Zavrieť

Porady

Kupa notebooku, SCZO - JU, nie som platca DPH

Ahojte,

Som SZCO podnikajuci v IT a nie som platca DPH. Planujem kupit notebook v hodnote cca 40000 SKK (s DPH). Vediem si jednoduche uctovnictvo a zatial som nemal taky vysoky vydavok. Viem, ze nad urcitu hodnotu nie je mozne dat celu hodnotu naraz do nakladov, ale treba to odpisovat postupne. Mozete mi prosim poradit, ci sa ma to v uvedenom pripade tyka a ako mam postupovat? Pripadne ma nasmerovat na relevatne zdroje?

Ospravedlnujem sa, ak sa pytam na banalitu, no moc sa v uctovnictve nevyznam a doteraz som sa ani nepotreboval. Prezrel som celu tuto kategoriu, ale nenasiel som ziadnu temu, ktora by mi pomohla.

Vdaka,
J.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa bodov

    Andyke je offline (nepripojený) Andyke

    Andyke
    Keby si kúpil v hodnote do 30 000 Sk, tak ide to jednorázovo do nákladov. Nad túto sumu je to hmotný investičný majetok, a do nákladov dostaneme formou odpisov (notebook patrí do 1. odpisovej skupiny a odpisujeme 4 roky v zmysle zák. o dani z príjmov.) Ak budeš odpisovať rovnomerne tak 1/4 obstarávacej ceny budú odpisy, ak budeš odpisovať rovnomerne tak je postup v tomto zákone.

    jancim je offline (nepripojený) jancim

    jancim
    Andyke Pozri príspevok
    Keby si kúpil v hodnote do 30 000 Sk, tak ide to jednorázovo do nákladov. Nad túto sumu je to hmotný investičný majetok, a do nákladov dostaneme formou odpisov (notebook patrí do 1. odpisovej skupiny a odpisujeme 4 roky v zmysle zák. o dani z príjmov.) Ak budeš odpisovať rovnomerne tak 1/4 obstarávacej ceny budú odpisy, ak budeš odpisovať rovnomerne tak je postup v tomto zákone.
    Dakujem za rychlu odpoved.

    Cize ak to spravne chapem, pri cene napr. 40000 s DPH si tento rok mam dat do nakladov 10000, dalsi rok zasa 10000 a tak az do roku 2011, chapem to spravne? Je moznost odpisat to nejak rychlejsie?

    Andyke je offline (nepripojený) Andyke

    Andyke
    Stále budeš odpisovať 4 roky, zrýchlene takto:
    1. rok 10.000 2.rok 15.000 3. rok 10.000 a 4. rok 5 000

    ešte opravujem môj príspevok (názov majetku nad 30.000), je to dlhodobý hmotný majetok.

    antiny je offline (nepripojený) antiny

    "bušido" =D antiny
    dobre a čo v tedy ak je mesačným platcom DPH?
    v ktorom mesiaci dám do evidencie DPH?
    (v tedy keď som kúpila alebo až pri uzávierkových operáciách k 31.12.2008)

    pec ZD 26 800,- Sk DPH 19% 5 090,- Sk
    kúpené 30.4.2008
    poradte

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    antiny Pozri príspevok
    dobre a čo v tedy ak je mesačným platcom DPH?
    v ktorom mesiaci dám do evidencie DPH?
    (v tedy keď som kúpila alebo až pri uzávierkových operáciách k 31.12.2008)

    pec ZD 26 800,- Sk DPH 19% 5 090,- Sk
    kúpené 30.4.2008
    poradte
    Ak je platiteľom DPH, tak daň na vstupe sa uplatní v tom zdaň. období, keď bude mať doklad splňajúci náležitosti §71 zákona o DPH. Teda v mesiaci kedy kupoval a má riadný doklad o kúpe.

    Martin Mocko je offline (nepripojený) Martin Mocko

    Niekedy mám pocit, že v budúcom živote nechcem o účtovaní ani počuť... ...viac Martin Mocko
    antiny Pozri príspevok
    dobre a čo v tedy ak je mesačným platcom DPH?
    v ktorom mesiaci dám do evidencie DPH?
    (v tedy keď som kúpila alebo až pri uzávierkových operáciách k 31.12.2008)

    pec ZD 26 800,- Sk DPH 19% 5 090,- Sk
    kúpené 30.4.2008
    poradte
    Do evidencie DPH vstupuje štandardne dňom "zdaniteľného plnenia" - ktorý je uvedený na faktúre, prípadne zákon o DPH dovoľuje o jedno obdobie neskôr.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    machinak Pozri príspevok
    Do evidencie DPH vstupuje štandardne dňom "zdaniteľného plnenia" - ktorý je uvedený na faktúre, prípadne zákon o DPH dovoľuje o jedno obdobie neskôr.
    Skôr by som povedal, že do evidencie DPH vstupuje dňom prijatia dokladu. Napr. kúpim 28.04., dodávateľ má 15 dni na vystavenie daňového dokladu, teda do 12.05. Do evidencie dám 12.05. s tím, že mám možnosť uplatniť si DPH buď v apríli alebo v máji, ak som mesačným platiteľom.

    Martin Mocko je offline (nepripojený) Martin Mocko

    Niekedy mám pocit, že v budúcom živote nechcem o účtovaní ani počuť... ...viac Martin Mocko
    smith Pozri príspevok
    Skôr by som povedal, že do evidencie DPH vstupuje dňom prijatia dokladu. Napr. kúpim 28.04., dodávateľ má 15 dni na vystavenie daňového dokladu, teda do 12.05. Do evidencie dám 12.05. s tím, že mám možnosť uplatniť si DPH buď v apríli alebo v máji, ak som mesačným platiteľom.
    Je to o cite. Právo na odpočet ti vzniká ak vznikla daňová povinnosť A pri tovare daňová povinnosť vzniká dňom dodania - a tento dátum by mal byť uvedený na faktúre.

    Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

    človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac Zoltán Kovács
    machinak Pozri príspevok
    Je to o cite. Právo na odpočet ti vzniká ak vznikla daňová povinnosť A pri tovare daňová povinnosť vzniká dňom dodania - a tento dátum by mal byť uvedený na faktúre.
    S tým súhlasím, len sme písali o dátume zaevidovania. Aj keď plnenie nastane 28.04. a nemám doklad, ale až okolo 12.05. tak predsa do evidencie nemám čo dávať 28.04.

    Martin Mocko je offline (nepripojený) Martin Mocko

    Niekedy mám pocit, že v budúcom živote nechcem o účtovaní ani počuť... ...viac Martin Mocko
    smith Pozri príspevok
    S tým súhlasím, len sme písali o dátume zaevidovania. Aj keď plnenie nastane 28.04. a nemám doklad, ale až okolo 12.05. tak predsa do evidencie nemám čo dávať 28.04.
    mmt...keď účtuješ firmu, ktorá má 10 dod. faktúr/mes - tak sa to dá urobiť podobným spôsobom. Ale pokiaľ máš 3 šanóny/mesačne? Kým faktúry prejdú každú "dôležitú" osobu vo firme, trvá to niekedy aj týždeň. Takže všetky faktúry so zdan.plnením apríl/08 účtuješ aj tak 20.5. a hneď ich šupuješ do apríla.
    A v takomto prípade...dátum dodania 28.4. - fak. vystavená 2.5.? Štandardne všetky firmy účtujú i náklad i DPH do apríla - je potom jednoduchšia kontrola.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.