Lianka Mna presvedcil prispevok 46 - ziadne ID, ale pokladna. Je to aj v sulade v Postupmi uctovania v JU.
Nie je to v súlade s Postupmi účtovania JU. V pokladni sa predsa účtuje len pohyb peňažných prostriedkov v hotovosti (vrátane cenín) - § 4/1. Pri platbe alebo nákupe platobnou kartou k žiadnemu pohybu hotovosti ani u kupujúceho ani u predávajúceho nedochádza.
Postupy jednoznačne určujú , že pri úhradách platobnou kartou sa príjmy a výdavky účtujú len cez priebežné položky a bankový účet (§12/4,5). Akýkoľvek iný spôsob (cez pokladničné doklady, nejaké záväzky resp. účtovanie cez nepeňažné uzávierkové operácie) je v rozpore s účtovnými predpismi pre JÚ a jeho použitie prináša so sebou riziko prípadného postihu. Netreba hľadať rôzne zdôvodnenia prečo a ako to nerobiť podľa Postupov, ale žiadať od dodávateľov softvéru riešenie, ktoré je v súlade s predpismi.
Pokiaľ niekto účtuje ešte ručne, so zaúčtovaním platby kartou dvomi zápismi nie je žiadny problém - napr. nákup:
1. bloček o nákupe platobnou kartou (po pripojení náležitostí, aby spĺňal požiadavky na účtovný doklad v zmysle § 10/1 ZÚ) sa zaúčtuje ako priebežná položka - výdaj a zároveň sa rozpíše do príslušných kolóniek výdavkov (materiál, tovar...)
2. odúčtovanie platby sa zaúčtuje na základe výpisu z účtu ako priebežbá položka - príjem a zároveň ako úbytok peňažných prostriedkov v banke.
A presne tento istý postup by mali umožňovať aj účtovné programy. Pre účtovné doklady o platbe kartou by mal byť vytvorený číselný rad dokladov so samostatným číslovaním (podobne ako u pokladničných dokladov, výpisov či interných dokladov), pretože tieto doklady nie sú ani pokladničnými dokladmi, ani tzv. internými dokladmi pre nepeňažné uzávierkové operácie.