Zavrieť

Porady

Zrušenie kúpnej zmluvy po 3. reklamácii

Dobrý
Chcem sa spýtať ohľadom povinnosti predávajúcej firmy vrátiť peniaze, kedže som tu videl podobnú tému.
Konkrétnejšie ma zaujíma či má predávajúca firma povinnosť vrátit po 3. reklamáciach vrátit peniaze a zrušit zmluvu aj ked po každej reklamácii bol dodany nový kus.
Jedná sa o istý typ monitora ktorý ma stále rovnakú chybu a vždy posielaný nový kus ma tiež tú istú chybu. V jednom prípade bol na papiery poslaný nový kus pričom sa dalo z OSD monitora vyčítať že už mal za sebou pár mesiacov chodu (bol posielaný od autorizovanej reklamačnej firmy nie od predávajúceho). Teraz je už na 4. reklamácii a firma sa bráni vrátit peniaze aj keď som bezzávadny monitor od kúpy nemal vo svojich rukách a už prebehlo vyše pol roka od kúpy tým pádom cena viditeľne klesla.
Takže aké mam možnosti podľa slovenských zákonov lebo čo som sa informoval v česku firmy niekedy vrátia peniaze už po 1. reklamácii i keď nemajú povinnosť a či sa dá s týmto problémom obrátit na obchodnú inšpekciu.
Usporiadat
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
po 3. reklamácii v tom prípade keď chyba je neodstrániteľná prípadne sa opakuje ten istý problém / reklamovaný/ máte právo na vrátenie celej ceny za tovar
0 0
Menej reklamy? Zaregistrujte sa! - Žiadne vyskakovacie reklamy!
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Tak pozor. Dodavateľ hlavne vie, čo robí.
Teraz Vás poučím, i keď nie som právnik.

Píšete. Vždy dodal nový kus. To znamená, že Vám dodal nový výrobok. A zakaždým sa na tento nový výrobok vzťahuje reklamácia ako prvá.

Pozrite sa do rekl. protokolov, aké Vám poslali vyjadrenie. Ak píšu, že Vám monitor opravovali, máte nárok na vrátenie plnej ceny za monitor.
Ak Vám poslali za každým "nový", už je právo inde....

(ostáva Vám už len naštvať sa, a pohroziť im iným spôsobom)
0 0
Keyser Soze Keyser Soze

Keyser Soze je offline (nepripojený) Keyser Soze

Dík za odpovede.
Chyba je tá istá a je vždy neopraviteľná.
Takže to je v zákonne tak ako som sa obával, že keď budú posielať vždy nový kus tak sa to može tahať do nekonečna - v reklamačnom protokole od autorizovaného záručného servisu je vždy uvedený nový kus (pričom v tom jednom príklade bol v protokole napísaný nový ale nový to reálne nebol).
A ako sa dá pohroziť iným spôsobom? kedže je to prvý krát čo reklamujem nejaký výrobok viackrát
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Osobne som nikdy nič nereklamovala. Aj keď by som chcela, bloka net (dávno v koši).

Viem, že ľudia sú kadejaký. Niektorý sú v práve, niektorý len využívajú. Mám skúsenosti s aj, aj. Keď je raz niečo kazové, tak sa to má opraviť, ak sa znova pokazí, a znova, tak sa majú PP vrátiť spať.

Riešim niekedy aj vypočítavcov, kt. prídu rekl. tovar pred ukončením záruky. Jednoducho naschvál zalomia niečo, aby sa im vymenil za nový. Už to vidím na tých ľuďoch, samozrejme to i tovar ukáže.. Ja som drzá. Hneď poviem, že si to urobili sami. A taaak, ten iný spôsob je, že sa nám vyhrážajú SOI. Ja odpoviem, nech sa páči. A ešte dodám, dáme tovar na testy, kt. stoja toľko a toľko, ak to bude Vaša chyba, zaplatíte si testy sami. A potom chlapa, tety nikde

Držím palec.
0 0
Keyser Soze Keyser Soze

Keyser Soze je offline (nepripojený) Keyser Soze

Takže v práve je urcčite predávajúci hej? a može mi dávať toľko nových kusov koľko sa mu zachce
Len žeby som mal istotu
0 0
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
podľa mna vec je stále v reklamačnom konaní a je jedno, že vám dali nový kus, po tretej reklamácii máte právo na vrátenie sumy,
pretože vy ste tú reklamáciu neprerušili...
prerušenie by bolo, keby vám každý krát dali nový bloček z pokladne a ten predchádzajúci vám vystornovali, čo predpokladám, že sa nestalo,
takže mali by ste žiadať, určite písomne, že vada, ktorú reklamujete je stále tá istá a žiadate o vrátenie sumy, prišom sa tovar už 3. krát reklamoval,
netrvajte na zľave ani na dalšej výmene tovaru
0 0
Keyser Soze Keyser Soze

