V prvom rade si skontroluj cenovú ponuku ,ktorá sa robí podľa zamerania a faktúru, či ti sedia sumy. Na cenovej ponuke musíš mať rozpísané rozmery okien, resp. na nákrese sú rozmery a zakreslené kovania. Ak si mal v cenovej ponuke šírku 400 mm, tak si si to takto aj objednával a neobstojí tu výhovorka ako sa to mohlo stať?, či okno sa takto nedá vyrobiť, je to len o hraní sa na mŕtveho chrobáka, či to zákazník nechá tak. Najmenšia šírka či výška okien je 400 mm ( ja predávam 2 rozdielne profily a u oboch je to rovnako), pri menšom rozmere sa nedá vyrobiť kovanie, takže v tomto ťa predávajúci zavádzal. Ak to nechceš takto, žiadaj o demontáž namontovaných okien a výmenu podľa toho, čo si pôvodne chcel, resp. žiadaj aspoň o zľavu, ak si sa už s terajším stavom zmieril. Čo sa týka chýbyjúcich vetračiek, tam je potrebné vymeniť kovanie. Šikovný montér má 1 okno hotové za 30 minút. U mńa je rozdiel v cene kovaní cca 300,-Sk, teda ak si zaplatil za okno s vetračkami, opäť žiadaj výmenu kovania, resp. zase zľavu. Odporúčam radšej výmenu kovania, pretože okno s vetračkou lepšie prilieha a teda aj tesní. VŠETKO ALE RIEŠ PÍSOMNE!!! Telefonické "dohovory" nie je možné dokázať - pri inšpekcii je to len slovo proti slovu. Musíš mať nejaký doklad ,na ktorom je uvedená adresa firmy, resp. nejaká predajňa alebo kancelária. Zájdi tam a nech s tebou spíšu reklamáciu. Nezabudni si doklad o reklamácii vziať. Nedaj sa odbiť tým, že reklamácie vybavuje šéf, montér a pod., ktorý tam momentálne nie je. Podľa zákona MUSÍ byť na predajni vždy (podotýkam VŽDY) osoba oprávnená vybaviť, resp. prijať reklamáciu. Ak sa nemôžeš dopátrať k predajni alebo kancelárii , na
www.zrsr.sk si vyhľadaj danú firmu. Je tam uvedená nejaká adresa a na tú pošli DOPORUČENE reklamáciu, kde popíšeš všetky vady. Ak sa ti zásielka do cca 3 týždňov nevráti ( môžeš si to pomocou čísla na podacom lístku aj telefonicky overiť na pošte, či si adresát zásielku prevzal), spoj sa s danou firmou a spýtaj sa, ako postúpila tvoja reklamácia. Ak ti na to nebudú reagovať, vtedy je už namieste SOI. Nezabudni si odložiť všetku korešpondenciu s danou firmou + podacie lístky, ktoré budeš potrebovať SOI doložiť. Nezabudni, že podnet na SOI máš podať až po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie, ak to urobíš skôr, SOI ti reklamáciu zamietne, lebo si nedal firme čas stanovený zákonom na vybavenie reklamácie.