Ak sa zriaďuje fond 427, tak by mal mať veľmi presný účel, aj pravidlá pre čerpanie. Malo by ísť o účely, ktoré nemožno financovať z prevádzkových zdrojov, ani z nákladov, ale práve zo zdaneného zisku a ktoré nemožno vykrývať z iných fondov /sociálneho, rezervného/. Ak existujú tieto pravidlá a súhlas VZ pre prídel do fondu, tak ďalší súhlas VZ na použitie fondu už netreba. O použití by mal rozhodovať iba štatutár, podľa VZ vopred schválených pravidiel. Ak nie je známy presný účel fondu a pravidlá použitia, tak ako účastník VZ by som hlasoval proti prídelu do tohto fondu a v diskusii by som vyzval k tomu aj ostatných.
Fondy 427 môžu byť sponzorského charakteru, napr. fondy na podporu športového oddielu, chránenej pamiatky, územia, vedy, zlepšovacích návrhov, ale aj fond mimonákladových odmien pre zamestnancov /u zamestnanca sa zdaňujú/. Podľa novelizovaného § 50, ods. 1, písm. b ZoDP už nemožno darovať 2% dppo, ale len 1,5%, ak predtým nebolo darované aj z iného zdroja. Práve nato by mal – mohol slúžiť fond 427.
Fond 427 /ani 428/ sa nehodí na financovanie investícií, lebo ich možno hradiť z voľných prevádzkových zdrojov /bez účasti fondov/ a financovanie niet ako kontinuálne odúčtovať. Ak by mal fond 428 slúžiť iba na viazanie prostriedkov na financovanie investícií, pred rozdelením, tak je to úplne v poriadku .... ale neúčtuje sa o tom. Ak sa pridelia prostriedky z fondu 427, tak ich poskytnutie sa účtuje rovno ako 427/221,211, bez ďalšieho účtovania. Výdaj sa dokladuje iba odkazom na sponzorskú zmluvu, alebo nejakú prídelovú listinu, ktorá je už iba neúčtovným dokladom k úhrade. V poznámkach k účtovnej závierke by malo byť uvedené, komu, koľko a načo boli prostriedky pridelené.