Zavrieť

Porady

Účtovanie tržby na základe ERP

Chcem sa poradiť, ako spravne a prakticky účtovať tržbu na základe dennej uzávierky ERP. Čistý obrat je tržba, ktorá je hradená rôznymi spôsobmi - v hotovosti, kartou, stravnými lístkami. Firma uvažuje o účtovaní mesačných uzávierok, v tomto prípade treba ešte nejako rozlíšiť časový posun medzi odvodom tržby (denne 5 prevádzok) a mesačnou uzávierkou.
Súrne!!
Dakujem za odpovede.
Usporiadat
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
evina
AVO priznám sa, že pri riešení tohto problému som sa nad účtom 213 v prípade strav. lístkov zamýšľala /ja som to zatiať nepotrebovala účtovať-nemám prípady strav.lístkov v kase/, ale tento spôsob účtovania by som podporila. Čo sa týka účtovania tržieb mesačne pre mňa si to nezaklincovala-robímto tiež tak.
Dievčence nejedná sa iba o stravné lístky. Všetky spoločnosti (alebo takmer a aj iné), ktoré sa zaoberajú sprostredkovaním stravovania cez poukážky vydávajú aj tzv. darčekové poukážky, alebo poukážky na nákup zo zmluvnými partnermi. Dôvodom je podpora predaja, čerpanie sociálneho fondu a pod. Memusí sa jednať len o stravné lístky. Sú variantné a preto používam 213 (sedí mi to pekne aj na párovanie s následnou pohľadávkou) a mám v tom jasno - čo sa týka množstva a druhu, lebo to mám na analytikách.
A čo sa týka tých mesačných tržieb, tak som mala pocit z predchádzajúcich príspevkov, že boli veľké tlaky na denné účtovanie, preto som uviedla, že to "zaklincujem". Som rada, že nie som sama zástancom takého účtovania.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

AVO
Dievčence nejedná sa iba o stravné lístky. Všetky spoločnosti (alebo takmer a aj iné), ktoré sa zaoberajú sprostredkovaním stravovania cez poukážky vydávajú aj tzv. darčekové poukážky, alebo poukážky na nákup zo zmluvnými partnermi. Dôvodom je podpora predaja, čerpanie sociálneho fondu a pod. Memusí sa jednať len o stravné lístky. Sú variantné a preto používam 213 (sedí mi to pekne aj na párovanie s následnou pohľadávkou) a mám v tom jasno - čo sa týka množstva a druhu, lebo to mám na analytikách.
A čo sa týka tých mesačných tržieb, tak som mala pocit z predchádzajúcich príspevkov, že boli veľké tlaky na denné účtovanie, preto som uviedla, že to "zaklincujem". Som rada, že nie som sama zástancom takého účtovania.
AVO tá 213 je jasná, ak budem mať taký prípad určite to budem robiť cez tento účet
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Pripojím sa do debaty aj ja citátom
andrej_rv
Účtovanie tržby platenej kartou na 378 (alebo nejaký iný účet pohľadávkok) nie je podľa mňa správne, pretože pri platbe kartou nejde o pohľadávku ? je to len časový posun medzi zaúčtovaním tržby a jej pripísaním na účet. Kritérium pohľadávky platba kartou nespĺňa napr. preto, že kým pohľadávku odberateľ môže alebo nemusí zaplatiť, platbu odúčtovanú z karty pri nákupe musí Zúčtovacie centrum na účet dodávateľa pripísať vždy, pretože to vyplýva zo zákona o elektronických obchodoch či ako sa to presne volá.
Podľa mňa pripísanie platby z platobnej karty je vyrovnanie pohľadávky voči banke nakoľko banka má zriadený zberný účet kde nabiehajú všetky platby napr Visa kartou pre daného obchodníka a je na jeho rozhodnutí kedy si ich nechá bankou poslať- môže to byť denne,1krát za týždeň alebo 1krát za mesiac. Druhá vec je že z tejto sumy peňazí sa platí provízia banke - nie poplatok- a zdá sa mi prirodzenejšie rátať províziu z Pohľadávky ako províziu z Peňazí na ceste. A či musí alebo nemusí zaplatiť- banka to zaplatiť v špecifických prípadoch nemusí ale ak by toto malo byť kritérium tak aj každá faktúra kde je istota že bude zaplatená by sa aspoň z časti mala účtovať ako Peniaze na ceste a nie ako Pohľadávka. Platba vlastnou kartou u obchodníka a pripísanie cudzej platby kartou vo vlastnom obchode sú úplne odlišné veci a preto sa nemôžu účtovať cez rovnaké účty len s opačnými stranami takže podľa mňa by sa to malo účtovať ako pohľadávka nie Peniaze na ceste.
0 0
1novacik1 1novacik1

1novacik1 je offline (nepripojený) 1novacik1

ja to uctujem takto som sice zaciatocnik ,a preto prosim o vyjadrenie
celkom trzba v Reg pokladni 22300,-skk
trzba v hotovosti 211/602 21000,-skk
trzba seky-strav pou 211/213 1300,-skk
k preplateniu seky 213/211 1300,-skk
pohl voci spoloc 378/602AE 1300,-skk
sluzba 518/321 119,-skk
zapocet DF od spoloc 321/378 119,-skk
uhr na BU 221/378 1181,-skk
mozem to aj takto byt? dakujem za kazde vyjadrenie
0 0
Zuzana Boháčová Zuzana Boháčová

Zuzana Boháčová je offline (nepripojený) Zuzana Boháčová

Dobrý deň,
prosím vás,a ako na konci roka?
príjem do pokladne 261/604
a tie peniaze,ktoré prídu na účet až začiatom januára preúčtujete až v januári,áno?

2. Ja mám ešte rozdiely: v mesačnej závierke mám inú sumu -platba cez terminál,ako v skutočnosti /podľa rozpisu banky,koľko prijala banka platbu cez terminál/
akoby mali v obchode zle nastavenú registračnú pokladnicu
riešim to cez interný doklad
doúčtovanie tržby 261/211
len neviem,či to je správne
poradíte mi prosím?


ďakujem veľmi
0 0
Zuzana Boháčová Zuzana Boháčová

Zuzana Boháčová je offline (nepripojený) Zuzana Boháčová

Zuzana Boháčová Pozri príspevok
Dobrý deň,
prosím vás,a ako na konci roka?
príjem do pokladne 261/604
a tie peniaze,ktoré prídu na účet až začiatom januára preúčtujete až v januári,áno?

2. Ja mám ešte rozdiely: v mesačnej závierke mám inú sumu -platba cez terminál,ako v skutočnosti /podľa rozpisu banky,koľko prijala banka platbu cez terminál/
akoby mali v obchode zle nastavenú registračnú pokladnicu
riešim to cez interný doklad
doúčtovanie tržby 261/211
len neviem,či to je správne
poradíte mi prosím?


ďakujem veľmi
posúvam ďalej
0 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
rozdielnu sumu môžeš mať preto, že sistiahli zmluvný poplatok, za použitie terminálu... tekže by si mala mať na základe 1 riadku v BV dva účtovné zápisy, resp. jeden ako príjem plusom- celú očakávanú sumu a jeden výdavok mínusom- poplatok a mala by si mať sumu ako v RP.
0 0
Zuzana Boháčová Zuzana Boháčová

Zuzana Boháčová je offline (nepripojený) Zuzana Boháčová

sway Pozri príspevok
rozdielnu sumu môžeš mať preto, že sistiahli zmluvný poplatok, za použitie terminálu... tekže by si mala mať na základe 1 riadku v BV dva účtovné zápisy, resp. jeden ako príjem plusom- celú očakávanú sumu a jeden výdavok mínusom- poplatok a mala by si mať sumu ako v RP.
ďakujem sway
prosím ťa,môžeš mi to napísť ako predkontáciu?
nerozumiem "RP".. čo to je prosím ťa?

ďakujem veľmi moc
0 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
sway Pozri príspevok
rozdielnu sumu môžeš mať preto, že sistiahli zmluvný poplatok, za použitie terminálu... tekže by si mala mať na základe 1 riadku v BV dva účtovné zápisy, resp. jeden ako príjem plusom- celú očakávanú sumu a jeden výdavok mínusom- poplatok a mala by si mať sumu ako v RP.
Zuzana Boháčová Pozri príspevok
ďakujem sway
prosím ťa,môžeš mi to napísť ako predkontáciu?
nerozumiem "RP".. čo to je prosím ťa?

ďakujem veľmi moc
RP = registračná pokladnica.

1.Napríklad klient uhradí kartou 100 korún
2.Stiahnú si poplatok 10 korún
3.Na účet ti príde 90 korún

Naúčtuješ si:
1.Banka príjem 221 / 261 suma 100 korún - tu sa ti odúčtuje tržba z RP na 261, ak si ju dávala pri účtovaní RP do tržieb 261 / 604 mal ísť terminál
2. poplatok 10 korún 568 / 221
3. na účet ti prišlo 90 korún po sčítaní týchto dvoch zápisov
0 0
Beatrice Beatrice

Beatrice je offline (nepripojený) Beatrice

Chcem sa spýtať, ako správne učtovať tržby cez reg. pokladňu pekárne na účet 601 alebo na 602 ?
Nákup materiálu dávame na 501.

Ďakujem za odpoveď
0 0
Tanče Tanče

Tanče je offline (nepripojený) Tanče

Beatrice Pozri príspevok
Chcem sa spýtať, ako správne učtovať tržby cez reg. pokladňu pekárne na účet 601 alebo na 602 ?
Nákup materiálu dávame na 501.

Ďakujem za odpoveď
prečo 602, veď predávate rožky, či nie?
0 0
Beatrice Beatrice

Beatrice je offline (nepripojený) Beatrice

Dobre, ďakujem pekne
0 0
lidus lidus

lidus je offline (nepripojený) lidus

Dobrý deň,
chcela by som sa Vás opýtať, či je možné účtovať tržby cez RP nasledovne:
1. mesačne 1x vystavím príjmový pokladničný doklad na základe mesačnej uzávierky z RP.
2. Na platby cez terminál vystavím na každú jednu platbu výdavkový doklad - odvod na bankový účet.

Ide mi hlavne o to, či musím účtovať tržby denne, alebo stačí mesačne.
Ďakujem.
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
lidus Pozri príspevok
Dobrý deň,
chcela by som sa Vás opýtať, či je možné účtovať tržby cez RP nasledovne:
1. mesačne 1x vystavím príjmový pokladničný doklad na základe mesačnej uzávierky z RP.
2. Na platby cez terminál vystavím na každú jednu platbu výdavkový doklad - odvod na bankový účet.

Ide mi hlavne o to, či musím účtovať tržby denne, alebo stačí mesačne.
Ďakujem.
Stačí mesačne.
0 0
lidus lidus

lidus je offline (nepripojený) lidus

Ďakujem, samozrejme si dávam pozor, aby pokladňa nebola v mínuse.
0 0
majernikova majernikova

majernikova je offline (nepripojený) majernikova

žena
Ahojte , poradníci.
Mám otázku no nie som si istá či v správnej téme ale myslím , že áno. Mám ERP počas užívanie som sa stala platcom DPH a pokladnicu som nedala prestaviť. To je jeden problém čo teraz? Druhá vec čo ma trápi je , že keď som blokovala na ERP zasekla sa mi a doklad mi to tam tlačilo len na jedno miesto. Dala som spraviť dennú závierku a ono mi to nevytlačilo lebo bola zaseknutá. Čo teraz? Ďakujem za radu skúste mi niekto poradiť ako teraz postupovať. Pekný dník
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

majernikova Pozri príspevok
Ahojte , poradníci.
Mám otázku no nie som si istá či v správnej téme ale myslím , že áno. Mám ERP počas užívanie som sa stala platcom DPH a pokladnicu som nedala prestaviť. To je jeden problém čo teraz? Druhá vec čo ma trápi je , že keď som blokovala na ERP zasekla sa mi a doklad mi to tam tlačilo len na jedno miesto. Dala som spraviť dennú závierku a ono mi to nevytlačilo lebo bola zaseknutá. Čo teraz? Ďakujem za radu skúste mi niekto poradiť ako teraz postupovať. Pekný dník
Platiteľ DPH musí uvádzať na bločkoch z ERP základ dane, 19% DPH a sumu k úhrade... Aj DPH prislúchajúcu k tržbe cez ERP si povinná uviesť v DP k DPH na výstupe...
ERP by som zverila do rúk servisného technika, ktorý o oprave vykoná aj zápis do Knihy pokladnice... Taktiež Ti nastaví DPH...
0 0
majernikova majernikova

majernikova je offline (nepripojený) majernikova

žena
Ďakujem
0 0
NICOLETTA NICOLETTA

NICOLETTA je offline (nepripojený) NICOLETTA

Dobrý deň,

prosím Vás aký príznak treba dať pri platbe kartou v OMEGE?

Účtujem tržbu kde mám uvedenú sumu spolu S, 19% , A ale nedovolí mi to preúčtovať na platbu kartou.

Musím to robiť cez ID?
Naposledy upravil NICOLETTA : 23.09.08 at 09:28 Dôvod: doplnenie
0 0
sway sway

sway je offline (nepripojený) sway

som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac
NICOLETTA Pozri príspevok
Dobrý deň,

prosím Vás aký príznak treba dať pri platbe kartou v OMEGE?

Účtujem tržbu kde mám uvedenú sumu spolu S, 19% , A ale nedovolí mi to preúčtovať na platbu kartou.

Musím to robiť cez ID?
a kde to účtuješ? - tržbu kartou by si mala mať zahrnutú riadne v tržbách ERP - teda cez pokladňu, a tú by si si mala len rozúčtovať na 211 - tržby v hotovosti a 261/xxx tržby kartou a keď ti príde úhrada na banku tak sumu dáš z 261 celú sumu dole, pričom si musíš dať pozor pri účtovaní stiahnutého poplatku na banke za platbu kartou.
0 0
Načítať ďalšie