Zavrieť

Porady

Zateplenie novostavby - polystyrén alebo minerálna vlna

Zdravím všetkých,

na jar začnem stavbu rodinného domu, som z juhozápadného Slovenska, rozhodol som sa pre klasické keramické tehly (Wienerberger alebo Porotherm) o hrúbke 38cm + zateplneie. To je však pre mňa stále záhada, no a mám havne tieto 2 dilemy:

1. akú hrúbku zateplenia zvoliť? 10cm, prípadne stačí v uvedených klimatických podmienkach aj 5cm hrúbka?

2. aký materiál použiť? čítal a počul som o tom, že pri novostavbách sa odporúča minerálna vata, nakoľko prepúšťa vlhkosť a dom môže tak trochu "dýchať" a odparovať všetku tú vodu z mokrých procesov...

Vopred dík za radu...

MK
Usporiadat
Rotro Rotro

Rotro je offline (nepripojený) Rotro

krvaj Pozri príspevok
Ahoj. ja len tolko....



Pokiaľ zatepľujete novostavbu z moderných murovacích prvkov (veľkoformátové vysoko tepelnoizolačné tehlové bloky, presné tvárnice z bieleho pórobetónu a pod.) , tak tých 5 cm zrejme postačuje, pokiaľ, pravda, nestaviate nízkoenergetický alebo pasívny dom.
Pokiaľ však hovoríme o zatepľovaní dvadsať-tridsaťročných domov z plných alebo dierovaných tehál, zo šedého plynosilikátu alebo škvárobetónu - tu naša odpoveď znie:
5 cm polystyrénu určite nestačí!
Napriek svojej masívnosti (veľkej hrúbke) majú steny z tradičných murovacích prvkov len minimálnu tepelnoizolačnú schopnosť:
Ak by sme napríklad chceli dosiahnuť tepelný odpor R=2,0 m2.K/W u steny z plných pálených tehál, musela by mať táto stena hrúbku až 1,72 m! Naproti tomu rovnakú tepelnú ochranu poskytne fasádny polystyrén už v hrúbke 8 cm!

Inak povedané, každý dom z plných pálených tehál "znesie" zateplenie izolantom hrúbky minimálne 8 cm, pretože samotné murivo je z hľadiska tepelnej izolácie v podstate úplne neúčinné. A to platí nielen o plných pálených tehlách, ale o ktoromkoľvek tradičnom murovacom materiále.
Okrem toho je dobré si uvedomiť, že cena jedného centimetra izolantu je v pomere k celkovým nákladom na zateplenie zanedbateľná, efektívnosť vynaložených prostriedkov pritom určuje najmä použitá hrúbka tepelnoizolačnej vrstvy!
Bez ohľadu na to, akú hrúbku izolácie použijete, musíte zaplatiť materiál na lepenie i stierkovanie, povrchovú úpravu, prácu realizačnej firmy, lešenie a podobne.
Čím väčšiu hrúbku izolácie však použijete, tým viac budete šetriť v priebehu životnosti zatepľovacieho systému a tým lepšiu ochranu vášmu domu i vašej rodine pred zimným chladom i letnou horúčavou poskytnete.
Pri návrhu zatepľovacieho systému sa preto neriaďte "dobrými" radami susedov, ale obráťte sa na odborníkov - pomôžu vám navrhnúť optimálnu hrúbku zatepľovacieho systému práve pre váš konkrétny dom. A určite vás presvedčia, že
NEŠETRITE NA HRÚBKE - UŠETRÍTE!

Správne zateplený dom určite dýcha.
Navyše je rozumné pozrieť sa na problém "dýchania" (alebo správnejšie PAROPRIEPUSTNOSTI) obvodového plášťa odborne a bez zbytočných emócií.
Schopnosť obvodovej steny prepúšťat vodné pary ("dýchať") popisuje veličina difúzny odpor. Čím väčší difúzny odpor steny, tým menej vodnej pary stena prepustí a tým menej teda "dýcha". Difúzny odpor rastie s hrúbkou konštrukcie, zároveň paropriepustnosť obvodovej steny závisí od toho, z čoho je postavená - v prípade zateplenej steny teda od vlastností samotného muriva i vlastností jednotlivých vrstiev zatepľovacieho systému.

