Zavrieť

Porady

Kontrola SOI- nevybavená reklamácia

Dobrý deň,

chcela by som sa s Vami poradiť ohľadom nevybavenej reklamácie.
Z ojedinelých technických príčin naša prevádzka nevybavila reklamáciu v stanovenej lehote do 30 dní. Spotrebiteľovi však bola celá suma tovaru vrátená po zákonom stanovenej lehote. Môže - nemusí SOI udeliť v tomto prípade pokutu? A ak áno do akej výšky? Na čo by sme sa mohli odvolať?
Takýto prípad sa nám ešte nestal, preto Vás prosím o radu a aký obsah by malo mať vyjadrenie na príslušnú SOI.
Ďakujem.

gabby
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Infarkt je offline (nepripojený) Infarkt

    Muž...zatiaľ :-) Infarkt
    gabbykallay Pozri príspevok
    Dobrý deň,

    chcela by som sa s Vami poradiť ohľadom nevybavenej reklamácie.
    Z ojedinelých technických príčin naša prevádzka nevybavila reklamáciu v stanovenej lehote do 30 dní. Spotrebiteľovi však bola celá suma tovaru vrátená po zákonom stanovenej lehote. Môže - nemusí SOI udeliť v tomto prípade pokutu? A ak áno do akej výšky? Na čo by sme sa mohli odvolať?
    Takýto prípad sa nám ešte nestal, preto Vás prosím o radu a aký obsah by malo mať vyjadrenie na príslušnú SOI.
    Ďakujem.

    gabby
    Treba definovať konkrétnejšie, na základe čoho by SOI-ka udelila pokutu

    Treba sa riadiť Zákonom 250/2007 o ochrane spotrebiteľa...v §18 okrem iného sú tieto odstavce :

    (4) Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo
    iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť
    reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch
    pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas
    potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie
    však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí
    tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo
    o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný,
    ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok
    zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie.
    Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru
    zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať.
    (5) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie
    vydať spotrebiteľovi potvrdenie.
    (6) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať
    písomný doklad najneskôr do 30 dní od dátumu
    uplatnenia reklamácie.
    (7) Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách
    a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na
    nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje
    o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia
    reklamácie.

    solikoo je offline (nepripojený) solikoo

    viem co chcem solikoo
    V súvislosti s vybavovaním reklamácie právo SOI je vymedzené zákonom o ochrane spotrebiteľa.

    SOI nie je oprávnená vstupovať do reklamačného konania, posudzovať reklamovaný tovar, ani rozhodovať o opodstatnenosti reklamácie.

    SOI môže preverovať:

    · prijatie reklamácie,

    · prítomnosť pracovníka (zamestnanca) povereného vybavovať reklamácie po celú prevádzkovú dobu,

    · dodržiavanie lehôt na vybavenie reklamácií,

    · vydanie dokladu o uplatnení reklamácie a o spôsobe jej vybavenia,

    · vedenie evidencie o reklamáciách,

    · dodržiavanie informačných povinností o rozsahu, podmienkach a spôsobe reklamovania.

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    gabbykallay Pozri príspevok
    Dobrý deň,

    chcela by som sa s Vami poradiť ohľadom nevybavenej reklamácie.
    Z ojedinelých technických príčin naša prevádzka nevybavila reklamáciu v stanovenej lehote do 30 dní. Spotrebiteľovi však bola celá suma tovaru vrátená po zákonom stanovenej lehote. Môže - nemusí SOI udeliť v tomto prípade pokutu? A ak áno do akej výšky? Na čo by sme sa mohli odvolať?
    Takýto prípad sa nám ešte nestal, preto Vás prosím o radu a aký obsah by malo mať vyjadrenie na príslušnú SOI.
    Ďakujem.

    gabby
    Nepíšeš či bola vykonaná kontrola alebo sa domnievaš, že môže byť kontrola zo SOI.

