Zavrieť

Porady

Účtovanie tržby na základe ERP

Chcem sa poradiť, ako spravne a prakticky účtovať tržbu na základe dennej uzávierky ERP. Čistý obrat je tržba, ktorá je hradená rôznymi spôsobmi - v hotovosti, kartou, stravnými lístkami. Firma uvažuje o účtovaní mesačných uzávierok, v tomto prípade treba ešte nejako rozlíšiť časový posun medzi odvodom tržby (denne 5 prevádzok) a mesačnou uzávierkou.
Súrne!!
Dakujem za odpovede.
Usporiadat
EMILY04 EMILY04

EMILY04 je offline (nepripojený) EMILY04

Daňovníci to nepokutovali, ale mali výhrady prečo ja účtujem o mesačnej uzávierke napr. 31.3. a mesačná uzávierka je urobená až 6.4. lebo FO jednoducho zabudla uzávierku urobiť a urobila ju až s takým dátumom. To sa pri niektorých lajdákoch často stáva, že prídu s tým, že ach jaj, zabudol som.
Ja by som bola samozrejme za účtovanie mesačných uzávierok, to by sa ušetrilo veľa času a práce,no v takom prípade neviem, aký doklad by som doložila do účtovníctva, jedine nejakú sumarizáciu denných uzávierok no tá by mi nesedela s mesačnou.
Budem rada, za váš názor
Naposledy upravil EMILY04 : 27.05.10 at 11:21
0 0
EMILY04 EMILY04

EMILY04 je offline (nepripojený) EMILY04

evina Pozri príspevok
Nestretla som sa s tým, ale aj tak v ten pondelok to urobia snáď ešte pred účtovaním.
Občas sa mi stáva, že pár dni účtujú už nasledujúci mesiac a potom si spomenú, že mali urobiť mesačnú uzávierku za predchádzajúci mesiac.

Evina to ti môžem teraz už len zavidieť takých dobrých klientov, ktorí ti načas urobia mesačnú uzávieku.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

EMILY04 Pozri príspevok
Občas sa mi stáva, že pár dni účtujú už nasledujúci mesiac a potom si spomenú, že mali urobiť mesačnú uzávierku za predchádzajúci mesiac.

Evina to ti môžem teraz už len zavidieť takých dobrých klientov, ktorí ti načas urobia mesačnú uzávieku.
No v tomto momente si ich závidím Fakt sa mi to nestalo, len raz zabudli spraviť dennú, no ale to sme zvládli
0 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
EMILY04 Pozri príspevok
Daňovníci to nepokutovali, ale mali výhrady prečo ja účtujem o mesačnej uzávierke napr. 31.3. a mesačná uzávierka je urobená až 6.4. lebo FO jednoducho zabudla uzávierku urobiť a urobila ju až s takým dátumom. To sa pri niektorých lajdákoch často stáva, že prídu s tým, že ach jaj, zabudol som.
Ja by som bola samozrejme za účtovanie mesačných uzávierok, to by sa ušetrilo veľa času a práce,no v takom prípade neviem, aký doklad by som doložila do účtovníctva, jedine nejakú sumarizáciu denných uzávierok no tá by mi nesedela s mesačnou.
Budem rada, za váš názor
No asi preto, lebo registračná pokladňa 6.4. nevytlačí doklad s dátumom 31.3. Ak by vedeli na to fintu nech ti prezradia To by sa potom "účtovalo"
Aj keby si to účtovala 31.12. bolo by to v poriadku (len DPH treba dať do marca, alebo 1.kvartálu). Podľa zákona o účtovníctve je účtovným obdobím jeden kalendárny(príp. hospodársky) rok. Iba pre interné potreby si môžeš stanoviť účtovné obdobie inak(mesiac), aby si bola priebežne v obraze.
A ešte účtovala si to preto v marci, lebo príjem hotovosti bol tiež v marci. Dokladom sú denné uzávierky.
Nechceli by ešte účtovať každý nákup zvlášť? Aby to bolo dokonalé?
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

EMILY04 Pozri príspevok
Daňovníci to nepokutovali, ale mali výhrady prečo ja účtujem o mesačnej uzávierke napr. 31.3. a mesačná uzávierka je urobená až 6.4. lebo FO jednoducho zabudla uzávierku urobiť a urobila ju až s takým dátumom. To sa pri niektorých lajdákoch často stáva, že prídu s tým, že ach jaj, zabudol som.
Ja by som bola samozrejme za účtovanie mesačných uzávierok, to by sa ušetrilo veľa času a práce,no v takom prípade neviem, aký doklad by som doložila do účtovníctva, jedine nejakú sumarizáciu denných uzávierok no tá by mi nesedela s mesačnou.
Budem rada, za váš názor
Ja práve kvôli takýmto lajdákom a zábudlivcom neúčtujem o mesačných, ale o denných uzávierkach. A ak sú dve v rovnaký deň, všímam sí na nich presný čas. Našťastie aspoň na konci roka to stihnú do 24,00 31.12. Inak by ma už asi vystrelo. Dali sme si to aj do internej smernice. DPH je takto v poriadku, len je viac kontrolovania, ale je tam reálny stav kasy k danému dátumu, lebo mesačné aj tak nesadnú niekedy na súčet denných v danom mesiaci, práve pre neuzavretie k poslednému dňu. Predtým sa mi stávala, že mesiac tiež uzatvorili až trebárs 5.,. ale to stihli ešte 3.,4. nablokovať pár predajov....som sa odmietla hrabať v páskach PLU a denných uzávierkach a dohladávať, čo sa predalo ešte do starého mesiaca a čo do nového mesiaca. A kontrolóri sa nemajú čo sťažovať na množstvo kontrolovaných dokladov. Pokiaľ sú chronologicky a prehľadne založené, označené a zaúčtované a pripojím k tomu poriadny súpis dokladov podľa jednotlivých agend (soft s tým nemá problém), tak kontrolovanie je hračkou s odčkrtávaním. A aj ak zo začiatku šomrú na množstvo dokladov, tak nakoniec odchádzajú o niekoľko hodín až dní skôr spokojní a s voľným časom len pre seba.
0 0
Luna Luna

Luna je offline (nepripojený) Luna

Ja chcem k tomu to iba toľko dodať, že my sme mali 2 opakované kontroly na doklady z ERP a vždy klient namiesto napr 28.2. urobil závierku 8.3 tak nám uložili pokutu vo výške 170Eur.
Naposledy upravil Luna : 30.05.10 at 21:02
0 0
Luna Luna

Luna je offline (nepripojený) Luna

marjankaj Pozri príspevok
No asi preto, lebo registračná pokladňa 6.4. nevytlačí doklad s dátumom 31.3. Ak by vedeli na to fintu nech ti prezradia To by sa potom "účtovalo"
Aj keby si to účtovala 31.12. bolo by to v poriadku (len DPH treba dať do marca, alebo 1.kvartálu). Podľa zákona o účtovníctve je účtovným obdobím jeden kalendárny(príp. hospodársky) rok. Iba pre interné potreby si môžeš stanoviť účtovné obdobie inak(mesiac), aby si bola priebežne v obraze.
A ešte účtovala si to preto v marci, lebo príjem hotovosti bol tiež v marci. Dokladom sú denné uzávierky.
Nechceli by ešte účtovať každý nákup zvlášť? Aby to bolo dokonalé?

Nové ERP pokladne urobia uzávierku mesačnú aj keď ju robite 8.4. s dátumom 31.3.. Mám takýto prípad- práve preto sme sa odvolali na DÚ,keď nám dali pokutu, ku kumulovanie GT nedošlo.
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Luna Pozri príspevok
Ja chcem k tomu to iba toľko dodať, že my sme mali 2 opakované kontroly na doklady z ERP a vždy klient namiesto napr 28.2. urobil závierku 8.3 tak nám uložili pokutu vo výške 170Eur.
Ono by to nebol problém ani pri doteraz používaných ERP, ak by medziutým nebol žiaden obrat.
Z účtovného a daňového hľadiska pri účtovaní denných tržieb v tom problém nevidím. Avšak firma tým porušuje zákon, lebo ten mu nariaďuje pre vykonanie denných a mesačných uzávierok určité presne stanovené lehoty a možnosti.
Tú pokutu potom nedostane za účtovníctvo, ale za nevedenie evidencie tržieb ERP v súlade so zákonom. No ale niektorým podnikateľom to "chvílu" trvá, než pochopia...obvykle po uložení pokuty.
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Luna Pozri príspevok
Nové ERP pokladne urobia uzávierku mesačnú aj keď ju robite 8.4. s dátumom 31.3.. Mám takýto prípad- práve preto sme sa odvolali na DÚ,keď nám dali pokutu, ku kumulovanie GT nedošlo.
Takže v niečom predsa len tá výmena ERP za nové bude mať výhodu.
0 0
Luna Luna

Luna je offline (nepripojený) Luna

Betina2 Pozri príspevok
Ono by to nebol problém ani pri doteraz používaných ERP, ak by medziutým nebol žiaden obrat.
Z účtovného a daňového hľadiska pri účtovaní denných tržieb v tom problém nevidím. Avšak firma tým porušuje zákon, lebo ten mu nariaďuje pre vykonanie denných a mesačných uzávierok určité presne stanovené lehoty a možnosti.
Tú pokutu potom nedostane za účtovníctvo, ale za nevedenie evidencie tržieb ERP v súlade so zákonom. No ale niektorým podnikateľom to "chvílu" trvá, než pochopia...obvykle po uložení pokuty.
Presne tak,daňová kontrola prišla bez ohlásenia na miestne zisťovanie sa to tuším volá. Pokutu dali podľa zákona o ERP, kde zákon hovori že mesačnú závierku treba robiť posledný deň v mesiaci. Ja som tiež klientovi niekoľko krát vravela, že sa nesmie mesačná uzávierka robiť neskoro,až pokiaľ 2 x nedostal po 170 Eur,tak sa nepolepšil. Pokuty dávajú aj pokiaľ pásky nie sú nalepené v pokladničnej knihe, za to je pokuta 66 Eur.
0 0
ZdenoG ZdenoG

ZdenoG je offline (nepripojený) ZdenoG

dobrý den,

chcel by som sa spýtať ako zaučtujem v JU vklad penazí na účet za predaný tovar cez reg. pokladu pričom som platca DPH učtujem v alfe za odpoved vopred dakujem
0 0
Stanka 2 Stanka 2

Stanka 2 je offline (nepripojený) Stanka 2

1. v peň denníku príjem rozpíšeš základ dane + DPH a spolu a v 0% sadzbe odpočítaš sumu čo išla na účet, v kolonke spolu ti zostane len prijatá hotovosť cez pokladňu. DPH máš právne zadané a zaevidované.
2. vytvoríš pohľadávku, a keď prídu peniaze na účet tak ju uhradíš ako príjem za predaj tovaru
0 0
ZdenoG ZdenoG

ZdenoG je offline (nepripojený) ZdenoG

Dobrý deň,


chcel by som sa spýtať ako správne postupovať v účtovaní prijatej tržby cez elek. reg. pokladnicu a nasledne prevedenie peňazí na bankový účet v JU. Doteraz som to robil tak že som si v pen. denníku zaevidoval príjem napr. 481,58 za predaj tovaru rozdelený za základ a dph ked som zobral peniaze na účet tak som si zaučtoval pen. denník výdaj na prebežnú položku napr. 400 eur a po obdržaní bankového vypisu som zaučtoval v pen. denníku príjem na ban. účet 400 eur z prebežnej položky. nasledne som vytvoril pohladavku na 481,58 ktorá bola uhradná vyššie uvedeným príjmovým dokladom v pen. denníku ako príjem za predaj tovaru.
0 0