Zavrieť

Porady

komplikácia - faktúra z EÚ

Ahojte, prosím, môžete mi poradiť?

Slovenská s.r.o., sa stala platcom DPH v SR od 1.4.2007.
Koncom marca však bola tejto s.r.o. vystavená faktúra z členského štátu EÚ - registrátorský poplatok pre domény. čo by podľa mňa malo spadať pod § 15 ods. 7,8, čiže, podľa môjho názoru by mala Slovenská s.r.o. odviesť daň tu na Slovensku. Ale, táto faktúra bola vystavená s DPH členského štátu.

ale 2. apríla (keď vlastne už táto s.r.o. bola už platcom DPH), bol vystavený dobropis v 100%-nej výške. (aby s.r.o. nemusela platiť v SR sumu DPH bez nároku na odpočet)

zároveň, však bola 2. apríla vystavená zase faktúra opäť registrátorský poplatok pre domény, ale už bez DPH členského štátu. Túto faktúru konateľ uhradil.


Mesačne sa teraz z tohto zaplateného kreditu odrátava (mesačne sú aj vystavované faktúry za tie registrácie domén), ak táto s.r.o. zaregistruje domény.

prosím, poraďte mi, ako mám postupovať z hľ. účtovného a hľ. DPH?
myslím si, že keďže ide o prenos daňovej povinnosti, mala dodávateľská firma vystaviť faktúru Slovenskej firme bez DPH...??

a tiež, kedy odrátať tú DPH?
keďže bola vystavená klasická faktúra za registrátorský poplatok, ktorá bola uhradená, ale mesačne "formou kreditu" sa poskytuje služba zaregistrovaním domén. a tiež sú vlastne mesačne vystavované faktúry.

Naozaj neviem čo s tým..

Prosím, poraďte

ĎAKUJEM
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    človiečik Vladimír Ozimý
    ak bola vystavená FA 2.4. tak mi som to zdanil k tomuto dátumu vystavenia faktúry ved bola aj zaplatená s tým že faktúry zúčtovacie ktoré chodia mesačne by som zúčtovaval len účtovne to jest celú fa by som dal na 381 ako náklady budúcich období a zúčtoval by som voči tomuto účtu mesačné prichádzajúce faktúry...

    Mickya je offline (nepripojený) Mickya

    Mickya
    Vladimír Ozimý Pozri príspevok
    ak bola vystavená FA 2.4. tak mi som to zdanil k tomuto dátumu vystavenia faktúry ved bola aj zaplatená s tým že faktúry zúčtovacie ktoré chodia mesačne by som zúčtovaval len účtovne to jest celú fa by som dal na 381 ako náklady budúcich období a zúčtoval by som voči tomuto účtu mesačné prichádzajúce faktúry...
    ďakujem za veľmi promptnú odpoveď.
    ale čo s tou 1. faktúrou a dobropisom? neviem sa s tým pohnúť, najmä čo sa týka DPH. Tiež ju mám zaúčtovať na 381? a potom dobropis - strany naopak?
    Ďakujem
    človiečik Vladimír Ozimý
    no musel by som vidieť Fa čo tam je na aké obdobie...potom by som to zúčtoval buď 381/321 a dobropis naopak alebo normálne 518/321 a dobropis -518/-321

    Mickya je offline (nepripojený) Mickya

    Mickya
    Vladimír Ozimý Pozri príspevok
    no musel by som vidieť Fa čo tam je na aké obdobie...potom by som to zúčtoval buď 381/321 a dobropis naopak alebo normálne 518/321 a dobropis -518/-321
    obdobie tam nie je uvedené, tak to hodím len na 518.
    hmmm, ale tú ďalšiu faktúru (takú istú len bez DPH) budem vlastne mať na 381. Dúfam, že tu bude v poriadku..
    a stou DPH čo mám robiť, prosím?

    Mickya je offline (nepripojený) Mickya

    Mickya
    Prosím, vie mi niekto poradiť, čo spraviť s tou DPH pri 1. faktúre a dobropise?
    Mám pri tej 1. faktúre len odviesť DPH alebo uviesť aj na vstupe, aj výstupe?
    Alebo to mám nechať tak? Neviem čo s tým.
    ďakujem
    človiečik Vladimír Ozimý
    Mickya Pozri príspevok
    Prosím, vie mi niekto poradiť, čo spraviť s tou DPH pri 1. faktúre a dobropise?
    Mám pri tej 1. faktúre len odviesť DPH alebo uviesť aj na vstupe, aj výstupe?
    Alebo to mám nechať tak? Neviem čo s tým.
    ďakujem
    podľa mňa niet čo samozdaniť ako som pochopil služba bola stornovaná...nedošlo k poskytnutiu služby nie?

    Mickya je offline (nepripojený) Mickya

    Mickya
    nie, nedošlo k poskytnutiu služby. Tak ok, nechám to tak a nedám to do daň. priznania DPH. Ďakujem veľmi pekne

    komplikácia - faktúra z EÚ

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.