Zavrieť

Porady

vznik s.r.o.

edep edep

edep je offline (nepripojený) edep

prosím o radu,

začínam účtovať v PU, a neviem si rady so vznikom s.r.o.,
sú dvaja konatelia, vložili do pokladne 120.000, ostáva im zaplatiť 80.000,
musia vytvoriť ešte zákonný rezervný fond (5% z ktorej sumy?).
mám použiť aj 701??

nesprávne som sa opýtala, som tu začiatočník,
ide mi o všetko, čo sa týka zaúčtovania vzniku s.r.o.,
1. vloženie peňazí do pokladne (splatenie vkladu spoločníkov 84.000 + 36.000) mám zaúčtovať 211/353 alebo 211/701?
2. nesplatený vklad (80.000) - 353/411 ?
3. rezervný fond (majú to v spolčenskej zmluve, že pri vzniku vytvoria 5%)
zaúčtujem 353/421 ?

nemám predstavu čo iné by sa mohlo ešte účtovať pri vzniku s.r.o.

ďakujem veľmi pekne Erika
Naposledy upravil edep : 16.02.05 at 22:08 Dôvod: zle zadaná otázka
Usporiadat
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

thalia13 Pozri príspevok
Ahojte prosím Vás o info ako mam postupovať
naša spoločnosť kupila obchodný podiel v inej spoločnosti (kupila celu spoločnosť s.r.o.) ZI je 5,000 ktoré bolo vložené do pokladne, mam tu fakturu za služby ekon.organ. poradenstva za 831,81€ aj s DPH s.r.o. je registrovana pre DPH v OR bola zapísana 26.08.2009, dnes 04.09 prebehol predaj. Dočítala som sa tu vela veci o učtovaní novozaloženej s.r.o. ale neviem ako mam postupovať pri odkupenej s.r.o. Mam vytvoriť otváraciu súvahu? dakujem za odpovede
Spoločnosť vznikla 26.08.2009 (podľa výpisu z or), však?
Dňa 04.09.2009 sa zmenil štatutárny orgán z nejakej napr.FO a stal sa ním Vaša sro, dobre chápem?
Čiže nejde o predaj spoločnosti ale prevod obchodného podielu?
Ak je to tak, tak účtovať treba od 26.08. -všetky účtovné operácie od vzniku spoločnosti.
0 0
thalia13 thalia13

thalia13 je offline (nepripojený) thalia13

Ano presne tak ide o prevod obchodného podielu, takze začínam učtovať presne tak ako ked je novozaložená s.r.o.
Uctovanie vzniku s.r.o.
zaciname uctovat dnom vzniku-zapisom do OR