Danila Krestanske nabozensto funguje na zaklade vztahu s Bohom. Boh "vidi aj v skrytosti", Boh naozaj nepotrebuje nejake listky z registracnej pokladnice nato, aby vedel posudit umysel albo cin.
Teda - ak dam peniaze fararovi napr. na opravu kostola a on si za tieto peniaze napr. odskoci do erotickeho salonu, tak je to doslova "jeho problem", pretoze sa to bude pri posledom sude prave jeho realne tykat. Vztah kazdeho cloveka s Bohom je individualny a jedninecny. Nakoniec (nastastie) budeme vsetci posudzovani Bohom, nie sebou navzajom, takze v tom nevidim nejaky vacsi problem (napriek tomu, ze spominane konanie nie je "s kostolnym poriadkom" - samozrejme).
Napriek tomu odporucam vsetkym, ktori chcu prispievat v ramci Cirkvi, aby rozlisovali, komu a na co davaju. Miestna farnost zvycejne dobre pozna umysly aj spravanie knaza. Su urcite aj negativne priklady. No my mame uz dlhe roky knaza, ktory by mohol byt prikladom naozaj vsetkym. Robi minimalne 12 hod. denne, casto aj viac uplne nezistne, s pomocou farnikov udrziava vsetky cirkevne objekty (nie je ich malo) v takom stave, ze by sa nemuseli hanbit ani vo Svajciarsku. Donedavna boli tieto objekty v podstate jedinymi, za ktore sme sa v ramci mesta nemuseli hanbit. Vsetky ostatne budovy totiz vyzerali ako na ukrajinskej dedine, pretoze sa okrem knaza nikto o nic nestaral. Ak mate pocit, ze vo vasej farnosti knaz nekona vzdy "s kostolnym poriadkom", nie je problem financne podporovat inu farnost, alebo ine cirkevne aktivity.
Mne sa ale naopak zda, ze toto "kešové" narabanie s peniazmi, ktore je pochopitelne v cirkvi bezne, sluzi ako zamienka tym, ktori sice z nejakeho (mne nepochopitelneho) dovodu pozaduju vysluzenie niektorych sviatosti, ale ruka sa im roztrasie pri pomysleni, ze by sa na aktivitach farnosti mali podielat aj financne...