Zavrieť

Porady

Preco vzdelani a sikovni ludia, ktori by mali na to, radsej hladaju zamestnavatela?

V poslednej dobe pocujem (a vidim) vela ludi s fantastickym vzdelanim ako hovoria (a pisu), ze si nevedia najst pracu. Ako je to mozne? Ved by sa o nich mali bit zamestnavatelia. Ohanaju sa tu roznymi skolami, znalostami, posielaju denne 10 ponuk.... a predsa ziadna robota. A potom len nariekaju a sa navzajom hladkaju, ze to pre to a pre hento a si hladaju dovody. Pre mna je to dost cudne. Myslim si, ze by velka cast tychto nenachadzacov prace mohla zacat podnikat - ved maju na ruke viac tromfov ako ostatni. Ja ked som si dlhsi cas nenachadzal pracu co by mi vyhovovala, tak som zacal pracovat bez "bacu". Stal som sa bacom sam seba... A mozno prave to je ten problem, ze ked clovek zacne podnikat a sa musi niekedy (casto ) sam nakopat do zadku, aby sa pustil do prace, tak to nedokazu. Ale podla mna buducnost Slovenska nie je v masovom zamestnavani sa v Peugeot, WV, KIA, IBM, McDonalds.... ale v sebarealizovani sa v podnikani. Ze by tu ludom chybala odvaha, chut, ochota robit trocha viac...? Asi ano. Mam taky pocit, ze slovac potrebuje mat nad sebou nejakeho "bacu - pastiera" ci uz v politike alebo v praci, co ich popozenie a sem tam svihne bicom. Pravdaze si nemyslim, ze by mali podnikat uplne vsetci - napr. zdrav. a soc. pracovnici, policajti, hasici atd. A zase niektori na to jednoducho nemaju. Ale ti co na to maju nech tu nenariekaju. Kto je zdravy a ma chut nieco dosiahnut, tak to urcite dosiahne. A tiez si myslim, ze vo vacsine pripadov nemoze byt brzdou ani nedostatok penazi na rozbehnutie. VZDY SA DAJU NAJST CESTY. Ci uz si pozicat, dat sa dokopy s niekym alebo si zarobit-nasetrit aspon malinky kapitalik. Zacat sa da aj v malom...
Naposledy upravil Dav : 24.10.10 at 12:17 Dôvod: doplnenujem par slov
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

mona091 Pozri príspevok
ahojte,
je mnoho ludi, pre ktorych je najlepsie byt na pozicii zamestnanca, aby sa mohli venovat naplno svojej specializacii, a nie mamagnentu, ku ktoremu vobec nemusia mat vztah,
na druhej strane, je mnoho zamestnancov, ktori poukazuju na vyhody podnikatelov, tym by som odporucila ist robit sam na seba.....
Suhlasim.

Skoda, ze skolsky system na to nemysli. Od zakladnej skoly zaplavuju ziakov mnozstvom zbytocnych faktov, ktore clovek v dospelosti moze mat v sufliku v lexikone (prip. na internete), alebo ich ani vobec nebude potrebovat. Ucivo ma podla mna prilis velky zaber a nie kazdy ma vztah ku vsetkemu. Vsetci by mohli mat potrebne zaklady a kazdy vlastnu specializaciu.
Skor by sa malo viac hladiet na ziaka - jeho zaujmy a schopnosti. Podla toho by sa malo jeho smerovanie odvijat.
Urcite by zo skol vychadzali deti s jasnejsou predstavou smerovania. Na koniec by bolo viac profesionalov a menej ludi, ktori potom hovoria: "Mna moja praca nebavi a radsej by som robil nieci ine".
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

No neviem, hádam to nie je také jednoduché. Ja som sa veľmi nevedela rozhodnúť ani pre strednú školu, nieto špecializáciu na základnej. To by musel byť úúúúúúplne (asi nezrealizovateľný) systém vo vzdelávaní. Predsa na základnej toho teraz berú asi viac, ako za mojich čias, ale stále je to všeobecný prehľad z každej oblasti. Nie,
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Gabi03 Pozri príspevok
No neviem, hádam to nie je také jednoduché. Ja som sa veľmi nevedela rozhodnúť ani pre strednú školu, nieto špecializáciu na základnej. To by musel byť úúúúúúplne (asi nezrealizovateľný) systém vo vzdelávaní. Predsa na základnej toho teraz berú asi viac, ako za mojich čias, ale stále je to všeobecný prehľad z každej oblasti. Nie,
Ja som nenapisal, ze by sa musel ziak ZS rozhodnut hned cim bude. Mal som na mysli, ze by sa prihliadalo viac na to "co ho bavi a v com je ozaj dobry" pri smerovani a vybere predmetov. Ako som uz napisal, vsetci bez rozdielu by mali dostat elementarny zaklad (potrebne vedomosti).

Na co su mi lineárne rovnice, zlozite nerovnice, vzorce co pripominaju hieroglify a nepouzitelne hovadiny ako tento priklad (ucivo 7. rocnika):
Akú mala sekera približne pohybovú energiu, tesne pred dopadom, keď na násadu pôsobila silou asi 700 N a zarazila sa do hĺbky 15 cm?
F = 700 N
S = 15 cm = 0,15 m
EK = ?
EK = W
EK = F • s
EK = 700 • 0,15
EK = 105 J
Tesne pred dopadom mala sekera pohybovu energiu asi 105 J.

Na co to komu bude v zivote?
Jedine na to, aby zistil ako hlboko zatal svoju sekeru v banke kde si pozical peniaze, aby prezil...

Gabi03 To si fakt myslis, ze maju na ZS iba vseobecny prehlad zo vsetkeho?
Taky vseobecny prehlad ich zbytocne znechuti, demotivuje od dalsieho ucenia a zbytocne im to zanasa mozog.
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Milý Bastian, keď mne niečo nevyhovuje, tak sa to snažím zmeniť. Ale toto chápem ako teoretickú diskusiu, tak rešpektujem tvoj názor.

Ale taký čerstvý príklad zo života:
Som účtovníčka, takže stretávam sa s číslami, ovšem matematické operácie využívam tak sčitovanie, odčitovanie, percentá a možno nejaké priemery. Načo by som potrebovala nejaké vzorce pre geometrické útvary, však?!
No ale ideme staviať dom. Pozemok máme na miernom svahu. Projekt si dávame robiť "na mieru", projektant potreboval stupeň klesania. Zavolala som mužovi a ten mi oznámil: dĺžka od plota do 5 m je rovina, od 5. m do 14. m je klesanie 80 cm. Dva údaje a ako sa môže vypočítať klesanie? No predsa matematika základnej školy! Ja som vedela už na základke, že chcem pracovať v obchodnej sfére. No a v obchodnej sfére budem potrebovať využiť geometriu? Ťažko, ale nevylučujem. (Okrem toho matiku som zbožňovala. )

Ergo, môj názor je taký, že základná škola poskytuje toľko všeobecných informácií, koľko to dieťa v budúcnosti môže využiť. Je pravda, že špecializácia môže viac pripraviť dieťa v tom-ktorom obore, ale myslím, že netreba zatracovať ani možnosť poskytnúť možnosti v iných oblastiach.
Nie je to tak, že čím viac viem, tým mám viac možností?
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Gabi03 Pozri príspevok
Milý Bastian, keď mne niečo nevyhovuje, tak sa to snažím zmeniť. Ale toto chápem ako teoretickú diskusiu, tak rešpektujem tvoj názor.

