Zavrieť

Porady

začiatočník v jednoduchom účtovníctve

Ahojte poraďáci,
chcem sa poradiť,ako si chystáte v JÚ doklady pred spracovaním?
ja som si povypisovala pokladňu, k bank.výpisom som poprikladala faktúry.
Faktúry si nahadzujete do záväzkov až keď si účtujete bank.výpis-teda ich účtujete porade,ako boli uhradené,
alebo si najskor zaúčtujete všetky prijaté faktúry podľa dátumu vystavenia?
ďakujem
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Zita5 Pozri príspevok
Ďakujem Ti za reakciu, ale i napriek tomu som poslala dopyt na drsr .

Dobrý deň ,

dovoľujem si Vás touto cestou požiadať o odpoveď na môj dopyt , ktorý sa týka účtovania pripísaných úrokov na bežný účet , ktorý sa využíva na podnikanie .

Zákon o dani z príjmu znie
§ 6
Príjmy z podnikania, z inej samostatnej zárobkovej činnosti a z prenájmu
Na začiatok
(5) Príjmom z podnikania alebo z inej samostatnej zárobkovej činnosti je aj
b) úroky z peňažných prostriedkov na bežných účtoch, ktoré sa používajú v súvislosti s dosahovaním príjmov z podnikania a z inej samostatnej zárobkovej činnosti,
V súvislosti so zmenou od 1.1.2011 by som chcela poprosiť o usmernenie
a) ako účtovať v jednoduchom účtovníctve pripísané úroky na bežný účet podnikateľa, ktorý tento účet využíva na svoju podnikateľskú činnosť - bude sa týkať o príjem ovplyvňujúci základ dane, alebo o príjem neovplyvňujúci základ dane
b) ako účtovať strhnutú daň z pripísaných úrokov - bude sa považovať za daň vysporiadanú ?

To isté by ma zaujímalo aj z pohľadu podvojného účtovníctva .

Táto záležitosť mi od 1.1.2011 nie je celkom jasná a nie sú k tomu ani žiadne dostupné informácie na stránke DRSR .

Ďakujem


Odpoveď ......

Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Keďže od 1.1.2011 sa daň z príjmov vybraná zrážkou považuje za splnenú riadnym vykonaním zrážky dane, účtuje sa v podvojnom účtovníctve na ťarchu účtu 591 ? Splatná daň z príjmov z bežnej činnosti. V jednoduchom účtovníctve ako výdavok neovplyvňujúci základ dane z príjmov. Čo sa týka úrokov, tie sa budú účtovať ako príjem neovplyvňujúci základ dane z príjmov.

Ing. Haščíková Štefánia
odbor služieb pre verejnosť
14 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Kancelárske potreby, pomôcky pre prácu v teréne a ostatné hnuteľné veci sú krátkodobý hmotný majetok. Pokiaľ sa nakupujú vo väčšom množstve a dočasne sa skladujú, účtujú sa v knihe zásob, ak sa vydajú bezprostredne po obstaraní do spotreby, v knihe zásob sa nemusia (ale môžu) účtovať. Úhrady a platby za obstaranie týchto vecí sa v peňažnom denníku zaraďujú vždy do položky druhového členenia "nákup materiálu".

Postupy účtovania v sústave jednoduchého účtovníctva, platné do konca roka 2002 obsahovali ustanovenie, že drobný režijný materiál sa nepovažuje za skladovaný materiál a zachytáva sa v položke "prevádzková réžia", v súčasnosti toto ustanovenie už neplatí.

Takže do roku 2002 sa účtovalo napr. o kancelárskych potrebách v prevádzkovej réžii ...

Zdroj http://www.enoviny.sk/?sekcia=3&urov...ah=9&cid=29382

To pripájam len kvôli informovanosti , že prečo je to tak ....
12 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

cathyc Pozri príspevok
Síce som ešte v živote nevidela niekoho kto by to kontroloval, ale čo by sme neurobili pre ešte väčšiu tvorbu odpadu. Vivat birokracia.
Ja tieto veci evidujem len v compe, ak bude mať nejaká veľmi dôležitá celebrita požiadavky vytlačiť to, tak nie je problém.
Cathy, ja veru áno. Určite je rozdiel, či evidujem majetok za pár eur, alebo blížiaci sa k hranici 1700 eur. Ako najlepšie odsledovať jeho technické a morálne opotrebenie, ak o ňom nevediem žiadne záznamy. Nemôžem si dávať do nákladov stále nový, keď je prípadne opraviteľný. My sme pri zázname o vyradení mali pripnutý tiež zákazkový list na opravu, kde bol údaj o tom, že sa nedá opraviť z takej alebo onakej príčiny. Takýto doklad je dôveryhodnejší, ak je vystavený odborníkom a nie mnou, laikom. K takémuto majetku je tiež zo zákona určená záručná doba a preto si myslím, že je povinnosť ho reklamovať a nie kupovať nový. Je to všetko o oprávnenosti na zvyšovania nákladov.
Naposledy upravil Marína : 22.04.10 at 18:52 Dôvod: štylistická úprava
7 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Prevádzková réžia, o ktorej sa účtuje v priebehu účtovného obdobia
Do prevádzkovej réžie, o ktorej sa účtuje v priebehu účtovného obdobia (kalendárneho roku), sa najčastejšie zaraďujú daňové výdavky, ktoré majú povahu nakupovaných služieb od iných podnikateľských subjektov. Sú to napríklad tieto výdavky:

  • poštovné, ktoré uhrádza podnikateľ poštovému úradu,
  • bankové poplatky peňažných ústavov,
  • úroky z úverov a pôžičiek,
  • ostatné zákonné poplatky (správne, súdne, miestne),
  • úhrady za telefón – pevnú linku, mobilné telefóny, fax,
  • úhrady za poskytnuté právne služby, služby účtovných a daňových poradcov a ostatné poradenské služby,
  • nájomné vrátane služieb spojených s nájmom, napríklad za spotrebu elektriny, plynu, vody, odvoz smetí a podobne,
  • úhrady za služby výpočtovej techniky a aktualizácie programového vybavenia,
  • úhrady za služby revíznych technikov, technikov, ktorí nastavujú ERP, opravujú mraziarenské a chladiarenské zariadenia, kontrolujú váhy,
  • opravy a udržovanie hmotného majetku,
  • technické zhodnotenie dlhodobého hmotného majetku, ktoré nespĺňa limit stanovenýZDP pre vstupnú cenu,
  • dopravné služby, ktoré nesúvisia s obstaraním dlhodobého hmotného majetku alebo zásob,
  • lízing dopravných prostriedkov, lízing strojov a zariadení,
  • výdavky na školenie, odborné semináre,
  • výdavky na reklamu, inzerciu,
  • ďalšie výdavky spojené s podnikateľskou činnosťou.


zdroj :
http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?...ArticleId=9013
7 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

veronkaj Pozri príspevok
prosím na koho z Vás poraďákov sa môžem obrátiť v pošte ohľadom registračnej pokladne?? teda ako a čo máme urobiť a ako sa účtuje v JU.

Od 1.1.2011 už aj my budeme musieť mať reg. pokladňu a neviem ako a čo s ňou a tak by som potrebovala trochu zorientovať ako sa používa a ako sa účtuje v ju.

Ďakujem
viem,že máte veľa práce a preto by som ak mi niekto dovolí napísala konkrétne čo potrebeujem a ked by mal niekto čas poradil by.

ďakujem ešte raz
V tomto linku nájdeš všetko

http://www.szco.sk/index.php?id=20
6 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

Máš to uvedené aj v
Postupy účtovania JU
§ 4
(8) Výdavky podľa odseku 6 písm. e) tretieho bodu obsahujú
a) čisté mzdy vyplatené zamestnancom vrátane vyplateného daňového bonusu, a to aj z prostriedkov zamestnávateľa6),
b) poistné a príspevky na zdravotné poistenie a sociálne poistenie, ktoré je povinný platiť zamestnanec7),
c) daň z príjmu zo závislej činnosti a preddavky na daň z príjmov zo závislej činnosti,
d) daňový bonus vrátený správcom dane, účtovaný ako storno.
6 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

nikolia Pozri príspevok
prosím o radu, reklamovali sme čítačku kariet, vrátili nám peniaze-bloček s mínusovou hodnotou...pre mňa to znamená: že vypíšem VPD s mínus.hodnotou, dám to ako výdavok OZD prev.réžia s mínus.hodnotou a do evidencie dph dám ako odpočítateľnú položku s mínus hodnotou? správne som to vydedukovala, alebo to treba cez príjmi?
Áno, môžeš to tak urobiť. (Keby bol vystavený dobropis k faktúre, tiež by si tak účtovala.) Obyčajne sa treba prispôsobiť programu, aké možnosti na zaúčtovanie poskytuje...
6 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
heňa36 Pozri príspevok
Dobrí deň! Potrebovala by som poradiť, ako zaúčtovať pokladničné bloky do peňažného denníka, keď každý blok by mal mať pokladničný doklad. Zdá sa mi to ale náročné vystaviť toľko pokladničných dokladov. nedá sa to nejako spojiť? Napríklad zhrnúť výdavky za jeden týždeň a zaúčtovať ich spolu na jeden pokladničný doklad, alebo podľa účelu nákupu? Ďakujem!!!
Prikladám súhrnný VPD .
http://www.dane-uctovnictvo.sk/Tlaciva/VPD_suhrn.xls

http://www.dane-uctovnictvo.sk/Tabulky.html#pd
6 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

nikulik Pozri príspevok
Poprosim vas o radu, szčo mal v r.2010 bank.učet este v januari sukromny ktory bol nahlaseny na dan.urade, a platil z neho aj sukr.veci aj veci na podnikanie. ale od 01.februara uz mal podnikat.učet. Musim nieco zaučtovat ohladom skončenia toho sukr.učtu? Myslim ten zostatok? nebude mi to figurovat vo vykaze niekde za r.2010?

http://www.porada.sk/t108065-p3-podn...omny-ucet.html
6 0
babi2 babi2

babi2 je offline (nepripojený) babi2

rodina1 Pozri príspevok
Janko, možno som "slepá", ale môžeš byť konkrétnejší? Akosi to v tom § 52d nevidím
Toto platilo k 31.12.2007
Zákon o dani z príjmov od 1.3.2007
§ 17
Všeobecné ustanovenia o zisťovaní základu dane
(12) Súčasťou základu dane daňovníka s príjmami podľa § 6, ktorý účtuje v sústave jednoduchého účtovníctva alebo ktorý vedie evidenciu podľa § 6 ods. 11, alebo ktorý uplatňuje výdavky podľa § 6 ods. 10, je
b) poskytnutý alebo prijatý preddavok, a to v tom zdaňovacom období, v ktorom došlo k splneniu dodávky tovaru, služby alebo iných plnení, na ktorých úhradu bol prijatý alebo poskytnutý.

A toto je v súčasnom zákone

§ 52d
Prechodné ustanovenia k úpravám
účinným od 1. januára 2008
(3) Daňovník, ktorý postupoval podľa § 17 ods. 12 písm. b) v znení účinnom do 31. decembra 2007, upraví základ dane najneskôr do 31. decembra 2008 o poskytnutý alebo prijatý preddavok na tovar, služby alebo iné plnenia, aj keď nedošlo k splneniu dodávky tovaru, služby alebo iných plnení do skončenia zdaňovacieho obdobia roka 2008, na ktorých úhradu bol preddavok prijatý alebo poskytnutý.
6 0
Katarina Katarina

Katarina je offline (nepripojený) Katarina

KEJKA;[COLOR=#0000cd
[/COLOR]Pardon - mám dlhé vedenie.
Kejka, nie si sama. To sa stáva aj mne a určite aj ostatným poraďákom. Veď práve preto sem chodíme, aby sme si veci objasnili a prediskutovali.
6 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

úhrada - mylná platba: VNZD - ostatné, bez DPH
vrátenie mylnej platby: VNZD mínusom ostatné, bez DPH

Alfa - kód operácie 33
MRP - pohyb 39
5 0
Mária.K. Mária.K.

Mária.K. je offline (nepripojený) Mária.K.

terinka1 Pozri príspevok
Dobrý deň,
začínam podnikať, urobila som si živnosť, prevadzkujem e-shop s oblečenim, doplnkami a podobne. MOZEM NAKUPIT TOVAR Z VELKOOBCHODU ALE TAK, ZE HO POUZIJEM AJ JA NA SVOJE OSOBNE POTREBY? Napriklad, nakupim na fakturu z veľkoobchodu 10 kusov oblečenia, z toho si dva kusy oblečenia chcem nechat pre osobnu potrebu a ostatné predam cez e-shop. Da sa to? Je to možne? Ako to potom vyriesim v JU? Prosím o kazdu radu, ako by sa to dalo alebo rady - ake mate skusenosti, postrehy.. Díky moc.
Sú možné dva postupy:
Pri úhrade faktúry rozúčtovať úhradu v peňažnom denníku na:
1. "nákup tovaru"-suma tovaru na faktúre určená na ďalší predaj,
2. "výdavky neovplyvňujúce základ dane z príjmu" - suma tovaru na faktúre určená na osobnú spotrebu.
Možný je aj postup, že sa celá suma účtuje ako nákup tovaru a v rámci uzávierkových účtovných operácií na konci účtovného obdobia sa časť tovaru určená na osobnú spotrebu preúčtuje ako mínusová položka v stĺpci peňažného denníka "nákup tovaru" a plusová položka v stĺpci peňažného denníka "výdavky neovplyvňujúce základ dane z príjmu".
V prípade, že ste platiteľom DPH, tak je vhodnejšie postupovať prvým spôsobom, nakoľko z nákupov na osobnú spotrebu nie je nárok na odpočet DPH.
Ak by ste si z nákupu určeného na osobnú spotrebu uplatnili odpočet DPH, je potrebné postupovať podľa § 8 ods. 3 DPH, t.j. odviesť z dodávky tovaru na osobnú spotrebu DPH z ceny, za akú bol tovar nadobudnutý. Ale mne osobne sa tento postup, pri ktorom sa uplatňuje odpočet DPH a zároveň odvádza DPH javí ako komplikovanejší.
5 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Ak daňovník nezaradí využívaný majetok do obchodného majetku, t.j. nebude o ňom účtovať alebo viesť evidenciu podľa § 6 ods. 11 zákona o dani z príjmov výdavky spojené s používaním takéhoto majetku sú výdavkami na osobnú potrebu daňovníka súvisiacu s využívaním jeho osobného majetku na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov podľa § 6 zákona o dani z príjmov, ktoré si daňovník môže uplatniť pri príjme z predaja takéhoto majetku, ak tento príjem nebude oslobodený od dane v súlade s § 9 zákona o dani z príjmov.
9
V súvislosti s majetkom, ktorý daňovník využíva na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov, ale o ňom neúčtuje, je možné ako daňový výdavok považovať len výdavky na riadnu prevádzku takéhoto majetku a to najmä spotrebu energií, pohonných hmôt a iných výdavkov, ktoré je daňovník povinný uhrádzať podľa osobitných predpisov v súlade s § 19 ods. 2 písm. a) zákona o dani z príjmov.

Viac tu
http://www.porada.sk/t94701-pokyn-dr...jmami-6-a.html
5 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Kvietocek Pozri príspevok
Ak prihlasi auto na DU 11.10.2010 moze si nakup PHM uplatnit aj spatne t.j. od toho Jula, alebo len od 11.10.2010?
Uplatňovanie nákladov v súvislosti s využívaním MV nemá nič spoločného .
Tieto uplatňuje v súlade so zákonom o dani z príjmu .

Daň z MV je osobitný zákon podľa ktorého sa posudzujú povinnosti SZČO a plnenie si týchto povinností ,ak využíva na podnikanie súkromné motorové vozidlo .

Čiže sú to dva zákony , ktoré v spojitosti s účtovaním výdavkov na MV môžu byť zo strany DU napadnuteľné pri kontrole .

To znamená , ak oznámite daňovú povinnosť od 11.10.2010(t.j. deň kedy sa začalo MV používať) , tak je dosť možné , že Vám výdavky za cestovné náhrady 7/2010(v prípade, že MV nebude v OM ) vyhodia .To isté by sa mohlo stať a, v prípade vozidla v OM .

Ak by ste oznámili vznik daňovej povinnosti 7/2010 v mesiaci október 2010, počítajte s pokutou , za neskoré oznámenie vzniku daňovej povinnosti .

Takže bolo by dobré tieto veci zosúladiť , niečoho sa vzdať .Ak nie tak niečo obetovať vo forme pokuty (ak Vám to stojí za výšku výdavkov, ktoré ste už v súvislosti s používaním MV vynaložili )

Čo sa týka daňovej povinnosti , tak som Vám do Vašej predošlej otázky doplnila link .
5 0
Timka1 Timka1

Timka1 je offline (nepripojený) Timka1

Soňula Pozri príspevok
Chcela by som poprosiť o radu: Jeden pán minulý rok bol pol roka SZČO , potom ukončil živnosť, do konca roka pracoval ako zamestnanec vo firme. Ako má teraz postupovať? Požiadať terajšieho zamestnávateĺa o "ročné zúčtovanie preddavkov", alebo si musí podať daňové priznanie typ B? Ďakujem
požiada zamestnávateľa o vydanie Potvrdenia o príjmoch zo závislej činnosti podľa §5 a podá si DP typ B, kde uvedie príjmy a výdaje zo živnosti podľa §6 a tiež tieto príjmy z potvrdenia od zamestnávateľa
5 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
marjankaj Pozri príspevok
Jarka, do 1.1.2012 boli úroky POZD, a myslím, že to aj tak ostalo.
Ostatné sa tiež nemenilo.

Možno som niečo v zákone prehliadol.
Janko, už som to v nejakej téme písala (nemôžem ju nájsť), ale prikladám ti odpoveď z DRSR na môj dopyt:

Odpoved na dopyt c.43535
X

Doručená poštaX

Odpovedať |sluzby@drsr.sk adresátom mne
zobraziť podrobnosti 6. máj
Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa § 43 ods.3 písm. a) zákona č.595/2003 Z. z. o dani z príjmov v znení neskorších predpisov (ďalej len ?zákon o dani z príjmov?) sa daň vyberá zrážkou ak ide o úrok, výhru alebo iný výnos plynúci z vkladov na vkladných knižkách, z peňažných prostriedkov bežných účtov, z účtov stavebných sporiteľov a z vkladových účtov.
Od 1.1.2011 v nadväznosti na ustanovenie § 43 ods.6 a 7 ZDP sa daňová povinnosť z týchto príjmov zrazením dane považuje za definitívne splnenú. V prípade takýchto príjmov, z ktorých sa daň vybraná zrážkou považuje za vysporiadanú daň. povinnosť, v nadväznosti na § 4 ods.7 zákona o dani z príjmov uvedené príjmy nie sú súčasťou základu dane ani v prípade, ak o nich daňovník účtuje.
Ak daňovníkovi je pripísaný úrok z peňažných prostriedkov na bežnom účte, ktorý sa používa v súvislosti s dosahovaním príjmov z podnikania a z inej samostatnej zárobkovej činnosti, pri ktorom sa daň vybraná zrážkou považuje za splnenú daňovú povinnosť, takýto príjem sa do základu dane nezahŕňa a ide o príjem neovplyvňujúci základ dane.
Sekcia metodiky daní DR SR odbor služieb pre verejnosť,


Váš dopyt:
Dobrý deň.
Prosila by som o usmernenie v problematike účtovania kreditných úrokov a dane z týchto úrokov v jednoduchom účtovníctve.
Podľa § 6 ods. 5 písm. b) ZoDP
" Príjmom z podnikania alebo z inej samostatnej zárobkovej činnosti je aj
b) úroky z peňažných prostriedkov na bežných účtoch, ktoré sa používajú v súvislosti s dosahovaním príjmov z podnikania a z inej samostatnej zárobkovej činnosti"
V tomto prípade by sa mali kreditné úroky účtovať ako Príjmy ovplyvňujúce základ dane.
V zmysle § 43 ods. 3 písm. a) citovaného zákona sa daň vyberá zrážkou ak ide o úroky plynúce z peňažných prostriedkov bežných účtov.
Podľa citovaného § je daňová povinnosť z kreditných úrokov splnená.
Ak však v JÚ zaúčtujem úroky ako POZD, o zrazenú daň si už nemôžem znížiť daňovú povinnosť, nakoľko zrazenú daň z úrokov už nemôžem považovať za preddavok. Potom tieto úroky budú podliehať daňovej povinnosti.
Zaujíma ma, či bude správne účtovať úroky ako PNZD a daň z úrokov ako VNZD.
Ďakujem.
5 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
mondes Pozri príspevok
Ďakujem, myslela som si to, len ma trošku miatlo to, že poštovné ako výdavok nie je ostatné zdaniteľné výdavky, ale je to réžia. Čo napr. sa účtuje ako Výdavky odpočítateľné od ZD v stlpci Iné? Vďaka.
Všetko to, čo sa neúčtuje ako výdavok za materiál, výdavok za tovar, prevádzková réžia, mzdy, odvody do fondov ...
5 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Zita5 Pozri príspevok
tu je napr. odpoveď z DRSR ...
http://www.porada.sk/t123821-p5-otaz...ml#post1338711

............... do prevádzkovej réžie by sa mali účtovať len služby ..nájom , telefón ,plyn,energie,vodné a stočné, smetné a podobne ....
Zitka ja to teraz zacitujem presne. To je podľa názoru drsr a nie podľa zákona.
Keďže v postupoch účtovania nie je striktne vymenované čo sa účtuje ako materiál, ale postupy uvádzajú čo najmä sa účtuje ako materiál, to znamená že účtovná jednotka môže do tejto skupiny účtovať ďalšie položky. Podľa nášho názoru ako materiál sa účtujú kancelárske potreby, pracovné odevy, PHL a pod.
Oddelenie metodiky daní DR SR pracovisko Trenčín
Keďže to nie je striktne uvedené v postupoch, môže si účtovná jednotka sama stanoviť vo svojej smernici, ako to bude účtovať. A ak to nebude účtovať ako materiál, tak to zaúčtuje podľa §4 ods.(9). Na daňový základ to vplyv mať nebude. A ani postup účtovania nebude spochybnený.
§4 (9) Výdavky, ktoré sa neuvedú do prehľadu podľa odseku 6 písm. e) prvého bodu až štvrtého bodu a šiesteho bodu sa uvedú v prehľade podľa odseku 6 písm. e) piateho bodu.
Ale inak súhlasím s tvojím názorom. Kto to chce mať inak, nech si to dá do svojej smernice.
5 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
KEJKA Pozri príspevok
ved ani ja, mzdy a odvody by som vždy dala do osobitného stlpca. Len som to chcela zdôrazniť -že aj tak by to bolo v súlade s PUpreJU.
Zvolila by som osobitné stlpce - ale na základe vlastného rozhodnutia, nie na základe toho, že mi to prikazuje legislatíva.
určite by som neignorovala PD, ak by tam tie stlpce boli pripravené v takom členení.
Nakoľko však tých pár prípadov JU robím vo vlastnomPD/excel, tak si stlpce volím sama.
A čo nei ej zakázané, je dovolené, prípustné.
znova pripomeniem §4, odst.9.
§4 odst.6 nám určuje, že v peňažnom denníku sa úvadza prehľad

e) výdavkov vynaložených na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov4) celkom,
v členení najmä na
1. nákup materiálu vrátane výdavkov súvisiacich s jeho obstaraním,
2. nákup tovaru vrátane výdavkov súvisiacich s jeho obstaraním,
3. mzdy,
4. poistné a príspevky5) platené za fyzickú osobu alebo podnikateľa podľa § 1 a poistné
a príspevky platené zamestnávateľom za zamestnancov,
5. prevádzkovú réžiu,
6. tvorbu sociálneho fondu,

ale je tu aj ............................
(8) Výdavky podľa odseku 6 písm. e) tretieho bodu obsahujú
a) čisté mzdy vyplatené zamestnancom vrátane vyplateného daňového bonusu, a to aj
z prostriedkov zamestnávateľa6),
b) poistné a príspevky na zdravotné poistenie a sociálne poistenie, ktoré je povinný platiť
zamestnanec7),
c) daň z príjmu zo závislej činnosti a preddavky na daň z príjmov zo závislej činnosti,
d) daňový bonus vrátený správcom dane, účtovaný ako storno.

Takže ja by som bola opatrná s tvrdením , že máme tu aj

(9) Výdavky, ktoré sa neuvedú do prehľadu podľa odseku 6 písm. e) prvého bodu až štvrtého bodu
a šiesteho bodu sa uvedú v prehľade podľa odseku 6 písm. e) piateho bodu.
5 0
Danielle369 Danielle369

Danielle369 je offline (nepripojený) Danielle369

sonia.k Pozri príspevok
chcela by som sa opýtať v alfe pri tlačení DP som vytlačila aj výpis z DP môžem toto tlačivo predložit SP, či na Dú dostanem ich tlačivo a to potom SP predložím zatial dakujem.
Výpis DP vytlačený v Alfe je korektný a môžeš ho poslať na soc.poisťovňu.
4 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať