Elena Navrátilová To fakt? Ja teda o tom nič neviem. Veď predsa keď ideme zatepliť, alebo zadať nejakú objednávku alebo zabezpečenie úveru je to predsa v zmysle nejakého uznesenia, poverenia... Dosť ma to prekvapilo, že by to malo byť samozrejmosťou. (Myslím províziu...) Samozrejme tú províziu musí podľa mňa niekto zaplatiť. Buď je to na úkor výšky prenájmu alebo na úkor ceny za dielo. Jednoducho neverím, že by dodávateľ len tak dobročinne išiel niekomu vyplatiť províziu na úkor svojho zisku. V našom konkurenčnom prostredí určite nie. Ibaže potom je to horšie ak to dielo je ešte aj nekvalitné. Z vlastnej skúsesnosti... záujemcovia o umiestnenie reklamy ma kontaktovali, nikdy som nikoho nezháňala, aby si u nás prenajali nejaký priestor. Keďže som chcela, aby sme si zlepšili financie a tvorbu FPOaU snažila som sa, aby sme sa ako členovia SVB dohodli tak na prenájme ako aj na výške Sk za prenájom. Bez toho by som do toho nešla. Keby sme sa na zhromaždení dohodli, že predmetný priestor neprenajmeme, tak by mi predsa mohli núkať... Veď správca nedáva do prenájmu svoj priestor ale priestor kde nemá vlastnícky podiel. Predsa správca má povinnosť aj po ekonomickej stránke zabezpečovať chod SVB alebo bytového domu za najlepších podmienok pre tých, ktorí ich platia za služby.
Možno ani nevieš, ale dnešný svet sa točí okolo provízií. To, že sa o nich veľa nehovorí, neznamená, že neexistujú. Počnúc poisťovňami, ktoré dávajú provízie sprostredkovateľom poistenia, pokračujúc bankami, ktoré platia provízie za "dohodenie" úveru (či už Hypocentrám, správcom alebo realitným maklérom...), dodávatelia napr. kancelárskych potrieb dávajú nemalé provízie zásobovačom za to, že u nich nakupujú (toto viem sicher, jeden člen rodiny robil zásobovača - nákupcu v jednej väčšej firme), lízingovky predajcom áut za dohodenie lízingu až po lekára, ktorý ti predpisuje určitý liek, ktorého reklamu má všade v ordinácii (kalendár, nástenné hodiny) a dostáva od výrobcu lieku províziu vo forme školiaceho zájazdu niekam k moru alebo iné vecné dary.
Prečo by nejaká reklamná agentúra nemohla prísť za správcom a dohodnúť sa, že za každú bytovku, ktorú im dohodí na reklamu, by im dali nejakú províziu. Samozrejme cenu za umiestnenie reklamy by si dohodli s majiteľmi domu. Z takejto transakcie predsa môžu profitovať všetci - bytovka dostane nejaké prostriedky do fondu (koľko, to si sama určí), reklamná agentúra získa reklamnú plochu a správcovi tiež kvapne niečo za to, že vyvinul činnosť a oslovil bytovky. Ja na tom nevidím nič nekalého ani podvodného ani že by správca chcel okradnúť majiteľov bytov. AK s cenou nesúhlasia, nemusia povoliť tú reklamu.
Ak si tieto veci zabezpečíš sama, jasné, že nikto iný nemôže chcieť nejakú províziu.