Zavrieť

Porady

Reklamácia notebooku - mám nárok

Mám notebook 3 mesiace.

Jedného dna som napojil sluchatka, odpojil som ich a zrazu mi prestali ísť reproduktory na notebooku, a dokonca už ani konektory na sluchatka nejdu. Túto vadu som dal reklamovať.

Dnes mi volal predajca, že s reklamaciou bude problém pretože je pravdepodobné, že mi tuto reklamaciu neuznajú (sám to ešte nevedel, lebo tu reklamaciu posuva do strediska HP), lebo vada bola vraj spôsobená bud zlou manipuláciou, resp nieje to chyba booku ale moja, lebo som k nemu pripajal externé zariadenie (pri softveri by som to chapal, že mohol byť zavírovaný).

preto sa chcem spýtať či mám narok na uznanie reklamacie?? ak je tam vystup na sluchatka, tak potom by mal aj fungovať a nie sa pokaziť aj dalšie časi notebooku.

prosím poradte, privítam každé názory.

Vdaka

P.S. ak som sa minul teme tak sa ospravedlnujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Newww je offline (nepripojený) Newww

    Človek Newww
    Vacsinou HP uzna taketo reklamacie, to co hovori predajca Ta nemusi trapit, aspon s HP mam ja osobne dobre skusenosti.

    Catto je offline (nepripojený) Catto

    Catto
    Ako by vam dokazali, ze ste tam nieco pripajali? Proste to nefunguje, je to v zaruke a hotovo. Podla mna, je to chyba notebooku, takze narok mate.

    pitash je offline (nepripojený) pitash

    pitash
    moze to byt aj softwarova chyba .....ja by som vyskusal format c: a ak tam je vista tak aj to vie narobit sarapaty

    miro_c je offline (nepripojený) miro_c

    miro_c
    Softwérová chyba to môže byť, ale rozhodne nie na format c:\
    Podobné "vypnutie" zvukovky sa mi už prihodilo viackrát. Stačí preinštalovať ovládače k zvukovke a zvuk by mal znovu "fičať".

    M3G je offline (nepripojený) M3G

    M3G
    HP aj ostatní výrobcovia väčšinou uznajú reklamáciu typu:
    - zapojil som slúchadlá do konektora, "zadymilo sa" a prestal ísť zvuk.


    Čo neuznávajú:
    - zapájal som slúchadlá do konektora, nešli mi tam zasunúť, tak som ich tam nasilu narval, pričom niečo prasklo.


    Takže pokiaľ si to iba zapojil "podľa návodu" a zvuk prestal ísť, nemal by si mať problém.

    Na druhej strane, záruka sa nevzťahuje na zavírený a podobným spôsobom narušený PC. Neviem či HP účtuje za neoprávnenú reklamáciu a preinštalovanie systému, napr. ja áno(inak by som sa zbláznil).

    lolo100 je offline (nepripojený) lolo100

    lolo100
    akože išlo to všetko podla navou, bohužial sa ale nezadimilo :-)

    už ubehol dlhý čas odkedy sa to stalo a odkedy som ho reklamoval, no na moju smolu doteraz nemam presne stanovisko

    predajca mi reklamaciu neuznal zaslal notebook do hp. ubehlo už zákonných 30 dní a nič sa nedeje. ked som tam volal ženska mi tam povedala, že ona k reklamaciam nema pristup (firm a o dvoch ludoch)

    preto dopodurečne idem zaslať list aby mi vyjadrili stanovisko nakolko zakonom stanovena lehota uplynula. a budem dufať, že sa dačo bude diať

    Infarkt je offline (nepripojený) Infarkt

    Muž...zatiaľ :-) Infarkt
    lolo100 Pozri príspevok
    akože išlo to všetko podla navou, bohužial sa ale nezadimilo :-)

    už ubehol dlhý čas odkedy sa to stalo a odkedy som ho reklamoval, no na moju smolu doteraz nemam presne stanovisko

    predajca mi reklamaciu neuznal zaslal notebook do hp. ubehlo už zákonných 30 dní a nič sa nedeje. ked som tam volal ženska mi tam povedala, že ona k reklamaciam nema pristup (firm a o dvoch ludoch)

    preto dopodurečne idem zaslať list aby mi vyjadrili stanovisko nakolko zakonom stanovena lehota uplynula. a budem dufať, že sa dačo bude diať
    Ak máš v ruke doklad o tom, že predajca zaslal notebook do servisu a ubehlo viac ako 30 dní, žiadne listy nikde netreba písať...škoda poštovného a námahy...Hneď za predajcom a vrátiť kúpnu cenu...zákon je jasný

    Zákon 250/2007, §18, odstavec 4 :

    Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo
    iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť
    reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch
    pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas
    potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie
    však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí
    tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo
    o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný,
    ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok
    zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie.
    Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru
    zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať.

    qaz je offline (nepripojený) qaz

    zťp qaz
    mas narok a nenechaj sa odbiť.externe konektory su na pripojenie externych zariadeni.to ze si ich pouzil na to na co su, so zarukou nema nic spolocne.zaruka sa odvija od zarucnej doby ktora je dana zakonom(2 roky),alebo od zarucnej doby vyrobcu ak udava dlhsiu (asus 3 roky).http://www.porada.sk/images/icons/icon7.gif

    lolo100 je offline (nepripojený) lolo100

    lolo100
    Dnes mi volali, zatial sa im z HP neozvali a ako nahradu mi zatial zasielaju nahradny (o radu nižší). že vraj oni s tým nemôžu už nič spraviť, a ked som sa ich spýtal či možu HP urgovať povedal, že skusiť to može ale že zvyčajne to nepomaha

    tak som zvedavy, či dostanem svoj notebook pod stromček späť

    pa3osko je offline (nepripojený) pa3osko

    pa3osko
    prepacte ze pisem uz do načateho prispevku len som novy a neviem zakladat temy mam ale tiez problem s notebookom. UZ je to skoro rok co ho stale vlacim do predajne a predajca ho nechce posielat na reklamaciu lebo chyba ktoru ten notebook ma sa neprejavy vzdy ono totiz pri starte naskoci modra obrazovka a vypne sa no ......raz sa mi podarilo poslat po naliehani notes na reklamaciu a bol menení HDD avsak po case sa chyba prejavila znova znova asi po niekolkych odlozeniach mi ho znovu poslal na reklamacia neuznana zevraj chyba sa neprejavila aj ked som ju mal nahranu na cd no to mi neuznali a teraz mi predajca odmieta poslat na reklamaciu ze si ho mam reklamovat na vlastne naklady.............................prosim pomozte uz vazne neviem si s tym rady

    lolo100 je offline (nepripojený) lolo100

    lolo100
    No už je koniec januára,
    notebook nemám, peniaze nemám, predajca mi povedal, že nemám ani nárok na odstúpenie od zmluvy (zaslal som im ho koncom roka, vraj im nedošlo).
    volal som na SOI tam mi povedali, že on môže zamietnuť reklamaciu ale musí to mať podložené nezávislým znaleckým posudkom. ten predpokladam že nema nakolko notebook je stale v HP a to sa im ešte nevyjadrilo.
    poslal som im posledný pokus o zmier. ak sa ani ten neosvečí pošlem SOI aby preverila ich konanie (vraj nakolko nič viac spraviť nemôžu) a potom to môžem riešiť súdnou cestou. takže som stále v slepej uličke. Vie niekto poradaiť čo ešte mam spraviť aby sa to konečne ukončilo??

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    SOI preveruje:
    1.Hlavnou činnosťou SOI je dozor v ochrane spotrebiteľa na na šom trhu. V súvislosti s reklamáciami je SOI od 1.7.2007 oprávnená preverovať dodržiavanie informačných povinností, riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov v tom, kde môžno reklamáciu uplatniť a či je reklamačný poriadok na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.

    2.Môže preveriť prijatie reklamácie a prítomnosť zamestnanca oprávneného vybavovať reklamácie. Môže preverovať dodržiavanie max. 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie a v prípade zaslania výrobku na odborné posúdenie vyžiadať od predávajúceho preukázanie zaslania výrobku.

    3. Ďalej je oprávnená kontrolovať vydanie potvrdenia o uplatnení reklamácie,vydanie písomného dokladu o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie a zároveň aj vedenie evidencie o reklamáciach.

    SOI nie je oprávnená vstupovať do reklamačného konania, posudzovať reklamovaný tovar, ani rozhodovať o opdstatnenosti reklamácie.

    Mnohí spotrebitelia sa mylne domnievajú, že SOI za nich vybaví reklamáciu.

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    http://www.porada.sk/t56207-co-hovor...trebitela.html
    Skús prečítať túto tému. Nájdeš v nej aj link na celé znenie zákona poprípade preštuduj aj iné zákony, ktoré riešia tento problém.
    Všetky povinnosti predávajúceho v reklamačnom konaní upravuje Občiansky zákonník č.40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov vrátane poslednej novely zákon č.150/2004 Z.z. a zákon č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.

    lolo100 je offline (nepripojený) lolo100

    lolo100
    ja som si vedomý, že SOI toho moc nespraví, že oni naozaj len preveria či postupoval podla zákona.

    ale ako mam riešiť tu situáciu, ked 3 mesiace sa nemôžem dostať k ničomu ani k notebooku ani k peniazom ani k ničomu. nebolo lahké zarobiť si nan, nestál par korun.

    To že nemám notebook mi dosť komplikuje prácu aj štúdium. a fakt už som na konci s nervami a ak sa mám ešte niekde vláčiť po sudoch, tak to prídem už aj po posledné nervy
    som učtovnik ako Fantoci pachohybskyzbojnik
    neporusil predajca zakon??? podaj trestne oznamenie. najmi si pravnika.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    pachohybskyzbojnik Pozri príspevok
    neporusil predajca zakon??? podaj trestne oznamenie. najmi si pravnika.
    Počkaj, počkaj... zas neskáč ako Jánošík.

    Aké trestné oznámenie? Akého trestného činu sa dopustil predajca? Jediné čo sa stalo je, že nedodržal ustanovenia Reklamačného poriadku, čo síce nie v poriadku, ale trestné to nie je.

    Môže akurát tak žiadať náhradu škody cez občianske súdy.

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    lolo100 Pozri príspevok
    ja som si vedomý, že SOI toho moc nespraví, že oni naozaj len preveria či postupoval podla zákona.
    môže preveriť dodržanie 30 dňovej lehoty - a to Tvôj predajca to nedodržal

    ale ako mam riešiť tu situáciu, ked 3 mesiace sa nemôžem dostať k ničomu ani k notebooku ani k peniazom ani k ničomu. nebolo lahké zarobiť si nan, nestál par korun.

    To že nemám notebook mi dosť komplikuje prácu aj štúdium. a fakt už som na konci s nervami a ak sa mám ešte niekde vláčiť po sudoch, tak to prídem už aj po posledné nervy
    Môžno, že po kontrole SOI sa budú k Tvojej reklamácii stavať.
    som učtovnik ako Fantoci pachohybskyzbojnik
    Chobot Pozri príspevok
    Počkaj, počkaj... zas neskáč ako Jánošík.

    Aké trestné oznámenie? Akého trestného činu sa dopustil predajca? Jediné čo sa stalo je, že nedodržal ustanovenia Reklamačného poriadku, čo síce nie v poriadku, ale trestné to nie je.

    Môže akurát tak žiadať náhradu škody cez občianske súdy.


    nooooo, my zbojnici to mame tazke

    lolo100 je offline (nepripojený) lolo100

    lolo100
    Vyžiadal som si od predajcu nech mi pošle dáku správu z nejakeho autorizovaného strediska alebo dákeho znalcu na základe ktorej mi zamietol moju reklamáciu (podanú 3. 11. 2007) ......
    zatial ešte nič neposlal tak som zvedavý

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.