Na obrázku vidíme porovnanie difúzneho odporu steny z rôznych murovacích prvkov, zateplenej rôznymi druhmi zatepľovacieho systému.
Už na prvý pohľad sú zrejmé tri skutočnosti
• difúzny odpor samotnej steny je zvyčajne väčší než difúzny odpor dodatočného zateplenia, t.j. samotná obvodová stena prepustí menej vodnej pary než je schopný prepustiť zatepľovací systém - záleží teda skôr na tom, z čoho je dom postavený, než na tom, čím je zateplený
• pokiaľ zatepľujeme murivo z plných tehál alebo z iných hutných murovacích prvkov, môžeme použiť ktorýkoľvek zatepľovací systém - jeho paropriepustnosť bude vždy zrejme vyššia než paropriepustnosť pôvodného muriva
• vyjadrenie o "NEDÝCHANÍ" (resp. nízkej paropriepustnosti) zateplenej steny je zavádzajúce - aj ten najhutnejší murovací materiál zateplený polystyrénom prepustí niekoľkonásobne viac vodnej pary ako napríklad hydroizolácia
Okrem toho - paropriepustnosť obvodovej steny sa niekedy zbytočne preceňuje. V bežnom byte alebo rodinnom dome sa pri normálnej prevádzke vytvorí výrazne menej vodnej pary, ako dokáže prepustiť ktorákoľvek obvodová stena.
Inak je to samozrejme v prevádzkach, ktoré vytvárajú veľké množstvo vodnej pary, ako sú priemyselné kuchyne, verejné kúpele či bazénové haly. Tu môže viesť nižšia paropriepustnosť obvodových stien k výrazným poruchám obvodového plášťa.
V oblasti bytových stavieb však tiež majú systémy s vyššou paropriepustnosťou (napr. Baumit open alebo minerálny systém) svoje opodstatnenie:
• pokiaľ sa zatepľuje starý dom s murivom poškodeným zvýšenou vlhkosťou a soľami
• pokiaľ sa zatepľujú steny postavené z murovacích prvkov z vyššou paropriepustnosťou (napr. tvárnice z pórobetónu)
• pokiaľ sa zatepľuje veľmi rýchlo postavený dom s veľkým množstvom zabudovanej vlhkosti - tu môže vysoko paropriepustný zatepľovací systém urýchliť vysušovanie stavby a zvýšiť kvalitu bývania v prvých rokoch po dokončení stavby
Pokiaľ chcete mať istotu, že váš zateplený dom bude "dýchať", obráťte sa na odborníkov - posúdia zateplenie z hľadiska difúzie vodnej pary a v prípade potreby navrhnú vhodné riešenie, ktoré vám zabezpečí príjemnú klímu vo vašom dome či byte.


S pozdravom Krvaj

OPÍSANÉ!! zo stránky tatrametal.sk/concent/view/31/1

a mimo ineho sú niektore body su učelovo prisposobene tomu že firma CHCE PREDAVAT!! zateplovaci system.
napr. porovnavať murivo s hydroizolaciou moze len neviem ako to slusne nazvat ... ignorant?
tak isto veta "samotné murivo je z hľadiska tepelnej izolácie v podstate úplne neúčinné" však?
a plno inych ....
Takze ak chete poradit tak aj s rozumom...
0 0
alltracboy alltracboy

