kociova No fajn... teraz som precitala vcerajšie príspevky na hore uvedených adresách ... no mne to vychádza tak ... ze by sme mali požadať NBS, o zablokovanie účtov poisťovne a vykonanie nejakej mimoriadnej kontroly ... ohľadne finančného stavu hospodárenia .... inak sa može realne stat ze svoje poistky budeme mat iba na papieriku a sudit sa sice mozeme, ale ked nebude z coho ....
mozeme dopadnut podobne, ako dopadli v BMG ...
Mozeme to vobec spraviť? A má takéto kompetencie NBS, keď vykonáva dohľad?
Zase si nezamieňaj funkciu NBS ako dohľadu s funkciou súdu! NBS nemá právomoc zablokovať účty alebo zasahovať do vzťahu poisťovňa-klient. Nemá ani právomoc prikázať zrušiť alebo obnoviť poistku, ako to deklaruje PCSP.
Dohľad spočíva v niečom inom - aby poisťovňa spĺňala zákonné podmienky pre činnosť poisťovne. EJ to kopec povinností a hlásení, čo musia poisťovne spĺňať. To, že vznikol nejaký spor medzi poisťovňou a klientmi, neznamená, že je dôvod na zrušenie poisťovne.
A porovnávať poisťovňu s BMG - no asi máš veľmi hmlistú predstavu o fungovaní poisťovne. Problém je len v tom, že PSCP zvolila nie veľmi štandardnú formu komunikácie s klientmi. Je na klientoch, ako sa rozhodnú. Pre neklientov je to zase jeden dosť pádny argument pre nerozhodnutie sa pre túto poisťovňu. Ale určite nehrozí, že by poisťovňa nevedela splniť svoje záväzky. To je práve úlohou NBS kontrolovať. Keby nemala dostatočnú solventnosť, tak by už NBS uvalila na poisťovňu nútenú správu. Takže klienti sa báť nemusia, o poistky neprídu, len nesmú podpisovať nezmyselné rozhodnutia, ktoré im ponúka poisťovňa, lebo sa sami pripravia o časť peňazí.
Takže ty nemôžeš NBS požiadať o nič. Ty nie si pre NBS strana, s ktorou by mala rokovať. Dokonca NBS ani nerieši reklamácie voči poisťovniam.