zienka Zdravim Vás.
Firma A prenajíma osobné MV firme B. Zamestnanec firmy B mal autohavariu, nebola z jeho zavinenia. Ide mi o to, ci firma A ma fakturovat prenajom firme B, nakolko sa MV nachadza v servise. Potom po vycisleni skody ma firma A refakturovat naklady na opravu firme B? V zmluve mame uvedene, ze najomca zodpoveda za pripadne vzniknute skody...
Dakujem za kazdu radu
.
Ja osobne by som prenajom nadalej fakturovala { aj leasing. spolocnosti, ked prenajme vozidla a dotycna FO alebo PO ma havariu, platis najom nadalej - iny je pripad, ak by to bola poistna udalost, ktora bude poistovnou klasifikovana ako "totalna skoda", vtedy ma leasingovka povinnost pozastavit prijem za najom dnom rozhodnutia poistovnou, ze ide o totalnu skodu, cize aj vy by ste museli pockat na kryci list od poistovne a od toho datumu pozastavit prijem za najom}.
Co sa tyka refakturacie nakladov, su dve moznosti, ide o to, ci to bolo hlasene ako poistna udalost {PU} alebo ste to nehlasili a dali rovno do servisu - v prvom pripade, by som firme fakturovala len rozdiel medzi vyplatenym poistnym plnenim a sumou faktury {cize spoluucast a pripadne nepriznane polozky, o ktore poistovna bude kratit poistne plnenie v krycom liste}, ak to nebolo hlasene ako PU, tak by som firme refakturovala celu sumu faktury zo servisu.....
snad to nejak pomoze, opravte ma, ak sa mylim, su to len postrehy z praxe