Dátum aktualizácie: 02.04.2004
Dátum zaradenia: 02.04.2004
Toto je v hlavičke prílohy... z Tvôjho príspevku
od 1.7.2007 platí nový zákona o ochrane spotrebiteľa
č.250/2007 Z.z.
http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/de...82&Rocnik=2007
U zadávateľa otázky ide o 3 ks nových monitorov, takže každý sa musí posudzovať ako nový výrobok-tovar a dňom prevzatia začína plynúť nová 24 mesačná záruka, napr. ako by tie monitory predali trom rôznym spotrebiteľom.
Otázka: prišli by všetci reklamovať, dvaja, jeden alebo môžno ani jeden ...???
Teraz je namieste tá moja úvaha : kde je chyba???? vo výrobkoch, že každý jeden kus je nepodarok, alebo v pripojení u užívateľa???
Predsa každý výrobok, aj ten monitor más stanovené - znormované, koľko hodín prevádzky musí vydržať. Kde je väčšia šanca, že bude mať monitor bez problémov
- ak niekto ho vypína, používa denne 4-5 hodín má väčšiu šancu, že mu ten monitor vydrží viac ako tomu,
-alebo, ktorý ho má zapnutý 24 hodín denne a 6 mesiacov nepretržite.
Netvrdím, že je to Váš prípad, ale ak sa vyskytuje neustále tá istá chyba a vždy na vovom výrobku, treba ísť s vylučovacou metódou.
Ak sa Vám nepáči vyriešenie reklamácie, máte právo sa obrátiť sami na štátnu skúšobnu alebo na znalca a požiadať o posúdenie a vypracovanie posudku závadnosti výrobku. Keď skúšobňa vydá stanovisko o závadnosti výrobku, nie je dôvod na ďalšiu diskusiu, máte nárok na vrátenie peňazí alebo znova na nový várobok (čo ja osobne, ak by som bola v roli obchodníka by som ani neponúkla).
Rovnako máte právo sa obrátiť aj na SOI o prešetrenie reklamačného konania, len treba pravdivo uviesť postup predajcu a predložiť
všetky dokumenty (reklamačný protokol, doklad o nákupe, vyjadrenie predajcu, vyriešenie reklamácie) od prvého nákupu monitoru a postupne všetkých troch výmien monitoru.