len dopísať perom? Alebo to musím opraviť v PC? Bože asi mi z toho šibne. Mám pocit, že v tých dokladoch nič nie je urobené tak ako by malo byť. A keby som sa aspoň trocha rozumela do účtovníctva. Ďakujem.

    Orsz je offline (nepripojený) Orsz

    Orsz
    Baďa 3 Pozri príspevok
    A nebude to robiť problém ak by prišla nejaká kontrola? Počula som o krížovej kontrole faktúr. A ak u môjho odberateľa bude faktúra so starým číslom a ja to prečíslujem, že tam za lomítko niečo doplním nebude z toho zle? A ešte ďalšia vec mám to len dopísať perom? Alebo to musím opraviť v PC? Bože asi mi z toho šibne. Mám pocit, že v tých dokladoch nič nie je urobené tak ako by malo byť. A keby som sa aspoň trocha rozumela do účtovníctva. Ďakujem.
    Dopíš to rukou. Krížová kontrola nepostihuje číslo faktúry, ale jej obsah a ten sa nemení ani cena, tak sa neobávaj. Bohužiaľ takéto veci sa stávajú v praxi bežne - dôležité je, aby sa to nestalo pravidlom.

    Baďa 3 je offline (nepripojený) Baďa 3

    Baďa 3
    Orsz Pozri príspevok
    Dopíš to rukou. Krížová kontrola nepostihuje číslo faktúry, ale jej obsah a ten sa nemení ani cena, tak sa neobávaj. Bohužiaľ takéto veci sa stávajú v praxi bežne - dôležité je, aby sa to nestalo pravidlom.
    Tak to som ako tak dala dokopy.Čo však v takom prípade,ak je faktúra s číslom 600081 vystavená s dátumom v júni a faktúra s číslom 600090 s dátumom v apríli? Nevadí,že faktúra s vyšším číslom má starší dátum? Nezdá sa mi to ako tie doklady boli robené aj keď nie som účtovníčka. Nachádzam veľa dokladov, ktoré akoby sa nedali zaradiť nikam. Dodacie listy ku ktorým nie sú žiadne faktúry, faktúry s divným číslovaním a to nehovorím, že neviem kam mám založiť dobropisy,predfaktúry,hotovostné faktúry a zálohové faktúry.Je mi z toho na nič,že si s tým neviem rady. Aspoň, že tu sú ľudia ochotní poradiť. Zatiaľ veľmi pekne ďakujem. Idem sa v tých vreciach s dokladmi ďalej hrabať a keď nájdem zase niečo čo nebudem vedieť založiť tak napíšem.

    Orsz je offline (nepripojený) Orsz

    Orsz
    Baďa 3 Pozri príspevok
    Tak to som ako tak dala dokopy.Čo však v takom prípade,ak je faktúra s číslom 600081 vystavená s dátumom v júni a faktúra s číslom 600090 s dátumom v apríli? Nevadí,že faktúra s vyšším číslom má starší dátum? Nezdá sa mi to ako tie doklady boli robené aj keď nie som účtovníčka. Nachádzam veľa dokladov, ktoré akoby sa nedali zaradiť nikam. Dodacie listy ku ktorým nie sú žiadne faktúry, faktúry s divným číslovaním a to nehovorím, že neviem kam mám založiť dobropisy,predfaktúry,hotovostné faktúry a zálohové faktúry.Je mi z toho na nič,že si s tým neviem rady. Aspoň, že tu sú ľudia ochotní poradiť. Zatiaľ veľmi pekne ďakujem. Idem sa v tých vreciach s dokladmi ďalej hrabať a keď nájdem zase niečo čo nebudem vedieť založiť tak napíšem.
    No ak je v tom taký blázninec, uprednostnila by som pri faktúrach uloženie podľa poradia - teda čísla faktúr, nie dátumovo. Vytlačenie dokladov k DPH za určité obdobie, by už túto faktúru z apríla medzi júnovými správne zaradilo. Teraz už s tým nič neurobíš, ulož si to tak, ako sme Ti písali, aspoň približne. Dodacie listy, ktoré nemajú faktúry, by som vyčlenila, a ukázala majiteľom čo s tým, keď Ti povedia, dorobia sa faktúry s doplnenými číslami a urobí sa dodat.DPH, ak nebudú chcieť, necháš ich bokom. Dobropisy ak majú inú číslenú radu, daj si ich osobitne, ak nemajú osobitnú číselnú radu, môžeš si ich označiť farebnými lepkami s označ.písmena D ako dobropis, aby si ich rýchlejšie našla. Predfaktúry by sa mali pripnúť k riadnej faktúre, kde bola zálohová platba z nich už vysporiadaná /aspoň takto mi to odporúčala audítorka - predtým som ich mala osobitne/. Hotovostné došlé faktúry nemusíš zaraďovať medzi faktúry-teda do knihy faktúr, možno o nich priamo účtovať v pokladni. Ale ja tie, ktoré sú dodávané od fyzickej osoby, pre istotu zadávam do knihy faktúr, pretože na konci roka kontrolujem hotovostné platby zaplatené fyzickým osobám do 100 tis. Sk - kôli "nahláške" na DU do 31.1. Došlé zálohové faktúry, ak nejde o faktúry na prijatú platbu kôli DPH tiež pripnem pri vysporiadanú riadnu faktúru. Priebežne, ak ich ešte nemám vysporiadané, dám si ich na koniec knihy fakúr samostatne do euroobalu a čakám na riadnu faktúru. Tak snáď Ti to trošku pomôže pri "hrabaní sa" v papieroch. Neboj sa, zvládneš to.

    Baďa 3 je offline (nepripojený) Baďa 3

    Baďa 3
    Ahojte. Už som zase tu. Pozakladala som už väčšiu časť dokladov podľa vašich rád a zatiaľ je toho asi 25 šanónov. Nechcela som sa pýtať to čo už tu bolo písané, tak som si prešla aj staršie príspevky a témy z porady, tak som niečo našla, ale pri preberaní vriec nachádzam stále niečo čo neviem kam s tým. Teraz neviem kam mám založiť zápočty, inventarizácie pohľadávok a odsúhlasenia zostatkov. A vie mi niekto poradiť čo všetko sa zakladá do interných dokladov? Viem, že pre mnohých z vás sú možno moje otázky smiešne, ale fakt začínam od základov. Nemala som však inú možnosť, len sa do toho pustiť sama, lebo žiadna účtovníčka sa do toho nechcela pustiť. Ešte že mi daňováci vyšli v ústrety s odkladom keď som im vysvetlila moju situáciu a počkajú kým si to urobím sama. Neviem však či tu na porade bude mať niekto trpezlivosť vysvetľovať mi všetko od základov, aj keď sa rýchlo účím a nepotrebujem vysvetľovať teóriu, ale praktické veci. Niekedy keď už sedím nad papiermi dlho do rána, ma chytá zúfalstvo, či sa to vôbec bez akýchkoľvek základov účtovníctva dá zvládnuť. Pozakladať a nanovo zaúčtovať /alebo preúčtovať? neviem ako sa to správne nazýva celý rok 2006. A pritom už treba robiť rok 2007. Nerobím nič iné len dávam odklady kde sa dá kým sa do toho dostanem.
    Monika Kováčová
    Inventarizácie a odsúhlasenia zostatkov daj do jedného šanónu, zápočty do druhého....
    Interné doklady : podľa toho, čoho sa týkajú, prílohou môže byť napr. mesačná sumarizácia miezd, alebo aj ten zápočet o ktorom píšeš...

    liba2 je offline (nepripojený) liba2

    liba2
    Z môjho pohľadu:
    invent. pohľadávok zakladám k inventarizácii všeobecne, teda aj majetku, pokladníc atď k 31.12.
    zápočty účtujem cez ID , tak ich tam tiež zakladám

    betka je offline (nepripojený) betka

    betka
    Baďa. Nevieme aká ste veľká firma. Šanony sú dosť hrubé, nevieme, koľko položiek FA máte za rok (vyšlé, došlé), nevieme či eviujet cez ERP a koľko ich je..., koľko máte VPD......
    Ak nie ste veľká firma, a aby ste nemali šanonov xy. Môžete si na šanon za určitý rok napr. 2006 dat inventarizácie, odsúhlasenia, zápočty...do jedného. Môžete si tu urobiť zoznam, čo v šanone máte ako je to pozakladané, bude to prehľadné...
    Tých zápočtov nebudete mať až tak strašne veľa, že by bol potrebný na to osobitný šanon. (keď pozerám to číslo 0600090 v apríli, nepôjde až o takú veľkú haldu papierov a na veci v príspevku č. 9 Vám bude naozaj stačiť jeden, bude tučný, ale stačiť by mal ....)

    Hlavu hore, nezúfajte, sú horšie veci v živote, nebudte smutná, nestresujte, uvidíte, že to zvládnete, a budete to mať v poriadku a prehľadne....

    renata77 je offline (nepripojený) renata77

    renata77
    Dobrý deň prajem. Mám dilemu ohľadom faktúr. Akým spôsobom riešite úhradu faktúr, myslím, čo k tomu vyhotovujete. Môj program nerobí ani platobné poukazy, ani krycí list fa. Keď uhradím fa môžem k tomu vyhotoviť interný doklad, kde označím náležitosti uhradenej fa, + priložiť kópiu fa, alebo aký spôsob mi poradíte. Ďakujem za pomoc.

    sta je offline (nepripojený) sta

    sta
    renata77 Pozri príspevok
    Dobrý deň prajem. Mám dilemu ohľadom faktúr. Akým spôsobom riešite úhradu faktúr, myslím, čo k tomu vyhotovujete. Môj program nerobí ani platobné poukazy, ani krycí list fa. Keď uhradím fa môžem k tomu vyhotoviť interný doklad, kde označím náležitosti uhradenej fa, + priložiť kópiu fa, alebo aký spôsob mi poradíte. Ďakujem za pomoc.
    Pri úhrade cez bankový účet máš predsa doklad o úhrade bankový výpis a na ňom je predkontácia o úhrade faktúry. Ja na bankový výpis napíšem predkontácie, alebo za každý mesiac vytlačím predkontačný lístok pre bankový výpis, ktorý mi ponúka softvér.

    Pri úhrade v hotovosti by si mala mať vystavený VPD a k nemu priložený PPD od príjemcu (v prípade, že hradíš Ty). A tento je založený v pokladni, k faktúre už sa nič neprikladá.
    Naposledy upravil sta : 28.02.08 at 08:52

    Tanče je offline (nepripojený) Tanče

    Tanče
    sta Pozri príspevok
    Pri úhrade cez bankový účet máš predsa doklad o úhrade bankový výpis a na ňom je predkontácia o úhrade faktúry. Ja na bankový výpis napíšem predkontácie, alebo za každý mesiac vytlačím predkontačný lístok pre bankový výpis, ktorý mi ponúka softvér.

    Pri úhrade v hotovosti by si mala mať vystavený VPD a k nemu priložený PPD od príjemcu (v prípade, že hradíš Ty). A tento je založený v pokladni, k faktúre už sa nič neprikladál.
    prípadne si môžeš ešte na faktúru poznačiť kedy a akým dokladom bola uhradená

    sta je offline (nepripojený) sta

    sta
    Tanče Pozri príspevok
    prípadne si môžeš ešte na faktúru poznačiť kedy a akým dokladom bola uhradená
    Súhlasím, ale to vidí aj keď si vytlačí saldokonto ale niekto si to radšej dopíše priamo na faktúry

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.