Zavrieť

Porady

Prosím, veľmi súrne

Mám problém v tom, ak vystavím zálohovú fa na 1000 Sk za službu a stáva sa, že zákazník nám uhradí niekedy buď o 10 Sk viac alebo niekedy o nejakých 10 Sk menej. Ostrú faktúru faktúru vystavím na sumu, ktorú zaplatí. Ale čo so službou? My vlastne vystavujeme zál. fa na 100% ceny a vyúčtovanie potom už nerobíme.
*Je možné, že by sme si stavili nejak v obchodných podmienkach alebo nejakej internej smernici, že ak zákazník uhradí napr. o 15 alebo 20 Sk viac, tak peniaze nevraciame (len ak by o to požiadali) a službu poskytneme v cene v akej mal zaplatiť.
A Ak sa stane, že uhradí o 10 Sk menej, tak mu poskytneme službu v plnej kvalite?
Prosím, napíšte aspoň svoj názor. Ja sa neviem pohnúť a teraz musím vystaviť fa - neviem aké obdobie mám na nej uviesť...
Ďakujem
Usporiadat
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Já by som to zakotvila do obchodných podmienok , pretože zákazník musí vedieť z faktúry , koľko má zaplatiť a nie je možné sústavne robiť opravné doklady resp. peniaze naviac hradené vracať cez banku , pretože Vám to zvyšuje náklady . Čiže vrátiť nejakých 10 Sk za skoro taký náklad sa neoplatí . A to si musia byť vedomí .

Ešte ma napadlo , dať do poznámok vo faktúre upozornenie na tento problém .Lenže tam už bude robiť problém aj DPH-čka .

Počkaj na názor aj poraďákov .
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

Ďakujem Ti za odpoveď
Mám problém aj v tom, že máme jedného zákazníka, ktorý si nedá vysvetliť, že sa dá uhrádzať zo zahraničia aj tak, aby nám peniaze prišli v presnej výške. On nám totiž pošle aj o 80 Sk viac.
....keď sme ho požiadali, aby poslal presne, ešte sa aj urazil, že môže ísť k inej firme ...
Čo vtedy?
Ja som bezradná. Chcem, aby to bolo dobre, ale neviem ako na to.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
No tak to máš naozaj ťažké , možno on kalkuluje aj s určitým bankovým poplatkom . Tak určite treba vyvinúť maximálne úsilie ,ako si toho zákazníka udržať a nerozhnevať .

Ešte by som snáď spravila jednu vec , že tie peniaze naviac by som účtovala ako príjem neovplyvňujúci ZD/omylom uhradená suma naviac / a keď fakturujete tomuto zákazníkovi viac krát ročne , tak by som potom uvedenú záležitosť vykompenzovala VPD , že som mu vrátila naviac uhradené peniaze v hotovosti a zároveň PPD by som si započítala čiastkovú úhradu odoslanej faktúry a doplatil by cez účet len rozdiel .
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

Zita5
No tak to máš naozaj ťažké , možno on kalkuluje aj s určitým bankovým poplatkom . Tak určite treba vyvinúť maximálne úsilie ,ako si toho zákazníka udržať a nerozhnevať .

Ešte by som snáď spravila jednu vec , že tie peniaze naviac by som účtovala ako príjem neovplyvňujúci ZD/omylom uhradená suma naviac / a keď fakturujete tomuto zákazníkovi viac krát ročne , tak by som potom uvedenú záležitosť vykompenzovala VPD , že som mu vrátila naviac uhradené peniaze v hotovosti a zároveň PPD by som si započítala čiastkovú úhradu odoslanej faktúry a doplatil by cez účet len rozdiel .
*Tiež by som mala problém to robiť cez VPD a PPD, pretože nám zálohové faktúry generuje systém a pri takom veľkom množstve zákazníkov a faktúr by som to neustriehla. Asi to spravím tak, že o tú dobu predĺžim obdobie služby.
Dúfam, že to môžem tak spraviť?
-------------------------------------
*Pred chvíľou nám zákazník uhradil zál. fa o 11 Sk menej. Mám na tých 11 Sk vystaviť PPD a zaslať mu ho a tým vlastne to uhradíme z vlastného vrecka alebo môžem vystaviť faktúru na to, čo uhradil a službu poskytnem v plnej kvalite? Ide mi o to, aby nás kontrolóri nezožrali....
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Mickya
*Tiež by som mala problém to robiť cez VPD a PPD, pretože nám zálohové faktúry generuje systém a pri takom veľkom množstve zákazníkov a faktúr by som to neustriehla. Asi to spravím tak, že o tú dobu predĺžim obdobie služby.
Dúfam, že to môžem tak spraviť?
-------------------------------------
*Pred chvíľou nám zákazník uhradil zál. fa o 11 Sk menej. Mám na tých 11 Sk vystaviť PPD a zaslať mu ho a tým vlastne to uhradíme z vlastného vrecka alebo môžem vystaviť faktúru na to, čo uhradil a službu poskytnem v plnej kvalite? Ide mi o to, aby nás kontrolóri nezožrali....
No Mickya vidím, že u Vás to ide ako na bežiacom páse . Musíte si to veľmi dobre ustrážiť , lebo jeden zaplatí veľa , druhý málo ....aby Vám z toho nevznikla nejaká strata .

* Nie nerob ten PPD , lebo potom skutočne to zaplatíte s vlastného vrecka. Neviem aké služby poskytujete mám pocit , že niečo spojené s intr.stránkou , možno sa mýlím , ale teda mu nedajte služby v plnej kvalite , alebo nech to doplatí . No normálne som bezradná . Určite to máš ťažké .

Kontrolóri Ťa nezožerú pokial bude odvedená DPH a bude zdanené to čo máte uhradené - JÚ .
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

Zita5
* Nie nerob ten PPD , lebo potom skutočne to zaplatíte s vlastného vrecka. Neviem aké služby poskytujete mám pocit , že niečo spojené s intr.stránkou , možno sa mýlím , ale teda mu nedajte služby v plnej kvalite , alebo nech to doplatí . No normálne som bezradná . Určite to máš ťažké .
Áno, robíme veci ohľ. internet. stránky. Šéf chce, aby sa služba poskytla v plnej kvalite, aj keď uhradia o pár korún menej...

Veľmi moc ďakujem, pomohla si mi!!!!!!
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Nemáš za čo , nemyslím si , že by som pomohla - vidím to ako dosť komplikovaný problém .
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

Zita5
Nemáš za čo , nemyslím si , že by som pomohla - vidím to ako dosť komplikovaný problém .
Pomohla si mi dosť aj psychicky, aj tou radou, akoby si to asi ty spravila. Vieš v takýchto chvíľach zvyknem trpieť pocitom, že niet hlúpejšieho človeka.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Mickya
Mám problém v tom, ak vystavím zálohovú fa na 1000 Sk za službu a stáva sa, že zákazník nám uhradí niekedy buď o 10 Sk viac alebo niekedy o nejakých 10 Sk menej. Ostrú faktúru faktúru vystavím na sumu, ktorú zaplatí. Ale čo so službou? My vlastne vystavujeme zál. fa na 100% ceny a vyúčtovanie potom už nerobíme.
*Je možné, že by sme si stavili nejak v obchodných podmienkach alebo nejakej internej smernici, že ak zákazník uhradí napr. o 15 alebo 20 Sk viac, tak peniaze nevraciame (len ak by o to požiadali) a službu poskytneme v cene v akej mal zaplatiť.
A Ak sa stane, že uhradí o 10 Sk menej, tak mu poskytneme službu v plnej kvalite?
Prosím, napíšte aspoň svoj názor. Ja sa neviem pohnúť a teraz musím vystaviť fa - neviem aké obdobie mám na nej uviesť...
Ďakujem
Prosím ešte raz špecifikovať problém:
1. vystaví sa zálohová faktúra, ale neuhradí sa presne
2. ostrá faktúra sa vystaví na sumu, ktorú zákazník zaplatí,
3. vystavujeme zálohovú faktúru na 100% a vyúčtovanie už nerobíme
Tak ako to je, robí sa vyúčtovanie, alebo nie?
Čo sa týka účtovania a dane z príjmu: drobné rozdiely z faktúr je potrebné špecifikovať v smernici (čo je pre účely firmy "drobným rozdielom"). Možno postupovať aj podľa § 19 ods. 2 písm. i - odpis pohľadávky, ktorá jednotlivo nepresahuje 1000 Sk za položku, ak sa trvale upúšťa od jej vymáhania. Nemám presne naštudovanú túto problematiku, ale upustenie od vymáhania si asi vyžaduje písomné oznámenie a doručenie druhej strane. Tak to aspoň bolo podľa bývalého ZDP. Preplatok faktúry je výnos v čase jeho prijatia (ak sa nevracia), je vhodné takéto preplatky viesť na jednom účte (náklad aj výnos), aby bolo vidno saldo za účtovné obdobie a podľa jeho výšky zvážiť ďalší postup - myslím tým odvod DPH, nakoľko je to "asi" príjem za službu a základom dane (§22 ZDPH) je všetko, čo tvorí protihodnotu, ktorú dodávateľ prijal za dodanie služby.
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

AVO
Prosím ešte raz špecifikovať problém:
1. vystaví sa zálohová faktúra, ale neuhradí sa presne
2. ostrá faktúra sa vystaví na sumu, ktorú zákazník zaplatí,
3. vystavujeme zálohovú faktúru na 100% a vyúčtovanie už nerobíme
Tak ako to je, robí sa vyúčtovanie, alebo nie?
Máme takýto postup:
1. vystavíme zál. fa v 100% výške ceny
2. zákazník ju uhradí, my k tejto platbe vystavíme faktúru.
3. Špecifické je, kedy vlastne poskytneme službu - niekedy začneme poskytovať službu buď 2 týždne po úhrade, príp. niekedy začneme službu poskytovať službu v deň, kedy vystavíme zálohovú faktúru.
4. žiadnu ďalšiu faktúru (počas poskytovania služby) už nevystavujeme

Toto bol náš bežný postup. Ale ako to má byť správne najmä vtedy, ak zákazník uhradí inú sumu - buď viac alebo menej neviem.
Ďakujem za radu a najmä za ochotu pomôcť.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Daňová povinnosť vzniká:
1. dňom dodania služby
2. dňom prijatia platby
a to tým, ktorý nastane skôr. (necitujem presne zákon, ale v tomto prípade to nie je potrebné). Vo vašom prípade obdržíte úhradu zálohovej faktúry, takže deň prijatia úhrady je dátum rozhodujúci pre odvod dane. Ak Vaše služby nepodmieňujete zmluvou, kde sa uvádzajú dátumy poskytnutia služby rozdielne oproti fakturácii, v tom prípade, vystavením "ostrej" faktúry máte povinnosť pre účely DPH splnenú. Odôvodniť sa to dá osobitosťou služieb a k odvodu DPH môže dôjsť iba s predstihom a nikdy nie oneskorene.
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

AVO, ale ako by si to riešil/a ty, ak by Ti zákazník uhradil zálohovú faktúru o niekoľko korún viac alebo menej?
0 0
bepo bepo

bepo je offline (nepripojený) bepo

Mickya-ak sa jedná o stálych zákazníkov a máš viackrát faktúry do roka nie je problém si odsledovať koľko mali zaplatiť a koľko zaplatili v skutočnosti.Raz za čas /Q-tálne,polročne/ im dáš faktúru kde im preplatok odpočítaš ako zálohu a máš to.
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

bepo
Mickya-ak sa jedná o stálych zákazníkov a máš viackrát faktúry do roka nie je problém si odsledovať koľko mali zaplatiť a koľko zaplatili v skutočnosti.Raz za čas /Q-tálne,polročne/ im dáš faktúru kde im preplatok odpočítaš ako zálohu a máš to.
Väčšinou máme zákazníkov, ktorí uhradia 2 faktúry v jednom mesiaci za 2 služby na rok a rok majú pokoj.
Ako to mám spraviť s faktúrou, ak to budem robiť ako mi radíš?
Zaplatí napr. o 30 Sk viac zo zahraničia a ďalšia zál. fa bude v budúcnosti vystavená na 2000 Sk - je mi to dosť smiešny preddavok, ale ak to je správne, budem to tak robiť.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Mickya
AVO, ale ako by si to riešil/a ty, ak by Ti zákazník uhradil zálohovú faktúru o niekoľko korún viac alebo menej?
Stanovila by som si hranicu významnosti pre posúdenie drobného zaokrúhlenia faktúr napr. % z fakturovanej čiastky (ak sa jedná skutočne o opakovaný problém a vyžadovalo by si to spracovanie vnútornej smernice k účtovaniu týchto rozdielov).
A nemôžeš ostrú faktúru vystaviť na skutočne prijatú platbu?
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

AVO
Stanovila by som si hranicu významnosti pre posúdenie drobného zaokrúhlenia faktúr napr. % z fakturovanej čiastky (ak sa jedná skutočne o opakovaný problém a vyžadovalo by si to spracovanie vnútornej smernice k účtovaniu týchto rozdielov).
A nemôžeš ostrú faktúru vystaviť na skutočne prijatú platbu?
Ostrú faktúru nie je problém vystaviť na skutočne prijatú platbu, ale čo so službou, mám službu predĺžiť? Pri jednom type služby môžem obdobie predĺžiť, ale pri druhom type služby nemôžem, pretože tieto peniaze ja preposielam ďalšiemu (nášmu) dodávateľovi.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Rada by som pomohla, ale neviem presne o akú službu sa jedná a prečo dochádza k rozdielom. Čítala som Tvoj príspevok od začiatku, aj som sa do neho zapojila, ale o druhu služby sa tu hovorí iba v náznakoch, následne sú nejaké poznámky o "platobnej nedisciplíne" odberateľov. S určitosťou môžem povedať iba, že všetko musí mať svoje dôvody. Ak ich nepoznám, ťažko sa to rieši.
Ak môžeš, konkretizuj problém podrobnejšie (čo, prečo, komu, asi za koľko - pre rozsah plnenia, tuzemsko, zahraničie atď.).
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

AVO
Rada by som pomohla, ale neviem presne o akú službu sa jedná a prečo dochádza k rozdielom. Čítala som Tvoj príspevok od začiatku, aj som sa do neho zapojila, ale o druhu služby sa tu hovorí iba v náznakoch, následne sú nejaké poznámky o "platobnej nedisciplíne" odberateľov. S určitosťou môžem povedať iba, že všetko musí mať svoje dôvody. Ak ich nepoznám, ťažko sa to rieši.
Ak môžeš, konkretizuj problém podrobnejšie (čo, prečo, komu, asi za koľko - pre rozsah plnenia, tuzemsko, zahraničie atď.).
Tými 2 typmi služieb som myslela: ak ide o službu - webhosting (poskytnutie MegaBytov na internete) , tak službu (ak treba) môžem predĺžiť, pretože ju poskytuje naša firma.
Tou druhou službou som myslela poskytnutie domény (na 1 rok) - nemôžem predĺžiť svojvoľne obdobie, pretože tento poplatok za doménu platíme (preposielame) my hlavnému správcovi domén , ktorý má podmienky, že doména sa poskytuje na 1 rok napr. na obdobie od 20.5.2005-19.5.2006 a nie na od 20.5.2005-16.5.2006. Ešte pre lepšie pochopenie: zákazník si u nás objedná doménu, zaplatí ju, ja ju uhradím hl. správcovi (hl. správca vlastne poskytne meno domény, ale naša firma poskytne servery, na ktorých táto doména beží).

Pre tieto služby máme takýto systém:
A)
25.4.2005 vystavím zálohovú faktúru na obdobie 20.4.2005-19.4.2006, zákazník ju uhradí napr. 5. mája.
6.mája vystavím konečnú faktúru s dátumom dodania 5.mája.

B)
25.4.2005 vystavím zálohovú faktúru na obdobie 12.5.2005-11.5.2006 (čiže dopredu), zákazník ju uhradí napr. 5. mája.
6.mája vystavím konečnú faktúru s dátumom dodania 5.mája.

Vyúčtovanie po roku už nerobíme, lebo vyúčtovacia faktúra by vyzerala na sumu 0 Sk.
Ešte k zálohovej faktúre - je vystavená na 100% sumy a v tej sume je služba aj poskytnutá. Zmluvy neuzatvárame.

Zákazníkov máme aj Slovákov a aj zahraničných.

Čiže môj hlavný problém je v tom:ak mi uhradí buď Slovák (aj u tých sa mi to stáva) alebo zahraniční viac al. menej sumu zálohovej faktúry.

K rozdielom dochádza aj z nepozornosti - najmä Slovenských zákazníkov. Zahraničním to spôsobuje najmä kurz príp. nám chcú zaslať viac alebo aký hl. dôvod majú - neviem

Dúfam, že som to napísala už zrozumiteľnejšie.
A hlavne - ďakujem
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Stiahnem si to cez tlačiareň, zamyslím sa a ozvem sa.
0 0
Mickya Mickya

Mickya je offline (nepripojený) Mickya

Ďakujem
-------------
Napadla ma ešte ďalšia otázka: mám ešte 1 platbu -nejaký zákazník uhradil našu zál. fa vkladom na účet, ale neuviedol VS, tým pádom nevieme od koho prišli peniaze. Bolo to ešte minulý rok. V banke sme sa boli pýtať, ale bezvýsledne.
Služba mu tým pádom nebola poskytnutá a doteraz (prešlo už vyše roka sa nikto neozval). Z danej sumy sme neodviedli DPH, ale sumu sme zaradili do príjmu ovplyv. ZD. Postupovali sme správne? ďakujem
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať