Zavrieť

Porady

Zle zaúčtované odpisy v r.2006

Ahojte!
SZČO kúpil štvorkolku na lízing. Kúpa bola 23.08.2006, kedy zaplatil aj akontáciu 110 000 Sk s DPH. 07.09.2006 zaplatil spracovateľský poplatok a aj prvú splátkulízingu. Cena obstarania je 168 067,2Sk bez DPH. Ja som vyrátala odpisy na mesiac
OC : 48 mesiacov=3 501,4 Sk
Zaradila som ju do používania k 23.08. čiže aj odpisy som rátala od Augusta5x3501,4=17 507 a nie od septembra 4x3 501,4=14 005,6. Je to chyba? Mám podať dodatočné DP za r. 2006??? Alebo čo s tým???

Do ceny obstarania mám prirátať aj kúpnu cenu 1 000 Sk, pri prepise z lízingovky na SZČO a potom vyrátať odpisy???
Poraďte prosím, lebo ak je to zle nech môžem podať čo najskôr dodatočné DP!!!!
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

    Jarka 1
    Odpisy si rátala správne od augusta, kedy ste zaradili do používania. Cenu obstarania by som pripočítala k istine, z ktorej rátam odpisy.

    rena79 je offline (nepripojený) rena79

    rena79
    A keď mám splátkový kalendár od septembra?
    Ja som myslela či mám k cene obstarania pripočítať 1000 sk to je cena za ktorú si ju odkúpim po skončení lízingu.Neroumiem tej istina. Veď istina je splátka bez úroku!
    Tak nemusím podávať dodatočné DP??? Lebo som normálne spanikárila!

    Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

    Jarka 1
    Odpisy rátaš zo sumy: istina bez DPH + spracovateľský poplatok bez DPH + odkupná cena bez DPH. Úrok a DPH dávaš do réžie postupne, ako ich platíš.

    Petra29 je offline (nepripojený) Petra29

    Petra29
    Jarka 1 Pozri príspevok
    Odpisy si rátala správne od augusta, kedy ste zaradili do používania. Cenu obstarania by som pripočítala k istine, z ktorej rátam odpisy.
    Doplním: odpisovať pri prenájme začne mesiacom, v ktorom bol prenajatý hmotný majetok poskytnutý nájomcovi v súlade so zmluvou o finančnom prenájme v stave spôsobilom na zmluvne dohodnuté alebo obvyklé používanie.
    Skús pozrieť § 26 zákona 595/2003

    Jarka 1 je offline (nepripojený) Jarka 1

    Jarka 1
    Petra29 Pozri príspevok
    Doplním: odpisovať pri prenájme začne mesiacom, v ktorom bol prenajatý hmotný majetok poskytnutý nájomcovi v súlade so zmluvou o finančnom prenájme v stave spôsobilom na zmluvne dohodnuté alebo obvyklé používanie.
    Skús pozrieť § 26 zákona 595/2003
    Čítam, čítam zákon a trošku som na rozpakoch. Pri finančnom prenájme začne odpisovať mesiacom, v ktorom bol ... Nie je tu podmienka zaúčtovnia a evidencie? Je mi jasné, že evidovať a účtovať to musím. O nič mi nejde, len sa mi to zdá trochu zavádzajúce. Alebo sa mýlim?

    rena79 je offline (nepripojený) rena79

    rena79
    Odpisy rátaš zo sumy: istina bez DPH + spracovateľský poplatok bez DPH + odkupná cena bez DPH. Úrok a DPH dávaš do réžie postupne, ako ich platíš.

    Ja som použila len OC zo zmluvy a vydelila 48 mesiacmi!Takže aj tak musím spraviť dodatočné a k OC prirátať spracovateľský poplatok+odkúpna cena a potom vydeliť mesiacmi! Nedá sa to nejako inak, aby som nemusela posielať dodatočné DP???

    Petra29 je offline (nepripojený) Petra29

    Petra29
    rena79 Pozri príspevok
    Odpisy rátaš zo sumy: istina bez DPH + spracovateľský poplatok bez DPH + odkupná cena bez DPH. Úrok a DPH dávaš do réžie postupne, ako ich platíš.

    Ja som použila len OC zo zmluvy a vydelila 48 mesiacmi!Takže aj tak musím spraviť dodatočné a k OC prirátať spracovateľský poplatok+odkúpna cena a potom vydeliť mesiacmi! Nedá sa to nejako inak, aby som nemusela posielať dodatočné DP???
    Do OC sa zahrnie istina /aj kúpna, predajná cena/ + náklady súvisiace s obstaraním. Na spracovateľský poplatok sú viaceré názory, ja mám za to, že je súčaťou OC. Z tohoto pohľadu, ak si ho zahrnula priamo do VOZD, znížila si základ dane v r.2006, tým si odviedla nižšiu daň do ŠR. Bolo by dobré podať dodatočné DP.

    rena79 je offline (nepripojený) rena79

    rena79
    Do OC sa zahrnie istina /aj kúpna, predajná cena/ + náklady súvisiace s obstaraním. Na spracovateľský poplatok sú viaceré názory, ja mám za to, že je súčaťou OC. Z tohoto pohľadu, ak si ho zahrnula priamo do VOZD, znížila si základ dane v r.2006, tým si odviedla nižšiu daň do ŠR. Bolo by dobré podať
    dodatočné DP.

    Ja som dávala spracovateľský poplatok aj akontáciu do VNepod.P. Taktiež aj mesačnú splátku dávam do VNEOP a uplatňujem si len DPH. Čiže je to logické že som mala dať všetko do obstarávacej ceny. Podám dodatočné DP. Ďakujem za radu!!!

    rena79 je offline (nepripojený) rena79

    rena79
    Díky! Takže mala som k OC prirátať aj spraco. poplatok. Keď som si ho neuplatnila, tak je to moja chyba, daňováci nemôžu namietať, lebo je to náklad, ktorý mám evidovaný ako VNEPod! Asi to nechám tak a nepodám DP. Bola som v strate v r. 2006 a aj tento rok, asi to nemá význam!

    Spravil by to niekto takto????

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.