Ale taký čerstvý príklad zo života:
Som účtovníčka, takže stretávam sa s číslami, ovšem matematické operácie využívam tak sčitovanie, odčitovanie, percentá a možno nejaké priemery. Načo by som potrebovala nejaké vzorce pre geometrické útvary, však?!
No ale ideme staviať dom. Pozemok máme na miernom svahu. Projekt si dávame robiť "na mieru", projektant potreboval stupeň klesania. Zavolala som mužovi a ten mi oznámil: dĺžka od plota do 5 m je rovina, od 5. m do 14. m je klesanie 80 cm. Dva údaje a ako sa môže vypočítať klesanie? No predsa matematika základnej školy! Ja som vedela už na základke, že chcem pracovať v obchodnej sfére. No a v obchodnej sfére budem potrebovať využiť geometriu? Ťažko, ale nevylučujem. (Okrem toho matiku som zbožňovala. )

Ergo, môj názor je taký, že základná škola poskytuje toľko všeobecných informácií, koľko to dieťa v budúcnosti môže využiť. Je pravda, že špecializácia môže viac pripraviť dieťa v tom-ktorom obore, ale myslím, že netreba zatracovať ani možnosť poskytnúť možnosti v iných oblastiach.
Nie je to tak, že čím viac viem, tým mám viac možností?
To, ze sa mi z toho (mnozstva hodin stravenych v polospanku pri preberani zbytocnych uciv) nieco v zivote moze hodit "jednorazovo" je dost malo. Radsej by som ten cas venoval nasavaniu pre mna dolezitejsich informacii.

Ak v zivote potrebujem vediet nieco co neviem tak si potrebne info najdem na polici v lexikone alebo na internete (na porade), alebo si zaplatim odbornika.

Pises, ze: "Základná škola poskytuje toľko všeobecných informácií, koľko to dieťa v budúcnosti môže využiť." Urcite sa to cloveku moze stat, ze to vyuzije. Ale tak ako pises "moze". Ale 90% tych specialnych vedomosti su mu na nic. Ma to v hlave ulozene (pre ten pripad ked to moze vyuzit).


A ked pises, ze mas matematiku rada tak je to v poriadku. Ale ty ktory ju radi nemaju si to asi aj tak nezapamatali.

A to co pises ze: "čím viac viem, tým mám viac možností?"to je naozaj tak. Mna tam ale ucili veci, ktore ma velmi casto vobec nezaujimali. Cize som si to aj tak nezapamatal. Vacsina ludi je s tym podobne...
Keby som sa ten cas venoval niecomu co bavi a v com mam lepsie danosti, tak v tom pripade by som mal naozaj viac tych moznosti.
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Gabi03 Pozri príspevok
.......Ergo, môj názor je taký, že základná škola poskytuje toľko všeobecných informácií, koľko to dieťa v budúcnosti môže využiť. Je pravda, že špecializácia môže viac pripraviť dieťa v tom-ktorom obore, ale myslím, že netreba zatracovať ani možnosť poskytnúť možnosti v iných oblastiach.
Nie je to tak, že čím viac viem, tým mám viac možností?
Ako vidim, tak tá Základná škola naozaj poskytuje tolko vseobecnych informacii, kolko to dieta v buducnosti moze vyuzit.

Toto som teraz nasiel v teme kde pises aj Ty:
ja si pamatam, ako sme nad synovcovou úlohou z matematiky sedeli 3 ing (technického smeru) so 4 vysokými školami a jedným Phd a na nič sme neprišli
Akurát učitel to vyriešl lavou zadnou - podla príručky. A dodnes si myslím, že blbo . Vcelku mal vtedy šťastie (ten učitel) že sme si to s ním nešli vyjasniť
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Bastian Pozri príspevok
Ako vidim, tak tá Základná škola naozaj poskytuje tolko vseobecnych informacii, kolko to dieta v buducnosti moze vyuzit.

Toto som teraz nasiel v teme kde pises aj Ty:
ja si pamatam, ako sme nad synovcovou úlohou z matematiky sedeli 3 ing (technického smeru) so 4 vysokými školami a jedným Phd a na nič sme neprišli
Akurát učitel to vyriešl lavou zadnou - podla príručky. A dodnes si myslím, že blbo . Vcelku mal vtedy šťastie (ten učitel) že sme si to s ním nešli vyjasniť
To je pravda, ale ako to súvisí s témou?
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Bastian Pozri príspevok
To, ze sa mi z toho (mnozstva hodin stravenych v polospanku pri preberani zbytocnych uciv) nieco v zivote moze hodit "jednorazovo" je dost malo. Radsej by som ten cas venoval nasavaniu pre mna dolezitejsich informacii.

Ak v zivote potrebujem vediet nieco co neviem tak si potrebne info najdem na polici v lexikone alebo na internete (na porade), alebo si zaplatim odbornika.

Pises, ze: "Základná škola poskytuje toľko všeobecných informácií, koľko to dieťa v budúcnosti môže využiť." Urcite sa to cloveku moze stat, ze to vyuzije. Ale tak ako pises "moze". Ale 90% tych specialnych vedomosti su mu na nic. Ma to v hlave ulozene (pre ten pripad ked to moze vyuzit).


A ked pises, ze mas matematiku rada tak je to v poriadku. Ale ty ktory ju radi nemaju si to asi aj tak nezapamatali.

A to co pises ze: "čím viac viem, tým mám viac možností?"to je naozaj tak. Mna tam ale ucili veci, ktore ma velmi casto vobec nezaujimali. Cize som si to aj tak nezapamatal. Vacsina ludi je s tym podobne...
Keby som sa ten cas venoval niecomu co bavi a v com mam lepsie danosti, tak v tom pripade by som mal naozaj viac tych moznosti.
Ojoj, my sa v tejto téme asi ťažko zhodneme.
1. Aj ja som mala predmety, ktoré som nenávidela. Na výške to bola dokonca matematika (síce len 2 semestre, ale aj tak). A prečo? Lebo lečo . Podľa mňa veľmi, veľmi veľa záleží na prednášajúcom, akou formou to podá.
2. Vedel si ty už na základnej škole zodpovedne povedať, čo ťa baví a čo nie? Mňa učenie vôbec nebavilo, ani tej matiky. V živote som sa matiku neučila. Dejepis a podobné humanitné predmety som sa biflila (napísala som to správne ). Tým chcem povedať, že dieťa ešte nemôže naistotu povedať, čo ho baví a už vôbec nie, čo sa nebude učiť, lebo to URČITE nebude v živote nikdy potrebovať.
3. Píšeš, že k nejakým iným okruhom, než tvoj odbor, budeš hľadať informácie v lexikóne, na internete alebo si zaplatíš odborníka. Nie je jednoduchšie to vedieť? (Upozorňujem, stále hovoríme o všeobecných informáciach.) Ty ako dieťa by si niečo hladal v lexikónoch alebo hocikde inde, ak ťa to nebaví?
4. Všimni si v citácii podčiarknutú časť označenú aj kurzívom. Nechápem. Ja hovorím o všeobecných znalostiach. A je pravda, že ja osobne asi nikdy v živote nebudem potrebovať vedieť obvod zeme, ale mám dobrý pocit, keď to viem. (Nehovoriac o tom, že ak sa ma to raz opýta moje dieťa a ja nebudem vedieť odpovedať.... trapas .)
5. Veľmi ťažko si viem predstaviť (až to bolí ) tvoj systém výučby. Mňa tak na ZŠ-ke bavilo kresliť, hrať volejbal (neznášala som gymnastiku), počítať príklady a možno nejaké pokusy v labáku. Takže ak by som sa zamerala na toto, zrejme by som mala v tomto príspevku niekoľkonásobne viac gramatických chýb, nevedela by som, kto bol Pribina, ani súčasných predstaviteľov našej republiky a vlády. Ja viem, viem, je to pritiahnuté za vlasy. Ale teda dobre, pome na strednú školu. Tá je predsa viac špecifikovaná. Mám za sebou obchodnú akadémiu. Vieš čo som tam neznášala (okrem iného)? Strojopis! Totálne nezáživná hodina. Nebavilo ma to. Som sa z času na čas aj nudila. Teda podľa tvojej teórie by som ju nemusela študovať. Ale pozrime sa na súčasnosť. Okrem toho, že robím účto, mám na starosti aj určitý okruh obchodnej korešpondencie. Viem napísať list, ovládam štruktúru životopisu! Aha, zišiel sa mi ten strojopis. A hoci neovládam stenografiu, keď mi kolega diktuje list, celkom dobre to stíham písať aj na klávesnici. Žeby strojopis?!

Nechcem ťa presviečať, aby si mi dal za pravdu, ale ani ty nechci odo mňa, aby som ja dala za pravdu tebe.
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Gabi03 Pozri príspevok
To je pravda, ale ako to súvisí s témou?
No ak to nevedeli ani ludia co vychodili vysoke skoly (a asi sa zaobisli bez toho v zivote), tak to asi nie je az tak zivota potrebne. Jednoducho je to pre dieta zbytocna zataz. A ze: "Základná škola poskytuje toľko všeobecných informácií, koľko to dieťa v budúcnosti môže využiť" nie je pravda - poskytuje vela a hlavne zbytocnych informacii. Tak to suvisi s temou.
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Bastian Pozri príspevok
No ak to nevedeli ani ludia co vychodili vysoke skoly (a asi sa zaobisli bez toho v zivote), tak to asi nie je az tak zivota potrebne. Jednoducho je to pre dieta zbytocna zataz. A ze: "Základná škola poskytuje toľko všeobecných informácií, koľko to dieťa v budúcnosti môže využiť" nie je pravda - poskytuje vela a hlavne zbytocnych informacii. Tak to suvisi s temou.
Si si istý? Čo ak ten žiak konečne pochopí na tomto príklade podstatu určitej matematickej operácie a sa mu to tak zapáči, že sa stane z neho matematický inžinier?!

Z tvojej "teórie" mám pocit, že dieťa je obmedzované. Aj na úkor toho, že sa musí učiť niečo, čo ho nebaví a tým aj obmedzuje. Ale ja tvrdím, tak ako ho to MôŽE obmedzovať, tak ho to MôŽE aj posunúť vpred. Tvrdíš opak? A ak áno, na základe čoho? Svojich osobných skúseností?
Naposledy upravil Gabi03 : 22.10.07 at 10:33
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Bastian Pozri príspevok
Keby som sa ten cas venoval niecomu co bavi a v com mam lepsie danosti, tak v tom pripade by som mal naozaj viac tych moznosti.
A ešte jedna podstatná vec. To, že niekto má v niečom lepšie danosti, neznamená automaticky, že ho to baví. A včul čo? Učiť sa, či sa neučiť. To je otázka.
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Pises a pytas sa vela, tak Ti odpovedam priamo v texte. To, co je modrym a tucnym, to pisem ja.
Ojoj, my sa v tejto téme asi ťažko zhodneme.
1. Aj ja som mala predmety, ktoré som nenávidela. Na výške to bola dokonca matematika (síce len 2 semestre, ale aj tak). A prečo? Lebo lečo . Vas na matike ucili varit? Podľa mňa veľmi, veľmi veľa záleží na prednášajúcom, akou formou to podá. Vzdy zalezi na cloveku. A ak hovorime o prednasajucich, tak to plati 2x.

2. Vedel si ty už na základnej škole zodpovedne povedať, čo ťa baví a čo nie? Urcite - ved ked ma nieco bavi alebo som v tom dobry, tak su aj take vysledky. Mňa učenie vôbec nebavilo, ani tej matiky. V živote som sa matiku neučila. Myslim si, ze matematika sa ani neda naucit - treba ju pochopit. Dejepis a podobné humanitné predmety som sa biflila (napísala som to správne ) Malo to zmysel - biflit sa? Jedine kvoli znamkam (ale nepoctivo ziskane jednotky prinasaju falosny "uspech") . Tým chcem povedať, že dieťa ešte nemôže naistotu povedať, čo ho baví a už vôbec nie, čo sa nebude učiť, lebo to URČITE nebude v živote nikdy potrebovať. Citaj co pisem - vsetci by dostali potrebne zaklady.

3. Píšeš, že k nejakým iným okruhom, než tvoj odbor, budeš hľadať informácie v lexikóne, na internete alebo si zaplatíš odborníka. To som nenapisal! Napisal som ze ak v zivote budem potrebovat zistit nieco co neviem tak si potrebne info najdem na polici v lexikone alebo na internete (na porade), alebo si zaplatim odbornika. To je rozdiel. Nie je jednoduchšie to vedieť? (Upozorňujem, stále hovoríme o všeobecných informáciach.) Dolezite a potrebne veci ano, zbytocne nie. Ty ako dieťa by si niečo hladal v lexikónoch alebo hocikde inde, ak ťa to nebaví? Ak si sa musela naucit basen naspamat, ale teba nebavila nenaucila si sa ju? Ked Vam v skole povedali ze sa bude zajtra skusat a Ty si to nevedela - neucila si sa to? Ale prave o tom je to co tu ja hovorim - dolezite a potrebne veci ano, zbytocne nie.

4. Všimni si v citácii podčiarknutú časť označenú aj kurzívom. Nechápem. Ja hovorím o všeobecných znalostiach. Chces mi povedat ze lineárne rovnice, zlozite nerovnice, vzorce co pripominaju hieroglify su vseobecne vedomosti? A taketo ulohy: "Akú mala sekera približne pohybovú energiu, tesne pred dopadom, keď na násadu pôsobila silou asi 700 N a zarazila sa do hĺbky 15 cm?" su potrebne do zivota?
Velmi rad by som Ta dal z tych podla Teba vseobecnych vedomosti preskusat ci len vykrikas a ci to vies skutocne.
A je pravda, že ja osobne asi nikdy v živote nebudem potrebovať vedieť obvod zeme, ale mám dobrý pocit, keď to viem. (Nehovoriac o tom, že ak sa ma to raz opýta moje dieťa a ja nebudem vedieť odpovedať.... trapas .) Urcite to je dobre vediet. Ale ver tomu keby som Ta posadil za stol s mojim 8 rocnym synom, tak by Ti povedal o Zemi take veci o ktorych nemas ani ponatia - to ale neznamena ze by si sa mala hanbit. Jednoducho ho tie veci nesmierne zaujimaju a preto stale hlada nove informacie. A ked sa ma spyta napr. kolko vazi Zem a ja to neviem, tak si myslim ze to nie trapas. Hanbit sa mozes napr. ked zisti ze klames.
5. Veľmi ťažko si viem predstaviť (až to bolí ) tvoj systém výučby. Mňa tak na ZŠ-ke bavilo kresliť, hrať volejbal (neznášala som gymnastiku), počítať príklady a možno nejaké pokusy v labáku. Takže ak by som sa zamerala na toto, zrejme by som mala v tomto príspevku niekoľkonásobne viac gramatických chýb, nevedela by som, kto bol Pribina, ani súčasných predstaviteľov našej republiky a vlády. Teraz si ma prekvapila - preco si myslis ze gramatika nepatri k zakladnym vedomostiam? To, ze je Pribina salama vie kazdy no a o predstaviteloch vlady ani netreba hovorit - aj decko vie kto je Velky Mufti, Bicyklista, Stary ujo, Poctivy pionier a Verejny curac. Ja viem, viem, je to pritiahnuté za vlasy. Ale teda dobre, pome na strednú školu. Tá je predsa viac špecifikovaná. Mám za sebou obchodnú akadémiu. Vieš čo som tam neznášala (okrem iného)? Strojopis! Totálne nezáživná hodina. Nebavilo ma to. Som sa z času na čas aj nudila. Teda podľa tvojej teórie by som ju nemusela študovať. Ale pozrime sa na súčasnosť. Okrem toho, že robím účto, mám na starosti aj určitý okruh obchodnej korešpondencie. Viem napísať list, ovládam štruktúru životopisu! Mam iba SOU bez maturity a zvladam to tiez - v porovnani s niektorymi uchadzacmi o zamestnanie ovela lepsie. Aha, zišiel sa mi ten strojopis. A hoci neovládam stenografiu, keď mi kolega diktuje list, celkom dobre to stíham písať aj na klávesnici. Žeby strojopis?! Ked si nejake smerovanie vyberiem, tak si zistim co vsetko to obnasa - co vsetko je za tym. A ak si vyberiem nieco co obnasa aj zatat zuby na chvilu, tak to urcite zvladnem.
Nechcem ťa presviečať (pise sa presviedčať ), aby si mi dal za pravdu, ale ani ty nechci odo mňa, aby som ja dala za pravdu tebe. Boze chran - este aby sme sa tu presviedcali.
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Mám pocit, že si za mnou prišiel do Nitry z Bratislavy cez Košice. Veľmi málo si pochopil tak, ako som to myslela. Možno som sa zle vyjadrila.

Ale mi prosím ešte odpovedz na jednu otázku. Kto by mal rozhodovať o tom, čo sa má žiak učiť a čo nemusí, lebo je to zbytočné? A vlastne (druhá otázka ešte ) kto rozhodne, čo je zbytočné a čo nie?
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Ked mi budes davat vzdy viac otazok naraz, tak Ti budem odovedat v texte kolasicky modro.

Si si istý? Čo ak ten žiak konečne pochopí na tomto príklade podstatu určitej matematickej operácie a sa mu to tak zapáči, že sa stane z neho matematický inžinier?! K tomu si ako prisla? Mas fakt zaujimave myslienkove pochody a aj fantaziu.

Z tvojej "teórie" mám pocit, že dieťa je obmedzované. Aj na úkor toho, že sa musí učiť niečo, čo ho nebaví a tým aj obmedzuje. Ale ja tvrdím, tak ako ho to MôŽE obmedzovať, tak ho to MôŽE aj posunúť vpred. Tvrdíš opak? A ak áno, na základe čoho? Svojich osobných skúseností?
Mas pocit, ze ked sa sustredime na to v com je clovek dobry, co mu ide a co ho aj bavy, tak je obmedzovany? Nanutene a zbytocne vedomosti ma fakt neposunuli nikde. Alebo ich zabudneme, alebo maju minimalne vyuzitie v nasom zivote.
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Gabi03 Pozri príspevok
A ešte jedna podstatná vec. To, že niekto má v niečom lepšie danosti, neznamená automaticky, že ho to baví. A včul čo? Učiť sa, či sa neučiť. To je otázka.
Hladas a hladas nieco, coho by si sa mohla chytit.
Odpoviem Ti (vcul): vyberiem si to v com som dobry a co ma zaroven aj bavi. Niet nad to, ked Tvoja praca je zaroven aj Tvojim konickom. Ked je to tak, tak Tvoja praca aj tak vyzera - profesionalne. Nie je nic smutnejsie, ako ked stretnem cloveka v praci v ktorej sa tvari znudene a k ostatnym je odporny.
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Bastian Pozri príspevok
Hladas a hladas nieco, coho by si sa mohla chytit.
Odpoviem Ti (vcul): vyberiem si to v com som dobry a co ma zaroven aj bavi. Niet nad to, ked Tvoja praca je zaroven aj Tvojim konickom. Ked je to tak, tak Tvoja praca aj tak vyzera - profesionalne. Nie je nic smutnejsie, ako ked stretnem cloveka v praci v ktorej sa tvari znudene a k ostatnym je odporny.
Fajn, s týmto súhlasím.
Ale keď ešte máš chuť prenes toto do školských lavíc... ako bude potom znieť tvoja odpoveď?
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Gabi03 Pozri príspevok
Mám pocit, že si za mnou prišiel do Nitry z Bratislavy cez Košice. Veľmi málo si pochopil tak, ako som to myslela. Možno som sa zle vyjadrila.

Ale mi prosím ešte odpovedz na jednu otázku. Kto by mal rozhodovať o tom, čo sa má žiak učiť a čo nemusí, lebo je to zbytočné? A vlastne (druhá otázka ešte ) kto rozhodne, čo je zbytočné a čo nie?
Na to vyjadrovanie mas cit.

A odpoviem Ti aj na tuto otazku: dieta svojim spravanim a vysledkami ukazuje co ho bavi a v com je dobre. Doma ho moze sledovat mamka a tatko a v skole pani ucitelka. Alebo si myslis, ze ucitelka je tam je len na odrapotanie uciva? Je tam na to, aby deti sledovala a aby ich nieco naucila. Bohuzial velakrat ucitelia iba ukazuju co vsetko vedia. Nehladaju cestu k dietatu ako ho to naucit, vysvetlit - ten co vie ten vie a ten co nevie je v suflicku "menej schopny".
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

Gabi03 Pozri príspevok
Fajn, s týmto súhlasím.
Ale keď ešte máš chuť prenes toto do školských lavíc... ako bude potom znieť tvoja odpoveď?
Takze s vysledkom suhlasis?
To je ako kolaciky neodmietnut, ale do pecenia sa nechciet pustit.

Predsa v skolach mame ludi - ucitelky. To nie su stroje - vidia a pocuju. A k tomu netreba nic ine. Pocul som aj o takych vynimocnych uciteloch. Len by to asi vyzadovalo najprv naucit tie uciteky AKO UCIT a az potom ich pustit k tomu.
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Bastian Pozri príspevok
Na to vyjadrovanie mas cit.

A odpoviem Ti aj na tuto otazku: dieta svojim spravanim a vysledkami ukazuje co ho bavi a v com je dobre. Doma ho moze sledovat mamka a tatko a v skole pani ucitelka. Alebo si myslis, ze ucitelka je tam je len na odrapotanie uciva? Je tam na to, aby deti sledovala a aby ich nieco naucila. Bohuzial velakrat ucitelia iba ukazuju co vsetko vedia. Nehladaju cestu k dietatu ako ho to naucit, vysvetlit - ten co vie ten vie a ten co nevie je v suflicku "menej schopny".
No, tvoje odpovede ma bohužiaľ stále nútia reagovať.

Citovanému som pochopila tak, že do istého veku teda dieťa musí sa zaoberať všetkým, aby sa zistilo, že čo ho baví. Tak?
A čo keď na talent či nejaké schopnosti nie sú vytvorené podmienky, aby si do tohto veku uvedomilo, čo ho baví.
A apropo, ktorý je ten hraničný vek?
0 0
Gabi03 Gabi03

Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

Bastian Pozri príspevok
Takze s vysledkom suhlasis?
To je ako kolaciky neodmietnut, ale do pecenia sa nechciet pustit.
Ty vravíš, že budeš jesť celý život jablkový koláč, lebo ten ti chutí najviac. Možno ochutnáš ešte jablkové pyté, alebo podobné jablkové niečo.
Ja vravím, že najprv ochutnám všetky koláče a zákusky, ktoré mám možnosť a až potom sa rozhodnem, ktoré mám najradšej a tie budem piecť.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať