Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Chcem sa spýtať na interný doklad účtujete raz mesačne, stačí ku koncu mesiaca, alebo za mesiac máte viacero interných dokladov?Ešte by som potrebovala vedieť účtovanie daňového bonusu-je to 331/342-daň z príjmu a 342/331-daňový bonus, alebo ako?
Pravidlá a tipy
Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
Ja mám jeden za mesiac.napr.04/01.To je za január.Účtujem ale napr.12.1.2004.
Na konci roku si vytlačím 12 ID.na ktorých mám všetky pohyby za celý mesiac.Pravdaže doklady zakladám mesačne.Len na konci roka pripnem ID za ten ktorý mesiac.
Dovolí mi to aj moje programové vybavenie.Účto.mi každý rok kontroluje auditorka a nemala výhrady.Teraz som po kontrole na DPH,aj tam bolo všetko OK.Myslím,že nie je dôležité koľko máš ID,ale dôležité je že máš všetko OK.
pre LUNA:
a potom to máš ako?
napr.12.1.2004 ID04/01 účt.prípad
15.1.2004 ID04/01 účt.prípad
31.1.2004 ID04/01 účt.prípad...?
Nemohlo by to byť zúčtované
31.1.2004 ID04/01 účt.prípad
31.1.2004 ID04/01..
31.1.2004 ID04/01..?
Ja som sa už k tejto téme vyjadrila, ale aj tak si neviem predstaviť, prečo by som mala účtovať ID len na konci mesiaca, keď mi vznikne takýto prípad napr. 2.7. tak ho vtedy aj zaúčtujem. Neviem, prečo by som mala účtovať len na konci mesiaca, účtujem vtedy, ak je to potrebné.
Pocet internych dokladov vyplvyva z potreby. Ja ich mam niekolko mesacne aj kvoli prehladnosti, ked sa potrebujem k niecomu vratit tak to najdem rychlejsie ako keby na jednom zbernom som mala hladat jeden zapis. Uctujem na nich podla druhu uctovnych zapisov-mzdy, vzajomne zapocty, kurzove rozdiely,zaradenie-vyradenie majetku a pod.
Máte to spravené v Exceli, alebo kúpené?Ja to mám kúpené-volá sa to Účtovný doklad,ale je to dosť veľký papier .Nie je to smiešne , že tam bude zaúčtovaná napr.len jedne operácia napr.12.1.2004?Ako to potom zakladáte?
K tým interným dokladom len toľko, že ak si urobíte šablonu v exceli tak nemusíte za to zbytočne vyhadzovať peniaze a dokonca si ho upravíte pre svoje potreby... Ja používam na každý účt. prípad jeden interný doklad, je to prehladnejšie a ku každému prikladám prílohu ak sa dá.
Ja účtujem napr.leasing 5.5.2004 ID04/05
ostatné operácie v priebehu mesiaca účtujem s dátumom kedy sa stali napr.10.5.2004
doklad ID04/05
Hrubá mzda 31.5.2004 ID04/05
poistné 31.5.2004 ID04/05
rozúčt. miezd 31.5.2004 ID04/05
Takto si v priebehu roka doplňam,čo zabudnem zaúčtovať,preúčtovať.
Na konci roka si 12ID vytalčím.Myslím že vôbec nie je dôležité koľko ich máš tých ID,podsatné je či tam máš všetko čo potrebuješ.Mne to takto vyhovuje.
Mne to robí počítač.Zadám si iba tlač napr.ID 04/05.
Takisto ako tlačí príjmové alebo výdavkové doklady.
V papiernictvách dostať VŠEOBECNÉ INTERNÉ DOKLADY,stačí na ne napísať ID.
Nevadí že tam máš len jednu operáciu.Zakladáš to normálne ako ostatné účtovné doklady.Každá kontrola kontroluje aj ID,veď máš na nich napr.aj veci týkajce sa DPH aj dane z príjmu, atď.
Tiež máme za mesiac niekoľko interných dokladov. Na každom je účtované niečo iné, leasing, mzdy, stravné lístky a pod. Neviem si predstaviť ten chaos, keď sa kontroluje doklad, v ktorom sú zaúčtované hrušky s jablkami.
Ako tlačivko používam tabuľku z Excelu, podľa potreby si prispôsobím počet riadkov a hotovo.
Ja mam mesacne len po 2 ID, kazdy robim cez excel a zakladam samostatne, ale ak by som ich mala mat nejakych 15 za mesiac, tak by som to asi dala na suhrnny... Zalezi na organizacii aj organizacii prace :-)
Je to vec každého jedného účtovníka ako mu to lepšie vyhovuje. Ja si myslím, že prehľadnejšie je vystaviť ID pre každý účtovný prípad samostatne. Ale najdôležitejšie je, aby bolo zaúčtované všetko správne. Aj daňová kontrola aj auditor nájde to, čo potrebuje v oboch prípadoch.