Zavrieť

Porady

vznik s.r.o.

edep edep

edep je offline (nepripojený) edep

prosím o radu,

začínam účtovať v PU, a neviem si rady so vznikom s.r.o.,
sú dvaja konatelia, vložili do pokladne 120.000, ostáva im zaplatiť 80.000,
musia vytvoriť ešte zákonný rezervný fond (5% z ktorej sumy?).
mám použiť aj 701??

nesprávne som sa opýtala, som tu začiatočník,
ide mi o všetko, čo sa týka zaúčtovania vzniku s.r.o.,
1. vloženie peňazí do pokladne (splatenie vkladu spoločníkov 84.000 + 36.000) mám zaúčtovať 211/353 alebo 211/701?
2. nesplatený vklad (80.000) - 353/411 ?
3. rezervný fond (majú to v spolčenskej zmluve, že pri vzniku vytvoria 5%)
zaúčtujem 353/421 ?

nemám predstavu čo iné by sa mohlo ešte účtovať pri vzniku s.r.o.

ďakujem veľmi pekne Erika
Naposledy upravil edep : 16.02.05 at 22:08 Dôvod: zle zadaná otázka
Usporiadat
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
Majka Pozri príspevok
v spol zmluve maju napisane ze ho vytvoria ked dosiahnu zisk. viem ako sa uctuje RF staci vytovir uct. analytiku a v pripade pouzitia cerpat napr. z pokladne alebo z bezneho uctu?

Čerpanie RF na úhradu straty sa účtuje 421/429. Takže pokladňa alebo banka do toho nevstupuje.
0 0
bredikova bredikova

bredikova je offline (nepripojený) bredikova

optimistka aj napriek veku
Ešte k tomu RF. V roku 2005 sme ho vytvorili 5% zo zisku, tento rok znova 5%zo zisku a narok keby sme tvorili zo zisku (predpokladajme že bude vysoký) presiahli by sme 10% z ZI. Potom už netvoríme, len prípadne dopĺňame?
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

bredikova Pozri príspevok
Ešte k tomu RF. V roku 2005 sme ho vytvorili 5% zo zisku, tento rok znova 5%zo zisku a narok keby sme tvorili zo zisku (predpokladajme že bude vysoký) presiahli by sme 10% z ZI. Potom už netvoríme, len prípadne dopĺňame?
Podľa toho čo je uvedené v spoločenskej zmluve.
0 0
MANAGERIA MANAGERIA