Keyser Soze je offline (nepripojený) Keyser Soze

Reklamácia vždy prebehla, že som to poslal firme tá to poslala do servisu a zo servisu prišiel nový kus vlastne až na prvú reklamáciu, lebo tá bola podaná do mesiaca od kúpy a podľa nejakých ich pravidiel sa neposielal do servisu ale rovno sa poslal nový kus z predajne. Pri tretej reklamácii som do reklamačného listu napísal že žiadam o vrátenie peňazí a oni len poslali nový kus zo servisu. Nič čo sa týkalo poklaničných bločkov sa nekonalo len ten priebeh čo som písal hore. Teraz pri tej 4. reklamácii som tam volal a oni vraveli že aj keby mi uznali tú štvrtú reklamáciu ktorá je momentálne v servise že na nemam nárok na vrátenie peňazí, kvôli tomu čo písala betka - vždy poslali nový kus. Tak preto som sa pýtal či je naozaj pravda to čo tvrdia (ich kredibilita zatial čo som pozoroval bola dosť chabá) alebo to len preťahujú a čakajú kým to človek nevzdá.
0 0
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, ak vec ešte nebola použitá alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť, teda vrátiť vec a požadovať zaplatené peniaze späť má kupujúci vtedy, ak sa po oprave veci rovnaká vada vyskytne znovu, alebo ak pre väčší počet vád vec nemôže riadne užívať. Vymeniť vec alebo odstúpiť od zmluvy môže kupujúci aj vtedy, ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady. Právo výberu toho, čo bude pri reklamácii žiadať, má v plnom rozsahu kupujúci.

je jedno, či vám vec opravia alebo vám dajú nový tovar...chyba bráni v jeho riadnom používaní a vy máte právo na vrátenie sumy
0 0
Keyser Soze Keyser Soze

Keyser Soze je offline (nepripojený) Keyser Soze

Ok dik skúsim to tak tlmočiť tej firme.
Už len jedna vec dá sa o toto tvrdenie opriet v nejakom konkrétnom zákone kebyže by tvrdili stále to isté
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

linko1 Pozri príspevok
podľa mna vec je stále v reklamačnom konaní a je jedno, že vám dali nový kus, po tretej reklamácii máte právo na vrátenie sumy,
pretože vy ste tú reklamáciu neprerušili...
prerušenie by bolo, keby vám každý krát dali nový bloček z pokladne a ten predchádzajúci vám vystornovali, čo predpokladám, že sa nestalo,
takže mali by ste žiadať, určite písomne, že vada, ktorú reklamujete je stále tá istá a žiadate o vrátenie sumy, prišom sa tovar už 3. krát reklamoval,
netrvajte na zľave ani na dalšej výmene tovaru
Treba preštudovať zákon, aj podľa Kyser Soze ide o 3. reklamáciu, ale nie je to pravda, je to tak ako píše vyššie betka.

Kedy je reklamácia vybavená:
Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním:
- opraveného výrobku,
- výmenou výrobku,
- vrátením kúpnej ceny výrobku,
- vyplatením primeranej zľavy ceny výrobku,
- písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo
- jej odôvodnené zamietnutie.

Takže, predávajúci prijal TRI reklamácie na 3 rôzne /aj keď bola značka rovnaká/ monitory, každé s iným výrobným číslom a každú jednu reklamáciu vybavil podľa bodu 2., teda výmenou.

Zákazník by mal byť spokojný a nie je, nekazí sa Vám ten monitor z iných dôvodov, ktoré by bolo treba hľadať u Vás?
Nie som technik na PC, takže neberte to ako urážku, ale treba hľadať aj objektívne aj subjektívne príčiny, prečo sa Vám ten monitor neustále a rovnako kazí.
Naposledy upravil VladoaKatka : 19.08.08 at 06:33 Dôvod: Pravopis, na podstatu príspevku nemá vplyv
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Tu je veľmi rozšírna téma, kde nájdeš aj zákon:
http://www.porada.sk/t56207-co-hovor...trebitela.html

SOI len preveruje reklamačné konanie.
SOI môže preveriť dodržanie maximálnej 30-dňovej lehoty na vybavenie reklamácie, preverovať pustup a vydané doklady týkajúce sa reklamácie, evidenciu reklamácií, ale nie je oprávnená vstupovať do reklamačného konania, posudzovať tovar ani rozhodovať o opodstatnenosti reklamácie.

Ich hlavnou činnosťou je dozor v ochrane spotrebiteľa a mnohí spotrebitelia sa mylne domnievajú, že SOI za nich vybaví reklamáciu, resp. vo Vašom prípade zabezpečí vrátenie peňazí. To nie.
0 0
linko1 linko1

linko1 je offline (nepripojený) linko1

:-)
skúste pozrieť tu
http://www.soi.sk/_old/rspotreb/zozn...c_01.04.04.htm
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Dátum aktualizácie: 02.04.2004
Dátum zaradenia: 02.04.2004

Toto je v hlavičke prílohy... z Tvôjho príspevku

od 1.7.2007 platí nový zákona o ochrane spotrebiteľa č.250/2007 Z.z.

http://www.zbierka.sk/zz/predpisy/de...82&Rocnik=2007

U zadávateľa otázky ide o 3 ks nových monitorov, takže každý sa musí posudzovať ako nový výrobok-tovar a dňom prevzatia začína plynúť nová 24 mesačná záruka, napr. ako by tie monitory predali trom rôznym spotrebiteľom.

Otázka: prišli by všetci reklamovať, dvaja, jeden alebo môžno ani jeden ...???

Teraz je namieste tá moja úvaha : kde je chyba???? vo výrobkoch, že každý jeden kus je nepodarok, alebo v pripojení u užívateľa???
Predsa každý výrobok, aj ten monitor más stanovené - znormované, koľko hodín prevádzky musí vydržať. Kde je väčšia šanca, že bude mať monitor bez problémov
- ak niekto ho vypína, používa denne 4-5 hodín má väčšiu šancu, že mu ten monitor vydrží viac ako tomu,
-alebo, ktorý ho má zapnutý 24 hodín denne a 6 mesiacov nepretržite.

Netvrdím, že je to Váš prípad, ale ak sa vyskytuje neustále tá istá chyba a vždy na vovom výrobku, treba ísť s vylučovacou metódou.

Ak sa Vám nepáči vyriešenie reklamácie, máte právo sa obrátiť sami na štátnu skúšobnu alebo na znalca a požiadať o posúdenie a vypracovanie posudku závadnosti výrobku. Keď skúšobňa vydá stanovisko o závadnosti výrobku, nie je dôvod na ďalšiu diskusiu, máte nárok na vrátenie peňazí alebo znova na nový várobok (čo ja osobne, ak by som bola v roli obchodníka by som ani neponúkla).

Rovnako máte právo sa obrátiť aj na SOI o prešetrenie reklamačného konania, len treba pravdivo uviesť postup predajcu a predložiť všetky dokumenty (reklamačný protokol, doklad o nákupe, vyjadrenie predajcu, vyriešenie reklamácie) od prvého nákupu monitoru a postupne všetkých troch výmien monitoru.
Naposledy upravil VladoaKatka : 19.08.08 at 08:07
0 0
Keyser Soze Keyser Soze

Keyser Soze je offline (nepripojený) Keyser Soze

VladoaKatka
Zákazník by mal byť spokojný a nie je, nekazí sa Vám ten monitor z iných dôvodov, ktoré by bolo treba hľadať u Vás?
Nie som technik na PC, takže neberte to ako urážku, ale treba hľadať aj objektívne aj subjektívne príčiny, prečo sa Vám ten monitor neustále a rovnako kazí.
VladoaKatka
Teraz je namieste tá moja úvaha : kde je chyba???? vo výrobkoch, že každý jeden kus je nepodarok, alebo v pripojení u užívateľa???
Predsa každý výrobok, aj ten monitor más stanovené - znormované, koľko hodín prevádzky musí vydržať. Kde je väčšia šanca, že bude mať monitor bez problémov
- ak niekto ho vypína, používa denne 4-5 hodín má väčšiu šancu, že mu ten monitor vydrží viac ako tomu,
-alebo, ktorý ho má zapnutý 24 hodín denne a 6 mesiacov nepretržite.Netvrdím, že je to Váš prípad, ale ak sa vyskytuje neustále tá istá chyba a vždy na vovom výrobku, treba ísť s vylučovacou metódou.
Tá chyba je už od výroby jedná sa o špatné podsvietenie panela. Problém je že tento model má asi vysoké percento špatných kusov. Dám tu úryvok z diskusie ktorý najlepsie popisuje tento problém
czechcomputer.cz/disc_doc-P27AA215920211826C1257383005A76EF.html?ansid=262
Prečítal som zbežne ten nový zákona o ochrane spotrebiteľa a moc som tam teda nenašiel len tie klasicke 30 dňové lehoty k vybaveniu reklamácie. Takže z príspevkov vyplýva že keď dajú nový kus tak sa reklamácia ráta ako keby bol zakúpený ten nový kus?
A platí že keď bol vždy poslaný nový kus tak pri troch reklamáciach na tú istú chybu nemam právo na vrátenie peňazí?

linko1
skúste pozrieť tu
Je to zatiaľ jediný článok/dokument v ktorom som videl tú zmienku o tých troch reklamáciach, čo som v tom novom zákone nenašiel, aj keď ten dátum je z 2004.
To isté právo má aj vtedy, ak sa rovnaká vada, aká bola najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe.
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Keyser Soze Pozri príspevok
Tá chyba je už od výroby jedná sa o špatné podsvietenie panela. preto treba poslať na preskúšanie, aby ste mali doklad, že výrobok je zlý. Problém je že tento model má asi vysoké percento špatných kusov. Dám tu úryvok z diskusie ktorý najlepsie popisuje tento problém
Prečítal som zbežne ten nový zákona o ochrane spotrebiteľa a moc som tam teda nenašiel len tie klasicke 30 dňové lehoty k vybaveniu reklamácie. Takže z príspevkov vyplýva že keď dajú nový kus tak sa reklamácia ráta ako keby bol zakúpený ten nový kus? Áno
A platí že keď bol vždy poslaný nový kus tak pri troch reklamáciach na tú istú chybu nemam právo na vrátenie peňazí? Ak predložíš v predajni vyjadrenie skúšobne ale aj bez neho, to je len na vzájomnej dohode.


Je to zatiaľ jediný článok/dokument v ktorom som videl tú zmienku o tých troch reklamáciach, čo som v tom novom zákone nenašiel, aj keď ten dátum je z 2004.
Skús pozháňať Poradca 12/2007 - tam je celý zákon aj s komentárom.

Zákon o ochrane spotrebiteľa je koncipovaný ako všeobecný a konkrétnosti by mali byť riešené v nariadeniach vlády, ale ... zatiaľ nič sa nedeje, aj samotná novela zákona je veľmi zdĺhavá, ťahá sa už niekoľko mesiacov.
0 0
karibikak karibikak

karibikak je offline (nepripojený) karibikak

ja si myslim,ze pokial je ta chyba neopravitelna,tak nic ine ani nemoze predajca urobit ako vymenit za novy kus.neopravitelne je neopravitelne.takze je to stvrta reklamacia na tu istu chybu.
0 0
pavol54 pavol54

pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

Je tu niekoľko nejasností: predajca dodal nový kus alebo iný kus monitoru? ako som pochopil bol vám dodaný iný už používaný kus, tým vám vôbec nič nevyriešil teda nesplnil nič z reklamácie. to vám môže už reklamované kusy strkať do nekonečna
Ak máte pochybnosti obrátte sa na súdneho znalca v odbore ich register má každý krajský súd
Neobstojí tvrdenie o používaní a opotrebení. U elektrotechniky neplatia pravidlá a zákony postupného opotrebovania a u strojárskych výrobkov kde dokonca existuje vedný odbor zaoberajúci sa touto problematikou. Buď to funguje od začiatku alebo nefunguje alebo sa to poškodí naraz
Myslím si však že máte minimálnu šancu
0 0
VladoaKatka VladoaKatka

VladoaKatka je offline (nepripojený) VladoaKatka

Keyser Soze Pozri príspevok
Reklamácia vždy prebehla, že som to poslal firme tá to poslala do servisu a zo servisu prišiel nový kus vlastne až na prvú reklamáciu, lebo tá bola podaná do mesiaca od kúpy a podľa nejakých ich pravidiel sa neposielal do servisu ale rovno sa poslal nový kus z predajne.Prvýkrát si dostal vymený monitor - tu si mal dostať aj záručný list podľa výrobného čísla nového výrobku - jedná sa o výmenu tovaru podľa zákona .Pri tretej reklamácii som do reklamačného listu napísal že žiadam o vrátenie peňazí a oni len poslali nový kus zo servisu Toto by som už videla ten problém - nový monitor alebo opravovaný iný kus . Spotrebiteľ by mal byť informovaný aj sám by mal rozoznať, či mu predávajúci vrátil jeho monitor opravený alebo iný "repasovaný" . Ak sa jedná o repasovaný, s tým by mal predávajúci oboznámiť spotrebiteľa a len s jeho súhlasom sa môže považovať reklamácia za vybavenú. Nič čo sa týkalo poklaničných bločkov sa nekonalo len ten priebeh čo som písal hore. Teraz pri tej 4. reklamácii som tam volal a oni vraveli že aj keby mi uznali tú štvrtú reklamáciu ktorá je momentálne v servise že na nemam nárok na vrátenie peňazí, kvôli tomu čo písala betka - vždy poslali nový kus. Si presvedčený o tom, že bol vždy nový kus??? Dostal si zakaždým nový záručný list ??? Tak preto som sa pýtal či je naozaj pravda to čo tvrdia (ich kredibilita zatial čo som pozoroval bola dosť chabá) alebo to len preťahujú a čakajú kým to človek nevzdá. Vzdať by si to nemal, len skús bojovať ďalej.
Ja by som to okrem odpovedí v texte aj zhrnula:
- nákup monitora
- Prvá reklamácia - výmena za nový kus, reklamačné konanie ukončené.

Nakoľko si dostal nový monitor, jeho reklamácia by sa mala považovať za

- prvá reklamácia-- monitor v servise, následne si prevzal,
- druhá reklamácia -- monitor v servise, následne si prevzal,
- tretia reklamácia -- monitor v servise ---a teraz naťahujú čas ... tu by si mal vychádzať z odpovedí - máš nárok na odstúpenie od zmluvy, žiadať naspäť peniaze, nakoľko vec nemôžeš používať pre stále sa opakujúcu chybu.

Písomne požiadať ,vydokladovať všetko o priebehu od nákupu prvého monitoru až po terajší stav, (nie telefonovať), písomne vyzvať na ukončenie reklamačného konania, uviesť dobu od poslednej reklamácie, ak je viac ako 30 dní jednoznačne máš nárok a musíš požiadať o vrátenie peňazí, nakoľko na tú istú vec bola uplatnená reklamácia už tretí-krát.

... ešte by som doplnila :
Za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí použitých vecí, predávajúci nezodpovedá. ak Ti dali opravenú použitú vec, môžeš dôjsť o nárok na reklamáciu.
http://www.epi.sk/Main/Default.aspx?...D=4969&LngID=0
Naposledy upravil VladoaKatka : 26.08.08 at 07:06 Dôvod: Doplnený link.
0 0
Keyser Soze Keyser Soze

Keyser Soze je offline (nepripojený) Keyser Soze

Dlho som sa neozval kedže sa v tejto veci nezmenilo a prakticky dovtedy všetky známe veci som tu už napisal a som veľmi vdačný za každú odpoveď čo mi ozrejmila ako to v slovenských končinách funguje/nefunguje.
Takže po získaní informacii od predajcu a servisného centra som sa dozvedel že momentálne je v servisnom centre v Poľsku kde bol poslaný firmou swisshp (autorizovaný reklamačný partner) a momentálne sa čaká na vyjadrenie od firmy HP čo a ako dalej. A to je ta pasáž ktorej nechápem kedže čo som čital tu aj inde že praktický predávajúci sa rozhoduje čo a ako dalej bude s reklamáciou nakladané. Tak som napísal firme HP Slovakia dlhosiažny mail kde som sa nie moc priateľským tónom posťažoval na chovanie firiem BGS Slovakia a swissHP.
Chcem sa opýtať kto má právo rozhodovať ako sa bude nakládať s reklamáciou?
0 0
Chobot Chobot

Chobot je offline (nepripojený) Chobot

Keyser Soze Pozri príspevok
Dlho som sa neozval kedže sa v tejto veci nezmenilo a prakticky dovtedy všetky známe veci som tu už napisal a som veľmi vdačný za každú odpoveď čo mi ozrejmila ako to v slovenských končinách funguje/nefunguje.
Takže po získaní informacii od predajcu a servisného centra som sa dozvedel že momentálne je v servisnom centre v Poľsku kde bol poslaný firmou swisshp (autorizovaný reklamačný partner) a momentálne sa čaká na vyjadrenie od firmy HP čo a ako dalej. A to je ta pasáž ktorej nechápem kedže čo som čital tu aj inde že praktický predávajúci sa rozhoduje čo a ako dalej bude s reklamáciou nakladané. Tak som napísal firme HP Slovakia dlhosiažny mail kde som sa nie moc priateľským tónom posťažoval na chovanie firiem BGS Slovakia a swissHP.
Chcem sa opýtať kto má právo rozhodovať ako sa bude nakládať s reklamáciou?
Ten kto reklamáciu rieši a musí postupovať v zmysle reklamačného poriadku a v súlade so zákonom o ochrane spotrebiteľa.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať