Zavrieť

Porady

Opakovaná reklamácia

Prosím o radu. Rodičia kúpili akciový televízor. V priebehu pol roka ho už 3 krát reklamovali, vždy tam bola iná závada. Majú nárok na výmenu tovaru prípadne vrátenie peňazí, alebo je to možné iba po opakovanej reklamácii na tú istú závadu? Ďakujem.
Téma je uzavretá.
Usporiadať podľa bodov

pazll je offline (nepripojený) pazll

pazll
Nakoľko je moja otázka podobná nezakladám novú tému.

Topánky boli zakúpené 12/2006 toho času sú už 3x na reklamácii. Prvá a druhá reklamácia boli na tú istú závadu - prasknuté šitie /riešenie 1x oprava, 2x výmena za nový pár/ takže pri tretej reklamácii /iná ako dve predošlé/ bol vlastne reklamovaný nový pár.
Kedy mám nárok na odstúpenie od zmluvy? Je to po tretej reklamácie akejkoľvek závady alebo po tretej reklamácii tej istej závady.

Predavačka mi tvrdila, že nakoľko bola druhá reklamácia riešená novým párom, je reklamácia vymeneného páru /hoc je tretia/ chápaná ako prvá…

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Chobot
betyna8 Pozri príspevok
Prosím o radu. Rodičia kúpili akciový televízor. V priebehu pol roka ho už 3 krát reklamovali, vždy tam bola iná závada. Majú nárok na výmenu tovaru prípadne vrátenie peňazí, alebo je to možné iba po opakovanej reklamácii na tú istú závadu? Ďakujem.
Pre oboch:

To pravidlo 3x reklamácia je nepísané pravidlo. Tzn., že ho neupravuje žiadny zákon a vychádza len z praxe. Preto aj domôcť sa vráteniu peňazí pri tretej reklamácii nie tej istej vady nie je jednoznačné.

Pokiaľ ide o tú istú vadu, vtedy ja ľahšie argumentovať tým, že nie je možné používať tovar. Ale pokiaľ sa vyskytnú rôzne vady a predajca (výrobca) ich odstráni tak, že spotrebiteľ môže tovar používať, tak to nie je jednoznačný dôvod na odstúpenie od zmluvy.

Pre pazll: tvoju reklamáciu vlastne vyriešili výmenou tovaru za iný, preto nemožno hovoriť o tretej reklamácii toho istého tovaru. Chyba sa vyskytla na novom tovare.
Naposledy upravil Chobot : 26.02.08 at 09:25

RB_Wariorr je offline (nepripojený) RB_Wariorr

RB_Wariorr
Chobot

To pravidlo 3x reklamácia je nepísané pravidlo. Tzn., že ho neupravuje žiadny zákon a vychádza len z praxe. Preto aj domôcť sa vráteniu peňazí pri tretej reklamácii nie tej istej vady nie je jednoznačné.
Vážený toto asi nemyslíte vážne ,kde ste zobral toto nepísané pravidlo. Ak by ste navštívil vo svojom okolí zastúpenie SOI tak takúto vec ani na sklo neumiestnite. Osobne som občiansky zákonník aj s týmto presným výkladom čítal. Nechcem byť nemiestny no vo vlastnom záujme ak dačo neviem tak si to overím a nestane sa mi to čo Vám a to ,že sa strápnim.

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Chobot
RB_Wariorr Pozri príspevok
Vážený toto asi nemyslíte vážne ,kde ste zobral toto nepísané pravidlo. Ak by ste navštívil vo svojom okolí zastúpenie SOI tak takúto vec ani na sklo neumiestnite. Osobne som občiansky zákonník aj s týmto presným výkladom čítal. Nechcem byť nemiestny no vo vlastnom záujme ak dačo neviem tak si to overím a nestane sa mi to čo Vám a to ,že sa strápnim.
Neviem, čím som sa podľa teba strápnil. To čo som uviedol, za tým si stojím. Netvrdím, že sa nemôžem mýliť, ale ja som v občianskom zákonníku takú podmienku písanú nevidel. Z praxe však viem, že predávajúci zvyknú po tretej reklamácii umožniť spotrebiteľovi od zmluvy odstúpiť. Možno som ho neštudoval tak dôkladne ako ty. Ak máš vedomosť o ustanovení, ktoré hovorí, že po tretej reklamácii môže spotrebiteľ od zmluvy odstúpiť, prosím oprav ma a uveď odkaz konkrétny paragraf. Nie je problém niekoho skritizovať, ale uviesť jeho omyl na správnu mieru, čo sa v tvojom príspevku nestalo.

Doporučujem ti tiež pozrieť si najprv etiketu porady, najmä body 10 a 16B:

10. Porada slúži na to, aby sme si vzájomne poradili. V prípade, že mám iný názor, vyjadrím ho bez toho, aby som robil narážky na iného člena. Ak sa mi zdá otázka veľmi "jednoduchá" , odpoviem bez pripomienok na pýtajúceho sa, alebo odpoveď nechám na iného, trpezlivejšieho člena.

16. B. Neurážam žiadneho člena Porady, bez ohľadu na to, či s ním súhlasím alebo nesúhlasím. V diskusii používam argumenty, nie urážky, narážky či iróniu na cudzí účet. To platí v odborných i oddychových témach.
Naposledy upravil Chobot : 23.03.08 at 19:05

RB_Wariorr je offline (nepripojený) RB_Wariorr

RB_Wariorr
Vážený, neuvedomujem si ,že by som dákym závažným sposobom dakoho urazil.
A za tým ,že zákony treba čítať dokladne si stojím. Ak navštívite trebars predajňu Shark Computers v Trnave tak čuduj sa svete tam to v reklamačných podmienkach majú na viditelnom mieste. A len tak z palca by si to nevycucali.Priznám sa ,že ani ja som o tomto nemal ani páru až kým som nenavštívil SOI. V nazvyme to odlahčenej verzii alebo všeobecnej je len príliš málo o tejto špecifikácii. Určite len kvoli tomuto paragrafu nenavštivim SOI. Ale poteším Vás nakolko mám momentalne v reklamácii vec v NAY takže podľa všetkého SOI budem kontaktovať. Odomňa žiadate paragraf no Vy ste tiež neuviedol z čoho ste vychádzal. Ak tak skúste hladať na jaspi ak tak Vám adresu pošlem na Váš mail nakoľko nemám ešte oprávnenie pridávať http do príspevkov



Ešte k tomu paragrafu, nepamatám si jeho číslo no pokiaľ ma pamať neklame tak po druhej závade toho istého charakteru t.z. pri tretej v poradí možete a vlastne musíte uviesť do rma ,že žiadate o odstúpenie od zmluvy. V prípade že tie vady nie sú identické tak musia byť 4 a až vtedy možete požiadať o odstúpenie od zmluvy t.z. vrátenie kúpnej sumy.

Viem to a preto stále tvrdím ,že ten Váš výklad je nesprávny nakoľko som v Sharku takto po 9 mesiacoch a 4 nie identických vadách dostal za nb celú sumu spat.


S pozdravom Jano B.

PS: Nie som vzťahovačný ale odkedy si tykáme. O tomto náhodou v pravidlách Fóra nie je zmienka?

dark1500 je offline (nepripojený) dark1500

dark1500
Nechcem zakladat novu temu pripojil by som sa s tym ze:
kupil som telefon ktory:
1. bol reklamovany a opraveny
2. ina vada reklamovany a opraveny
3. reklamacia chystam sa tam zajtra s tym ze to bude zavada ktora je ta ista ak ov bode 2.

Chcem vsak podotknut ze pri reklamacii sa vsak da aj z predavajucim dohodnut nie? Sice pri druhej raklamacii som chcel odstupit od kupnej zmluvy nevedel som ze to sa neda az pri troch rovnakych alebo 4 roznych zavadach...

Produkt bol kupovany v DATART a v ich podmienkach som nasiel toto:
Spoločnosť DATART ponúkne kupujúcemu, ktorý si oprávnene uplatní reklamáciu televízora alebo mobilného telefónu zdarma zapožičanie iného televízora alebo mobilného telefónu počas doby trvania reklamácie. Zapožičaný televízor alebo mobilný telefón nemusí byť rovnakého typu ako reklamovaný.

Ja som vsak sice dostal vysypany OZ a REKL. PORIADOK ale nevedeli mi poskytnut nahradny telefon? Chcem sa teda opytat ci na zaklade dohody ze som bol v podstate zo strany Datart v predoslych dvoch reklamaciach nepouceny ako sa to pise ze je nutnost a neposkytly podla povinnosti nahradny aj ked nie identicky pristroj aby sa od kupnej zmluvy dalo odstupit a hlavne kedze som trpezlivo v tretom pripade cakal dlhsie ci sa chyba nevyskystne... je to predmet reklamacie ze: "V prípade vady, ktorú nie je možné odstrániť a ktorá bráni tomu, aby mohol byť výrobok riadne používaný ako výrobok bez vady a v prípadoch stanovených príslušným právnym predpisom, má kupujúci právo na výmenu výrobku alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva má kupujúci i v prípade, ak ide síce o odstrániteľné vady, tovar však nemôže byť riadne užívaný z dôvodu opätovného vyskytnutia sa vady alebo z dôvodu väčšieho počtu vád na zakúpenom tovare. " -

Cize nedaaaaaaaaa sa pouzivaaaaaaat normalne a stale cestujem nemozem si dovolit mat telefon ktory sa hocikedy ukazuje s displejom ZADAJTE PIN KOD. Raz mu ho zadam tak ze.. hmm noo... prosim o radu.

oqix je offline (nepripojený) oqix

oqix
Zdravim prave riesim podobny problem so svojim notebookom. Momentalne sa jedna o 4 reklamaciu. Vybavenie troch predoslych trvali cca 30 dni pri kazdej osobitne. Je pravda ze slovensky zakonnik nikde neuvadza ze musi ist 3x o rovnaku zavadu aby mal zakaznik narok ziadat vratenie penazi. Hovori o tom ze pri opakovanej poruche ma zakaznik narok ziadat vratenie penazi resp. vymenu tovaru za tovar nekazovy. To co pisu obchody vo svojimch podmienkach (s cim akoze automaticky suhlasite pri nakupe tovaru) si mozu obchody strcit za klobuk pretoze to na ziadnom sude nemaju sancu obhajit (pokial je to v rozpore so zakonom, alebo su tam domyslene podmienky). Netreba sa bat treba bojovat o svoje prava.

Pokial ide o mobil resp. notebook alebo ine podobne zariadenie co sa predava ako kus a nieje mozne ho nijako modifikovat tak akakolvek porucha ktora k ciastocnemu resp. uplnemu znefunkcneniu tohto zariadenia sa povazuje za poruchu celeho zariadenia. (cize napr. pri prvej zavade prestane fungovat klavesnica na mobile a pri druhej prestane fungovat display. Obe tieto chyby vedu ku uplnemu znefunkcneniu zariadenia a cize jedna sa o opakovanu poruchu). Netreba sa bat ale je dolezite oznamit predajcovi ze ziadate vymenu za kus novy resp vratenie penazi a to najlepsie doporucenym listom resp. odovzdat osobne za pritomnosti svedka.

Ked by sa to dostalo az na sud tak tam sa pozera aj na to ako dlho bola dana vec v servise. Ci sa jedna o rychloopravitelnu zavadu alebo nie. (Cize ako dlho trvala doba opravy pri vsetkych reklamaciach osobitne).

Potvora30 je offline (nepripojený) Potvora30

Potvora30
Zdravím, ja tiež práve riešim reklamáciu tretí krát a v predajni mi bolo povedané, že vôbec tam neplatí pravidlo trikrát tá istá vada a budú mi vrátené peniaze. Reklamujem zimnú bundu, ktorú pravidelne cez zimu mám na reklamácii. Podľa zákona 623 mi pri vyskytnutí chyby tretí krát majú vrátiť peniaze alebo nový tovar. Tak ako to vlastne je?

Občiansky zákonník rozlišuje práva kupujúceho (spotrebiteľa) zo zodpovednosti za vady predanej veci v závislosti od druhu a povahy vady.
V § 622 sú upravené práva spotrebiteľa v prípade tzv. odstrániteľných vád.
Pri odstrániteľnej vade má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Spotrebiteľ však môže namiesto odstránenia vady, teda namiesto opravy, požadovať výmenu vadnej veci za bezvadnú, teda bezchybnú, resp. ak sa vada týka iba súčasti veci, tak výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady (opravy) vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
V § 623 sú upravené práva spotrebiteľa v prípade tzv. neodstrániteľných vád, ako aj v prípade tzv. opätovného vyskytnutia sa vady po oprave alebo v prípade väčšieho počtu vád.
Pri neodstrániteľnej vade, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel ako vec bez vady, má spotrebiteľ právo buď na výmenu veci, alebo na odstúpenie od zmluvy, teda vrátenie kúpnej ceny.
Tieto isté práva, teda právo na výmenu veci alebo vrátenie kúpnej ceny, prislúchajú spotrebiteľovi aj vtedy, keď sa rovnaká odstrániteľná vada, ktorá už bola dvakrát reklamovaná a odstránená opravou, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe alebo pokiaľ sa súčasne vyskytnú tri rozdielne vady.
Podľa výkladu Občianskeho zákonníka právo výberu, či si uplatní právo na výmenu veci alebo na vrátenie kúpnej ceny, má spotrebiteľ. Ak si však zvolí jedno z týchto práv, nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
V prípade iných neodstrániteľných vád, teda takých, ktoré sa síce odstrániť nedajú, ale nebránia riadnemu užívaniu veci (napr. funkčný, ale poškriabaný elektrospotrebič), má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. Výška zľavy je vecou dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.

5palo9 je offline (nepripojený) 5palo9

5palo9
založil som novu tému ale vsimol som si že je tu niečo podobné tak sa spytam aj tu :
1.Som reklamoval notebook kvoli uvolnenej klavesnici ( riešenie=oprava klavesnice )
2.Som reklamoval notebook presne pre tu istu chybu ( riešenie=výmene klavesnice )
3.Bola reklamacia zasa pre tu istu chybu a opat mi len zafixovali klavesnicu,dnes mi volali že si možem prist pre notebook,avsak ide o tretiu tu istu chybu a ja by som chcel radsej peniaze,mam nato narok?Ak ano akym sposobom?..Možem odmietnut prebrat notebook a ziadat peniaze ?
Dakuejm
Trsam Zdravím. Vidím, že je to starší príspevok, ale možno to niekomu pomôže. Potvora30 správne uviedol/la príslušné § zákona. Čo sa týka tretej tej istej vady, je pravda, že takéto vymedzenie priamo v zákone nenájdete, avšak tento problém je riešený judikatúrou slovenských súdov. Zákon hovorí len o opätovne sa vyskytnutej vade.
Výsledok: Ak sa na tom istom tovare opätovne vyskytne tá istá vada, môžete si pri tretej reklamácii uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy a predajcovi vrátiť vadný tovar.

meno112 je offline (nepripojený) meno112

meno112
ja by som sa chcel opytat, ako mam postupovat pri tretej rovnakej chybe notebooku (chyba disku). kedze servis sa riesi priamo s vyrobcom notebooku a predavajuci do toho nezasahu (priamo ma odkazali na servis). pri tretej chybe mam notebook poslat do servisu (kde ho pravdepodobne opravia - vymena disku) alebo doniest notebook k predajcovi s tym ze ide o chybu disku (papiere o predchadzajucich servisoch mam).
vopred dakujem

avalik je offline (nepripojený) avalik

avalik
meno112 Pozri príspevok
ja by som sa chcel opytat, ako mam postupovat pri tretej rovnakej chybe notebooku (chyba disku). kedze servis sa riesi priamo s vyrobcom notebooku a predavajuci do toho nezasahu (priamo ma odkazali na servis). pri tretej chybe mam notebook poslat do servisu (kde ho pravdepodobne opravia - vymena disku) alebo doniest notebook k predajcovi s tym ze ide o chybu disku (papiere o predchadzajucich servisoch mam).
vopred dakujem
http://portal.gov.sk/Portal/sk/Defau...tID=39&aid=888

arizona je offline (nepripojený) arizona

arizona
meno112 Pozri príspevok
ja by som sa chcel opytat, ako mam postupovat pri tretej rovnakej chybe notebooku (chyba disku). kedze servis sa riesi priamo s vyrobcom notebooku a predavajuci do toho nezasahu (priamo ma odkazali na servis). pri tretej chybe mam notebook poslat do servisu (kde ho pravdepodobne opravia - vymena disku) alebo doniest notebook k predajcovi s tym ze ide o chybu disku (papiere o predchadzajucich servisoch mam).
vopred dakujem
Ak chces odstupit od zmluvy a ziadat vratenie penazi,mal by si jednat s tym, kym mas tuto zmluvu uzatvorenu, tj. s predajcom. Prines tovar, pisomne odstupenie od zmluvy a kopie z predoslych oprav.
Servis riesi opravy, nie vztah medzi kupujucim a predavajucim.

meno112 je offline (nepripojený) meno112

meno112
dakujem velmi pekne... len sa chcem este opytat, ako ma vyzerat to odstupenie od zmluvy? niekde v tejto teme som sa docital, ze staci pri reklamacii povedat (a to aj zapisat do rma protokolu), ze ziadam o vratenie penazi...

misoft je offline (nepripojený) misoft

misoft
Stačí len písomne napísať: Odstúpenie od zmluvy o predaji a ako dôvod uviesť viacnásobné reklamácie v krátkom čase. A žiadanie o vyplatenie kúpnej ceny ... bla-bla-bla.
A možno uviesť aj Zákon o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 §18 ods.4.

Libor12 je offline (nepripojený) Libor12

Libor12
DATART NIKDY VIAC
I ked výrobca USB kľúčov DataTraveler (Kingston) na obaloch deklaruje 5-ročnú záruku, DATART sa na Vás vykašle.
Keď som mal už druhý takýto USB kľúč nefunkčný, išiel som do DATARTU (Polus BA). Samozrejme zamietli - 2 roky záruka (kľúč mal 4)- ak chcem viac, mozem ist za ich dodávateľom - ASBIS, alebo do Anglicka (Kingston).
ASBIS ma poslal naspäť do DATARTU, kde bol USB kúpený, ze mi musia dať záruku a oni to potom vybavia.
Takže druhá cesta do DATARTU, kde USB zobrali. Po 33 dňoch mi zavolali, že mám prísť do DADARTU .
Takže tretia cesta do Polus-BA. Pracovníčka mi oznámila, že potrebujú kryt, ktorý sa pred zasunutim kľúča musí dať dole. Argumenty, že kryt po 4 rokoch nemám, nereklamujem a pri použití musí byť dole nezabrali a mám dojem, že keby som ho aj našiel , tak by zase chýbalo niečo iné (originálny obal,....).
Takže výsledok - DATART s výhovorkami a pofidérnym argumentom chýbajúceho krytu zamietol reklamáciu vadného USB kľúča a z 5 - ročnej deklarovanej záručnej doby nezostalo nič.
Po tejto skúsenosti môžem odporúčať len :
DATART OBÍSŤ - TAM VÁS OŠKLBÚ A NÁSLEDNE ZVYSOKA OKAŠLÚ.

DATART NIKDY VIAC !!!

Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.