Zavrieť

Porady

vznik s.r.o.

edep edep

edep je offline (nepripojený) edep

prosím o radu,

začínam účtovať v PU, a neviem si rady so vznikom s.r.o.,
sú dvaja konatelia, vložili do pokladne 120.000, ostáva im zaplatiť 80.000,
musia vytvoriť ešte zákonný rezervný fond (5% z ktorej sumy?).
mám použiť aj 701??

nesprávne som sa opýtala, som tu začiatočník,
ide mi o všetko, čo sa týka zaúčtovania vzniku s.r.o.,
1. vloženie peňazí do pokladne (splatenie vkladu spoločníkov 84.000 + 36.000) mám zaúčtovať 211/353 alebo 211/701?
2. nesplatený vklad (80.000) - 353/411 ?
3. rezervný fond (majú to v spolčenskej zmluve, že pri vzniku vytvoria 5%)
zaúčtujem 353/421 ?

nemám predstavu čo iné by sa mohlo ešte účtovať pri vzniku s.r.o.

ďakujem veľmi pekne Erika
Naposledy upravil edep : 16.02.05 at 22:08 Dôvod: zle zadaná otázka
Usporiadat
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
Kvietocek
Prvy krat uctujem vznik s.r.o. Prosim o radu alebo potvrdenie ci som to uctovala dobre.
s.r.o. vznikla zapisom do OR t.j. 16.12.2006. ZI bolo splatene v plnej vyske t.j. 200 000,- SK. Rezervny fond som nevytvarala bude sa vytvarat az z prveho zisku.
Prvy moj zapis bol:
353/411 200 000,- predpis ZI
211/353 200 000,- splatenie ZI do pokladne
211/365 30 000,- vklad spolocnika do pokladne
365/211 30 000,- vratenie vkladu spolocnikovi z pokladne
518/365 29.900,- zriadovacie naklady

alebo mam pouzit aj 701????
Dakujem
Máš to dobre. 701 nemôžeš použiť lebo nemáš počiatočné stavy.
0 0
Kvietocek Kvietocek

Kvietocek je offline (nepripojený) Kvietocek

Kto sa veľa pyta - veľa sa dozvie ...viac
Dakujem za radu. Chcela by som sa este opytat tu 701 budem vlastne pouzivat pri uzavierani uctovnych knih k 31.12.2006 a pri otvarani pociatocnych stavov k 1.1.2007???

Dakujem
0 0
AHA AHA

AHA je offline (nepripojený) AHA

Kvietocek