    Treba sa brániť s argumentami, zdôvodniť technické príčiny a neposlednom rade poukázať na Vašu snahu, že aj napriek tým príčinám ste spotrebiteľovi vybavili reklamáciu tak, ako to píše zákon, teda ste mu vrátili plnú cenu a on si môže kúpiť nový výrobok.
    Treba mať všetko prichystané, prekontrolované. Ukázať evidenciu predošlých reklamácií, ich vabavenie, lehoty v akých sa vybavili atď.
    Ak by aj tak bola kontrola na strane spotrebiteľa, nezabudni : najlepšia obrana je útok. Držím palce.

    Hrubsa je offline (nepripojený) Hrubsa

    Hrubsa
    S nevybavenou reklamáciu som sa stretol aj ja a preto ak sa neviete rozhodnúť či si objednať eurookná od spoločnosti FUTUREX s.r.o. so sídlom v meste Holíč, Nám. sv. Martina 410, alebo zvažujete cenovú ponuku od inej konkurenčnej spoločnosti, možno Vám pomôže moja skúsenosť a Vy sa rozhodnete lepšie.

    Eurokná zn. Futurex Termo som si objednal v roku 2006 po dlhom zvažovaní cenových ponúk od viacerých spoločností. Dôvod prečo som sa rozhodol práve pre eurookná zn. Futurex Termo bola dĺžka záručnej doby, vzdialenosť sídla spoločnosti od môjho bydliska v prípade reklamácie, zvýhodnená cenová ponuka a dĺžka dodania eurookien. Nemal som problém ani v tom, že spoločnosť Futurex s.r.o. oproti iným cenovým ponukám pýtala zaplatiť pri podpise objednávky až 75% z dojednanej ceny výrobku. Dôveroval som im až v takej miere, že som zaplatil 84%. Dĺžka dodania okien od objednania trvala cca 6 týždňov. Montáž eurookien realizovala spoločnosť Futurex s.r.o. Pre montáž eurookien spoločnosťou Futourex s.r.o. som sa rozhodol ako som už spomínal vyššie z dôvodu dlhšej záručnej doby, ktorá sa zo zákonnej doby 24 mesiacov predĺžila na 60 mesiacov. Montáž zahŕňala len osadenie okien do vopred pripravených otvorov, zapenenie, osadenie vnútorných a vonkajších parapetných dosiek a osadenie sieťok proti hmyzu. Práve sieťky proti hmyzu bol prvý omyl, ktorý som spravil pri výbere spoločnosti Futurex. s.r.o.
    Po dvoch mesiacoch od montáže eurookien zn. Futurex Termo som sieťky proti hmyzu zo všetkých okien demontoval z dôvodu praskajúcich zvukov, ktoré vychádzali z okna v nočných hodinách. Domnieval som sa, že chladné počasie v noci spôsobuje sťahovanie materiálu z ktorého sú vyrobené sieťky proti hmyzu a že sťahovanie materiálu spôsobuje uvedené zvuky. Počas demontáže sieťok proti hmyzu som si na rámoch okien všimol, že povrchová úprava okien v miestach uchytenia sieťok proti hmyzu je narušená a na krídlach okien, kde sa dotýkali úchytky sieťok proti hmyzu sú odtlačené miesta v tvare písmena C, čím sa taktiež narušila povrchová úprava okien.
    Sieťky proti hmyzu som si objednal u tej istej spoločnosti preto, aby som predišiel problémom, ktoré spôsobujú kovové úchytky na drevených rámoch okien. Myslel som si, že výrobný program spoločnosti ktorá dodáva kompletný sortiment výrobkov k oknám je technologicky na takej úrovni, že nedopustí, aby pri montáží alebo demontáži sieťok proti hmyzu dochádzalo k narúšaniu povrchovej úpravy okien.
    Z tohto dôvodu som narušenie povrchovej úpravy eurookien, ktoré bolo spôsobené kovovými úchytkami na sieťkach proti hmyzu oznámil podľa návodu na obsluhu, ktorý som dostal pri preberaní eurookien spoločnosti Futurex s.r.o., ale nakoľko som mechanické poškodenie povrchovej úpravy eurookien nespôsobil ja, oznámenie som poslal formou reklamácie výrobku na odbor marketingu a reklamácií firmy Futurex s.r.o. so sídlom v meste Holíč. Nakoľko som nebol po zákonnej dobe 30-tich dní informovaný či bola reklamácia vybavená, telefonicky som sa spojil s pracovníčkou spoločnosti Futurex s.r.o., ktorá mi oznámila, že nakoľko ich dielňa má veľa objednávok, nemá sa mojou reklamáciou kto zaoberať a z priložených obrázkov, ktoré som poslal s reklamáciou je aj tak pravdepodobné, že som si poškodenie spôsobil sám neodbornou demontážou sieťok proti hmyzu. Tento telefonát bol dôvodom, že som poslal podnet ku kontrole na obchodnú inšpekciu.
    Konateľ spoločnosti po týždni od podania podnetu na obchodnú inšpekciu odpovedal k reklamácii stanoviskom (bez toho, že by sa prišiel pozrieť na spôsobené poškodenie), v ktorom bolo uvedené, že „Vzhľadom k tomu, že pri preberaní okien tieto poškodenia na uvedených oknách neboli, rozhodli sme, že tieto poškodenia vznikli až neodbornou manipuláciou so sieťkami proti hmyzu. Vaša reklamácia bola následne vyhodnotená ako neoprávnená.“ Ako gesto (z dôvodu nedodržania zákonom stanovenej lehoty na vybavenie reklamácie) spoločnosť Futurex. s.r.o., odstránila poškodenie povrchovej úpravy na svoje náklady s odôvodnením, že si váži svojich zákazníkov.
    Týmto to ale neskončilo, práve naopak kolotoč dopisovania, telefonátov a osobných návštev s konateľom spoločnosti Futurex s.r.o. s pánom Ing. Jurkovičom (výpis z obchodného registra Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky zo dňa 9.7.2010) sa rozbiehal na plné obrátky.
    Po tri štvrte roku od prvej reklamácie som spoločnosti Futurex s.r.o. písal reklamáciu opäť. Podľa návodu na obsluhu a údržbu drevených okien značky Futurex, ktorý som dostal pri preberaní eurookien sa pravidelná údržba okien doporučuje 1 - 2 krát ročne. Eurookná sa majú umyť čistiacim prostriedkom určeným na údržbu eurookien a ošetriť emulziou Zowosan Lack Polish, ktorý som zakúpil v spoločnosti Futurex s.r.o.. Nakoľko som si pri pravidelnej údržbe okien všimol, že na krídlach eurookien, kde sa dotýkajú úchytky sieťok proti hmyzu sú opäť odtlačené miesta v tvare písmena C a mal som obavu, že na rámoch eurookien v miestach uchytenia sieťok proti hmyzu by mohlo opäť prísť k porušeniu povrchovej úpravy eurookien mojou neodbornou manipuláciou so sieťkami proti hmyzu ako to bolo uvedené v stanovisku konateľa spoločnosti Futurex s.r.o. k prvej reklamácii, požiadal som spoločnosť Futurex s.r.o. o odborné zosadenie sieťok proti hmyzu, aby bolo možné vykonať pravidelnú údržbu eurookien aj na miestach, kde sa nachádzajú sieťky proti hmyzu. V prípade narušenia povrchovej úpravy eurookien som žiadal o zistenie a odstránenie príčiny prečo k narušovaniu povrchovej úpravy eurookien sieťkami proti hmyzu dochádza, aby sa v budúcnosti týmto nedostatkom predišlo. Ďalej som žiadal o odborne školenie v ktorom by som sa naučil ako sa osádzajú a zosádzajú sieťky proti hmyzu z eurookien značky Futurex, aby som v budúcnosti nemusel žiadať spoločnosť Futurex s.r.o. o osádzanie a zosádzanie sieťok proti hmyzu pri pravidelnej údržbe eurookien ich značky.
    Na uvedenú reklamáciu mi konateľ spoločnosti po štyroch dňoch odpísal, že za zosadenie jednej sieťky proti hmyzu si ich spoločnosť účtuje 250 Sk bez DPH (rok 2007), v cene neboli zahrnuté náklady na dopravu a odborné školenia pre zákazníkov nevykonávajú. Ďalej ma konateľ spoločnosti upozornil, že „nakoľko je systém uchytenia sieťok (rám okna) robený mechanickými otočnými úchytmi, je veľká pravdepodobnosť, že neodbornou manipuláciou dochádza k poškodeniu povrchovej úpravy v tomto mieste. Bohužiaľ iný spôsob uchytenia sieťok na okná, ktorý by minimalizoval mechanické poškodenie lazúr nie je.“ Z uvedeného vyplýva, že ak nechcete mať poškodenú povrchovú úpravu musíte si nechať sieťky zosadiť ich spoločnosťou za nie malú čiastku.
    Po uvedenom mi nezostalo nič iné len sa zmieriť stým, že som si mal pred objednávkou eurookien zn. Futurex Termo a sieťok proti hmyzu preveriť spôsob uchytenia sieťok na okná. Smutné na tom je, že spoločnosť Futurex s.r.o. by mala podľa § 11 ods. 1) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa informovať o vlastnostiach výrobku, ktoré vyplývajú z jeho nesprávneho použitia o čom som ale pred objednávkou ani po montáži okien informovaný nebol a v návode na obsluhu, ktorý som si pri montáži okien prevzal nie je nič písané o sieťkach proti hmyzu.
    O rok neskôr pri údržbe eurookien emulziou Zowosan Lack Polish, ktorá sa podľa návodu na obsluhu a údržbu drevených eurookien značky Futurex doporučuje vykonať 1 - 2 krát ročne zistil, že na rámoch eurookien je miestami drsná povrchová úprava, pričom na niektorých rámoch sa v miestach z pod povrchovej úpravy tlačí von lepkavá tekutina, ktorá narušuje povrchovú úpravu eurookien, ktorá chráni výrobok pred poveternostnými vplyvmi. Nakoľko som mechanické poškodenie povrchovej úpravy eurookien nespôsobil ja, oznámil som uvedené narušenie povrchovej úpravy formou reklamácie výrobku, aby sa predišlo od zhoršovania stavu, ktorý sa na eurooknách značky Futurex Termo objavil.
    O mesiac sa osobne dostavil na reklamačné šetrenie konateľ spoločnosti Futurex s.r.o. pán Ing. Jurkovič, ktorý po osobnej prehliadke všetkých eurookien určil druh závady „prestupujúca živica – závada nebola odstránená“ s tým, že závada bude odstránená do 30 dní, čo potvrdil svojím podpisom v reklamačnom liste, ktorý vypísal namieste.
    Uvedená závada eurookien nebola zo strany spoločnosti Futurex s.r.o. v termíne 30 dní odstránená, a z tohto dôvodu som sa osobne bol v spoločnosti Futurex s.r.o. spýtať, prečo termín, ktorý bol určený z ich strany nebol dodržaný. Konateľ spoločnosti pán Ing. Jurkovič mi osobne povedal, že pokiaľ prestupujúca živica nevyschne, nemá zmysel eurookná opravovať, pretože sa povrchová úprava eurookien môže opäť narušiť. Z tohto dôvodu som spoločnosť Futurex s.r.o. kvôli nevybavenej reklamácii kontaktoval asi po roku s rovnakým výsledkom, pretože odpoveď konateľa spoločnosti bola rovnaká. Z jeho strany nebola žiadna vôľa, aby sa prišiel sám presvedčiť, či je možné opravu zrealizovať. Po dvoch rokoch od podania reklamácie som sa bol opäť osobne spýtať konateľa spoločnosti pána Ing. Jurkoviča, kedy spoločnosť odstráni závady na eurooknách, u ktorých bola z ich strany uznaná reklamácia a určený termín odstránenia závady. Zároveň som mu oznámil, že dve eurookná sa začali rosiť v priestore izolačného dvojskla. Pán Ing. Jurkovič prisľúbil, že do týždňa sa príde pozrieť, či prestupujúca živica na eurooknách už vyschla a prečo dochádza k roseniu izolačného dvojskla. V stanovenom termíne sa, ale pán Ing. Jurkovič nedostavil. Z tohto dôvodu spoločnosť Futurex s.r.o. osobne navštívila moja mama, ktorá so zamestnankyňou spoločnosti Futurex s.r.o. dohodla ďalší termín. Tento termín bol zo strany konateľa spoločnosti Futurex s.r.o. konečne dodržaný. Pán Ing, Jurkovič sa dostavil aj so zamestnankyňou spoločnosti Futurex s.r.o. s ktorou bol dohodnutý ďalší termín. Pán Ing. Jurkovič osobne poprezeral všetky eurookná na ktorých bola porušená povrchová úprava v dôsledku prestupujúcej živice. U niektorých eurookien nožom zoškrabal vystupujúcu živicu, aby sa presvedčil, či je dostatočne vyschnutá. Po poprezeraní eurooknien mu boli ukázané aj eurookná pri ktorých začalo dochádzať k roseniu izolačného dvojskla vo vzduchovej medzere. Nakoľko v tom čase neboli eurookná zarosené, boli mu ukázané fotografie na ktorých bolo vidieť zarosenie izolačných dvojskiel vo vzduchovej medzere. Po zhliadnutí fotografií pán Ing, Jurkovič povedal, aby som mu fotografie eurookien, na ktorých je vidieť zarosenie izolačných dvojskiel vo vzduchovej medzere poslal na jeho emailovú adresu. Po vzájomnej výmene telefónnych čísiel povedal, že pošle pracovníka, ktorý zistí, aký odtieň farby je potrebné namiešať na opravu povrchovej úpravy eurookien.
    Na emailovú adresu konateľa spoločnosti Futurex s.r.o. som odoslal zo svojej emailovej adresy štyri fotografie, ktoré si vyžiadal z dôvodu reklamácie. O týždeň neskôr prišiel pracovník, ktorý zistil aký odtieň farby je potrebné namiešať na opravu povrchovej úpravy eurookien zn. Futurex Termo.
    Asi o ďalšie dva týždne som vo svoje emailovej schránke mal doručený email od konateľa spoločnosti Futurex s.r.o., ktorý mi preposlal email, v ktorom bolo uvedené, že u spoločnosti VSV s.r.o. Malacky reklamoval sklá, ktoré boli dodané v roku 2006. Spoločnosť VSV s.r.o. Malacky mu odpovedala, že na sklá sa už nevzťahuje záručná doba, pretože uplynulo 24 mesiacov. Na preposlaný email od konateľa spoločnosti Futurex s.r.o. som reagoval emailom v ktorom som mu pripomenul, že nakoľko montáž eurookien realizovala spoločnosť Futurex s.r.o. záručná doba eurookien je 60 mesiacov a nie 24 mesiacov a preto email považujem ako informáciu pre firmu Futurex s.r.o. a nie pre mňa.
    Od uvedeného emailu, konateľ spoločnosti Futurex s.r.o. prestal prímať telefonáty odo mňa a od mojej mami. Hovor prijal len v prípade, že som mu volal z iného telefónneho čísla a keď zistil kto volá, bez odpovedi na otázku kedy budú odstránené závady na eurooknách od ich spoločnosti prerušil hovor. Teraz neostáva nič iné ako dúfať, že spoločnosť dodrží čo sľúbila v reklamačnom liste a odstráni závady, alebo sa budem musieť súdiť.
    Ak už sa rozhodnete pre eurookná zn. Futurex Termo, ale pre inú značku, pred ich objednaním dobre zvážte či vybraný výrobok naozaj stojí zato a nedajte na medové slovíčka a sľuby, ktoré sa po zaplatení výrobku prípadne pri podaní reklamácie stratia ako ihla v kope sena, pretože meno spoločnosti robí aj včasne vybavenie reklamácie.

    hrubsa

    Kontrola SOI- nevybavená reklamácia

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.