Zavrieť

Porady

Blíži sa zima...

Zdravím Vás,mám prosbu,mám škodovku 105,v chladiči mám nemrznúcu zmes Alycol,chcem meniť zmes,ale počúvam rôzne názori na rôzne nemrz.kvapaliny ohľadom agresívnosti alebo že slabej odolnosti na zimu.Rozmýšľam kúpiť aj Addynol alebo Cynol.
Asi budem musieť kúpiť novú bateriu,radia mi Banner,vraj vyhral test,tak neviem,ďakujem za radu.
Usporiadat
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Naša stará 105, ktorú sme nechali dcére na vozenie do školy (do iného mesta) slúži dodnes s nemrznúcou zmesou Alycol a baterkou VARTA !!! Baby si "škodovečku" nevedia vynachváliť, v zime ide ako ďas (motor je vzadu), "sedí" na ceste, dokonca ešte super kúri a štartovanie jej závidia aj novšie modely !!!
V prípade potreby sa dá všetko opraviť aj po telefonickej porade s ocinom.
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
AlaNR AlaNR

AlaNR je offline (nepripojený) AlaNR

Som, kto som...
Ja som škodovečku 120-cinu zdedila po tatinovi a tiež som si ju nevedela vynachváliť.
Úž sme ju museli predať, lebo sme si kúpili ďalšie vozítko, ale na našu Barborku nevieme zabudnúť. Keď ju vidím na ceste, skoro aj slzička mi ukápne...
Tiež sme fungovali na Alycole a na Vartovej baterke. To bolo asi v minulosti najdostupnejšie, asi sme si na to všetci zvykli.
Od otca som odkukala aj nejaké gryfy, napríklad kladivkom po termostate, teda po tom kolienku... A už som aj išla!

Minulý rok som vyskúšala do ďalšej škodovky nemrznúcu zmes z Tesca (neviem ale značku) a nič sa nestalo. Asi preto, že nebola bohvieaká zima.
Tú krutú predminulú zimu sme prežili na nemrznúcej kvapaline, ktorú predáva priamo škodovka. Nejaká M12- to bola.
Vraj sa má pozerať aj na to, aká je na motore hlava, ale to by vedeli skôr asi chlapi vysvetliť, ja som to len započula
0 0
Manual Manual

Manual je offline (nepripojený) Manual

Ja som mal Š120 16 rokov, ani jedna porucha. Ba dokonca ani defekt. Šťastie.
A keď boli silné mrazy, aby sa baterka "netrápila" pretočil som gola klúčom klukovku 2 - 3x v tom ztuhnutom oleji a chytila na 2 - 3 x. samozrejme že som parkoval vonku. Ak sa parkuje v garáži, tak to je samozrejme lepšie.
0 0
gabriela7755 gabriela7755

gabriela7755 je offline (nepripojený) gabriela7755

Alycol škodovke bohate stačí. Čo sa týka Banneru, je to dobrá baterka, ale
známy, ktorý robí vo "fachu" ju do škodovky neodporúča, vraj tieto staršie
autá majú problém s jej dobíjaním, na nové autá a náklaďaky je dobrá.
0 0
fachman fachman

fachman je offline (nepripojený) fachman

Aj to by zaujímalo,mám baterku Varta 44 Ah,neviem ak kúpim okolo 50 Ah,bude ju dostatočne dobíjať? Syn má favorita tam bude treba kúpiť tiež novú.
0 0
kargo kargo

kargo je offline (nepripojený) kargo

technický typ
Nabíjanie to zvládne, ak tam nemáš prídavné a hmlové svetlá, vyhrievané sedadlo a pod. spotrebiče, skôr si daj pozor na rozmery batérie. Alycol je dobrý, ak myslíš že bude tuhá zima tak ho namiešaj na nižšiu teplotu.
Naposledy upravil kargo : 26.09.07 at 09:38
0 0
hanelie hanelie

hanelie je offline (nepripojený) hanelie

sprievodca CR Rakúsko,
Alycol je kvalitný výrobok, môžem doporučiť aj Polar - ten je lacnejší a má tie isté účinky - najlepšie riedenie je 1:1 /nemrznúca zmes: destilovaná voda/
V starších škodovkách sú ešte liatinové hlavy, preto treba pýtať nemrznúcu zmes práve takto
BANNER, VARTA, BOSCH, PERION, ap. to sú všetko kvalitné batérie /tým tescovým menej verím, lebo sa nevie akú dobu stoja v obchode /čím strácajú na kapacite/ do škodovečky stačí 12V 40Ah ale nič sa nestane ak tam dáš 12V 44Ah
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

fachman Pozri príspevok
Aj to by zaujímalo,mám baterku Varta 44 Ah,neviem ak kúpim okolo 50 Ah,bude ju dostatočne dobíjať? Syn má favorita tam bude treba kúpiť tiež novú.
Tiež som mal Š120 a podľa mňa je do nej zbytočné dávať nejaké drahé nemrznúce zmesy. Ide o to, že tie drahé zmesy sú určené do áut s hliníkovými súčasťami, ktoré by Alycol mohol poškodiť. Ale tiešo Škody v pohode znesú Alycol, lebo nemajú v obehovom systéme žiadny hliník. Ja som mal vždy len Alycol.

Takisto batéria - ja som mal vždy Vartu, neviem teraz, či 44 alebo 50 Ah, ale to je jedno. Tak veľký rozdiel tm nie je. Aj tak som ju vždy po 2 rokoch musel meniť.
0 0
hanelie hanelie

hanelie je offline (nepripojený) hanelie

sprievodca CR Rakúsko,
Aj tak som ju vždy po 2 rokoch musel meniť
a nepátral si po príčine, lebo v batérií to nemohlo byť ak sa ti to opakovalo batéria vydrží min 5 rokov, pri dobrej starostlivosti aj viac
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

hanelie Pozri príspevok
a nepátral si po príčine, lebo v batérií to nemohlo byť ak sa ti to opakovalo batéria vydrží min 5 rokov, pri dobrej starostlivosti aj viac
Bolo to 2x, jeden elektrikár mi povedal, že v starších škodovkách býva životnosť batérie tak. Nepátral som po tom ďalej, ale vymenil som auto za Formana.

Inak s tou Š120 som si užil... . Mal som na nej aj prasknutú hlavu, trebalo to vymeniť. A asi každý tretí vikend som mal program - nejakú opravu na aute.
0 0
hanelie hanelie

hanelie je offline (nepripojený) hanelie

sprievodca CR Rakúsko,
jeden elektrikár mi povedal, že v starších škodovkách býva životnosť batérie tak
Rok výroby auta neovplyvňuje životnosť, to čo ovplyvňuje sú komponenty, ktoré sa podieľajú na efektívnom využití batérie : alternátor / resp. dynamo//dobíja batériu počas chodu motora/ cievka, vysokonapäťový regulátor rozdelovač ap.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

hanelie Pozri príspevok
Rok výroby auta neovplyvňuje životnosť, to čo ovplyvňuje sú komponenty, ktoré sa podieľajú na efektívnom využití batérie : alternátor / resp. dynamo//dobíja batériu počas chodu motora/ cievka, vysokonapäťový regulátor rozdelovač ap.
Ja viem, ale tým, že sa tam stále niečo pokazilo, som už nemal nervy zisťovať, čomôže spôsobovať to ničenie batérie. Mal som podozrenie, že bol chybný regulátor a bola príliš prebíjaná, ale to už som vedel, že auto pôjde preč, tak som to nechal tak.

Inak problémy s dobíjaním som mal aj s tým Formanom. Tam mi zase menili nejaké usmerňovacie diódy a taký hrubý, pletený uzemňovací kábel (bol vraj predratý). Potom už to bolo v poriadku.
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
Uz v tom asi mas jasno, ja by som len doplnil par drobnosti. Najlepsie je nemenit typ nemrznucej zmesi, a ked uz tak poriadne preplachnut a opakovane cistou vodou. Zasadne nemiesat ine typy ani od jedneho vyrobcu, poskodi to tesnost. Nezarabaj ani zbytocne silny koncentrat. Vyvolava to opat netesnosti tam, kde to netieklo a navyse zhorsuje chladenie. S 105 by mala mat liatinovu hlavu, ak nie si si ista mozes pouzit zmes pre hlinikove motory. Pri vybere baterky ta obmedzuje vlastne len jej rozmer, ciastocne aj umiestnenie vyvodov, to sa da prisposobit vymenou kablov. Cim vyssia kapacita tym lepsia, alternator ju v pohode dobije, aj keby to bola 150 Ah. Pri vyrobe pouziju co najnizsiu, len aby nakoniec auto bolo co najlacnejsie. Osobne tiez mam dobru skusenost s VARTA, ale do stareho auta, ktore budes mat nie prilis dlho pouzi smelo hoci aj z TESCA. Ak sa o nu budes starat, vydrzi Ti dlhsie ako zanedbana VARTA
0 0
hanelie hanelie

hanelie je offline (nepripojený) hanelie

sprievodca CR Rakúsko,
Uz v tom asi mas jasno, ja by som len doplnil par drobnosti. Najlepsie je nemenit typ nemrznucej zmesi, a ked uz tak poriadne preplachnut a opakovane cistou vodou. Zasadne nemiesat ine typy ani od jedneho vyrobcu, poskodi to tesnost. Nezarabaj ani zbytocne silny koncentrat. Vyvolava to opat netesnosti tam, kde to netieklo a navyse zhorsuje chladenie. S 105 by mala mat liatinovu hlavu, ak nie si si ista mozes pouzit zmes pre hlinikove motory. Pri vybere baterky ta obmedzuje vlastne len jej rozmer, ciastocne aj umiestnenie vyvodov, to sa da prisposobit vymenou kablov. Cim vyssia kapacita tym lepsia, alternator ju v pohode dobije, aj keby to bola 150 Ah. Pri vyrobe pouziju co najnizsiu, len aby nakoniec auto bolo co najlacnejsie. Osobne tiez mam dobru skusenost s VARTA, ale do stareho auta, ktore budes mat nie prilis dlho pouzi smelo hoci aj z TESCA. Ak sa o nu budes starat, vydrzi Ti dlhsie ako zanedbana VARTA

sorry, ale to máš odkiaľ???
Naposledy upravil hanelie : 28.09.07 at 17:17
0 0
hanelie hanelie

hanelie je offline (nepripojený) hanelie

sprievodca CR Rakúsko,
Zasadne nemiesat ine typy ani od jedneho vyrobcu, poskodi to tesnost
S 105 by mala mat liatinovu hlavu, ak nie si si ista mozes pouzit zmes pre hlinikove motory

alternator ju v pohode dobije, aj keby to bola 150 Ah
Naposledy upravil hanelie : 28.09.07 at 17:38
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
hanelie Pozri príspevok

sorry, ale to máš odkiaľ???
To ma naucil zivot. 1.Miesanie nemrznucich zmesi ma za nasledok najcastejsie znicenu upchavku vodnej pumpy. Tuto vec som uz videl mnoho krat. 2. Ak mas akekolvek pochybnosti, mozes smelo pouzit chladiacu zmes pre hlinikove motory aj v motore s liatiny, opacne nikdy. Nie je to len hlava, aj male diely, napriklad lopatkove koleso vodnej pumpy z hlinika ti sposobi zavadu a opat na inom mieste, casto napriklad prehrdzavie mrazova poistka, ktora je z oceloveho plechu. 3.Skoro vsetky os.auta maju baterku s napatim 12 V. Rozdiel je len v kapacite. Alternator je nastaveny na napatie 14.4 volta. Ak nie je schopny dodat velky prud, dobitie vacsej baterky bude trvat dlhsie, ale dobije ju. Skodovky maju alternator 55 A. To bohato staci dobit akukolvek baterku. Ubytok kapacity je aj tak porovnatelny tak u velkej baterky ako aj u malej. Je len na soferovi, aku starostlivost baterke venuje. Ak sa uspokoji s tym, ze 150Ah baterku nemusi dobijat a vydrzi vsetko tak sa myli, moze ale v tomto omyle zit dlhsie. Pri castych kratkych jazdach a rannom trapeni so startom sa vybije akakolvek baterka. Spoliehat sa na soky, ktore jej dava alternator v podobe mnohoamperovych kratkych dobiti je cesta do pekla.
0 0
hanelie hanelie

hanelie je offline (nepripojený) hanelie

sprievodca CR Rakúsko,
Ak sa uspokoji s tym, ze 150Ah baterku nemusi dobijat
a čo vybíjací a nabíjací prúd a čo rozdiel ampérov medzi 12V 40Ah a 12V 150Ah
0 0
kargo kargo

kargo je offline (nepripojený) kargo

technický typ
Škodovky majú 55A alternátor len od roku 1987. Dovtedy 34A respektíve 42A.Pri volnobežných alebo nižších otáčkach, povinne v zime zapnutých svetlách, kúrení prípadne aj hmlovkách by sa už nabíjanie pri bat. 60Ah a viac neúmerne predlžovalo a pri krátkych jazdách by nestačilo bat. plne nabiť.To by bola cesta do pekla. Práve plný (predpísaný) nabíjací prúd, ktorý začne klesať až keď sa napätie bat. približuje k 13,7V a odpojí pri cca 14V šetrí bat.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

hanelie Pozri príspevok
a čo vybíjací a nabíjací prúd a čo rozdiel ampérov medzi 12V 40Ah a 12V 150Ah
Dovolím si vstúpiť do diskusie a povedať, že to nie je rozdiel v ampéroch, ale v kapacite, ktorá je udávaná v ampérhodinách. Jasné, že je rozdiel v dĺžke nabíjania 40 a 150 Ah batérie, ale pôvodná otázka bola, či je lepšia 44 alebo 50 Ah batéria. Tam veľký rozdiel nevidím, možno cenový. Alternátor dobije 44 aj 50 Ah batériu.
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
Vybijaci prud je rovnaky pri baterka 44 Ak aj pri 150Ah. Len ta vacsaia je schopna samozrejme dodat vyssi a pocas dlhsej doby. Ak su ostatne veci v poriadku. Skutocny vybijaci prud pri normalnej prevadzke by nemal byt vacsi ako je schopna dodat ta mensia baterka. Bezne sa za normalny nabijaci prud povazuje hodnota 1/10 kapacity. T,j, pri 150Ah je to 15 A. To dokaze aj 34 alternator. Rany vysokeho prudu su len nutnost, ktora zabezpecuje co najkratsie obnovenie nabitia, nepredlzuju ale zivotnost. Pomale nabijanie je vzdy lepsie. Velka baterka ma skratka len vacsiu zasobu energie. S velkymi baterkami sa v minulej bode jazdilo casto. Boli totiz lacnejsie ako tie originalne male. Hlavne ked sa dali zohnat v krcme za par poldecakov a piv vynesene z fabrik. Jazdilo sa s tym v pohode a dlho. A to vtedy mali niektore auta este dynama, ktore s tym mohli mat problemy.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať