Zavrieť

Porady

Vratenie penazi pri reklamacii

Zdravim vas vsetkych, snad som trafil kategoriu, kam patri moj dotaz

Moja situacia je nasledovna: U svojho znameho (zivnostnika a predajcu vypoctovej techniky) som zakupil notebook (ASUS), na ktorom
sa po roku pouzivania objavila zavada. Predajca, u ktoreho som notebook kupil ma momentalne pozastavenu cinnost, a teda som sa s
reklamaciou obratil priamo na servisne stredisko ASUSu v Ostrave. Odtial mi bolo povedane, ze notebook ma neodstranitelnu zavadu a
ponukli mi odlisny model ako nahradu. Tento vsak odmietam prijat, pretoze jeho technicke parametre nezodpovedaju povodnemu modelu.
Dozvedel som sa, ze zo zakona mam v takomto pripade pravo na vratenie penazi v plnej vyske, ktore mozem uplatnovat u svojho predajcu.
Tu je vsak moj problem, neviem co vsetko je potrebne k tomu aby som mohol ziadat vratenie penazi a ako by som mal postupovat, ake doklady potrebujem ?
Zaroven by ma zaujimalo ako je to v pripade ze predajca ma pozastavenu cinnost ?

Dalej by som rad vedel, ako by mal v takomto pripade
postupovat konkretny predajca - zivnostnik ? Kedze ide o znameho nerad by som ho "strasil" nejakymi kontrolnymi organmi, najradsej by som tuto
situaciu vyriesil k spokojnosti oboch stran.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

    VladoaKatka
    svisor Pozri príspevok
    Zdravim vas vsetkych, snad som trafil kategoriu, kam patri moj dotaz

    Moja situacia je nasledovna: U svojho znameho (zivnostnika a predajcu vypoctovej techniky) som zakupil notebook (ASUS), na ktorom
    sa po roku pouzivania objavila zavada. Predajca, u ktoreho som notebook kupil ma momentalne pozastavenu cinnost, a teda som sa s
    reklamaciou obratil priamo na servisne stredisko ASUSu v Ostrave. Odtial mi bolo povedane, ze notebook ma neodstranitelnu zavadu a
    ponukli mi odlisny model ako nahradu. Tento vsak odmietam prijat, pretoze jeho technicke parametre nezodpovedaju povodnemu modelu.
    Dozvedel som sa, ze zo zakona mam v takomto pripade pravo na vratenie penazi v plnej vyske, ktore mozem uplatnovat u svojho predajcu.
    Tu je vsak moj problem, neviem co vsetko je potrebne k tomu aby som mohol ziadat vratenie penazi a ako by som mal postupovat, ake doklady potrebujem ?
    Zaroven by ma zaujimalo ako je to v pripade ze predajca ma pozastavenu cinnost ?

    Dalej by som rad vedel, ako by mal v takomto pripade
    postupovat konkretny predajca - zivnostnik ? Kedze ide o znameho nerad by som ho "strasil" nejakymi kontrolnymi organmi, najradsej by som tuto
    situaciu vyriesil k spokojnosti oboch stran.
    Rovnako sa musí postupovať, či sa jedná o známeho alebo cudzieho.
    1. U známeho si uplatni reklamáciu v zmysle zákona č.250/2007 spíšte reklamačný list, kde Tvoj známy musí tú reklamáciu uznať, ak sa jedná o neopraviteľnú chybu, ak Ti uzná vyjadrenie toho servisu, totižto posúdiť oprávnenosť reklamácie môže iba skúšobňa a žiadny servis.
    Ale podľa skúseností, skúšobňa potvrdí názor servisu.

    Skús preštudovať túto tému aj zákon spolu aj Tvôj známy
    http://www.porada.sk/t56207-co-hovor...trebitela.html

    Vratenie penazi pri reklamacii

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.