Zavrieť

Porady

Zákon o ochrane spotrebiteľa

Zatiaľ v žiadnom zákone,vyhláške alebo metodickom usmernení minist,hospodárstva som nenašla žiadne usmernenie pre obchodníkov - predajcov detského a tehotenského textilu vrátane detskej obuvy, či 24 mesačná reklamačná doba sa vzťahuje aj na tento tovar. Napr. tehot. oblečenie sa nosí 4-5 mesiacov, taktiež dupačky sú max. 1 jednom mesiaci odrastené a taktiež detské topánky nemôže dieťa nosiť ak sú mu malé - deti rastú a nenosia odev a obuv 24 mesiacov???
Obchodníci a ich dodávatelia sa často stretávajú "špekulatívnymi reklamáciami" napr. tehotenské nohavice tesne pred pôrodom alebo po nej reklamuje zákazník resp. jeho rod. príslušník/ bolo by blbé reklamovať teh.oblečenie s kočíkom a novorodeniatkom že?/,dupačky po troch mesiacoch od nákupu a ak sa uzná tak "mi dajte už väčšie, veď tie už sú mu malé", chlapčenské nohavice po 6 mesiacoch nosenia, tesne pred koncom školského roku/veď v sept. nepôjdeš v starých nohaviciach/ alebo topánky "30 dní mi nevadí, veď ja nové chcem pre druhé dieťa". Aj v týchto prípadoch je predávajúci uznať reklamáciu?

Naozaj nám nezostáva nič iné len všetko uznať, vrátiť peniaze a tešiť sa z toho, že "spotrebiteľ je spokojný", príde znovanakúpiť,reklamovať,nakúpiť... a pošle ešte kopu známych - choď tam budeme obliekať deti od narodenia až po maturitu - zadarmo.
Kedy sa spracuje zákon na ochradu obchodníkov a ich dodávateľov od takýchto spotrebiteľov?
Super.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    rada je offline (nepripojený) rada

    rada
    VladoaKatka Pozri príspevok
    Zatiaľ v žiadnom zákone,vyhláške alebo metodickom usmernení minist,hospodárstva som nenašla žiadne usmernenie pre obchodníkov - predajcov detského a tehotenského textilu vrátane detskej obuvy, či 24 mesačná reklamačná doba sa vzťahuje aj na tento tovar. Napr. tehot. oblečenie sa nosí 4-5 mesiacov, taktiež dupačky sú max. 1 jednom mesiaci odrastené a taktiež detské topánky nemôže dieťa nosiť ak sú mu malé - deti rastú a nenosia odev a obuv 24 mesiacov???
    Obchodníci a ich dodávatelia sa často stretávajú "špekulatívnymi reklamáciami" napr. tehotenské nohavice tesne pred pôrodom alebo po nej reklamuje zákazník resp. jeho rod. príslušník/ bolo by blbé reklamovať teh.oblečenie s kočíkom a novorodeniatkom že?/,dupačky po troch mesiacoch od nákupu a ak sa uzná tak "mi dajte už väčšie, veď tie už sú mu malé", chlapčenské nohavice po 6 mesiacoch nosenia, tesne pred koncom školského roku/veď v sept. nepôjdeš v starých nohaviciach/ alebo topánky "30 dní mi nevadí, veď ja nové chcem pre druhé dieťa". Aj v týchto prípadoch je predávajúci uznať reklamáciu?

    Naozaj nám nezostáva nič iné len všetko uznať, vrátiť peniaze a tešiť sa z toho, že "spotrebiteľ je spokojný", príde znovanakúpiť,reklamovať,nakúpiť... a pošle ešte kopu známych - choď tam budeme obliekať deti od narodenia až po maturitu - zadarmo.
    Kedy sa spracuje zákon na ochradu obchodníkov a ich dodávateľov od takýchto spotrebiteľov?
    Super.
    Určite nikde nenájdate usmernenie pre obchodníkov tak ako si to Vy predstavujete. Rovnako ako aj na iných sa na Vás vzťahujú ustanovenia Občianskeho zákonníka o zodpovednosti za vady predanej veci a následnej reklamácii. Treba si uvedomiť, že predávajúci zodpovedá za vady predaného tovaru, ktoré sa vyskytnú jednak pri prevzatí kupujúcim a jednak po prevzatí v záručnej dobe. Ale musí sa jednať o vady nie o výmenu menšieho tovaru za väčší (tak ako píšete po niekoľkých mesiacoch - vyrastené deti a pod.). O tom tu na porade bolo už veľa popísaného napriek tomu prikladám dôležité ust. z OZ :
    Zodpovednosť za vady predanej vecia reklamácia
    • predávajúci zodpovedá za :
    1. vady. ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim
    2. vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe; to však neplatí pre veci, ktoré sa rýchlo kazia a pre použité veci (v tomto prípade predávajúci zodpovedá len za vady pri prevzatí veci)
    • predávajúci nezodpovedá :
      1. pri použitých veciach za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením
      2. pri veciach predávaných za nižšiu cenu za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena
    Práva kupujúceho v prípade, ak sa na veci predanej v obchode vyskytnú vady, ktoré možno odstrániť
    • kupujúci má v prípade odstrániteľnej vady pri predaji veci v obchode tieto práva :
      1. právo na odstránenie vady (bezplatne, riadne a včas) - predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu vadu odstrániť (vždy však môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti) – výmena je dobrá vôľa predávajúceho môže ak chce ale ak nechce nemusí
      2. právo na výmenu veci (alebo jej súčasti) - namiesto odstránenia vady, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady– opäť si treba uvedomiť predávajúcemu nesmú vzniknúť neprimerané náklady
      3. právo na výmenu veci, ak kupujúci nemôže riadne vec užívať:

      • pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (rovnaká vada sa vyskytne tretíkrát)
      • pre väčší počet vád (vec má súčasne najmenej tri odstrániteľné vady)

      1. právo na odstúpenie od zmluvy, ak kupujúci nemôže riadne vec užívať:

      • pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave (rovnaká vada sa vyskytne tretíkrát)
      • pre väčší počet vád (vec má súčasne najmenej tri odstrániteľné vady)
    Práva kupujúceho v prípade, ak sa na veci predanej v obchode vyskytnú vady, ktoré nemožno odstrániť
    • kupujúci má v prípade neodstrániteľnej vady pri predaji veci v obchode tieto práva :
      1. právo na výmenu veci - ak ide o takú neodstrániteľnú vadu, pre ktorú nemôže kupujúci vec riadne užívať ako vec bez vady
      2. právo na odstúpenie od zmluvy - ak ide o takú neodstrániteľnú vadu, pre ktorú nemôže kupujúci vec riadne užívať ako vec bez vady
      3. právo na primeranú zľavu z ceny veci - ak ide o inú neodstrániteľnú vadu, t. j. takú ktorá nebráni riadnemu užívaniu veci; právo na primeranú zľavu z ceny má kupujúci aj v prípade použitej veci alebo veci predanej za nižšiu cenu, ak ide o vady, za ktoré predávajúci zodpovedá (namiesto práva na výmenu veci )
    Práva kupujúceho v prípade, ak sa na veci vyskytnú síce odstrániteľné vady, ale kupujúci nemôže vec pre opätovné vyskytnutie vád po oprave alebo pre väčší počet vád riadne užívať
    • právo na výmenu veci a právo na odstúpenie od zmluvy
    Monika Kováčová
    priložím ti zaujímavý link: Je tam aj znenie najnovšieho Zákona o ochrane spotrebiteľa platného od 1.7.2007

    kuk sem: http://www.porada.sk/t56207-co-hovor...trebitela.html

    Zákon o ochrane spotrebiteľa

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.