Zavrieť

Porady

Prepocet a zvysenie poistneho k poistnemu produktu UDP-K od Prvej Cesko-Slovenskej P.

Zdravim,

mam taky problem, mam kapitalovu zivotnu poistku na 20 rokov od Prvej Cesko-Slovenskej Poistovne, s tym ze 15 rokov sa plati, dalsich 5 rokov sa caka a po uplnynuti tychto 5 rokov sa ma vyplatit dohodnuta suma. Zmluva bola zalozena este v roku 1998 a po 10 rokoch platenia poistky mi prisiel teraz list v ktorom mi poistovna navrhuje 3 riesenia tejto poistky:

a) Mesacna splatka sa mi nebude zvysovat ale poistovna podla svojich postupov uplatni zmenu krytia a vyplatnej sumy v pripade dozitia
b) Budem suhlasit s prepoctom splatky s tym ze po prepocitani mi poslu info o novej vyske splatky a ak nebudem suhlasit, tak moja zmluva zanikne
c) Suhlasim so zanikom mojej zmluvy

Samozrejme treba zaslat list tak aby ho uz 10.5. 2008 mali inak suhlasim s bodom c)

Chcem sa opytat ci niekto mal alebo riesil podobny problem a ci sa neda nejako branit proti takymto praktikam. Ved to uz potom nema ani zmysel uzatvarat zmluvy, ak sa takto jednostranne a neadekvatne mozu menit.

V prilohe posielam cele znenie listu.

Za akukolvek radu dakujem.
Naposledy upravil Ajven : 07.05.08 at 17:28
Usporiadat
Jara Jara

Jara je offline (nepripojený) Jara

ďakujem Chobot, potešil si ma. Ja to mám podľa sadzby /ak to je tá tarifa/ 3KP-Z a 3Z.
Pridala som Ti bodík, pretože si skvelým poradcom v tejto problematike. Ja som laik. Ďakujeme Ti.
0 0
katy7 katy7

katy7 je offline (nepripojený) katy7

Pripájam sa aj ja k väčšine z Vás poškodených. Žiaľ na moje prekvapenie dnes som si opäť našla ten istý list v schránke ako v máji 2008, s tými istými bodmi a,b,c. S tým, že v liste sú "vysvetlené" body, ale dodávam po svojom, tak ako to vyhovuje poisťovni.
Z listu sa zdá, že bod a) je prijateľný lebo zachováva pôvodné zmluvné podmienky. Ale ak čítate bod a) je tam "malý háčik". S tým, že tento list považujem za nehorázne vydieranie od Prvej Česko-Slovenskej poisťovne. Hoc malými písmenkami je dodatok, ktorý ubezpečuje klienta o zachovaní, ale ak sa podpíše Stanovisko k zvýšeniu poistného k poistnej zmluve, je to úplne o inom....(teda bod a))

Ja som sa na prvý list odvolala, kde som nesúhlasila ni s jedným vypísaným bodom.
Tak ako predtým aj teraz sa znova odvolám na porušovanie mojich práv. Ale ak máte nejaké dobré nápady, čo tam napísať a na aký paragraf sa odvolať budem Vám za to povďačná.
Ďakujem.KATY

P.S.
A nebolo by od veci, ak by sa toho ujal nejaký právnik a zastúpil všetkých poškodených klientov, za nejaké percento z vysúdenej sumy.
0 0
07Roman 07Roman

07Roman je offline (nepripojený) 07Roman

Ono to tiez nie je tak, mne v bode c vysla dlzna suma asi 16000 a odkupna 21000 avsak ak si precitas navratku tak ten bod c hovotri o vrateni odkupnej sumy minus dlzna suma to znamena ze by mi vratili 5000Sk, takze moznost co je zjavny podvod, co mi povedala aj pracovnicka
0 0
Ajven Ajven

Ajven je offline (nepripojený) Ajven

Ahoj,

mam informaciu, ze aj mne prisiel druhy list s podobnym stanoviskom od PCSP ako vsetkym, ktori to tu uz spominali. Ale zatial som ho nemal v ruke. Podla predbeznych informacii ale predpokladam, ze najlepsia odpoved bude opet poslal list s rovnakym stanoviskom v zmysle, ponechania povodnych parametrov zmluvy.

Zatial ahoj.

To: Chobot - aky mas ty nazor na druhy list od PCSP (Samozrejme nemozem zabudnut na obligatne podakovanie za tvoju pomoc a zaujem )?
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Ajven Pozri príspevok
Ahoj,

mam informaciu, ze aj mne prisiel druhy list s podobnym stanoviskom od PCSP ako vsetkym, ktori to tu uz spominali. Ale zatial som ho nemal v ruke. Podla predbeznych informacii ale predpokladam, ze najlepsia odpoved bude opet poslal list s rovnakym stanoviskom v zmysle, ponechania povodnych parametrov zmluvy.

Zatial ahoj.

To: Chobot - aky mas ty nazor na druhy list od PCSP (Samozrejme nemozem zabudnut na obligatne podakovanie za tvoju pomoc a zaujem )?
Len ma utvrdzuje v mojom tvrdení, že poisťovňa nemôže vypovedať (či zrušiť jednostranne) životné poistenie. Keby mohla, tak by sa neunúvali s druhým listom.

Veď v prvom sa vyhrážali, že kto nezašle žiadnu odpoveď, tak mu zrušia poistku a vyplatia odkupnú hodnotu. Pretože niektorí neposlali nič, tak to skúšajú znovu. Ak niekto poslal list, kde zaškrtol 3. možnosť, tak mali na papieri, že klient žiadal zrušenie poistky a vtedy je to právne v poriadku.

Takže doporučujem nereagovať. Keby zrušili poistku, obrátiť sa na súd.
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

Ahojte poraďaci, nebudem sa opakovať po Chobotovi- jeho rady sú ako vždy presné, kvalitné- všetko je tak ako písal on- poisťovňa nemože bezdovovodne vypovedať životnú PZ ( na rozdiel od majetku, kde to možné je) a preto, ako poznamenal chobot tak skúšajú Finty g a podobné ofaje- nereagovať, príp. poslať odpoveď , nech neskúšajú primitívne finty na ľudí...
Ale čo by som chcel ľudkovia poradiť- nedávajte si nabudúce poistky do takých poisťovní, ktoré majú predpísane poistné pár korún, tu je vždy obrovské riziko , že budú robiť problémy.
Ja mám komplet všetko poistené v Allianzi a nikdy s nimi nebol žiadny problem, ale aby nebolo na mňa zle, že robím reklamu, tak napr. aj Česká je OK, aj Generali ujde a pod.- to sú poisťovne ktoré majú veľké finančné rezervy a preto nerobia problémy s plnením a pod- ale takú poisťovňu o ktorej sa teraz bavíme ( ako sa to vlastne volá? PS...???), SI NEVYBERAJTE NABUDúCE
To je moj názor subjektívny a držím Vám palce, lebo ako Vás chcú oblafnúť, to sa mi až rozum zastavuje- NEDAJTE SA.
Naposledy upravil Stanislav 1975 : 28.05.08 at 10:52
0 0
Stanislav 1975 Stanislav 1975

Stanislav 1975 je offline (nepripojený) Stanislav 1975

A ešte niečo- ten , kto písal ten list, to fakt musel byť nejaký tupec- "poistenie bude jednostranne zrušené"- jaká hlúposť to, ľudia boží (napísal by Hviezdoslav.)
0 0
Ajven Ajven

Ajven je offline (nepripojený) Ajven

Takze uz mam v rukach novy list od poistovne a teda nic pozitivne som sa v nom neodcital. Musim uznat ze je presvedcivejsi ako ten predchadzajuci, ale ako som uz pisal vyssie, asi ich ani ja nepotesim a budem trvat na povodnej zmluve. Hadam ju predsa len nezrusia.

Ak mate niekto argumenty, preco reagovat inak, budem rad ak sa o ne podelite.

Ahoj

vid Priloha:
0 0
kociova kociova

kociova je offline (nepripojený) kociova

Ja som tie druhe listy od PČSP dostala dokonca dva :-))) s poprehadzovanými odsekmi a mierne pozmeneným textom. Súhlasím s Chobotom, zbytočné je na to reagovať ... budú to skúšať ďalej... ak by mi jednostranne zrušili zmluvu dám ich na súd ... a este ... neposielaju to ani doporučene .... ako dokazu ze to ludia dostali ?
0 0
kociova kociova

kociova je offline (nepripojený) kociova

No fajn... teraz som precitala vcerajšie príspevky na hore uvedených adresách ... no mne to vychádza tak ... ze by sme mali požadať NBS, o zablokovanie účtov poisťovne a vykonanie nejakej mimoriadnej kontroly ... ohľadne finančného stavu hospodárenia .... inak sa može realne stat ze svoje poistky budeme mat iba na papieriku a sudit sa sice mozeme, ale ked nebude z coho .... mozeme dopadnut podobne, ako dopadli v BMG ...
Mozeme to vobec spraviť? A má takéto kompetencie NBS, keď vykonáva dohľad?
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

kociova Pozri príspevok
No fajn... teraz som precitala vcerajšie príspevky na hore uvedených adresách ... no mne to vychádza tak ... ze by sme mali požadať NBS, o zablokovanie účtov poisťovne a vykonanie nejakej mimoriadnej kontroly ... ohľadne finančného stavu hospodárenia .... inak sa može realne stat ze svoje poistky budeme mat iba na papieriku a sudit sa sice mozeme, ale ked nebude z coho .... mozeme dopadnut podobne, ako dopadli v BMG ...
Mozeme to vobec spraviť? A má takéto kompetencie NBS, keď vykonáva dohľad?
Zase si nezamieňaj funkciu NBS ako dohľadu s funkciou súdu! NBS nemá právomoc zablokovať účty alebo zasahovať do vzťahu poisťovňa-klient. Nemá ani právomoc prikázať zrušiť alebo obnoviť poistku, ako to deklaruje PCSP.

Dohľad spočíva v niečom inom - aby poisťovňa spĺňala zákonné podmienky pre činnosť poisťovne. EJ to kopec povinností a hlásení, čo musia poisťovne spĺňať. To, že vznikol nejaký spor medzi poisťovňou a klientmi, neznamená, že je dôvod na zrušenie poisťovne.

A porovnávať poisťovňu s BMG - no asi máš veľmi hmlistú predstavu o fungovaní poisťovne. Problém je len v tom, že PSCP zvolila nie veľmi štandardnú formu komunikácie s klientmi. Je na klientoch, ako sa rozhodnú. Pre neklientov je to zase jeden dosť pádny argument pre nerozhodnutie sa pre túto poisťovňu. Ale určite nehrozí, že by poisťovňa nevedela splniť svoje záväzky. To je práve úlohou NBS kontrolovať. Keby nemala dostatočnú solventnosť, tak by už NBS uvalila na poisťovňu nútenú správu. Takže klienti sa báť nemusia, o poistky neprídu, len nesmú podpisovať nezmyselné rozhodnutia, ktoré im ponúka poisťovňa, lebo sa sami pripravia o časť peňazí.

Takže ty nemôžeš NBS požiadať o nič. Ty nie si pre NBS strana, s ktorou by mala rokovať. Dokonca NBS ani nerieši reklamácie voči poisťovniam.
0 0
terka1980 terka1980

terka1980 je offline (nepripojený) terka1980

Dobrý deň,
čo robíte ďalej???tiež mi prišiel podobný list len samozrejme s inymi sumami. Ved to nieje normalne stale tam davaju len tri podmienky prečo tam nevsunú aj tu moju ze súhlasim s podmienkami co boli uzavrete v roku 1999 D to by potom bolo jednoduche rozhodovanie.
S úžasom sledujem čoho sú tie poisťovne schopné a nedôvera sa vo mne stupňuje... takže poisťovaci pozor!! Neverím žeby mohli len tak zrušiť zmluvu a ešte zuršenie si samozrejme neposlú doporučene. Ako pokracujete dalej? Ďakujem
0 0
Ajven Ajven

Ajven je offline (nepripojený) Ajven

Dobry den,

ja sa pokusim dnes vecer sformulovat nejaky list, ktory budem posielat a predbezne Vam mozem povedat, ze bude velmi podobny tomu predchadzajucemuv posolstve, ze trvam na podminekach, ktore boli platne v case podpisu a odmietam akukolvek formu upravy/rusenia tejto zmluvy.
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Ajven Pozri príspevok
Dobry den,

ja sa pokusim dnes vecer sformulovat nejaky list, ktory budem posielat a predbezne Vam mozem povedat, ze bude velmi podobny tomu predchadzajucemuv posolstve, ze trvam na podminekach, ktore boli platne v case podpisu a odmietam akukolvek formu upravy/rusenia tejto zmluvy.
To je úplne zbytočná práca, na pokračovanie zmluvy nepotrebuješ posielať žiadne žiadosti ani stanoviská ani vyjadrenia.

Konať bude treba jedine vtedy, keby zrušili poistku.
0 0
peterprvy peterprvy

peterprvy je offline (nepripojený) peterprvy

Aj mojej mame priseil taky list a ona bez toho aby sa poradila, dala si poradit od pani v poistovni, zakruzkovala volbu (a). Ale potom si vzapeti dala spravit prepocet. Doseil jej podbny druhy list. Zarazilo ma na nom, ze v bode (A) aj (B) su rovnake sumy pri doziti aj pri umrti, s tym, ze v bode (B) treba doplatit dlznu sumu a zvysi sa poistne. Tak som sa bol pytat, ze ked zvolila (A) ci o par rokov dostane to co je na papieri bez doplacania a bez zvysovania poistneho. A odpoved bola ANO. Tak to nechapem, uvidime co pride mame v dalsom liste co ma byt (ako bude upravena zmluva), ale podla toho co som sa dozvedel, VOLBA (A) ZNAMENA, ZE SA NIC NEMENI (ANI POISTNE CO PLATITE, ANI SUMY CO DOSTANETE PRI UMRTI/DOZITI)
0 0
Ajven Ajven

Ajven je offline (nepripojený) Ajven

No, to je presne to co ma zaujima:
1) preco je mozne vo volbe a) pokracovat vlastne s nezmenenymi parametrami (teda az na podpis novych VPP - co bude asi prave ten dovod) a v moznosti b) chcu doplatenie sumy, naco takato moznost existuje? Ktory normalny clovek by si ju vybral, ak moze mat rovnake parametre za nezmenenu/nezvysenu cenu ?
2) ci existuje nieco take ako individualny pristup a teda ci na moje otazky budu vobec reagovat
3) ci vobec budu odpoved na tie otazky, ktore im spisem, teda ci to neodbiju nejakymi vseobecnymi kecami a listom, ktory maju vypisane podla sablony
4) a co je najdolezitejsie, oni sice poslali nove moznosti, ze a) = bez zmeny parametrov b) = s doplatenim a c) = vypovedanie, ale ak si vsimnete navratku, tak je to to iste ako ta v prvom liste a nevidim nikde vezbu medzi navratkou a sprievodnym listom, teda medzi tym v bode a) s tym, co je bod a) na navratke. Mam z toho taky pocit, ze dovysvetlujuci list sice poslali ale navratka je ta ista a de facto ti co vyberu a) urobia to iste akoby zvolili moznost a) prvy krat, pri prvom liste a tam sa nachadza formulacia v zmysle "vysporiadanie poistovnou metodou, a postupom urcenym poistovnou", comu ja teda moc nedoverujem. Teda hlavne ma trapi ze nikde v tej navratke nevidim vezbu na tu informaciu, ktora je v sprievodnom liste. To akokeby som im ja napisal list, ze bucem platit s radostou kazdy mesiac o 10.000Skk viac ale na navratke im dam moznost, ze budem platit, podla toho, ako sa ja rozhodnem. Proste je to podla mna tak trocku trik. Ale mozno sa mylim.

Ak je moje uvazovanie zle, budem rad ak ma niekto opravi.

Tolko k mojmu postrehu k druhemu listu a pohnutkam k odpisaniu.
Naposledy upravil Ajven : 02.06.08 at 11:05 Dôvod: Doplnenie
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Ajven Pozri príspevok
No, to je presne to co ma zaujima:
1) preco je mozne vo volbe a) pokracovat vlastne s nezmenenymi parametrami (teda az na podpis novych VPP - co bude asi prave ten dovod) a v moznosti b) chcu doplatenie sumy, naco takato moznost existuje? Ktory normalny clovek by si ju vybral, ak moze mat rovnake parametre za nezmenenu/nezvysenu cenu ?
Tá možnosť a) nie je bez zmeny. Síce to tam priamo nespomíánajú, ale nezmenená zostane len výška poistného, t.j. suma, ktorú ľudia platia mesačne. Prepočíta sa tým ale poistná suma - teda suma, na ktorú je poistená osoba poistená. Ak niketo mal poistnú sumu 150.000 a platil mesačne poistné 700 SKK, tak tých 700 SKK mu síce zostane, ale poistná suma bude len napr. 138.000. (je to len ilustračný príklad, nie presný výpočet !!).

Ajven Pozri príspevok
2) ci existuje nieco take ako individualny pristup a teda ci na moje otazky budu vobec reagovat
3) ci vobec budu odpoved na tie otazky, ktore im spisem, teda ci to neodbiju nejakymi vseobecnymi kecami a listom, ktory maju vypisane podla sablony
Uvidíš...

Ajven Pozri príspevok
4) a co je najdolezitejsie, oni sice poslali nove moznosti, ze a) = bez zmeny parametrov b) = s doplatenim a c) = vypovedanie, ale ak si vsimnete navratku, tak je to to iste ako ta v prvom liste a nevidim nikde vezbu medzi navratkou a sprievodnym listom, teda medzi tym v bode a) s tym, co je bod a) na navratke. Mam z toho taky pocit, ze dovysvetlujuci list sice poslali ale navratka je ta ista a de facto ti co vyberu a) urobia to iste akoby zvolili moznost a) prvy krat, pri prvom liste a tam sa nachadza formulacia v zmysle "vysporiadanie poistovnou metodou, a postupom urcenym poistovnou", comu ja teda moc nedoverujem. Teda hlavne ma trapi ze nikde v tej navratke nevidim vezbu na tu informaciu, ktora je v sprievodnom liste. To akokeby som im ja napisal list, ze bucem platit s radostou kazdy mesiac o 10.000Skk viac ale na navratke im dam moznost, ze budem platit, podla toho, ako sa ja rozhodnem. Proste je to podla mna tak trocku trik. Ale mozno sa mylim.

Ak je moje uvazovanie zle, budem rad ak ma niekto opravi.

Tolko k mojmu postrehu k druhemu listu a pohnutkam k odpisaniu.
Druhý list som nevidel, dá sa sem pripojiť kópia?
0 0
Ajven Ajven

Ajven je offline (nepripojený) Ajven

Druhy list som pripajal vo formate PDF, je na zalozke c.3 k tejto teme, predposledny prispevok.

TO CHOBOT:
Ja som reagoval hlavne na ten druhy list, a v nom je definovane ze sa ti nemeni ani splatka ani positna suma, ale urcite je tam nejaky hacik, pozri ten druhy list.
Naposledy upravil Ajven : 02.06.08 at 11:24 Dôvod: Doplnenie
0 0
peterprvy peterprvy

peterprvy je offline (nepripojený) peterprvy

Ajven Pozri príspevok
Druhy list som pripajal vo formate PDF, je na zalozke c.3 k tejto teme, predposledny prispevok.

TO CHOBOT:
Ja som reagoval hlavne na ten druhy list, a v nom je definovane ze sa ti nemeni ani splatka ani positna suma, ale urcite je tam nejaky hacik, pozri ten druhy list.
Presne, aj ja som reagoval na druhy list.
CHobot: ako som napisal, bol som osobne v poistovni a pytal som sa konkretne (presne slova si nepamatam, ale vyznam je ten isty:

"Urcite o 5 rokov dostane moja mam sumu pri doziti, u co je uvedena v bode (A) ?"
ODPOVED: "ANO"

Dalej somm sa pytal, preco potom v bode (B) su take iste sumy a ci si je naozaj ista, ze pri doziti to bude to co na paieri a to co ma mama aj teraz v zmule. Odpoved: ANO, dostane taku sumu ... tak ja uz neviem, ci su taki blbi alebo co. Uz len cakam na dalsi list, ked tam budu upravene poistne sumy, tak sa pojdem stazovat, ten druhy list je podpisany, tazke je hadam zavazny ci nie ?
0 0
Ajven Ajven

Ajven je offline (nepripojený) Ajven

Tak aby som splnil co som slubil, prikladam list, ktory budem posielat do PCSP ako reakciu na ich druhy list s ich vysvetlenim dovodu prepoctu.

Do odpovede som zhrnul aj niekolko otazok, na ktore by som velmi rad pocul odpoved a ktore sa mi v dorucenych dokumentoch zdali nejasne, alebo nelogicke.
Uvidime ako sa tento pripad bude dalej posuvat.

Ahoj,

P.S. Celkom zaujimave citanie k tejto poistke je aj na nasledujucej stranke
http://staznosti.sme.sk/cpld/759/Prv...poistovne.html
s tym ze urcite nesmiete vynechat diskusiu, kde zrejme jeden z byvalych obchodnikov blizsie popisuje praktiky poistovne.

+ este jedna aktualnejsia
http://staznosti.sme.sk/cpld/772/Prv...v-oklamat.html
Naposledy upravil Ajven : 03.06.08 at 10:58 Dôvod: Doplnenie
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať