Zavrieť

Porady

Reklamácia prepravy tovaru

Naša firma predáva skútre a štvorkolky po celom Slovensku a občas sa nám stane, že využívame služby TenExpresu, ak si pre stroj nemôže prísť zákazník, nemáme v jeho mieste bydliska obchodníka a pod. Pred dvoma týždňami sa nám stalo, že stroj, ktorý od nás odišiel vo štvrtok, s tým že v piatok /t.j. do 24 hod/ je u zákazníka, tam nebol ešte v sobotu ráno a minulý týždeň v piatok sme poslali dva stroje, obidva zabalené, jeden z nich na palete a v pukačkovom obale a k zákazníčke prišiel len tak VOĽNE a k tomu ten druhý ešte aj nefungoval. Máme podozrenie, či sa na tom nezabávajú šoféri alebo čo. Teraz je problém, pretože jej treba rýchlo dodať nový stroj, nefunkčný dostať k nám a ďalších neviem koľko peňazí v lufte. Neviem ako spísať reklamáciu, či si to máme nejako poisťovať, blombovať, či ináč zabezpečiť, dá sa preprava vôbec nejako reklamovať?
Za každú radu ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov
    momentálne sa trápim na VŠ, smer ekonomika ...viac martina pribojszka
    S firmou, ktorá prepravuje Váš tovar bolo treba spísať dohodu o podmienkach prepravy, ktorá to odmietne nieje dobrá. Dohodnúť podmienky dodania tak, aby pri preprave nedochádzalo k tým nepríjemnostiam, ktoré máš ty. Teda tak, že v prípade poškodenia bude zodpovedná za škody. V tvojom prípade by som spomínanú prepravovaciu firmu už nikdy nevyužila. Myslím si, že by možno pomohlo sa sťažovať na SOI-ke /slovenská obchodná inšpekcia/ a popýtať sa na ich poradni.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    Ak dobre viem, tak každá dopravná firma musí mať poistenie zodpovednosti práve na takéto prípady, ak prepravovaný tovar sa poškodí, alebo iným spôsobom sa znehodnotí.

    yamasaki je offline (nepripojený) yamasaki

    yamasaki
    Myslím, že poistený na zodpovednosť za škody určite sú, ale ako im tú zodpovednosť dokázať? No neviem, skúsim im tam napísať klasicky reklamáciu a pohľadám asi novú prepravnú firmu. Iba ak by chceli ako ospravedlnenie pre nás voziť rok zadarmo. ;-)

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    yamasaki Pozri príspevok
    Myslím, že poistený na zodpovednosť za škody určite sú, ale ako im tú zodpovednosť dokázať? No neviem, skúsim im tam napísať klasicky reklamáciu a pohľadám asi novú prepravnú firmu. Iba ak by chceli ako ospravedlnenie pre nás voziť rok zadarmo. ;-)
    Prepravná firma keď prevezme balík na doručenie podpisuje doklad o prevzatí, ktorým potvrdí aj nezávadnosť balenia. Po doručení ak odberateľ reklamuje dodaný tovar, z dôvodu poškodenia balenia, alebo úplnej absencii toho balenia, tak to je jednoznačný dôkaz o tom, že s tovarom sa manipulovalo neoprávnene, neodborne.... čo je dôvod na reklamáciu. A jednoznačne zmeň prepravcu, s touto firmou ani ja nemám dobré skúsenosti.

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie

    sprievodca CR Rakúsko, hanelie
    Ahojte
    ja pridávam moju skúsenosť s prepravnými službami: TEN EXPRES, DPD, POŠTA,
    niektorí moji dodávatelia majú v prepravných podmienkach zakotvené, že tovar pri prevzatí musím skontrolovať, lebo vyskytnuté rôzne poškodenia, ktoré mohli byť spôsobené prepravou nebudú akceptované,
    avšak v žiadnom prípade mi nie je od prepravcov dovolené uskutočniť kontrolu, že oni za tovar nezodpovedajú, len za to, že ho privezú, takže sa snažím maximálne obmedzovať dovoz tovaru týmito spoločnostiami.
    Potom sa moji dodávatelia, ktorí nemajú vlastnú dopravu, čudujú, prečo od nich neberiem tovar.

    Reklamácia prepravy tovaru

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.