Monča
Možno pre niekoho budú moje otázky primitívne, ale bola by som veľmi vďačná, keby sa našla dobrá duša, ktorá by si našla chvíľku. Prvýkrát idem robiť priznanie k DPH. Platcami sme od 1.1.2005, účtujeme v JÚ, sme štrťročnými platcami. Chcela by som si nájsť ten správny systém evidencie, aby som si to nekomplikovala.
Zaviedla som si obal s názvom DPH výstup, kde mám chronologicky zoradené všetky nami vystavené faktúry. Tieto som si podľa dátumov vzniku daňovej povinnosti zapísala aj do knihy Evidencia DPH - Predaj. Čiže tu by som si logicky mala iba spočítať DPH, posledné zarátam fa s dátum vzniku daň. povinnosti 31.3.2005 za I. štvrťrok 2005. Mám tu však aj jednu zálohovú fa pre potenc. odberateľa na výrobky vystavenú ešte v 02/2005, ktorú mi zrejme ani neuhradí. Túto DPH zo zálohovej fa nemám odviesť?
Čo sa týka evidencie DPH vstup, s tým mám väčší problém. Došlé fa mám zapisovať do knihy Evidencia DpH - Nákup chronologicky podľa toho, kedy je na nich uvedený deň vzniku daňovej povinnosti? Bločky od drobných nákupov v deň ich zúčtovania, spotrebu PHM na konci mesiaca... Uvádzajú sa v tejto evidencii aj také položky ako mzdy, nákup cenín, poistné chronologicky v kolonke "Oslobodené od dane", alebo sa tu evidujú iba tie doklady, z ktorých si uplatňujem odpočet DPH? Budem rada, ak si niekto nájde chvíľku, všetci sme raz začínali. Vďaka.
Monča,
1/ - DPH zo zálohovej faktúry, pokiaľ si ju nemala uhradenú v zdaniteľnom období neuznávaš, len v prípade príjmu( odporúčam spýtať sa podnikateľa, či náhodou neprijal úhradu zálohovej platby v hotovosti,
1/ - čo sa týka DPH na vstupe, mzdy tam nemajú čo robiť, ostatné náklady áno, aj oslobodené od DPH, tzn. všetky nákupy a služby, ktoré boli firme poskytnuté. Ale veď, ako to robíš v software a nie ručne, program ti to urobí, a zároveň si aj skontroluješ, či máš všetko správne zaúčtované.
Ešte nejaké otázky?
Vlasta