Zavrieť

Porady

Opera

V ostatnom čase som sa zamilovala do opernej hudby,ktorú som celý život vnímala, neodmietala, ale vedome som ju nevyhľadávala. Predovšetkým prostredníctvom internetu a You Tube som sa na laika dosť dobre zorientovala v opernej tvorbe a v jej interpretoch. Aj keď kvalita zvuku je na mnohých nahrávkach hrozná, otvorili mi svet opery a zamilovala som sa do operného spevu. Je úžasné počúvať ľudský hlas v mužskom,ženskom alebo v zborovom prevedení. Je pre mňa vzrušujúca detektívka rozpoznať spevákov podľa farby ich hlasu a spôsobu spievania. A prečo som otvorila túto tému v "Porade"...?
Jednak preto, že opera je súčasťou kultúry, ale predovšetkým preto, že by som s potešením prijala radu, ako sa nekomplikovaným spôsobom dostanem k zaujímavým nahrávkam operných diel mimo You Tube. Ak máte Poraďáci rovnaký záujem a počúvate operu aj z internetu, tak mi prosím poraďte.
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Petra Nová Petra Nová

Petra Nová je offline (nepripojený) Petra Nová

Bionda Pozri príspevok
Pre mňa je neprekonateľná ária "Nessun dorma" z opery Turandot /ako aj celá opera/od Giacoma Pucciniho. Pavarotti to predviedol naozaj skvele.
Áno, je to krásna ária a v nej bol určite jednotka. Pritom je zaujímavé, že Pavarotti v opere Turandot nikdy neúčinkoval a áriu Kalafa spieval len koncertne.
V opere Turandot, keď už je o nej reč, je aj ďalšia nádherná ária mladej otrokyne Liú - Signore, Ascolta! Pripájam ju pre zaujímavosť v živej nahrávke s Katiou Ricciarelli.

Katia Ricciarelli - Turandot - Signore Ascolta
Naposledy upravil Petra Nová : 28.01.09 at 16:48
0 0
Bionda Bionda

Bionda je offline (nepripojený) Bionda

som taká aká som
Mne osobne sa veľmi páčia opery od Verdiho - známa Rigoletto - Donna e mobile- ja som sa ju učila v ĽUŠ aj na akordeóne- nejaká záverečná práca to bola, tak ju mám " v ušiach" dodnes
O Verdiho Nabucco- a známom Va pensiero.... to asi netreba ani hovoriť- krása
0 0
Excise Duty Excise Duty