Zákon o účtovníctve hovorí toto:
par. 10
Účtovný doklad
(1) Účtovný doklad je preukázateľný účtovný záznam, ktorý musí obsahovať
a) slovné a číselné označenie účtovného dokladu,
b) obsah účtovného prípadu a označenie jeho účastníkov,
c) peňažnú sumu alebo údaj o cene za mernú jednotku a vyjadrenie množstva,
d) dátum vyhotovenia účtovného dokladu,
e) dátum uskutočnenia účtovného prípadu, ak nie je zhodný s dátumom vyhotovenia,
f) podpisový záznam osoby (§ 32 ods. 3) zodpovednej za účtovný prípad v účtovnej jednotke a podpisový záznam osoby zodpovednej za jeho zaúčtovanie,
g) označenie účtov, na ktorých sa účtovný prípad zaúčtuje v účtovných jednotkách účtujúcich v sústave podvojného účtovníctva, ak to nevyplýva z programového vybavenia.
(2) Účtovná jednotka je povinná vyhotoviť účtovný doklad bez zbytočného odkladu po zistení skutočnosti, ktorá sa ním preukazuje, a to tak, aby bolo možno určiť obsah každého jednotlivého účtovného prípadu spôsobom podľa § 8 ods. 5.
Môj názor je, že doklad z ERP, pokiaľ obsahuje všetky náležitosti podľa vyššie ustanoveného par., nie je potrebné naň znova vypisovať výdavkový doklad. Ja ho už len opečiatkujem s vlastnými údajmi, očíslujem ako môj výdavkový doklad, napíšem číslo v PD a podpíšem. Neviem v čom som porušil zákon o účtovníctve ak som takto postupoval a k bloku z ERP som nevystavil ďalší - duplicitný výdavkový doklad. Toľko môj názor. S prianím pekného dňa.