Zavrieť

Porady

TZ alebo priamo do nákladov?

Ahojte Poraďáci!

Už ste mi veľakrát pomohli, za čo som vám moc vďačná, teraz by som opäť potrebovala vašu pomoc. Účtujem s.r.o.-čke, ktorá zrekonštruovala kultúrnu pamiatku na účely podnikania. Túto nehnuteľnosť má v prenájme od ďalšej s.r.o.-čky, ktorá nie je vlastníkom nehnuteľnosti, ale ju tiež prenajíma, takže tá "moja" s.r.o. je vlastne už 2. nájomcom-podnájomcom. Úplne zrekonštruovala priestory, vlastník nehnuteľosti s tým súhlasil avšak v nájomnej zmluve s 1. prenajímateľom nie je vôbec spomenutá rekonštrukcia. Jedná sa o investíciu cca 500 tis. Sk. Po prečítaní mnohých príspevkov sa jedná jednoznačne o technické zhodnotenie, lebo sa zmenil účel použitia nehnuteľnosti a najsprávnejšie by bolo asi zahrnúť do nájomnej zmluvy rekonštrukciu teda technické zhodnotenie a tiež dohodnúť jej odpisovanie a potom by si ju s.r.o. odpisovala v 2. odpis. skupine.
Navyše faktúru na práce nemajú len na materiál (500 tis.). Chcela by som vedieť, že ak by sa to nezahrnulo do nájomnej zmluvy, či existuje aj iné riešenie teda či by som to mohla dať aj priamo do nákladov, myslím spotrebu materiálu v hodnote 500 tis. pri rekonštrukcii???
Vopred ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Denda je offline (nepripojený) Denda

    Denda
    Kika69 Pozri príspevok
    Ahojte Poraďáci!

    Už ste mi veľakrát pomohli, za čo som vám moc vďačná, teraz by som opäť potrebovala vašu pomoc. Účtujem s.r.o.-čke, ktorá zrekonštruovala kultúrnu pamiatku na účely podnikania. Túto nehnuteľnosť má v prenájme od ďalšej s.r.o.-čky, ktorá nie je vlastníkom nehnuteľnosti, ale ju tiež prenajíma, takže tá "moja" s.r.o. je vlastne už 2. nájomcom-podnájomcom. Úplne zrekonštruovala priestory, vlastník nehnuteľosti s tým súhlasil avšak v nájomnej zmluve s 1. prenajímateľom nie je vôbec spomenutá rekonštrukcia. Jedná sa o investíciu cca 500 tis. Sk. Po prečítaní mnohých príspevkov sa jedná jednoznačne o technické zhodnotenie, lebo sa zmenil účel použitia nehnuteľnosti a najsprávnejšie by bolo asi zahrnúť do nájomnej zmluvy rekonštrukciu teda technické zhodnotenie a tiež dohodnúť jej odpisovanie a potom by si ju s.r.o. odpisovala v 2. odpis. skupine.
    Navyše faktúru na práce nemajú len na materiál (500 tis.). Chcela by som vedieť, že ak by sa to nezahrnulo do nájomnej zmluvy, či existuje aj iné riešenie teda či by som to mohla dať aj priamo do nákladov, myslím spotrebu materiálu v hodnote 500 tis. pri rekonštrukcii???
    Vopred ďakujem.
    Otázka, je skôr špekuláciou a odpoveď na ňu nedostanete, hlavne ak s tvrdením, že sa jedná jednoznačne o technické zhodnotenie plne súhlasíte.

    Kika69 je offline (nepripojený) Kika69

    Kika69
    Mohla by som spýtať, prečo myslíte, že nejde o technické zhodnotenie? V prípade, ak by sa spísal dodatok k nájomnej zmluve, kde by sa dohodla rekonštrukcia, odpisovanie TZ a samozrejme by dodávateľ vystavil aj fa na práce. Rekonštrukcia bola prevedená, videla som to na vlastné oči, vlastník s tým súhlasil a prenajímateľ o tom vie tiež, len akurát to akosi "zabudli" dať aj do nájomnej zmluvy. Mohol by sa k tomu niekto vyjadriť, ako to mám spraviť, aby to bolo v účtovníctve správne? Aké riešenia existujú?

    Denda je offline (nepripojený) Denda

    Denda
    Kika69 Pozri príspevok
    Mohla by som spýtať, prečo myslíte, že nejde o technické zhodnotenie? V prípade, ak by sa spísal dodatok k nájomnej zmluve, kde by sa dohodla rekonštrukcia, odpisovanie TZ a samozrejme by dodávateľ vystavil aj fa na práce. Rekonštrukcia bola prevedená, videla som to na vlastné oči, vlastník s tým súhlasil a prenajímateľ o tom vie tiež, len akurát to akosi "zabudli" dať aj do nájomnej zmluvy. Mohol by sa k tomu niekto vyjadriť, ako to mám spraviť, aby to bolo v účtovníctve správne? Aké riešenia existujú?
    Pozrite si túto tému:
    http://www.porada.sk/t82557-technick...tml#post735380
    Musíte to mať zmluvne doriešené.

    TZ alebo priamo do nákladov?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.