alltracboy je offline (nepripojený) alltracboy

najhorsie je, ze tu hladam, hladam... a nikde neviem najst nejaku super zhrnutu temu ohladne zateplenia.. mozno ani nie ohladne zateplenia, ale obvodovom murive. Chcel by som stavat dom, a mozem sa samozrejme rozhodnut z coho, a ci zateplim alebo nie. Na vsetko ked precitam x prispevkov, ze je nieco dobre, hned najdem x prispevkov co to vyvracaju, alebo poukazuju na rozne nedostatky.. Co je vlastne take TOP v stavbe domov? Ako spravit obvodove mury, tak aby boli dobre teploizolacne, a aj zdravotne nezavadne? Aby sa vyhlo vsetkym tym problemom, ohladne rosneho bodu, plesniam a podobne? Okna by som chcel dat co najlepsie- trojsklo, zateplenie povaly-samozrejmost, strechu by som chcel celu zadebnit drevom a mozno aj tam trochu tepelnej izolacie, aj ked to bude sluzit len ako povala-odkladaci priestor.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Ak by som staval novostavbu ja tak určite by to vyzeralo asi takto obvodové murivo Heluz . 380-440mm murovaný na tepelnoizolačnú maltu +Styrodur + 150mm klinker alebo niečo podobné
http://www.heluz.sk/index.php?html_i...menu_id=200000
http://www.heluz.sk/index.php?html_id=1004000&menu_id=0
interiér vápenno( hasené vápno) cementové omietky, (žiadny vrecovaný strojný sajrajt).

Ale jednoznačná odpoveď na vašu otázku asi nejestvuje.
Naposledy upravil 220870 : 17.10.09 at 21:13
0 0
alltracboy alltracboy

alltracboy je offline (nepripojený) alltracboy

mam dost stiesnene podmienky na dlzku.. myslim ze 600mm mur si tam asi nemozem dovolit. K comu je tam dobra ta dalsia stena z klinker-u?
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
V podstate celé projekty na takéto domy sú dokonalé bez tepelných mostov a s minimálnymi stratami .Plus úplne riešia problém vlhnutia stien , rosných bodov a pod.Je to najpoužívanejší spôsob výstavby RD v Nemecku.Ak si vezmem za vzor kvality Nemecké staviteľstvo (od ktorého sa máme stále čo učiť).Tak v DE si fasádnym polystyrénom zatepluje domy len najnižšia spoločenská skupina.Dať si ako povrchovú úpravu akrylátovú omietku( u nás je to niečo ako top, cool) u nich znamená chudák čo si nemôže dovoliť nič poriadne. Nemusí sa zrovna použiť klinker.Ale tehla klinker sa dožije aj nekrytá a vystavená všetkým poveternostným podmienkam dlhého veku.Prečo? myslíte že v Anglicku, Holandsku ,severnom Nemecku ,Dánsku ....atd sú domy obložené tehlovými pásikmi alebo priamo murované z tehál ( tak ako je to na tom obrázku)bez omietok( o zateplení polystyrénom ani nesnívajú)... je to preto že je tam vysoká vlhkosť vzduchu , časté hmly a dažde tj. na omietky ako také by sa chytali machy lišajníky. Akrylátové omietky sú vhodné niekde na juh Európy alebo na juh Sk ale nie pod Tatry.S tým je aj spojené zateplenie fasádnym polystyrénom.
Ak sa nič mimoriadne v stavebníctve nestane, tak tým systémom , na ktorý som vám poukázal ,sa bude v najbližšej budúcnosti uberať aj Slovenské staviteľstvo.
Naposledy upravil 220870 : 17.10.09 at 22:20
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

220870 Pozri príspevok
V podstate celé projekty na takéto domy sú dokonalé bez tepelných mostov a s minimálnymi stratami .Plus úplne riešia problém vlhnutia stien , rosných bodov a pod.Je to najpoužívanejší spôsob výstavby RD v Nemecku.Ak si vezmem za vzor kvality Nemecké staviteľstvo (od ktorého sa máme stále čo učiť).Tak v DE si fasádnym polystyrénom zatepluje domy len najnižšia spoločenská skupina.Dať si ako povrchovú úpravu akrylátovú omietku( u nás je to niečo ako top, cool) u nich znamená chudák čo si nemôže dovoliť nič poriadne. Nemusí sa zrovna použiť klinker.Ale tehla klinker sa dožije aj nekrytá a vystavená všetkým poveternostným podmienkam dlhého veku.Prečo? myslíte že v Anglicku, Holandsku ,severnom Nemecku ,Dánsku ....atd sú domy obložené tehlovými pásikmi alebo priamo murované z tehál ( tak ako je to na tom obrázku)bez omietok( o zateplení polystyrénom ani nesnívajú)... je to preto že je tam vysoká vlhkosť vzduchu , časté hmly a dažde tj. na omietky ako také by sa chytali machy lišajníky. Akrylátové omietky sú vhodné niekde na juh Európy alebo na juh Sk ale nie pod Tatry.S tým je aj spojené zateplenie fasádnym polystyrénom.
Ak sa nič mimoriadne v stavebníctve nestane, tak tým systémom , na ktorý som vám poukázal ,sa bude v najbližšej budúcnosti uberať aj Slovenské staviteľstvo.
A ako potom zateplit dom pod Tatrami?
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Tak ako je na obrázku.Ak to nieje možné tak jedine tým polystyrénom.
0 0
tolyaasch tolyaasch

tolyaasch je offline (nepripojený) tolyaasch

Spústa informácii ale konzekvencia žiadna. Nie som z toho múdrejší. Môj momentálny stav je 38+ pálená (38x29x24) tehla zatiaľ z vonkajšej strany len nahádzaný "špric" a neviem čo ďalej. Izolovať/neizolovať? Stačí klasická omietka alebo tam dať EPS? Keď EPS tak akej hrúbky? A ako to je vlastne s rosným bodom?
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
krvaj Pozri príspevok
Ahoj. ja len tolko....



Pokiaľ zatepľujete novostavbu z moderných murovacích prvkov (veľkoformátové vysoko tepelnoizolačné tehlové bloky, presné tvárnice z bieleho pórobetónu a pod.) , tak tých 5 cm zrejme postačuje, pokiaľ, pravda, nestaviate nízkoenergetický alebo pasívny dom.
Pokiaľ však hovoríme o zatepľovaní dvadsať-tridsaťročných domov z plných alebo dierovaných tehál, zo šedého plynosilikátu alebo škvárobetónu - tu naša odpoveď znie:
5 cm polystyrénu určite nestačí!
Napriek svojej masívnosti (veľkej hrúbke) majú steny z tradičných murovacích prvkov len minimálnu tepelnoizolačnú schopnosť:
Ak by sme napríklad chceli dosiahnuť tepelný odpor R=2,0 m2.K/W u steny z plných pálených tehál, musela by mať táto stena hrúbku až 1,72 m! Naproti tomu rovnakú tepelnú ochranu poskytne fasádny polystyrén už v hrúbke 8 cm!

Inak povedané, každý dom z plných pálených tehál "znesie" zateplenie izolantom hrúbky minimálne 8 cm, pretože samotné murivo je z hľadiska tepelnej izolácie v podstate úplne neúčinné. A to platí nielen o plných pálených tehlách, ale o ktoromkoľvek tradičnom murovacom materiále.
Okrem toho je dobré si uvedomiť, že cena jedného centimetra izolantu je v pomere k celkovým nákladom na zateplenie zanedbateľná, efektívnosť vynaložených prostriedkov pritom určuje najmä použitá hrúbka tepelnoizolačnej vrstvy!
Bez ohľadu na to, akú hrúbku izolácie použijete, musíte zaplatiť materiál na lepenie i stierkovanie, povrchovú úpravu, prácu realizačnej firmy, lešenie a podobne.
Čím väčšiu hrúbku izolácie však použijete, tým viac budete šetriť v priebehu životnosti zatepľovacieho systému a tým lepšiu ochranu vášmu domu i vašej rodine pred zimným chladom i letnou horúčavou poskytnete.
Pri návrhu zatepľovacieho systému sa preto neriaďte "dobrými" radami susedov, ale obráťte sa na odborníkov - pomôžu vám navrhnúť optimálnu hrúbku zatepľovacieho systému práve pre váš konkrétny dom. A určite vás presvedčia, že
NEŠETRITE NA HRÚBKE - UŠETRÍTE!

Správne zateplený dom určite dýcha.
Navyše je rozumné pozrieť sa na problém "dýchania" (alebo správnejšie PAROPRIEPUSTNOSTI) obvodového plášťa odborne a bez zbytočných emócií.
Schopnosť obvodovej steny prepúšťat vodné pary ("dýchať") popisuje veličina difúzny odpor. Čím väčší difúzny odpor steny, tým menej vodnej pary stena prepustí a tým menej teda "dýcha". Difúzny odpor rastie s hrúbkou konštrukcie, zároveň paropriepustnosť obvodovej steny závisí od toho, z čoho je postavená - v prípade zateplenej steny teda od vlastností samotného muriva i vlastností jednotlivých vrstiev zatepľovacieho systému.

Na obrázku vidíme porovnanie difúzneho odporu steny z rôznych murovacích prvkov, zateplenej rôznymi druhmi zatepľovacieho systému.
Už na prvý pohľad sú zrejmé tri skutočnosti
• difúzny odpor samotnej steny je zvyčajne väčší než difúzny odpor dodatočného zateplenia, t.j. samotná obvodová stena prepustí menej vodnej pary než je schopný prepustiť zatepľovací systém - záleží teda skôr na tom, z čoho je dom postavený, než na tom, čím je zateplený
• pokiaľ zatepľujeme murivo z plných tehál alebo z iných hutných murovacích prvkov, môžeme použiť ktorýkoľvek zatepľovací systém - jeho paropriepustnosť bude vždy zrejme vyššia než paropriepustnosť pôvodného muriva
• vyjadrenie o "NEDÝCHANÍ" (resp. nízkej paropriepustnosti) zateplenej steny je zavádzajúce - aj ten najhutnejší murovací materiál zateplený polystyrénom prepustí niekoľkonásobne viac vodnej pary ako napríklad hydroizolácia
Okrem toho - paropriepustnosť obvodovej steny sa niekedy zbytočne preceňuje. V bežnom byte alebo rodinnom dome sa pri normálnej prevádzke vytvorí výrazne menej vodnej pary, ako dokáže prepustiť ktorákoľvek obvodová stena.
Inak je to samozrejme v prevádzkach, ktoré vytvárajú veľké množstvo vodnej pary, ako sú priemyselné kuchyne, verejné kúpele či bazénové haly. Tu môže viesť nižšia paropriepustnosť obvodových stien k výrazným poruchám obvodového plášťa.
V oblasti bytových stavieb však tiež majú systémy s vyššou paropriepustnosťou (napr. Baumit open alebo minerálny systém) svoje opodstatnenie:
• pokiaľ sa zatepľuje starý dom s murivom poškodeným zvýšenou vlhkosťou a soľami
• pokiaľ sa zatepľujú steny postavené z murovacích prvkov z vyššou paropriepustnosťou (napr. tvárnice z pórobetónu)
• pokiaľ sa zatepľuje veľmi rýchlo postavený dom s veľkým množstvom zabudovanej vlhkosti - tu môže vysoko paropriepustný zatepľovací systém urýchliť vysušovanie stavby a zvýšiť kvalitu bývania v prvých rokoch po dokončení stavby
Pokiaľ chcete mať istotu, že váš zateplený dom bude "dýchať", obráťte sa na odborníkov - posúdia zateplenie z hľadiska difúzie vodnej pary a v prípade potreby navrhnú vhodné riešenie, ktoré vám zabezpečí príjemnú klímu vo vašom dome či byte.


S pozdravom Krvaj
http://translate.google.sk/translate...3Dsk%26tl%3Dde
S pozdravom.
0 0
alltracboy alltracboy

alltracboy je offline (nepripojený) alltracboy

220870 Pozri príspevok
V podstate celé projekty na takéto domy sú dokonalé bez tepelných mostov a s minimálnymi stratami .Plus úplne riešia problém vlhnutia stien , rosných bodov a pod.Je to najpoužívanejší spôsob výstavby RD v Nemecku.Ak si vezmem za vzor kvality Nemecké staviteľstvo (od ktorého sa máme stále čo učiť).Tak v DE si fasádnym polystyrénom zatepluje domy len najnižšia spoločenská skupina.Dať si ako povrchovú úpravu akrylátovú omietku( u nás je to niečo ako top, cool) u nich znamená chudák čo si nemôže dovoliť nič poriadne. Nemusí sa zrovna použiť klinker.Ale tehla klinker sa dožije aj nekrytá a vystavená všetkým poveternostným podmienkam dlhého veku.Prečo? myslíte že v Anglicku, Holandsku ,severnom Nemecku ,Dánsku ....atd sú domy obložené tehlovými pásikmi alebo priamo murované z tehál ( tak ako je to na tom obrázku)bez omietok( o zateplení polystyrénom ani nesnívajú)... je to preto že je tam vysoká vlhkosť vzduchu , časté hmly a dažde tj. na omietky ako také by sa chytali machy lišajníky. Akrylátové omietky sú vhodné niekde na juh Európy alebo na juh Sk ale nie pod Tatry.S tým je aj spojené zateplenie fasádnym polystyrénom.
Ak sa nič mimoriadne v stavebníctve nestane, tak tým systémom , na ktorý som vám poukázal ,sa bude v najbližšej budúcnosti uberať aj Slovenské staviteľstvo.
no ja sa nemozem rovnat s nemcami v plate.. mozno ani s tymi ich chudakmi pacia sa mi take tehlove domy, ale toto asi bude dooost expensive. Kolko zhruba stoji meter stvorcovy toho co pisete, a kolko klasicky mur + nejake zateplenie zodpovedajuce (orientacne)? Som z okolia BA. Este by som uvazoval nad hrubym murom z heluzu bez izolacie.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Ja som takéto stavby v Nemecku videl na videu.Bolo to celé o perfektnej organizácii a súhre realizujúcich firiem.Murovaný dom hotový za dva mesiace ,na kľúč na zelenej lúke.Celá ulica cca 50 domov.Keď prvý ukončovali posledný začínali stavať.Matne si pamätám cenu cca dvakrát drahšie ako niečo podobné v SK.Vysvetlenie k tým chudákom.Mám starého kamaráta ktorý tam pracuje ako Doktor na nejakej klinike cca 10 rokov.Na Slovensku som mu staval dom.Fasádu samozrejme akrylová omietka.Jeho poznámka na ten materiál znela.Ak by som si také niečo dal na dom vo štvrti kde bývam v podnájme v Nemecku tak by ma všetci osi.rali a ukazovali na mňa prstom.Tiež ma to celkom zarazilo .U nich najmä tej doktorskej fajty je to niečo hnusné a nechutné, nezdravé.Použitelné na rýchlo výstavbu a činžiaky.
Naposledy upravil 220870 : 18.10.09 at 10:15
0 0
alltracboy alltracboy

alltracboy je offline (nepripojený) alltracboy

cize klinker tam ma len esteticku funkciu. Styrodur je zrejme dost draha varianta zateplenia v porovnani s EPS-ale zasa staci tensia vrstva. co je taky kompromis medzi kvalitou a cenou? osobne sa mi nepozdava, ze by som mal pozerat von cez mur hrubsi ako 50cm. neviem urcit co je dobre a co nie. V projekte je 375mm heluz +8cm eps. Mne sa pozdava aj Ytong.. vyzera ze sa z ho lahko stava, lahko sa robia drazky apod.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Klinker tam plní ochrannú funkciu niečo ako omietka na stenách..Klinker tehla je počasím prakticky nezničiteľná.Proti Ytongu nič nemám.Akurát dlhšie schne .
0 0
alltracboy alltracboy

alltracboy je offline (nepripojený) alltracboy

nestaci v tom pripade iba nejaky obklad z palenych tehal? videl som nieco s hrubkou tusim okolo 5cm. Akurat som pozeral tepelny odpor steny bez a so zateplenim, a samozrejme, ze zateplenie je vyznamne +. Len myslim ze stale nikto neodpovedal na staru otazku, ako je to s mineralnou vlnou. Ked niekto pisal, ze sa rosny bod presunie do EPS kde v podstate neskodi, tak v mineralnej vlne by hlhnutie sposobilo stratu teploizolacnych vlastnosti a bohvie co este. asi neexistuje jednoznacny recept -taka a taka tehla alebo porobeton a na to taka a taka izolacia, pripadne bez izolacie? Dokial som nepocul o tom rosnom bode tak som mal podstatne kludnejsi spanok
Naposledy upravil alltracboy : 18.10.09 at 15:54
0 0
misomiso misomiso

misomiso je offline (nepripojený) misomiso

alltracboy Pozri príspevok
nestaci v tom pripade iba nejaky obklad z palenych tehal? vydel som nieco s hrubkou tusim okolo 5cm. Akurat som pozeral tepelny odpor steny bez a so zateplenim, a samozrejme, ze zateplenie je vyznamne +. Len myslim ze stale nikto neodpovedal na staru otazku, ako je to s mineralnou vlnou. Ked niekto pisal, ze sa rosny bod presunie do EPS kde v podstate neskodi, tak v mineralnej vlne by hlhnutie sposobilo stratu teploizolacnych vlastnosti a bohvie co este. asi neexistuje jednoznacny recept -taka a taka tehla alebo porobeton a na to taka a taka izolacia, pripadne bez izolacie? Dokial som nepocul o tom rosnom bode tak som mal podstatne kludnejsi spanok
Presne tak, ja o mineralnej vlne ani neuvazujem. To by sa musela dat pod nu nejaka parozabrana. Teoreticky by to snad aj islo, no stazilo by to lepenie.
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
Neviem aké máte skúsenosti a koľko toho viete o stavebníctve a o stavebných postupoch.Skúsim to vysvetliť na príklade.Zateplenia šikmých striech sa realizujú z 90% sklennou vatou.To najdôležitejšie pri kladení vaty je to že medzi škridlu a tú vatu sa používa paropriepustná fólia.Je to z toho dôvodu, ak by sa nejaká voda predsa len dostala do tej vaty ,aby sa mohla odpariť.Voda vo vate a ani v žiadnej inej stavebnej konštrukcii okrem základového betónu nesmie byť.Preto aby sa voda do tej vaty nedostala sa z interiérovej strany montuje PARO NEPRIPUSTNÁ FÓLIA.Je bezpodmienečne nevyhnutné aby sa táto fólia namontovala na 100%. Ak si predstavíte fasádu zateplenú vatou tak sú tieto dve fóliové vrstvy viacmenej kladené naopak.Vrstva spájajúca obvodový múr tam nieje a vrstva spájajúca vatu s exteriérom je takmer paronepriepustná silikátová omietka.
Na vašu základnú otázku či zatepliť 380mm hrubú obvodovú stenu je ťažko odpovedať440 by som určite nezateploval u 380 je to ani tak ani tak.
Rosný bod.Je si treba uvedomiť že rosný bod je pre vatu fakt problém.Pre polystyrén až taký nie.Rosný bod vzniká pri cca +5°C a nižších teplotách.Na to aby premrzol 5cm hrubý polystyrén by muselo byť cca -5°C .Koľko takých dní do roka je , je otázne.S tým rosným bodom sa podľa mňa u polystyrénu viac špekuluje a zavádza ,ako sa o ňom skutočne vraví pravda.Ja nemám učiteľský talent a nedokážem to čo mám v hlave vysvetliť pár vetami
,tak to skúsim na príklade .Ak by skutočne bol problém rosného bodu a premŕzal by 5cm hrubý polystyrén( výrobcovia sa snažia presviedčať o tom aby sa dával min 12 cm,prečo to robia je asi každému jasné).Tak potom na 8 poschdových činžiakoch zateplených 5 cm poly... by nutne po každej alebo v priebehu každej zimy keď klesnú teploty pod -5°C a oteplí sa pod -5°C nutne musel vznikať výtok vyzrážaných vodných pár v oblasti napojenia tepelnej izolácie a soklov.Vzhľadom na deravosť pôvodných obvodových plášťov činžiakov by sa muselo jednať doslova o potoky vody a nie pár kvapiek .Ale nedeje sa tak .Takže to znamená len jedno .Teória o rosnom bode a prax sú odlišné.
Naposledy upravil 220870 : 18.10.09 at 12:07
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
dukatz Pozri príspevok
Rosný bod ( jeho teplotné vyjadrenie ) závisí od relatívnej vlhkosti vzduchu - napr. ak povedzme pri teplote 22 stupňov je relatívna vlhkosť 55 % ,tak tento istý vzduch ( relatívne uzavretý vzduch s vodnými parami ) dosiahne pri "x" stupňov Celzia svoj rosný bod = 100 % relatívnu vlhkosť = para začne kondenzovať (na kondenzačných jadrách, alebo chladnejších bodoch ( v tom istom uzavretom priestore).

Wyky vraví :
Rosný bod alebo teplota rosného bodu je teplota , pri ktorej je vzduch maximálne nasýtený vodnými parami (relevantná vlhkosť vzduchu dosiahne 100%). Ak teplota klesne pod tento bod, nastáva kondenzácia .
Vzduch za určitej teploty môže obsahovať iba určité množstvo vodných pár. Čím je teplota vzduchu vyššia, tým viac vlhkosti dokáže prijať. Ak sa vzduch začne ochladzovať, vodné pary začnú kondenzovať. Podmienkou je ale prítomnosť kondenzačných jadier.
Rosný bod sa dá považovať za iné vyjadrenie absolútnej vlhkosti vzduchu.

PS
Neviem kde v rozpätí hodnôt "X" (teplôt rosných bodov ) je +5 st. Celsia. Spodná hranica ale bude asi 0 st. Celsia.
Ja viem ovládam to čo ste napísali.+5 je len približný bod ktorý je zhruba najpravdepodobnejší z bodov ktoré sa môžu vyskytovať medzi polystyrénovou tabuľou a obvodovým múrom zatepleného domu pri ktorom môže dochádzať jku kondenzácii vodných pár.Ale taktiež to kľudne môže byť iná teplota....bod .ja som si tých 5°C vybral len ako príklad.
Spodná hranica môže byť asi aj nižšie.Voda potom kondenzuje v podobe sriene.
Naposledy upravil 220870 : 18.10.09 at 13:58
0 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

a co ta nova tehla od Heluzu - family 50... alebo je to uz zbytocne a tu istu funkciu splni aj 44?
0 0
220870 220870

220870 je offline (nepripojený) 220870

Remeselník,stavbár.
HELUZ FAMILY 50 som sa zatial v praxi nestretol.Ak je pravda to čo tvrdí výrobca...po omietnutí 30mm termoomietkou spĺňa podmienky na certifikáciu pasívneho domu, tak klobúk dolu.Z tehlami od Heluz mám len pozitívne skúsenosti.Perfektne vypálená hlina nepokrútené .nepopraskané murivo bez kamienkov a nečistot.Nevidel som ani jeden kus ktorý by bol zasolený alebo sa z neho niečo vyplavovalo.Môžem len doporučiť.
0 0
andreaS andreaS

andreaS je offline (nepripojený) andreaS

nam sa to cele zateplovanie dako nepaci, preto sme hladali material, kt. to nevyzaduje... v projekte mame tehlu 44... ale teraz je novinka prave ta 50-tka od heluzu, tak sme nahlodani...

o vzhlade fasady mame zatial chabe predstavy... paci sa nam fasadny obklad... nevieme este ako sa pohybuju ceny... ale taka predstava je kamen s drevom alebo kamen s fasadnym obkladom... tak decentne zvolene, nie prekombinovane...

akurat cakame na vypocet potreby tehal na nas dom, tak potom si vypocitame rozdiel pri nakupe 44ky a 50tky a podla toho sa zrejme rozhodneme...
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať