Zavrieť

Porady

Orange-reklamácia

Poradí mi niekto, ako postupovať ďalej keď som reklamovala telefón v Orange, tam sa ale vyjadrili, že bol poliaty tekutinou a zmenili mi status záručný na nezáručný. S tým som samozrejme nesúhlasila, pretože telefón nebol poliaty tekutinou, ťahá sa to celé už od mája 2007. Nakoniec pripustili, že nemusel byť poliaty vodou, ale mohol sa poškodiť aj používaním vo vlhkom prostredí, napriek tomu pokladajú moju reklamáciu za neopodstatnenú. Ja som sa však nikde v návode na používanie nestretla so zákazom používať telefón vo vlhkom prostredí ani s prípustnými hodnotami vlhkosti vzduchu. Keďže mi v novembri končí viazanosť, navrhli mi skrátenie a možnosť zobrať si nový telefón s viazanosťou. Celé mi to pripadá ako jednoduchý spôsob ako si zaviazať zákazníka na ďalšie 2 roky. Ja som si však nekupovala telefón na 2 roky. Už som si čo to našla na nete, SOI tieto prípady nerieši, treba sa obrátiť na súd. Avšak neviem, či mám nejakú šancu. Zdá sa mi, že veľké spoločnosti majú svoje vlastné pravidlá a zákony.
Usporiadat
dana9 dana9

dana9 je offline (nepripojený) dana9

právnik
choď ho ešte raz reklamovať, a v prípade neuznania reklamácie sú povinní takéto stanovisko podložiť odborným vyjadrením znalca. Ak ho nebudú mať, môže ich soi pokutovať.

§ 18
(1) Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.
(2) Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo na určenom mieste; to neplatí, ak je na vykonanie opravy určená iná osoba.22)
(3) V prevádzkarni musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Pri skupinových zájazdoch musí predávajúci zabezpečiť nepretržitú prítomnosť povereného pracovníka oprávneného vybavovať reklamácie po celý čas zájazdu.
(4) Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať.
(5) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie.
(6) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie.
(7) Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie.
(8) Povinnosti uvedené v odseku 4 sa vzťahujú aj na osobu, ktorá je určená na vykonávanie opravy.
Naposledy upravil dana9 : 10.09.07 at 15:40
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze zivotnost beznych MT je cca 24 mesiacov, plus minus kosinus. Netrap sa a ber novy.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

Zatiaľ som ten telefón od nich neprevzala. Ich serviné stredisko zdokumentovalo stav fotodokumentáciou, s tým že došlo k oxidácii. Podľa pracovníčky Orange si môžem dať urobiť znalecký posudok, keď nie som spokojná s vyjadrením ich servisného strediska. Avšak ja som sa už bola informovať v inom servise a tam mi povedali, že žiadny servis mi nedá vyjadrenie, čo sa stalo s telefónom, pretože oxidácia je len následok - buď poliatia tekutinou alebo aj vlhkosťou vzduchu, ale čoho konkrétne to sa už zistiť nedá. Nie je bremeno dokazovania v tomto prípade na predávajúcom?
0 0
dana9 dana9

dana9 je offline (nepripojený) dana9

právnik
Vlasta Pozri príspevok
Zatiaľ som ten telefón od nich neprevzala. Ich serviné stredisko zdokumentovalo stav fotodokumentáciou, s tým že došlo k oxidácii. Podľa pracovníčky Orange si môžem dať urobiť znalecký posudok, keď nie som spokojná s vyjadrením ich servisného strediska. Avšak ja som sa už bola informovať v inom servise a tam mi povedali, že žiadny servis mi nedá vyjadrenie, čo sa stalo s telefónom, pretože oxidácia je len následok - buď poliatia tekutinou alebo aj vlhkosťou vzduchu, ale čoho konkrétne to sa už zistiť nedá. Nie je bremeno dokazovania v tomto prípade na predávajúcom?
už som ti na to odpovedala, ak odmietnu reklamáciu, sú povinný mať k tomu stanovisko znalca, pozri si § 18 zákona o ochrane spotrebiteľa.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

V poriadku, ale môže byť stanoviskom znalca aj vyjadrenie servisného strediska? Veď to je ich zmuvný partner, ktorý určite nepôjde proti nim. A za ďalšie, keď je porucha, ktorej príčina nie je dokázateľná, dá sa zdokumentovať len následný stav, čo v takom prípade? Ináč sa s Orangom veľmi ťažko komunikuje, možno sa nájde niekto, kto mi to potvrdí, pretože tel. číslo, ktoré uvádzajú na korešpondencii nikto neberie, a dokonca ani po zanechaní odkazu sa mi nikto neozval. Využívajú zakaždým 30 dní na odpoveď, takže ja mám už 5. mesiac požičaný telefón.
0 0
dana9 dana9

dana9 je offline (nepripojený) dana9

právnik
[quote=Vlasta;527394]V poriadku, ale môže byť stanoviskom znalca aj vyjadrenie servisného strediska? quote]
Nie, zakon o ochrane psotrebitela, resp. jeho novela od 1.7.2007 hovori o tom, ze takymto vyjdernim - tzv odbornym posudenim moze byt len vyjadrenie sudneho znalca, resp. niekoho opravnenho posudzovat zhodu je to zadefinovane v začiatočnych ustanoveniach, nemam ho teraz por uke, poobede, ti to pozriem, dobre? ak sa medzicasom nevyjadru niekto iny.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

duves Pozri príspevok
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze zivotnost beznych MT je cca 24 mesiacov, plus minus kosinus. Netrap sa a ber novy.
Prečo by som sa mala k tomu tak postaviť? Veď ten telefón ani na akciu nestál 1,- Sk, ale aj keby to stále nie je dôvod, aby som ho používala len 2 roky. Nakoniec, keby sa všetci výrobcovia (a predajcovia) začali chovať tak isto, potom každé 2 roky musíme vymeniť všetko, čo si kúpime.
0 0
kaja29 kaja29

kaja29 je offline (nepripojený) kaja29

Vlasta Pozri príspevok
V poriadku, ale môže byť stanoviskom znalca aj vyjadrenie servisného strediska? Veď to je ich zmuvný partner, ktorý určite nepôjde proti nim. A za ďalšie, keď je porucha, ktorej príčina nie je dokázateľná, dá sa zdokumentovať len následný stav, čo v takom prípade? Ináč sa s Orangom veľmi ťažko komunikuje, možno sa nájde niekto, kto mi to potvrdí, pretože tel. číslo, ktoré uvádzajú na korešpondencii nikto neberie, a dokonca ani po zanechaní odkazu sa mi nikto neozval. Využívajú zakaždým 30 dní na odpoveď, takže ja mám už 5. mesiac požičaný telefón.

Z vlastnej skúsenosti: minulý rok som reklamovala na pobočke Orangu mobilný telefón, nakoľko mal zlý signál a taktiež aj keď som ho mala fyzicky zapnutý volajúcemu sa zapol odkazovač, že momentálne nie som v dosahu a mne došla správa, že v čase mojej neprítomnosti sa mi pokúšal dovolať XY. Na pobočke moju reklamáciu vybavili tak, že žiadna chyba telefónu nie je, MT je v poriadku, bez opravy si ho mám prevziať. Prevzatie telefónu som odmietla s tým, že pracovník Orangu mi oznámil, že vec musia potom dať na vyjadrenie servisnému stredisku. Môj MT ostal na pobočke Orangu, a z Bratislavy mi došlo vyjadrenie, že ako servisné stredisko Orangu sa musia pridržiavať ich vyjadrenia a teda na MT /hoci ho nikdy nevideli/ nie sú vady...?
V prípade, ak sa opäť vyskytnú /aké, veď podľa nich nie sú/ môžem opäť MT reklamovať...
0 0
Wapo Wapo

Wapo je offline (nepripojený) Wapo

Možem Ti doporučiť, skráť si viazanosť a vezmi si nový telefón, kedže reklámacia bola vybyvovaná ešte v máji, platí pre ňu starý zákon, a tam si znalca musíš zháňať sama a v prípade neúspechu aj zaplatiť, neúspech je istý lebo oxidácia nespadá pod záručné podmienky. V každom návode je napísané o vlhkom prostredí resp je tam ikonka dažďa.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

Wapo Pozri príspevok
Možem Ti doporučiť, skráť si viazanosť a vezmi si nový telefón, kedže reklámacia bola vybyvovaná ešte v máji, platí pre ňu starý zákon, a tam si znalca musíš zháňať sama a v prípade neúspechu aj zaplatiť, neúspech je istý lebo oxidácia nespadá pod záručné podmienky. V každom návode je napísané o vlhkom prostredí resp je tam ikonka dažďa.
Moment, nikde v návode som nenašla zmienku o používaní telefónu vo vlhkom prostredí. Dokonca na moju výzvu, aby mi zaslali niečo o zákaze používať telefón vo vlhkom prostedí, som dostala toto:" ... záruka sa okrem iného nevzťahuje na akékoľvek poruchy spôsobené: nehodami, úpravami alebo zmenami, živelnými pohromami, nedostatočným vetraním a na škody spôsobené tekutinami." Ak je vlhkosť chápaná ako tekutina, potom telefón nemožno používať vôbec, pretože vždy je určitá hodnota vlhkosti vzduchu.
0 0
Wapo Wapo

Wapo je offline (nepripojený) Wapo

Vlhkosť sa do MT dostane rôznými spôsobmi, napr: ak telefonuješ v mínusových teplotách v exterieri a vojdeš potom do interieru atmosferická vlhkosť sa vyzráža na zákl.doske, može sa to prejaviť až po 2 resp.3 mesiacoch, telefonovanie v daždi, telefonovanie mokrými rukami, telefon odložený v kupelni pri sprchovaní atď.
0 0
janka.janka janka.janka

janka.janka je offline (nepripojený) janka.janka

mila vlasta, s domahanim sa spotrebitelskych prav co sa MT tyka je to velmi narocne.. ja som mala problem s tym, ze som sa "upisala" pouzivat nekvalitny telefon, takze doteraz pouzivam svoj.. konzultovala som obchodnu inspekciu.. ta zas az take pravomoci napokon nema aby realne vedela pomoct.. Tvoja moznost je obratit sa na znalca a potom na sud.. kym sa rozhodne, tak aj tie 2 roky viazania vyprsia...
toto je bohuzial prakticke hladisko problemu.. hoci teoreticky ako spotrebitel si v prave.. chcelo by to dat viac nespokojnych ludi dokopy a podat spolocnu zalobu, prip. dat to do novin a podobne.. otazka je, ci ta energia stoji za to.. a presne s tym kalkuluje v tomto pripade orange, ale v podstate takto to funguje aj u inych spolocnosti..
ale poucila som sa: existuje mnozstvo web stranok kde ludia uvadzaju svoje nazory na dany typ telefonu.. to moze pomoct.. ja sa do buducna poistim a prejdem si taketo stranky pripadne sa poradim s niekym, kto sa v MT vyzna, a nebudem sa spoliehat na letaky...
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

Wapo Pozri príspevok
Vlhkosť sa do MT dostane rôznými spôsobmi, napr: ak telefonuješ v mínusových teplotách v exterieri a vojdeš potom do interieru atmosferická vlhkosť sa vyzráža na zákl.doske, može sa to prejaviť až po 2 resp.3 mesiacoch, telefonovanie v daždi, telefonovanie mokrými rukami, telefon odložený v kupelni pri sprchovaní atď.
Súhlasím a práve z dôvodu, že som telefón používala v súlade s návodom na používanie, nemienim to nechať len tak.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

janka.janka Pozri príspevok
mila vlasta, s domahanim sa spotrebitelskych prav co sa MT tyka je to velmi narocne.. ja som mala problem s tym, ze som sa "upisala" pouzivat nekvalitny telefon, takze doteraz pouzivam svoj.. konzultovala som obchodnu inspekciu.. ta zas az take pravomoci napokon nema aby realne vedela pomoct.. Tvoja moznost je obratit sa na znalca a potom na sud.. kym sa rozhodne, tak aj tie 2 roky viazania vyprsia...
toto je bohuzial prakticke hladisko problemu.. hoci teoreticky ako spotrebitel si v prave.. chcelo by to dat viac nespokojnych ludi dokopy a podat spolocnu zalobu, prip. dat to do novin a podobne.. otazka je, ci ta energia stoji za to.. a presne s tym kalkuluje v tomto pripade orange, ale v podstate takto to funguje aj u inych spolocnosti..
ale poucila som sa: existuje mnozstvo web stranok kde ludia uvadzaju svoje nazory na dany typ telefonu.. to moze pomoct.. ja sa do buducna poistim a prejdem si taketo stranky pripadne sa poradim s niekym, kto sa v MT vyzna, a nebudem sa spoliehat na letaky...
Podľa mňa je chybou spotrebiteľa, keď to vzdá kvôli faktu, že nejde až o takú finančnú ujmu, napriek tomu, že si je vedomý, že je v práve. Možno to chce nejakého priekopníka v tomto smere, ktorý by ukázal veľkým firmám (ktoré sa priživujú práve na tom, že zákazník sa pre 2-3 tis. nebude s nimi ťahať po súdoch) a dať si v súdnom spore preplatiť aj psych. ujmu, čas venovaný všetkému tomu.
0 0
Wapo Wapo

Wapo je offline (nepripojený) Wapo

Škoda vynaloženej energie, akýkoľvek znalec ak uvidí zaoxidovaný MT uzná ho za nezaruku, doporučím Ti telefon dať opraviť nezaručnému servisu, ktorý Ti ho vyčistí takým špeciálným "sajrajtom" a MT ti bude na 95 % fungovať, otazka do kedy, možno rok aj dva.
0 0
janka.janka janka.janka

janka.janka je offline (nepripojený) janka.janka

Vlasta Pozri príspevok
Podľa mňa je chybou spotrebiteľa, keď to vzdá kvôli faktu, že nejde až o takú finančnú ujmu, napriek tomu, že si je vedomý, že je v práve. Možno to chce nejakého priekopníka v tomto smere, ktorý by ukázal veľkým firmám (ktoré sa priživujú práve na tom, že zákazník sa pre 2-3 tis. nebude s nimi ťahať po súdoch) a dať si v súdnom spore preplatiť aj psych. ujmu, čas venovaný všetkému tomu.
Mas pravdu, drzim Ti palce, ja som tiez spociatku takto zmyslala.
0 0
LATRYNA LATRYNA

LATRYNA je offline (nepripojený) LATRYNA

obyčajná ženská
Tiež som mala podobný problém, môj "špičkový" mobil brčal neustále, aj počas nabíjania - počula som ho brčať na dva metre! Samozrejme že som ho reklamovala, bol týždeň v servise, kde ho otestovali a výsledok bol ten, že je to vraj novou technológiou! Tenký ako žiletka... rezal mi ale nervy. Naviac, namiesto jednej sms odosielal dve! Zvlášť text a zvlášť diakritiku, napriek tomu, že odoslaných bolo iba pár znakov. Nikde v manuáli som sa nedočítala, že má vďaka technológii brčať (a cucať tým baterku) a že diakritiku má považovať za ďalšiu sms. Podľa servisu to bolo o.k. Takže som sa ho zbavila, s orange na paušál som skončila a prešla aj na iný mobil.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

Zaujímalo by ma, či si mám prevziať ten telefón alebo ho tam nechať aj naďalej. Či prevzatie nebudú pokladať za vybavenú reklamáciu.
0 0
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Vlasta Pozri príspevok
Zaujímalo by ma, či si mám prevziať ten telefón alebo ho tam nechať aj naďalej. Či prevzatie nebudú pokladať za vybavenú reklamáciu.
Nevybavia ti ju. Vravim, vezmi novy MT. Sud by si nevyhrala, lebo sudnoznalecky posudok bude asi v takom zneni, ze MT je znacne pouzivany.
0 0
Vlasta Vlasta

Vlasta je offline (nepripojený) Vlasta

Poradí nejaký právnik?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať